Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2002, 19:40
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Nou ik heb gewoon een simpele vraag hoe denken jullie over het gebruik van xtc?

Ik ben namelijk een meisje van 18 en gebruik sinds een jaartje xtc. eerst af en toe maar daarna elke keer als k op stap ging tenzij ik geen geld had...maar nu heeft me vriend me drop gewezen dat ik dat niet moet doen omdat het zo slecht voor je is!

Ik heb nu een paar weken niet gedaan maar ik wil dr toch ook niet helemaal mee stoppen...

Hoe denken jullie erover? Is het echt zo slecht?

Ik slik dan trouwens maar 1 pilletje per keer!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2002, 20:23
Isa
Isa is offline
het verneukt je geheugen en leervermogen en concetratuievermogen, dat is eigenlijk het grootste gevaar.
de veranderingen die het aanbrengt in de hersenen zijn een jaar later nog te zien zelfs als je maar 1 pil genomen hebt.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 22:30
FDL
FDL is offline
Ik las vandaag in de panorama dat nieuwe testen in Londen hebben aangetoond dat het geeneens zo slecht is.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 22:35
psilo
psilo is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
het verneukt je geheugen en leervermogen en concetratuievermogen, dat is eigenlijk het grootste gevaar.
de veranderingen die het aanbrengt in de hersenen zijn een jaar later nog te zien zelfs als je maar 1 pil genomen hebt.
yep inderdaad, en je merkt het ook al vrij snel.. ik kreeg er na een half jaartje al last van en nu is het al best verrot.. hoewel ik niet eens zo heel veel slik.. eens in de 3/4 maand, misschien wel minder.. en dat zo'n 3 jaar nu
Oud 10-05-2002, 22:51
Feestbeest nummer 1
Feestbeest nummer 1 is offline
Panorama....nou noem je ook wel een kwaliteitsmagazine....
Anyway, ik gebruik het zelf +/- 1x in de 2 maanden, het enige dat ik er over te zeggen heb is dit: gebruik met mate (en dan bedoel ik: hou het bij 1 pil op een avond) en alleen met 'speciale' gelegenheden (zaterdagavond in je stamkroeg/disco bedoel ik dus NIET). Zo blijft het voor jezelf leuker. Bijvoorbeeld als je naar een disco of groot feest gaat waar je nog nooit eerder bent geweest. Zo blijft het gevoel speciaal, en heb je iets om naar uit te kijken. Ik ga bijvoorbeeld volgende week zaterdag naar Now & Wow in Rotterdam, en dan weet ik dat ik een pil ga slikken. Maar als ik gewoon in mijn eigen woonplaats uitga doe ik het NIET.
Oud 10-05-2002, 22:54
psilo
psilo is offline
hmmz ik vind xtc op een feestje gebruiken geen fuck aan
Oud 10-05-2002, 23:11
Feestbeest nummer 1
Feestbeest nummer 1 is offline
NEUH, ik ook niet, gebruik het bij voorkeur in een club (zoals de Now & Wow), of gewoon thuis, met mijn beste vriendin.
Oud 10-05-2002, 23:21
psilo
psilo is offline
ja dat is wel leuk.. ik ga meestal gewoon met een paar vrienden, niet teveel, naar een bos of een leuk plekje ofzo en dan gewoon de hele avond lopen en chillen met een radio erbij enzo.. vet relaxed
Oud 11-05-2002, 12:14
Isa
Isa is offline
staat dat panorama-artikel ergens online.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 14:21
-huktie-
-huktie- is offline
Xtc is shitzooi... Als je dan toch meer energie wilt gebruik dan Ephedra uit de smartshop, bv. Ebooster ofzo.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 15:40
psilo
psilo is offline
Citaat:
-huktie- schreef:
Xtc is shitzooi... Als je dan toch meer energie wilt gebruik dan Ephedra uit de smartshop, bv. Ebooster ofzo.
welke argumenten ?
Oud 11-05-2002, 15:46
Griller
Griller is offline
Citaat:
psilo schreef:

welke argumenten ?
Je weet nooit wat er allemaal inzit en het is slechter voor je gezondheid...
Oud 11-05-2002, 16:09
mandydw
mandydw is offline
Vind ik echt vet slecht!!!heb je dat nou echt nodig om een leuke avond te hebben???dan ga je je toch bezatten ofzo......mn nicht is er een tijdje verslaafd aan geweest dus geloof me maar...het begint met 1tje maar het worden er steeds meer!!!!en dan raak je er vanzelf verslaafd aan en ga je steeds een beetje verder...en voor je het weet ben je een junkie geworden die alles doet voor drugs!!!!het klinkt een beetje overdreven maar je moet het vooral niet onderschatten!!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 16:34
FDL
FDL is offline
Citaat:
mandydw schreef:
Vind ik echt vet slecht!!!heb je dat nou echt nodig om een leuke avond te hebben???dan ga je je toch bezatten ofzo......mn nicht is er een tijdje verslaafd aan geweest dus geloof me maar...het begint met 1tje maar het worden er steeds meer!!!!en dan raak je er vanzelf verslaafd aan en ga je steeds een beetje verder...en voor je het weet ben je een junkie geworden die alles doet voor drugs!!!!het klinkt een beetje overdreven maar je moet het vooral niet onderschatten!!!!!!!!!!!!!!
Dat is zeker overdreven ja. En ga je toch bezatten???? nou ik weet 100% zeker dat ik me beter voel met een P op dan als ik zat als een aap ben. Je moet gewoon met alles verantwoordelijk omgaan. Als je nie sterk in je schoenen staat moet je er niet aan beginnen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 17:08
Anal Avenger
Anal Avenger is offline
als je jezelf wat betreft gebruik onder controle kan houden denk ik er niet speciaal negatief over, 1 x per maand moet kunnen vind ik.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 19:06
pinhead
pinhead is offline
gewoon langszaam afbouwen. xtc KAN nooit goed voor je zijn natuurlijk he
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 04:11
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
zwaar kut met peren als ik onderzoeken mag geloven.

Tast je hersenen echt zwaar aan, verder zagt iedereen dta hte leu kis om te doen, kan ik gerust geloven.
Oud 12-05-2002, 11:15
blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:
mandydw schreef:

Gaan we beetje 'ik weet het t beste omdat mn nicht er verslaafd aan is geweest, en iedereen die het gebruikt raakt er dus verslaafd aan' spelen... Hmzz..
nja
wat jij wil...

verder is xtc gebruiken niet zo onwijs erg.. vinnik...
de verantwoordelijkheid ligt bij jezelf en (meestal) weten de meeste mense wel welke risico's erachter zittuh. duzz...

Laatst gewijzigd op 12-05-2002 om 11:17.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 20:08
Griller
Griller is offline
Citaat:
mandydw schreef:
Uhm beetje hysterisch niet? Het is dan wel een drug en aan drug kun je net zo als aan alle andere dingen verslaafd raken.. punt uit maar het risico valt wel mee dus tja...
Oud 13-05-2002, 20:27
liefkleinmeisjuh
liefkleinmeisjuh is offline
Ach het is niet goed voor je, maar het geeft gewoon zo een fijn gevoel, dat je het elke keer weer wilt doen.

Ik denk dat het niet erg is als je xtc slikt, als je het maar niet al te vaak doet... iedere week is denk ik wel een beetje fout.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 23:24
M@TRIX
M@TRIX is offline
tis egt nie goed voor je, mense die denken dat het nie zo veel uitmaakt:

let maar eens op je wondjes, of als je verkouden bent hoelang je daar last van blijft houden als je regelmatig pillen doet in verhouding tot wanneer je het niet doet.

bv: ik heb me hand wel eens verbrand toen ik vaak pillen deed en die wond heeft er maanden gezeten, nu doe ik heel soms pillen (nu al 1,5 maand volgens mij nie) en nu heb ik vorige week een ergere 2e/3e graads brandwond opgelopen die nu al zichtbaar aan het weg trekken is, als hij zo goed blijft genezen is over een week de korst eraf.

wat ik hiermee bedoel: je weerstand breekt enorm af wanneer je te vaak pillen doet!

je word sneller ziek enzo.

ook een nadeel dat veel mensen hebben is: dat ze lax worden, ik merk het met school. als ik maandags naar school moet heb ik echt geen zin als ik pillen op heb en blijf ik liggen.

als ik geen pillen opheb heb ik ook wel geen zin mar dan besef ik dat het wel nodig is en dat ik beter wel kan gaan...

dit 2e valt onder denkvermogen volgens mij

en dan heb je ook nog de emotionele buien die zich (bij mij in ieder geval) de dag erna voordoen, ik heb die dag keivaak gewoon zon jankdag dak om nix kan gaan janke.

XTC is Cool.... maar gebruik verandwoord en met MATE
Oud 13-05-2002, 23:55
DaTommy
DaTommy is offline
Ik ben nu ongeveer sinds een half jaar begonnen met XTC gebruik. De 1e keer was echt ongelofelijk voor woorden, ik had nog nooit zoiets vets meegemaakt. Daarna heb ik nog wel eens vaker een pilletje geprobeerd. Op een gegeven moment had ik in 1 week 3x gebruikt, ik voelde me de dagen erna echt helemaal verrot. Doordat ik zo verrot was ben ik even heel goed bij mezelf na gaan denken waar ik nu eigenlijk mee bezig was. Of ik er nu wel verder mee wilde enz. Ik heb met mezelf afgesproken om het niet al te vaak te gaan doen, en het is me gelukt ik heb in de laatste 3 maanden 2x gebruikt.

XTC is zeker niet goed voor je dat is 1 ding wat zeker is, je weerstand is gewoon veel minder nadat het begint uit te werken (bijvoorbeeld sneller verkouden), daarom zou ik na gebruik Vitamine C slikken, zorgt ervoor dat je weerstand er weer beter op word.

Nog een laatste tip: laat altijd je pillen testen, bij een van de testcentrums omdat je dan weet of je een goede pil hebt, want de XTC markt in Nederland is op het moment erg slecht.
Oud 14-05-2002, 19:57
SpeCteR
SpeCteR is offline
Xtc enz is idd behoorlijk slecht voor je! op internet staan wel pics van hersenscans van lui die niet en wel gebruikt hebben... wordt je niet echt vrolijk van.
Gebruik zelf alleen wanneer ik naar houseparty's heen ga, en dan ook niet meer als 2 per avond, belangrijk is wel dat je ten eerste goed uitgerust bent, veel water drinkt zodat je niet uitdroogt ( liefst geen alchohol drinken, droog je ook van uit) en zorg ervoor dat je ook de dag erna GOED eet, ook al heb je geen honger.. werk wat naar binnen, echt dat helpt heel veel. Zelf slik ik normaal ook vitamine pillen, daardoor knap je sneller op de dag erna ( heb ik ut idee )
Oud 15-05-2002, 16:48
HOND!
HOND! is offline
xtc.. mmmm wat moet ik hier nou op zeggen.

ik moet toch zeggen dat je het tenminste een keer in je leven moet gebruiken. t heeft bij mij iets geopent en ben nu een stuk sociaaler met mensen en ik merk dat het me gewoon geestelijk goed heeft gedaan.
maar een ding ! de eerste keer blijft de beste keer !!
dat love/happy gevoel verminderd zwaar als je vaker slikt.
ik heb dus nu ook met mezelf afgesproken dat ik niet meer slik dan eens in de 2 maanden en dan is het happy gevoel er ook sterk en leef je er idd naar toe en is het iets leuks ( net als een keer per jaar naar een pretpark gaan als kind.. als je het elke week zou doen is het nix aan)
voor de rest is alles al gezegd hierboven.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 04:13
M@TRIX
M@TRIX is offline
Citaat:
HOND! schreef:

ik moet toch zeggen dat je het tenminste een keer in je leven moet gebruiken. t heeft bij mij iets geopent en ben nu een stuk sociaaler met mensen en ik merk dat het me gewoon geestelijk goed heeft gedaan.
ik heb dus nu ook met mezelf afgesproken dat ik niet meer slik dan eens in de 2 maanden en dan is het happy gevoel er ook sterk en leef je er idd naar toe en is het iets leuks ( net als een keer per jaar naar een pretpark gaan als kind.. als je het elke week zou doen is het nix aan)
onzin, das jou mening dat je dat moet gebruiken maar in feite is het nergens goed voor en zal nooit ergens goed voor worden om het te gebruiken
Oud 16-05-2002, 16:29
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
HOND! schreef:
.
helemaal mee eens, xtc heeft mij voor mijn gevoel ook meer goed dan fout gedaan..
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 21:46
ReiN
ReiN is offline
Ik ben wat xtc betreft heel erg dubbel.
Ik heb het zelf een aantal keren gebruikt en heb daarvoor ook wel de nodige informatie ingewonnen wat bereft risicofactoren(ben nu een boek aan het lezen, all about E, engelstalig en zeker een aanrader)
In de begin jaren '80 werd xtc onofficieel in de vs(het was ook nogniet illegaal, pas in '84 werd het in de vs geilligaliseerd) door veel psychiaters gebruikt als een therapie voor mensen met geestelijke problemen. En met veel succes, mensen werden opener, kregen een beter zelfbeeld etc.(het waren uiteraard maar beperkte sessies, dus niet 2 keer per week ofzo). Het ging zelfs zo ver dat de rechter van de DEA (drugs afdeling van de politie) bij een rechtzaak aangespannen door psychiaters, tegen volledige illigalisering zijn stem uitbracht in het voordeel van de psychiaters. Dus dat het op prescription verkrijgbaar moest blijven. Helaas is zijn mening niet bindend en kwam het desondanks op lijst1 terecht, de lijst met de meest verboden drugs. Aan de hand van dit verhaal en vooral uit mijn eigen ervaringen denk ik dat xtc zeker goed kan doen.
Dokters zijn er nog steeds niet over uit in hoeverre het je hersens verpest (het schijnt je serotoninegehalte , stof die belangrijk is voor je stemming, en je eet en slaap ritme) te veranderen maar de directe effecten zijn onbekend)
Naast dit zijn er voor vooral mensen die de drug misbruiken zovele risico's aan verbonden. Het doet zeker wel dingen met je hersens, depressies nachtmerries, geheugenverlies, paranoia kunnen inderdaad optreden. Nog niet meegenomen de kans op overhitting, slechte pillen, combo's die fout gaan.
Het is en blijft een gevaarlijke drug, maar het risico hangt denk ik vooral af van hoe je het gebruikt. Wees goed geinformeerd, do not overdue it.
Ik zelf weet wat de risico's zijn (inclusief de risico's van het op een latere leeftijd optreden van geestelijke problemen, maar dat zijn dingen waar niemand iets met zeker heid over durft te zeggen of die ook werkelijk zullen ontstaan) Maar accepteer die, ik weet ook dat het slecht is en probeer de risico's zoveel mogelijk te beperken.
Dit neemt niet weg dat iedereen zo goed na moet denken en weet wat hij doet.
Helaas blijven er altijd mensen die niet kunnen of willlen nadenken.
Oud 21-05-2002, 06:09
-Timba-
-Timba- is offline
Voor mij is xtc een soort van hemel. daarom vind ik ook dat je het zeker met mate moet gebruiken, aangezien het anders een gewoonte word. Ikzelf gebruik alleen wanneer ik naar een groot feest ga, zoals Shockers of Innercity. Ik ga per jaar misschien 3 keer naar zo'n feest, dus ik houd het redelijk beperkt. Ik heb een periode gehad dat ik ook op gewone feestje ging slikken. Dat slaat eigenlijk helemaal nergens op.

Of het slecht voor je is; ik denk het wel. Maar niet zo heel erg als iedereen denkt. OK, je bent een dag/2 dagen brak, maar je lichaam heeft zóveel energie gebruikt.

Iedereen strak, zo zou het leven moeten zijn
Oud 21-05-2002, 17:19
owlbeer
owlbeer is offline
k vinnut wel chill.

WEL MET MATE ik slik niet meer dan 3 pillen per 6 maanden!!!
Oud 23-05-2002, 16:53
K
K is offline
QUOTE]

[/QUOTE]

Citaat:
M@TRIX schreef als reactie:

onzin, das jou mening dat je dat moet gebruiken maar in feite is het nergens goed voor en zal nooit ergens goed voor worden om het te gebruiken
Het heeft zo als veel dingen, 2 kanten, een goeie en een slechte. De goeie kant: Als jij met een paar vrienden zoiets doet, dan krijg je in die tijd een band die je nooit meer terug kunt halen en wat je niet snel vergeet. De band nadat je zoiets gedaan hebt is echt wel hechter dan voorheen. Bovendien maakt het alles leuker, stappen, thuis chillen, gamen, alles eigenlijk. Dat wil dus wel zeggen dat het daarna 2x zo verneukt is.

Citaat:

Naast dit zijn er voor vooral mensen die de drug misbruiken zovele risico's aan verbonden. Het doet zeker wel dingen met je hersens, depressies nachtmerries, geheugenverlies, paranoia kunnen inderdaad optreden.
Dit vind ik informatie waar je voorzichtig mee moet zijn. Mensen laat je hier niet door beinvloeden. Als je zelf an die depressies gaat denken, dan krijg je er nog 1 ook! Ik heb trouwens nog nooit iemand gehoord die nachtmerries heeft gehad na een pilletje. Kijk als je bijvoorbeeld niet weet dat het slapeloosheid veroorzaakt kun je misschien wel gewoon slapen. Mijn eerste pilletje, september vorig jaar, heb ik echt prima geslapen. En nu slaap ik met 3 pilletjes op nog beter dan dat ik nuchter ga slapen. Zelfs in de trip, 2 uur nadat ik ze op heb. Geloof dus niet wat iedereen zegt en ga uit van je eigen ervaring.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 18:13
ReiN
ReiN is offline
Citaat:
K schreef:
[B]QUOTE]

Dit vind ik informatie waar je voorzichtig mee moet zijn. Mensen laat je hier niet door beinvloeden. Als je zelf an die depressies gaat denken, dan krijg je er nog 1 ook! Ik heb trouwens nog nooit iemand gehoord die nachtmerries heeft gehad na een pilletje. Kijk als je bijvoorbeeld niet weet dat het slapeloosheid veroorzaakt kun je misschien wel gewoon slapen. Mijn eerste pilletje, september vorig jaar, heb ik echt prima geslapen. En nu slaap ik met 3 pilletjes op nog beter dan dat ik nuchter ga slapen. Zelfs in de trip, 2 uur nadat ik ze op heb. Geloof dus niet wat iedereen zegt en ga uit van je eigen ervaring.
Lees Goed wat ik typ:
Naast dit zijn er voor vooral mensen die de drug misbruiken zovele risico's aan verbonden. Het doet zeker wel dingen met je hersens, depressies nachtmerries, geheugenverlies, paranoia kunnen inderdaad optreden.
Het gaat er dus niet om of je met 1 pilletje goed hebt kunnen slapen, ik heb ook geweldig geslapen, zelfs met 4 van die dingen.
Informatie waar je voorzichtig mee moet zijn? Het zijn pure feiten.
Oud 24-05-2002, 21:32
primo
primo is offline
ja ik moet zeggen het is slecht voor je. Ik ben een jaar geleden begonnen en toen ik het de eerste keer had gedaan wilde ik niks anders meer en gebruikte destijds in de zomervak 4/5 wkn achter elkaar 3/4 dagen per week. Ik was altijd vrij gespierd omdat ik aan bb doe moet zeggen tegen de tijd dat de school weer begon was ik net een skelet. Toen ik naar school moest heb ik het een tijdje minder gedaan alleen op feestjes, tot ik op impulz 2001 er 8 hele sterken naar binne lepelde en hele avond als een idioot heb gestaan, heb daarna foto's gezien en leek net frankenstein . Op school bakte ik er ook niks meer van, als ik iets doorlas haalde ik altijd een 7, nu een 3/4. Toen heb ik besloten om er mee te stoppen. heb sindsdien alleen op 29 april met qontact nog een paar op dit was dus een half jr later en moet zeggen, nu voelde ik me weer relax. Mijn tip als je geen sterk karakter hebt moet je het niet uitproberen.
laterrr
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 21:50
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
wel interessant dat mensen er zo verschillend over denken moet ik zeggen....
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 09:12
M@TRIX
M@TRIX is offline
Het heeft zo als veel dingen, 2 kanten, een goeie en een slechte. De goeie kant: Als jij met een paar vrienden zoiets doet, dan krijg je in die tijd een band die je nooit meer terug kunt halen en wat je niet snel vergeet. De band nadat je zoiets gedaan hebt is echt wel hechter dan voorheen. Bovendien maakt het alles leuker, stappen, thuis chillen, gamen, alles eigenlijk. Dat wil dus wel zeggen dat het daarna 2x zo verneukt is.

Sorry maybe kraak ik je dan af mar vind t knap waardeloos als je je vriendschap baseert op drugs...ik al me vriende diek heb gewoon van school of uitgaan heb drugs nix meej te make
Oud 29-05-2002, 17:32
SpeCteR
SpeCteR is offline
M@trix heb je wel eens xtc gebruikt dan??
Oud 06-06-2002, 15:48
Klubbin
Klubbin is offline
Daaaammmnnn, wat lees ik hier toch allemaal?

Gebruikt een van jullie eigenlijk wel? Ik wil niet zeggen dat het gebruik goed is, maar wat ik zo van de meeste van jullie lees is dat jullie allemaal zwaar eraan verlsaafd zijn na 2x gebruik, het concentratie vermogen vermindert en je wordt er dom van en eerder ziek. En echt iedereen van jullie zegt dat je wil gaan stoppen met gebruik en dat je 1x in de 3 maanden genoeg vind.

Allemaal van die politiek correcte antwoordjes lees ik hier.

Wat ik er zelf van vind? Ik gebruik het alleen op parties, daar zijn ze ook voor, gebruik ook met mate en met maten, zorg dat er in elk geval altijd iemand bij is die zeg maar op iedereen let. Want je wilt het niet meemaken dat iemand out gaat van een pil.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 19:02
faith666
faith666 is offline
Okeej, je moet het helemaal zelf weten en als je er niet zeker van ben, lees de gevolgen en je weet het vanzelf, ik zou het zelf trouwens nooit doen, softdrugs okeej, maar harddrugs heb ik liever niet.................succes ermee
Oud 06-06-2002, 23:58
pinhead
pinhead is offline
Citaat:
Klubbin schreef:

Wat ik er zelf van vind? Ik gebruik het alleen op parties, daar zijn ze ook voor
wat is dat nou weer voor onzin?? alsof je ze thuis niet kan gebruiken met wat vrienden...
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 21:36
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
ik mot er nix meer van hebben

sinds een vriendin van mij op de intesive care heeft gelegen
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 18:29
DaTommy
DaTommy is offline
Citaat:
Klubbin schreef:
Daaaammmnnn, wat lees ik hier toch allemaal?

Gebruikt een van jullie eigenlijk wel? Ik wil niet zeggen dat het gebruik goed is, maar wat ik zo van de meeste van jullie lees is dat jullie allemaal zwaar eraan verlsaafd zijn na 2x gebruik, het concentratie vermogen vermindert en je wordt er dom van en eerder ziek. En echt iedereen van jullie zegt dat je wil gaan stoppen met gebruik en dat je 1x in de 3 maanden genoeg vind.

Allemaal van die politiek correcte antwoordjes lees ik hier.

Wat ik er zelf van vind? Ik gebruik het alleen op parties, daar zijn ze ook voor, gebruik ook met mate en met maten, zorg dat er in elk geval altijd iemand bij is die zeg maar op iedereen let. Want je wilt het niet meemaken dat iemand out gaat van een pil.
Dus ik ben verslaafd volgens, jou omdat ik eens in de zoveel tijd 'n pilletje pak? Neej vinnik niet!
Oud 09-06-2002, 02:05
Klubbin
Klubbin is offline
Nou okay laat ik het zo zeggen, ik heb hier veel antwoorden van mensen gelezen en volgens mij zijn jullie allemaal best wel een beetje schijnheilig.

DaTommy, ik heb niet gezegd dat je dan verslaafd bent. Wat ik bedoelde was dat als je pas 2 p's op hebt dat sommigen onder jullie zich dan zeg maar al een zware gebruiker voelen en van zichzelf vinden dat het niet goed is en het gebruik dan goed proberen te praten door te zeggen van: Ja maar ik gebruik maar 3 p's per half jaar of ik ga stoppen enz enz.

Pinhead, ik wil niet zeggen dat je P's alleen op parties mag gebruiken, doe ik zelf ook niet, maar ik gebruik het alleen als ik ga stappen of in elk geval ergens heen ga om ff flink te stampen. Het is voor mijn gevoel niet echt vet om ergens in een bos of ergens rond te hangen met je maten en zwaar hard te gaan. Het kan wel leuk zijn, maar ik zelf gebruik het liever niet op die manier.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 12:07
apekop123
apekop123 is offline
Ik heb nog nooit XTC gebruikt. En ik ben ook niet van plan om ermee te gaan beginnen. Maar ik snap de mensen die het gebruiken opzich wel. Toch moet je er wel heel erg mee oppassen. XTC is een harddrug. De gevolgen zijn dus ook best erg.
Oud 10-06-2002, 14:14
SpeCteR
SpeCteR is offline
Denk je dat elke dag wiet roken wel goed is dan???
daar denken sommige mensen ook te makkelijk over.
Oud 10-06-2002, 16:44
vrouwtje16
vrouwtje16 is offline
ik vind ook dat het je eigen verantwoording is.Ik weet dus van mezelf dat ik weken depressief KAN worden ervan maar het hoeft niet perse te gebeuren.Je moet zelf in de gaten houden dat je er niet geestelijk verslaafd aan raakt.En ik weet dat dat kan want de laatste keer dat ik er eentje geslikt heb was een jaar geleden.En alleen bij sensation weet ik al dat ik het ga doen

het blijft je eigen keus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten