Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2004, 18:47
Verwijderd
hoe ontharen jullie je benen, oksels, bikinilijn????
en wat zijn de beste merken daarvoor?

ik heb vandaag die nieuwe van veet gebruikt, met dat nepscheermesje.. dat werkt echt supergoed, terwijl een andere ontharingsgel of spray nooit werkte. dat mesje erbij is ech super!

eigelijk start ik dit topic gewoon omdat ik jullie ff wil vertelle dat het dus echt goed werkt

hebben we geen tip-topic of iets dergelijks? waarin je kunt vertellen of iets goed was of niet ofzo
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 19:04
Breg
Breg is offline
ik gebruik altijd een scheermesje van venus. meestal voor mn benen gebruik ik gewoon douchegel, maar voor mn oksels en bikinilijn scheergel van gilette.

Werkt goed alles wordt mooi glad, alleen jammer dat je zo snel weer stoppels hebt.
Oud 16-06-2004, 19:12
Verwijderd
ik deed die van die creme met dat nepmesje je ook
maar die gaat sow snel op en na 3 dagen komen de haren weer!!!
mijn moeder vond dat ook te duur dus nu hebben we een andere die lijkt er best op

bikini lijn gewoon met het scheerapparaat
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 19:42
Glamour_Maai
Glamour_Maai is offline
Ik gebruik ook Venus van Gilette, voor mn oksels en benen dan toch.
En voor mn bikinilijn de pincet en haartjes uittrekken. Anders komen ze na 2 dagen alweer piepen en ik heb geen zin om, om te twee dagen mn bikinilijn te gaan scheren.
Oud 16-06-2004, 19:51
Sprinkle
Sprinkle is offline
Scheermesje van Venus, scheergel van het huismerk. Ligt eraan bij welke winkel ik in de buurt ben. Vind het geen verschil uitmaken, scheergel is scheergel. Dus waarom meer betalen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 19:55
Mara
Mara is offline
Epileerapparaat, alleen oksels met scheermesje.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 20:01
kastdeur
kastdeur is offline

Met de allergoedkoopste mesjes die ik kan vinden. Onder de douche, zonder scheerschuim. Ik zorg wel dat de mesjes niet bot zijn.

En ik smeer mijn benen in met de allergoedkoopste bodylotion die ik kan vinden.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 20:01
Verwijderd
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 16-06-2004 @ 20:12 :
ik deed die van die creme met dat nepmesje je ook
maar die gaat sow snel op en na 3 dagen komen de haren weer!!!
mijn moeder vond dat ook te duur dus nu hebben we een andere die lijkt er best op

bikini lijn gewoon met het scheerapparaat
na schere komt 't na een dag alweer terug...

ma ik gebruik maar heel weinig, ben daar heel zuinig mee.. volgens mij doe je er toch wel lang mee hoor.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 20:08
cyntha
cyntha is offline
Ik scheer mijn benen, oksels en bikinilijn met een scheermesje, weet het merk alleen niet meer.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 20:16
Verwijderd
harsen of met een scheermesje voor mannen, voor vrouwen maken ze kutspul
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 21:01
madwoman
madwoman is offline
bikinilijn harsen
benen epileren
oksels scheren, maar reageer altijd nogal heftig op dat metaal. Iemand ideeen?? Vind ontharingscreme beetje smerig spul....
Oud 16-06-2004, 21:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn benen en mijn oksels scheer ik als ik haast heb en het niet zo precies moet met de ladyshave en als ik het wat netter wil hebben en wat meer tijd heb met van die groene wegwerp mesjes van Gilette zonder scheerschuim ofzo.
Oud 16-06-2004, 21:40
Iduna
Iduna is offline
oksels: epileren en scheren met een goedkoop scheermesje + douchegel of alleen water.
benen: scheren met een goedkoop scheermesje + douchegel
bikinilijn: een deel epileren, rest scheren met een goedkoop scheermesje + douchegel
zoiets.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 06:50
Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Oksels: Harsen
Benen: Scheren met mach 3 (voor mannen dus, maar werkt supergoed)
Bikinilijn: Harsen

offtopic: Jullie nemen over het algemeen wel tijd om te epileren
Oud 17-06-2004, 09:02
steentje
steentje is offline
Citaat:
Oum Taqiyyah schreef op 17-06-2004 @ 07:50 :
Oksels: Harsen
Benen: Scheren met mach 3 (voor mannen dus, maar werkt supergoed)
Bikinilijn: Harsen

offtopic: Jullie nemen over het algemeen wel tijd om te epileren
oksels harsen? kan dat??? Dat wist ik niet eens! Doet dat nie ongelofelijk veel pijn ofzo?
Oud 17-06-2004, 09:05
luchtballon
luchtballon is offline
Oksels: deed het altijd met ontharingscrème, maar sinds kort met een goedkoop scheermesje+goedkope scheerschuim.
Bikinilijn: ontaringscrème en epileren en soms scheer ik het ook
benen: met een goedkoop scheermesje en scheerschuim
Oud 17-06-2004, 09:17
Verwijderd
Citaat:
steentje schreef op 17-06-2004 @ 10:02 :
oksels harsen? kan dat??? Dat wist ik niet eens! Doet dat nie ongelofelijk veel pijn ofzo?
nee doet geen pijn, bij mij in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 10:57
Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Citaat:
steentje schreef op 17-06-2004 @ 10:02 :
Nee, je moet echte Hars hebben he, dus niet veet ofzow. Maar zo'n hars in een groen tonnetje, die je bij Turkse winkels enzow kan kopen.Is echt effectief
Oud 17-06-2004, 11:01
Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Citaat:
madwoman schreef op 16-06-2004 @ 22:01 :
bikinilijn harsen
benen epileren
oksels scheren, maar reageer altijd nogal heftig op dat metaal. Iemand ideeen?? Vind ontharingscreme beetje smerig spul....
Je oksels harsen i.p.v scheren.
Je kan het op 2 manieren doen, of gewoon het hars 10 sec in de magnetron verwarmen, erop doen en wachten tot het plakt, dan het tegen de haren in wegtrekken.
Of je kan het hars 10 sec in de magnetron verwarmen en op je wijsvinger en duim doen en dan je haren 'plukken'net als met een pincet. Klinkt pijnlijk en vies, maar is super effectief!
Oud 17-06-2004, 12:21
Dzjes
Dzjes is offline
Oksels, benen en bikinilijn met een venus mesje en scheergel..

maar nu doe je me echt twijfelen om die veet met dat "mesje" eens te proberen
aangezien bij mij die ontharingscrèmes niet echt goed werken..
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 12:58
Maija
Maija is offline
Citaat:
Oum Taqiyyah schreef op 17-06-2004 @ 11:57 :
Nee, je moet echte Hars hebben he, dus niet veet ofzow. Maar zo'n hars in een groen tonnetje, die je bij Turkse winkels enzow kan kopen.Is echt effectief

ik ben eigenlijk wel opzoek naar goede hars, maar bij mij in de buurt is geen turkse winkel..

weet iemand nog een ander merk, die ook goed is die je ergens anders kan halen..
Oud 17-06-2004, 13:49
Dzjes
Dzjes is offline
Hoelang moeten de haartjes trouwes ongeveer zijn voor je ze kan harsen? Of er af kan doen met ontharingscreme?

Ik heb namenlijk gehoord dat ze toch zeker een bepaalde lengte moeten hebben voor het lukt om ze te harsen? (zou mijn benen graag laten harsen deze zomer)
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 13:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Dzjes schreef op 17-06-2004 @ 14:49 :
Hoelang moeten de haartjes trouwes ongeveer zijn voor je ze kan harsen? Of er af kan doen met ontharingscreme?
Ik dacht dat een halve centimeter lang genoeg was maar ik heb het zelf nooit geprobeerd.
Oud 17-06-2004, 14:59
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
Oum Taqiyyah schreef op 17-06-2004 @ 11:57 :
ik heb van die strips van Strep ofzo. dus wel met echte hars en niet met dat suiker van Veet. bij bikinlijn gaat dat prima. kan dan ook oksels daarmee?
Oud 17-06-2004, 15:14
Erbenda
Erbenda is offline
oksels: met de ladyshave
benen: als ik zin en tijd heb met een epileerapparaat en anders ontharingscrème of ladyshave, maar dan is t binnen een dag terug.
bikinilijn: ontharingscrème
Oud 17-06-2004, 19:32
Verwijderd
Citaat:
StefanLovertje schreef op 16-06-2004 @ 19:47 :

ik heb vandaag die nieuwe van veet gebruikt, met dat nepscheermesje.. dat werkt echt supergoed, terwijl een andere ontharingsgel of spray nooit werkte. dat mesje erbij is ech super!

eigelijk start ik dit topic gewoon omdat ik jullie ff wil vertelle dat het dus echt goed werkt

hebben we geen tip-topic of iets dergelijks? waarin je kunt vertellen of iets goed was of niet ofzo
werkt dat echt zo goed? ook beter dan een gewoon scheermesje met scheergel of scheerschuim?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 19:40
Verwijderd
Venus-mesje of Mach-3 -mesje (wat ik het eerste vast heb) en dan met zeep onder de douche of met scheerschuim buiten de douche. Scheer ik alles mee, ik doe alles meestal wel 1 keer per week, benen in de zomer altijd snel even onder de douche (ik doe het wanneer de conditioner intrekt, dus kost me niet meer tijd ofzo).

Dat Veet-spul met 'nepmesje' wil ik ook nog wel eens proberen

Laatst gewijzigd op 17-06-2004 om 19:42.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 17-06-2004 @ 20:32 :
werkt dat echt zo goed? ook beter dan een gewoon scheermesje met scheergel of scheerschuim?
beter wil ik niet zeggen... want je moet wel zo'n 4 min wachten tot dat spul werkt, maar dan kun je het er makkelijk afschrapen, zonder jezelf te snijden.. ik vind het wel makkelijk..

ik kan nog niet zegge of de haren langer wegblijven, maar ze zijn nu in ieder geval nog niet terug..
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 20:28
Lindatje
Lindatje is offline
oksels: mesjuh van venus
benen: mesjuh van venus
bikinilijn: mesjuh van venus....

Alles dus met t mesjuh...lekker makkelijk en snel!
Ik heb gewoon mazzel dat het niet snel terug komt...alleen bij mijn bikinilijn wel maar dat is maar een kleine moeite; ik heb niet zoveel haha!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 21:12
Verwijderd
Citaat:
StefanLovertje schreef op 17-06-2004 @ 20:59 :
beter wil ik niet zeggen... want je moet wel zo'n 4 min wachten tot dat spul werkt, maar dan kun je het er makkelijk afschrapen, zonder jezelf te snijden.. ik vind het wel makkelijk..

ik kan nog niet zegge of de haren langer wegblijven, maar ze zijn nu in ieder geval nog niet terug..
met zo'n scheermesje hou ik altijd heel geïrriteerde oksels over.. dus als dat met zo'n nepmesje minder is, ga ik dat eens proberen denk ik

maar ik heb niet zo'n positieve ervaringen met spul dat moet intrekken
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 08:58
Maija
Maija is offline
Citaat:
madwoman schreef op 17-06-2004 @ 15:59 :
ik heb van die strips van Strep ofzo. dus wel met echte hars en niet met dat suiker van Veet. bij bikinlijn gaat dat prima. kan dan ook oksels daarmee?
waar heb je dat gekocht??
Oud 21-06-2004, 16:44
Verwijderd
M'n oksels scheer ik met douchegel en een wegwerp-scheermesje, meestal wel een van gilette, ook wel eens van een huismerk, maakt niet zo veel verschil. Bicmesjes zijn wel slecht, die zijn niet scherp genoeg ofzo. Oh, mijn benen ook.
Mijn bikinilijn epileer ik, met een pincet, want dat kan lekker nauwkeurig en hoeft niet zo vaak. Een ander deel van m'n schaamhaar haal ik weg met ontharingscreme voor gevoelige huid van Veet.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 17:08
Nyai
Nyai is offline
auw, bikinilijn epileren

Ik scheer alles met scheermesjes van de da drogist, wel die voor mannen. Voor vrouwen maken ze rot spul. Soms gebruik ik gewoon douchegel, en soms goedkope scheerschuim.

Als ik tijd te veel heb gebruik ik ook wel eens ontharingsspray van het kruitvat.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Nyai schreef op 21-06-2004 @ 18:08 :
auw, bikinilijn epileren
Klinkt pijlijker dan het is, de huid waar ik epileer (dus alleen wat er buiten ondergoed komt) kan wel iets hebben en de haartjes glijden er vrij makkelijk uit eigenlijk. Er zitten ook geen pluisjes naast, dus 't is minder pijnlijk dan bij wenkbrauwen. Met een pincet dan, ik heb ook zo'n epileertang geprobeerd en dat deed wel pijn, omdat die tang de richting van de haartjes niet goed kon volgen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 17:16
Nyai
Nyai is offline
nou, ik heb zo'n braun silk epil(ofzo?), en in een gefrustreerde bui heb ik die eens keer op mn schaamhaar gezet dat was geen succes.. haha
Of doen jullie het dan echt met een pincet en niet met zo'n apparaat?
Als daar echt zo'n verschil in zit wil ik dat wel eens gaan proberen, want ik word niet goed van die stoppeltjes en die rode vlekjes als het weer aangroeit..
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 17:45
Verwijderd
Volgens mij is zo'n apparaat ook wel pijnlijker ja, want dat houdt er ook geen rekening mee welke kant de haartjes op groeien, en pakt er soms 2 tegelijk. Met een pincet kun je ze mooi precies met de groeirichting mee trekken.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 18:04
Fleurop
Fleurop is offline
Harsen heb ik geprobeerd; werkt niet (tenzij ik het niet goed doe)
Van ontharingscréme krijg ik uitslag én het stinkt.
Dus tot nu toe bevalt mij het Venus scheermesje het beste.
Daarmee doe ik mijn benen, oksels en bikinilijn.
Gelukkig zie je pas na een week het haar van mijn oksels, en ook de haren op mijn benen zijn pas zichtbaar na 3 á 4 dagen.
Als dat nou ook zo was bij mijn bikinilijn
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 18:10
Nyai
Nyai is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-06-2004 @ 18:45 :
Volgens mij is zo'n apparaat ook wel pijnlijker ja, want dat houdt er ook geen rekening mee welke kant de haartjes op groeien, en pakt er soms 2 tegelijk. Met een pincet kun je ze mooi precies met de groeirichting mee trekken.
Dat ga ik zo eens proberen!

Als de haartjes weer aangroeien, dan heb ik nu dat het vreselijk jeukt, en vaak ook rode bultjes enzo.. Is dat met epileren minder/weg of houd je dat?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 18:44
Verwijderd
Ik heb pas Orientaalse was roll-on aquasystem van Veet gekocht, en daar staat op dat de haartjes minimaal 5 mm lang moeten zijn, maar moeten die echt zo lang zijn voordat het werkt?
Of werkt het ook al als de haartjes wat korter zijn?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Siyabonga schreef op 21-06-2004 @ 19:44 :
Ik heb pas Orientaalse was roll-on aquasystem van Veet gekocht, en daar staat op dat de haartjes minimaal 5 mm lang moeten zijn, maar moeten die echt zo lang zijn voordat het werkt?
Of werkt het ook al als de haartjes wat korter zijn?
nee,want dan heeft t niks om aan te blijven hechten
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 19:12
Freule
Freule is offline
Werkt die ontharingscreme van veet met dat mesje ook voor oksels en bikinilijn?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 19:57
Verwijderd
Citaat:
madwoman schreef op 17-06-2004 @ 15:59 :
Is dat pijnlijk?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 21:11
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef op 21-06-2004 @ 20:09 :
nee,want dan heeft t niks om aan te blijven hechten
Hmm, toch nog maar eventjes wachten dan
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 12:33
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 21-06-2004 @ 20:57 :
Is dat pijnlijk?
de eerste keer het meest daarna komen nooit alle haartjes tegelijk terug, dus dan valt het reuze mee. Je voelt het alleen ff net nadat je die strip eraf hebt getrokken (niet twijfelen, in één keer eraf snokken). Ik gebruik dit, omdat ik uitslag krijg van scheermesjes...
Je kan ze gewoon bij de Etos/DA halen. Ik zou niet die strips van Veet gebruiken, die zijn van een soort suiker, als die een btje te warm zijn (in de zomer) dan trekken ze er helemaal nix uit.
Oud 22-06-2004, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 21-06-2004 @ 20:57 :
Is dat pijnlijk?
als je t laat doen niet, als je t zelf doet wel
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 13:16
Copycat
Copycat is offline
Blij dat ik geen meisje ben.
Zo veel moeite voor je uiterlijk en verzorging.
Oud 23-06-2004, 10:20
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Citaat:
Copycat schreef op 22-06-2004 @ 14:16 :
Blij dat ik geen meisje ben.
Zo veel moeite voor je uiterlijk en verzorging.
Ik ben een man, en ik doe meer moeite voor mijn uiterlijk en verzorging. Mag ook best vind ik, verzorging is heel wat waard.

Maar m'n benen ontharen doe ik niet. Wel eens over gedacht though.
Oud 23-06-2004, 10:53
Maija
Maija is offline
Citaat:
madwoman schreef op 22-06-2004 @ 13:33 :
de eerste keer het meest daarna komen nooit alle haartjes tegelijk terug, dus dan valt het reuze mee. Je voelt het alleen ff net nadat je die strip eraf hebt getrokken (niet twijfelen, in één keer eraf snokken). Ik gebruik dit, omdat ik uitslag krijg van scheermesjes...
Je kan ze gewoon bij de Etos/DA halen. Ik zou niet die strips van Veet gebruiken, die zijn van een soort suiker, als die een btje te warm zijn (in de zomer) dan trekken ze er helemaal nix uit.

hoeveel kosten die ongeveer, want ik las eerst ergens 15 euro, (voor een product van veet) en dat vind ik persoonlijk toch iets teveel...
Oud 23-06-2004, 11:08
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik gebruik de ladyshave van mn moeder, mooi goedkoop, snel en pijnloos. Alleen komen de haartjes zo snel terug Ik epileer ook heel af en toe, voor de vakantie, maar ik houd daar niet zo van, doet zeer.
Oud 23-06-2004, 12:24
Copycat
Copycat is offline
Citaat:
DiSiLLUSiON schreef op 23-06-2004 @ 11:20 :
Ik ben een man, en ik doe meer moeite voor mijn uiterlijk en verzorging. Mag ook best vind ik, verzorging is heel wat waard.

Maar m'n benen ontharen doe ik niet. Wel eens over gedacht though.

Oww

Regels voor berichten