Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2004, 09:24
tosyali
tosyali is offline
De imaginatie van een speelgoed dwerg in het bezit van een asbak doet hem schuimbekken, hij geeft namen aan heiligen (zo besloot hij vandaag bijvoorbeeld Allah een varken te noemen, en misschien heet zijn ezel morgen Jesus), vervangt zijn seances bij de psychiater met het schrijven van columns wat geen duidelijk blijkt uit zijn werk en beëindigingen van talrijke dienstverbanden , is in de veronderstelling dat de profeet nog leeft en pooiers in dienst heeft, is in wezen te stoned om uit zijn ogen te kijken , maar laat mensen graag denken dat dat komt door zijn sereniteit, en persoonlijk denk ik dat hij een felle voorstander is van een sekslijn met diergeluiden, met name varkens want daar heeft hij gewoon iets mee. Op de een of andere manier staat hij constant in correlatie met het diersoort.

Eigenlijk lijkt hij op een schandknaap , ja ja, dat is het , net zoals die lelijke pilletjesslikker van een Somalische incest casualty, heeft ook hij last van jeugdtrauma’s en blijvende lichamelijke letsels maar dan door toedoen van islamitische extremisten die hem zijn loopbaan hebben laten mislopen. Ik vraag me overigens af hoeveel scheukpaaltjes hij door de jaren heeft versleten. Of het nou komt door kabouters die hem in zijn dagdromen aan zijn trekjes helpen of door het te weinig douchen, jeuk heeft hij en met een borsteltje kom je niet ver met zo een omvang en een dergelijke verhouding in je gestalte.

Best knap van deze onbuigbare, zogenaamd schrandere man die voor niets en niemand terugdeinst, hij heeft honderden, vanuit literaire optiek prachtige, columns geschreven en feitelijk niets anders gezegd dan:
‘’ik haat het koningshuis’’
‘’ik haat politici’’
‘’moslims zijn gevaarlijk en zij haten ons’’

Kon ik hem maar een keer vertellen dat mijn Allah niet oproept tot moord (then again, die van mijn heet dan ook geen varken) en in geval dat zo was geweest, ik allereerst onze dwergjager zelf onder de groene zoden zou helpen, maar jah…trammelant in het hiernamaals wil ik me nou ook weer niet riskeren en hou het dan dus ook maar bij het schrijven van een column al genietend van mijn vrijheid van meningsuiting en de ongeschreven gouden regel in Nederland over columns: alles mag en kan want de auteur bedoelt het nooit letterlijk en is dus ook geheel ontoerekeningsvatbaar. In het ergste geval beroep ik me wel op de kettingroker zelf want hij zelf wil zelf migreren naar de verenigde staten waar een eigen mening wel gewaardeerd wordt, zo een liberale man met een dermate schappelijke levensvisie zal toch niet machteloos toekijken hoe ik op me donder krijg vanwege mijn uitlatingen jegens zijn persoon?

Alle gekkigheid terzijde, waarschijnlijk weet hij zelf ook wel beter, maar waarom zo een drang om een compleet religie en aanhangers ervan ontwrichtend te vernederen?
Serieus…zou deze man zich ooit gelukkig gevoeld hebben, ooit de warmte gevoeld hebben van naastenliefde (geen toejuichingen van gabbers he…echte liefde…van een vrouw of zo),? Ik denk het niet..misschien moet hij maar eens beginnen met bidden tot zijn varken, komt hij wellicht tot een echte kalme gemoedsstemming en proeft hij misschien wel een hapje spirituele rust en zijn wij verlost van zijn impertinente, geborneerde teksten in de metro.

Gulsah
-------------------------------------------

het is niet door mij geschreven maar door een vriendin.
Oud 20-06-2004, 16:04
Verwijderd
Beetje vreemde column. Ik heb zo het idee dat het gaat over Theo van Gogh (of hoe die gast ook heet ). Ik maak er niet veel uit op, maar de titel is wel goed gekozen

Grim
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 16:21
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
Grim schreef op 20-06-2004 @ 17:04 :
Beetje vreemde column. Ik heb zo het idee dat het gaat over Theo van Gogh (of hoe die gast ook heet ). Ik maak er niet veel uit op, maar de titel is wel goed gekozen

Grim
ja het gaat over die malloot
Oud 20-06-2004, 16:30
Verwijderd
Zo warrig geschreven dat ik de 'column' niet uit heb gelezen. Brrr.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 16:57
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
zuster schreef op 20-06-2004 @ 17:30 :
Zo warrig geschreven dat ik de 'column' niet uit heb gelezen. Brrr.
is ook amateuristisch.

ps. nu maar hopen dat metro het erop zet
Oud 20-06-2004, 17:03
Verwijderd
Citaat:
tosyali schreef op 20-06-2004 @ 17:57 :
is ook amateuristisch.

ps. nu maar hopen dat metro het erop zet
Ik wil je vriendin niet afzeiken, maar er is amateuristisch en onbegrijpelijk gewauwel.

Ik ga voor optie twee.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 17:06
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
zuster schreef op 20-06-2004 @ 18:03 :
Ik wil je vriendin niet afzeiken, maar er is amateuristisch en onbegrijpelijk gewauwel.

Ik ga voor optie twee.

je mag vinden wat je wilt. als je niet wilt lezen staat boven letteren en index, druk er maar op eentje.
Oud 20-06-2004, 17:09
Millroy
Millroy is offline
Stilte kindertjes.
Geen geruzie.
Persoonlijk vind ik de column niet leuk, maar een of andere fransoos sloeg ooit uit zijn botten: Les goûts et les couleurs se ne disputent pas. Ofzo. Stomme fransozen. Stelen alles van Romeinen. De Gustibus et coloribus non dispundent. Ofzo. Stomme romeinen, stelen alles van mij.
En gelieve niet op alle kritiek zo harsh te reageren, Zuster heeft ook gevoelens!
Oud 20-06-2004, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Millroy schreef op 20-06-2004 @ 18:09 :

En gelieve niet op alle kritiek zo harsh te reageren, Zuster heeft ook gevoelens!
Precies. *sip*
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 06:02
tosyali
tosyali is offline
ja, ik heb ook gevoelens
Oud 21-06-2004, 11:28
Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
Millroy schreef op 20-06-2004 @ 18:09 :
Stilte kindertjes.
Geen geruzie.
Persoonlijk vind ik de column niet leuk, maar een of andere fransoos sloeg ooit uit zijn botten: Les goûts et les couleurs se ne disputent pas. Ofzo. Stomme fransozen. Stelen alles van Romeinen. De Gustibus et coloribus non dispundent. Ofzo. Stomme romeinen, stelen alles van mij.

Ik vond de column ook een beetje té warrig! Het leek alsof je het nu eens over allah had dan weer aan iets anders dacht en dat opschreef, ik kan de structuur van deze column niet vinden...
Misschien is hij beter mét structuur...

Les goûts et les coulours ne se disputent pas...
Oud 21-06-2004, 12:03
tosyali
tosyali is offline
wat is betekeny "LES gouts.." weet ik veel wat???
Oud 21-06-2004, 12:35
Millroy
Millroy is offline
Over smaken en kleuren valt niet te twistten.
Wat betekent die zin onderaan bij jou?
Oud 21-06-2004, 13:17
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
Millroy schreef op 21-06-2004 @ 13:35 :
Over smaken en kleuren valt niet te twistten.
Wat betekent die zin onderaan bij jou?
oo, dat onderaan is een stukkie over my history . en aan het einde staat dat we nu steeds armer worden
Reageren

Regels voor berichten