Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2004, 17:19
matertime
ik heb gelezen dat b4 wordt gemaakt door het lichaam, is het dan wel een vitamine?
verder tijdens mijn zoektocht vond ik 3 verschillende namen voor b4:
1. foliumzuur
2. choline
3 Adenine (nicotinezuuramide)
welke van die namen klopt!???/
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2004, 18:24
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Adenine lijkt me iig sterk omdat dit een van de 4 base van DNA is.

Citaat:
Wat is foliumzuur en hoeveel heb ik nodig?
Foliumzuur is een vitamine die van nature voorkomt in verse groenten, fruit, aardappelen, peulvruchten, volkoren- en zuivelproducten, maar daarnaast is het ook te verkrijgen in tabletten (net als andere vitamines). Wanneer je zwanger bent heb je in het begin van je zwangerschap extra foliumzuur nodig. Iedere dag 0,4 tot 0,5 milligram foliumzuur is voldoende. Om er zeker van te zijn dat je elke dag voldoende foliumzuur binnenkrijgt, kan je foliumzuurtabletten nemen.

Citaat:
Vitamine B4 (Choline)
Vitamines

Vitamine B4. Deze vitamine vormt samen met inositol de stof lecithine. Beide vitaminen uit het B-complex zijn belangrijk voor een goede verwerking van vetten en cholesterol. Choline vermindert bovendien de afzetting van de gevaarlijke cholesterol tegen de vaatwanden. Het is één van de weinige stoffen die ongehinderd de bloedbarrière van de hersenen kunnen passeren.
Oud 13-06-2004, 18:37
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
matertime schreef op 13-06-2004 @ 18:19 :
ik heb gelezen dat b4 wordt gemaakt door het lichaam, is het dan wel een vitamine?
Het is wel degelijk een vitamine, maar niet alle organismen zijn in staat om zelf vitaminen aan te maken
Citaat:
matertime schreef op 13-06-2004 @ 18:19 :
verder tijdens mijn zoektocht vond ik 3 verschillende namen voor b4:
1. foliumzuur
2. choline
3 Adenine (nicotinezuuramide)
welke van die namen klopt!???/
Alleen de eerste klopt. Choline wordt soms wel beschouwd als een lid van de vitamine B-groep, maar het is een base en geen zuur. Adenine is een van de nucleïnebasen in DNA.
Oud 13-06-2004, 18:46
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 13-06-2004 @ 19:37 :
vitamine B-groep.
bedoel je hiermee het vitamine B complex?
Daar hoort vitamine B4 namelijk niet bij.
Oud 13-06-2004, 19:08
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 13-06-2004 @ 19:46 :
bedoel je hiermee het vitamine B complex?
Daar hoort vitamine B4 namelijk niet bij.
Mijn Penguin Dictionary of Chemistry, waar ik de informatie over choline heb opgezocht, vermeldde alleen het begrip vitamine B-groep, maar er stond verder geen nadere toelichting bij.
Oud 13-06-2004, 19:57
mastertime
mastertime is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 13-06-2004 @ 20:08 :
Mijn Penguin Dictionary of Chemistry, waar ik de informatie over choline heb opgezocht, vermeldde alleen het begrip vitamine B-groep, maar er stond verder geen nadere toelichting bij.
http://www.perfectbody.nl/enc_templa...tamine%20B4%20(Choline)&bname=Vitamines

Vindt wat u nodig hebt, tik het hier...

- Selecteer Reden - Acne Afslanken Afweer Allergie Depressiviteit Duursport Energie Groeitoename Krachtsport Slapeloosheid Spanning Spierherstel Spieropbouw Testosteron Verkoudheid Weerstand

- Selecteer Product - Anti-oxidanten BCAA Borium Cafeine Chroom CLA Creatine Dibencozoide Efedrine Gaba Ginseng Glutamine Groene thee Guarana HCA HMB Inosine L-Carnitine L-Tryptophaan Lecithine Ma Huang Neuronutrients Phytosterol Proteine Synefedrine Tribulus Vanadium Vanadyl sulfate Witte wilgenbast Yohimbe Zink

- Selecteer Groep - Algemeen Aminozuren Eiwitten Kruiden Mineralen Overige stoffen Vitamines

Vitamine B4 (Choline)
Vitamines

Vitamine B4. Deze vitamine vormt samen met inositol de stof lecithine. Beide vitaminen uit het B-complex zijn belangrijk voor een goede verwerking van vetten en cholesterol. Choline vermindert bovendien de afzetting van de gevaarlijke cholesterol tegen de vaatwanden. Het is één van de weinige stoffen die ongehinderd de bloedbarrière van de hersenen kunnen passeren

http://www.woc.sci.kun.nl/cgi-bin/view?adenine
adenine (73-24-5)
synoniemen: vitamine B4

http://www.google.nl/search?q=cache:...liumzuur&hl=nl
Adenine: ook wel vitamine B4 genoemd. Het is een onderdeel van ons erfelijk materiaal en wordt door het lichaam zelf gemaakt en is dus geen vitamine.
op deze site staan
Vitamine B4 (Choline) [Vitamines]
Vitamine B11 (Foliumzuur) [Vitamines]
waarom wordt b4 geen foliumzuur genoemd/!
http://www.google.nl/search?q=cache:...Vitaminen%2520(algemeen)%26bname%3DVitamines+vitamine+b4++foliumzuur&hl=nl
ik sta gemiddeld een 8.2 voor scheikunde maar.. dit gaat mij QI te hoooooooooog
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten