Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2004, 20:44
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Hail Green Convulsion of Earthquakes!

Green_Virtue.mp3

Bosch and Shakeel finally recorded some new fresh green vegetables.

We really had fun recording this beef and we hope that you guys will enjoy listening to this piece.

Both of us used and abused charvel guitars and rocktron chameleon’s.

Serve as:

http://members.lycos.nl/mrpressure/green_virtue.mp3

All feedback is well appreciated.

Sayonara,

~ Shakeel and Bosch ~

Before all the virtuous
I want to be guilty,
Called guilty of each great offence!
Before all fame-trumpets
My ambition will become a worm —
Among those I desire
To be the lowest ...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2004, 21:38
Tricks'
Tricks' is offline
ok, die blijft wel even op repeat!
Oud 13-06-2004, 21:48
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Citaat:
Tricks' schreef op 13-06-2004 @ 22:38 :
ok, die blijft wel even op repeat!
haha cool dat je em meerdere malen luistert ! ( neem aan dat dat positief bedoeld is )

Op andere fora kunnen ze dit nr niet waarderen en ze bestempelen het als ons slechste nr. Ik vind dit zelf persoonlijk juist het meest interessante nr, omdat we hier de toonsoort regels tegengaan en ''onconventionele'' melodieen spelen.. We freelancen als het ware zonder na te denken, maar gewoon te spelen en op gevoel af te gaan.. aan de andere kant begrijp ik het wel. De licks zijn niet bepaald '' easy to listen to ''

Thanks again for listening
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 22:54
Verwijderd
n1, mate!

green virtue
+ strak ingespeeld
+ lekkere reggae-beat
+ lekkere afwisseling, bijvoorbeeld naar minder distortion op 50s
+ creatief met modi en ladders

- mis toch nog wat gevoel, wat bijvoorbeeld blijkt op 1m15, 1m30s en 1m50s (waar is de gut-feeling?)
- niet een erg sterke centrale melodie, waardoor het niet erg blijft hangen
-een wat abrupt einde

Suggesties:
- ik had nog wat begeleidend gitaarwerk erbij gestopt
- het was leuk geweest als ook het gitaarwerk nog wat raggae vertoont.

[EdiT]
Citaat:
Chameleon2000 schreef op 13-06-2004 @ 22:48 :
Op andere fora kunnen ze dit nr niet waarderen en ze bestempelen het als ons slechste nr. Ik vind dit zelf persoonlijk juist het meest interessante nr, omdat we hier de toonsoort regels tegengaan en ''onconventionele'' melodieen spelen.
Ik ben het met je eens, het is erg creatief, maar wat de melodie betreft kan ik de reactie wel begrijpen - it's an acquired taste
Zelf denk ik dat alleen de centrale melodie (ik heb er geen ander woord voor helaas) idd wel iets pakkender zou kunnen.

Laatst gewijzigd op 13-06-2004 om 22:57.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 15:48
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Hey king alluman hartelijk bedankt voor je prachtige feedback

Wat bedoel je precies met '' gut - feeling ? '' Dat de agressie, aanslag een beetje iets mist ofzo?

Begeleidende gitaren erbij lijkt me zelf ook wel cool Wat we nu doen is op een zondag ff een opname maken.. Misschien zouden we eens de tijd moeten nemen voor een échte compositie, maarja meestal worden we zo enthousiast dat we z.s.m. willen posten

adios,

Shakeel
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 15:57
Verwijderd
ik vind t iig chill
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 15:58
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Citaat:
Fishy schreef op 14-06-2004 @ 16:57 :
ik vind t iig chill
Thanks bro
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 16:21
duivelaartje
duivelaartje is offline
Hoe kan ik 'm beluisteren? Link doet 't niet.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 16:38
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Hmmz hier werkt hij gewoon? Heb je ''doel opslaan als'' gedaan?
Zijn er trouwens nog andere dudes hiero die em ook niet kunnen downloaden?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 16:48
duivelaartje
duivelaartje is offline
Oeps was vergeten nog een keer op die link te klikken. Dan doet 'ie het namelijk wel!

Maar zeker mooi. Hou ik wel van.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 18:59
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Hey Duivelaartje thanks voor het luisteren en voor je reactie !

Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Chameleon2000 schreef op 14-06-2004 @ 16:48 :
Hey king alluman hartelijk bedankt voor je prachtige feedback

Wat bedoel je precies met '' gut - feeling ? '' Dat de agressie, aanslag een beetje iets mist ofzo?
TJa, eh, 'gevoel' - zoiets... Laat ik het zo zeggen: ik voel de muziek nog niet tot in mijn onderbuik. En ik denk idd dat dat aan de aanslag ligt. Sommige noten missen wat emotie. Dat mis ik overigens vooral bij de stukken die zich daarvoor wat meer lenen, namelijk de langzamere gedeeltes. Hier heb je wat meer plaats voor dit soort dingen.

Overigens, als ik naar dit stuk luister, dan ben jij mijn 'king', want van jouw precisie en snelheid kan ik heel wat leren. Ik ben door jou me weer wat meer op het shredden gaan richten en vorder gestaag, maar precisie en snelheid zijn niet mijn sterkste punten helaas. Ik heb nogal langzame vingers

Citaat:
Chameleon2000 schreef op 14-06-2004 @ 16:48 :
Begeleidende gitaren erbij lijkt me zelf ook wel cool Wat we nu doen is op een zondag ff een opname maken.. Misschien zouden we eens de tijd moeten nemen voor een échte compositie, maarja meestal worden we zo enthousiast dat we z.s.m. willen posten
Tja, dat is een van die veel voorkomende problemen: iets echt tot op het laatst afmaken. Puntjes op de I zetten. Heb ik met essay-schrijven ook last van. Wat je kunt doen, is 'm een weekje laten liggen en er dan weer naar luisteren; dat doet vaak wonderen. Je hoort dan opeens allemaal dingen waarover je niet tevreden bent.
Ik denk overigens wel dat het tijd wordt voor een cd-tje, want (a) je niveau is goed genoeg en (b) je hebt af en toe best creatieve ideeën en (c) het is een goede tijd om flitsend gitaarwerk te publiceren, want gitaarsolo's komen terug in a major way... en (d) last but not least, ik ben erg benieuwd naar wat je dan maakt.

Laatst gewijzigd op 14-06-2004 om 19:11.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 20:21
syneck
syneck is offline

echt heel goed, ik wou dat ik zo kon spelen!
Maar misschien iets meer begeleiding? (tenzij dat totaal niet de bedoeling is)
Oud 15-06-2004, 13:35
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Hey techniek komt wel joh, ik ben zelf ook nog slordig, wil te snel iets snel spelen.. '' de ongeduldigheid '' Maar op een gegeven moment komt het gewoon vanzelf.. het is een soort gevoel ofzo. Maar op het gebied van techniek met ik ook nog veeeeeel te leren.. Als ik naar jason becker luister.. om dat te repliceren damn.. vraag me af of ik ooit zover zal komen.

Hey maar echt vet dat ik je heb geinspireerd om weer te shredden. Krijg meteen zin om meer te recorden en te posten

Dat een week erna luisteren is een goed plan inderdaad. Maarja of ik het werkelijk een week vol kan houden om te laten liggen

Hmmz een cd.. misschien als de tijd rijp is, ik ben nog druk bezig met van alles te experimenteren. Ik wil eerst men gehoor beter, men ritme beter, techniek, verschillende feels, compositie etc. Men grootste knelpunt nu is bass en drums maken.. raak meestal in de knoop met die midiprogramma's enzo. Voorlopig nog geen solo cd.. maar volgensmij ga ik wel een demo cd maken met men band, dat gaat wel lachen worden denk ik

( ohja trouwens bedankt voor je a,b,c,d complimenten word er bijna verlegen van )

@syneck Thanks! Ja begeleiding erbij zou tof zijn, hebben we het ook al een paar posts hierboven over gehad trouwens.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Chameleon2000 schreef op 15-06-2004 @ 14:35 :
Hey techniek komt wel joh, ik ben zelf ook nog slordig, wil te snel iets snel spelen.. '' de ongeduldigheid '' Maar op een gegeven moment komt het gewoon vanzelf.. het is een soort gevoel ofzo. Maar op het gebied van techniek met ik ook nog veeeeeel te leren.. Als ik naar jason becker luister.. om dat te repliceren damn.. vraag me af of ik ooit zover zal komen.
K'heb nadat ik je site heb bekeken - een aantal weken terug - ook ff je inspirators in de download gezet, onder wie Becker en Gambale. Becker was idd wel erg goed en Gambale is een big help wat lessen betreft. Hij legt het langzaam, simpel en met soms droge humor uit - veel van hem geleerd al in een korte tijd.

Citaat:
Hey maar echt vet dat ik je heb geinspireerd om weer te shredden. Krijg meteen zin om meer te recorden en te posten

Citaat:
[...]maar volgens mij ga ik wel een demo cd maken met men band, dat gaat wel lachen worden denk ik
Zelfde genre?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 19:47
Blue_Egyptian
Blue_Egyptian is offline
Yeah die gambale instructie vids zijn goed. Welke heb je gechecked? Chop builder en Modes no more mystery zijn best ok. Check trouwens ook de video '' melodic control '' van Marty Friedman. Die video zal je helpen om je improvisatie skills te verbeteren.

Citaat:
Zelfde genre?
Ongeveer wel ja maar dan met 2 solo gitaristen
We zijn bezig met eigen materiaal maar om er ff in te komen coveren we wat nrs van satriani, steve lukather en blues saraceno.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Blue_Egyptian schreef op 19-06-2004 @ 20:47 :
Yeah die gambale instructie vids zijn goed. Welke heb je gechecked? Chop builder en Modes no more mystery zijn best ok. Check trouwens ook de video '' melodic control '' van Marty Friedman. Die video zal je helpen om je improvisatie skills te verbeteren.
Die video's van Gambale zijn idd degene die ik heb gezien - bevielen erg.
Friedman heb ik ook gezien, maar die laat ik nog ff liggen

Citaat:
Blue_Egyptian schreef op 19-06-2004 @ 20:47 :
Ongeveer wel ja maar dan met 2 solo gitaristen
We zijn bezig met eigen materiaal maar om er ff in te komen coveren we wat nrs van satriani, steve lukather en blues saraceno.
Ben benieuwd.

ps: ben ik nou gek of verander je je naam iedere keer?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 21:32
Blue_Egyptian
Blue_Egyptian is offline
Nee ik ben geband dus moest ff een nieuw account aanmaken om '' the alluman '' antwoord te kunnen geven

Laatst gewijzigd op 20-06-2004 om 21:35.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 22:37
Verwijderd
Citaat:
Blue_Egyptian schreef op 20-06-2004 @ 22:32 :
Nee ik ben geband dus moest ff een nieuw account aanmaken om '' the alluman '' antwoord te kunnen geven
- gebanned?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 22:40
Blue_Egyptian
Blue_Egyptian is offline
Ja ik had die mietjes in het lifestyle forum een beetje gepest
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten