Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2004, 18:06
JNR
JNR is offline
Ik heb een probleempje. En aangezien mijn vriend me een beetje het gevoel geeft dat ik mn aanstel, dacht ik laat ik het eens hier posten.

Ik ben 'bang' voor m'n schoonouders. Niet zo zeer voor hen als persoon, zijn namelijk opzich aardige mensen. Maar ik ben gewoon bang om bij zn ouders te komen, eten, op de thee enz.

Vandaag was het zelfs het toppunt. Ik was bij hem slapen (hij woont op kamers) en smorgens vroeg zouden zn ouders + zusjes hem ophalen om iets gezelligs te gaan doen voor vaderdag. Zij zouden mij dan bij het station afzetten met de auto... Zelfs hier was ik te schijterig voor. Ik weet gewoon niet hoe ik me om die mensen moet gedragen. Dus heb ik heeel snel gehaast, om eerder een bus te kunnen nemen om maar te voorkomen in de auto met dat gezin te moeten zitten.

Ik weet gewoon niet hoe ik me moet gedragen bij die mensen. Steeds denk ik je moet wat zeggen, maar wat moet ik zeggen? ik denk steeds: wat boeit hen het nou wat ik te melden heb, ze kennen me verder toch niet. Dus dan zeg ik maar weer niks en blijf stil zitten. En dan denk ik weer: nu denken ze natuurlijk dat ik heeel saai ben, en krijgen ze zo'n rare indruk van me.

Ik ben van nature al wel een beetje verlegen, maar zet het normaal wel van me af en kan me prima in groepen enzo redden. Nu lukt het gewoon maar niet en is het dus als zo ver dat ik er van 'weg ren'!

Heeft iemand ook zoiets gehad? Of iemand tips? Want voel me er zooo vervelend onder, en zou graag willen dat het anders zou gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2004, 18:36
Verwijderd
het zijn ook maar mensen... doe alsof je bij goede kenissen bent in het begin. Daarna zul je je steeds meer op het gemak voelen.

Ik kan me het zelf niet goed voorstellen want ik ben een flapuit en voel me overal wel thuis...

Je kunt het er ook eens over hebben met de schoonouders?

Gr. Goes15
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 19:14
JNR
JNR is offline
Maar bij goede kennisen praat je veel meer vrij uit. Hier heb ik dus moeite mee, omdat ik gewoon niet zou weten waar het te over hebben. En van die voor de hand liggende dingen als het weer vind ik nou ook niet zo'n jofelle indruk achter laten.

Praten met hen erover... tjah ik heb tot nu toe dus nog heel weinig te zeggen gehad. Niet raar als ik dan ineens dit in hen gezicht gooi?!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 19:30
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ik zou het idd niet meteen tegen ze zeggen hoor. Ik denk dat je je hier gewoon overheen moet zetten want je maakt jezelf alleen maar bang terwijl het op niks is gebaseerd. Even jezelf aanpakken meisje.

Ga de confrontatie met ze aan, als ze wat vragen, geef lekker uitgebreid antwoord zodat je gewend raakt aan het praten met ze.

En misschien moet je wat meer onthouden dat het hartstikke interessant is om de ouders van je vriend te leren kennen, hoe zijn ouders zijn zegt immers ook heel veel over hoe hij is!
Oud 20-06-2004, 19:35
Verwijderd
Ik denk dat je vriend je het juiste gevoel geeft, want je stelt je ontzettend aan. Als je iets serieus wilt met die gozer zul je toch z'n ouders moeten leren kennen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 19:41
Verwijderd
Dat heb ik ook gehad, je moet een beetje ontdekken dat het ook maar mensen zijn, dan komt alles goed
Ga de confrontatie de volgende keer ook telkens gewoon weer aan, je kan best zeggen dat je wat verlegen bent, dan is dat er in ieder geval al uit. En verder moet je gewoon jezelf zijn. Jij hebt iets met hun zoon, niet met hen.
Je hoeft niet meteen een enorm gesprek met ze te beginnen, vul ze gewoon af en toe aan en vraag af en toe iets. Bedenk je wat ze leuk vinden en vraag daar naar, ook al voelt het voor jou misschien wat onecht, zo komt het vaak niet over. Daarnaast, mensen vinden het leuk om over zichzelf en hun eigen hobby's te praten; vraag daar dus vooral naar, dan hoef je vervolgens hen alleen maar te laten praten en af en toe vragen te stellen..
Als je dat doet, vinden ze je al snel aardig omdat je geïnteresseerd bent.

Op hun beurt zullen ze jou vragen gaan stellen, geef gewoon telkens antwoordt in volle zinnen, dat is niet zo moeilijk. En bedenk je ook dat veel mensen rustige mensen best aardig vinden, omdat ze lekker meegaand zijn. Dus verlegen is niet erg, zeker niet als ze weten dat je verlegen bent.

Don't worry, het zijn maar mensen he
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 19:43
Verwijderd
Citaat:
JNR schreef op 20-06-2004 @ 20:14 :
Maar bij goede kennisen praat je veel meer vrij uit. Hier heb ik dus moeite mee, omdat ik gewoon niet zou weten waar het te over hebben. En van die voor de hand liggende dingen als het weer vind ik nou ook niet zo'n jofelle indruk achter laten.

Praten met hen erover... tjah ik heb tot nu toe dus nog heel weinig te zeggen gehad. Niet raar als ik dan ineens dit in hen gezicht gooi?!
Bedenk je wel dat praten over het weer helemaal niet raar is. Daarnaast kan je toch wel aan je vriend vragen wat zijn ouders bezig houdt? Begin daar dan over, of, zoals ik net al zijn, vul hen in het begin alleen maar af en toe aan.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 19:54
JNR
JNR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-06-2004 @ 20:35 :
Ik denk dat je vriend je het juiste gevoel geeft, want je stelt je ontzettend aan. Als je iets serieus wilt met die gozer zul je toch z'n ouders moeten leren kennen.
Ik weet dat als ik iets serieus wil met hem, volgens mij is dat het ook al, dat ik zijn ouders dan moet leren kennen. Daarom zit ik er juist ook zo mee.

Bedankt voor het advies allemaal!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 21:35
marlies
marlies is offline
Doe het rustig aan maar ren niet weg. Dit komt veel slechter over dan wanneer je daadwerkelijk met ze in 1 kamer zit.

Je hoeft ook niet gelijk heel veel met ze te gaan praten, maar bouw het op.

Mensen vergeten zeker de helft van de dingen die je zegt, dus ookal zeg je een keertje iets stoms, nou ja ze vergeten het toch weer, dus daar moet je je niet zorgen over maken.

Ze begrijpen heus wel dat je wat verlegen bent, dan was ik ook in het begin, maar ze bijten niet en waarom zouden ze je niet mogen? Ze zijn gewoon maar 2 mensen, ze zijn niet heilig en ze doen je niets.

Succes ermee!
Oud 23-06-2004, 12:03
Zeldom
Zeldom is offline
Hm ik moet eerlijk zeggen dat ik ook vind dat je je een beetje aanstelt. Dat is verder niet vervelend bedoeld maar het lijkt me voor jouw vriend erg jammer. In het begin vind ik dat schoonfamilie gebeuren ook helemaal niks maarja, even erdoorheen. Zo kan je vriend dus gewoon niks met jou en z'n familie gaan doen omdat jij niet durft te praten met ze. Je weet heus wel dat ze je niks aan zullen doen, vlucht er gewoon niet voor dan komt het heus wel goed.
Oud 23-06-2004, 12:11
Julie03
Julie03 is offline
Zijn ouders stellen voor om u af te zetten aan het station... En jij doet er alles aan om een vroegere bus te kunnen nemen? Hoe moeten zijn ouders zich voelen denk je? Weglopen is absoluut geen goede reactie! Je moet ze ook leren kennen, iedereen verdient een eerlijke kans en als ze je nu al iets moesten aangedaan hebben of zo, zou ik het kunnen begrijpen maar ze doen hun best voor jou! Ze interesseren zich sowieso wel in wat je te zeggen hebt. Je bent de vriendin van hun zoon! Sorry, maar je behandelt deze mensen niet respectvol. Het is en blijven de ouders van je vriend, de mensen die hem gemaakt hebben tot wat hij is. Respect verdienen ze sowieso! Geef ze eerlijk een kans. Ze verdienen het wel...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 14:27
JNR
JNR is offline
Zo heb ik dat natuurlijk niet gebracht. Ik heb van ten voren gemeld dat ik eerder weg moest en het dus aardig aangeboden vond maar wel met de bus zou gaan.

Maar goed het gaat om het feit dat het dan nog nergens op slaat.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 15:49
Zeldom
Zeldom is offline
Citaat:

Maar goed het gaat om het feit dat het dan nog nergens op slaat.
Inderdaad, en als je dat zelf al weet waarom dan toch zo doen
Oud 23-06-2004, 15:52
JNR
JNR is offline
Dat zeg ik net, ben gewoon zooo bang om voor schut te staan/ onzin uit te kramen/enz ect....

Het is ook niet dat ze nou intresse in mij tonen ofzo, dus weet gewoon niet hoe ik me moet gedragen als ik daar ben
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 15:54
Zeldom
Zeldom is offline
ja ik snap het wel. Maar ik denk altijd maar, als je niks zegt en altijd voor ze wegvlucht maak je al helemaal geen indruk.
Ik heb met mijn 'schoonmoeder'in het begin al een aantal aanvaringen gehad dus ik had toen ook wat moeite om daarheen te gaan maar dat is nu wel goed gekomen. Zet je er overheen als is het alleen maar omwille van je vriend.
Oud 23-06-2004, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Zeldom schreef op 23-06-2004 @ 16:54 :
ja ik snap het wel. Maar ik denk altijd maar, als je niks zegt en altijd voor ze wegvlucht maak je al helemaal geen indruk.
Ik heb met mijn 'schoonmoeder'in het begin al een aantal aanvaringen gehad dus ik had toen ook wat moeite om daarheen te gaan maar dat is nu wel goed gekomen. Zet je er overheen als is het alleen maar omwille van je vriend.
Het is natuurlijk wel makkelijk gezegd, maar dat is niet zo makkelijk uit te voeren hoor. Natuurlijk wil je het graag voor je vriend, maar als het niet klikt dan klikt het niet. Dit lijkt erg kort door de bocht, maar zo werkt het blijkbaar... Hoe graag je het zelf ook zou willen, en hoe stom je het allemaal vindt klinken ervaring.

Daarnaast zegt JNR dat haar schoonouders niet veel interesse in haar tonen. Weet je hoe lullig je je dan voelt... Je voelt je niet goed genoeg ofzo, te stom of wat dan ook...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 23:22
Pixxa
Pixxa is offline
hmmmmmm ik vind het aadig fout als je je 'schoonouders' gaat ontlopen omdat JIJ je mond niet durft open te trekken .. omdat je bang bent iets 'doms' enz te zegggen ...

je moet juist proberen zo relaxxed mogelijk over te komen, laten blijken dat je je op je gemak voelt. (ook al doe je dat msshn niet)

probeer een onderwerp aan te snijden als je denkt dat je te stil bent.. iets wat die mensen boeit. of iets van het dagelijkse nieuws ofzo.. werkt altijd wel. en dan hoef je natuurlijk niet hele gesprekken te voeren ofzo .. dat komt wel met de tijd.

schiet me nu iets te binnen, waarom zeg je gwn niet tegen je vriend dat je er een beejte moeite mee heb om je eigen met zn ouders te mengen, geef aan dat je msshn wel een beetje hulp kan gebruiken, laat hem de 1ste stappen zetten. door een gesprek te beginnen en jou om een reactie/antwoord te vragen.. dan rol je er vanzelf wel in.

mwah beetje slim aanpakken, mshhn met hulp van je vriend en het komt wel goed. Et hoeft dan niet 123 te klikken, gebeurde ook niet bij mijn vriendin maar uiteindelijk komt het allemaal wel goed als je het maar probeerd

succes iig!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 07:53
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Vertel een goeie bak, dat werkt altijd!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 07:58
Jennita
Jennita is offline
Ik denk dat je het beste gewoon jezelf kunt zijn!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 07:59
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Jennita schreef op 08-07-2004 @ 08:58 :
Ik denk dat je het beste gewoon jezelf kunt zijn!
Als zij van zichzelf verlegen is dan is het beter als ze eens een keer NIET zichzelf is
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 08:00
Jennita
Jennita is offline
nee... op die fiets neit nee maar als je een gesprek hebt..
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 12:42
proof of life
proof of life is offline
als je echt serieuze relatie hebt met je vriend, dan zul je toch een keer met zijn ouders om moeten gaan. Hoe vervelend dat ook kan zijn in het begin.
Heb het er met je vriend over en ontloop zijn ouders vooral niet. Wees gewoon aardig tegen ze... Begin gewoon met vragen hoe het met ze gaat enzo... Je gesprek hoeft toch niet direct ergens over te gaan? Maar zeg iig wel iets. bedank ze bij het weggaan, zeg hallo bij het binnenkomen. Doe gewoon een beetje sociaal en kijk ze aan... niet wegkijken met je ogen, dan merken ze dat je je niet op je gemak voelt en dat wil je toch niet?
Kom er wat vaker over de vloer samen met je vriend... Als hij weet dat jij er wat moeite mee heeft helpt hij je vast graag (zoals hiervoor al is genoemd)
Laat je van je goede kant zien!!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 12:47
Dzjes
Dzjes is offline
Als ik jou was zou ik je "gewoon gedragen".. zoals je altijd doet bij vreemde mensen dus.
Vriendelijk en beleefd, dus een gewone simpele 'hallo', en dan verder je mond als je te verlegen bent Die mensen gaan dat heus wel begrijpen hoor?

En blijkbaar is uppen een nieuwe trend?!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 12:48
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Dzjes schreef op 08-07-2004 @ 13:47 :
En blijkbaar is uppen een nieuwe trend?!
Prachtig opgemerkt
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 13:10
Verwijderd
*vraagt zich af of JNR nu al eens weer haar 'schoonouders' heeft gezien en hoe dat ging*

Ik merk dat ik steeds losser word bij mijn 'schoonouders' ik zeg niet veel, maar doe wel aardig. Help mee met tafeldekken, afruimen, computer-problemen op te lossen etc. Dat soort dingen weten ze altijd te waarderen En wanneer ik dan buiten in de zon lekker stil zit te genieten, genieten zij mee van de stilte Je hóeft niet altijd te kletsen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2004, 01:37
Pixxa
Pixxa is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 08-07-2004 @ 14:10 :
*vraagt zich af of JNR nu al eens weer haar 'schoonouders' heeft gezien en hoe dat ging*

Ik merk dat ik steeds losser word bij mijn 'schoonouders' ik zeg niet veel, maar doe wel aardig. Help mee met tafeldekken, afruimen, computer-problemen op te lossen etc. Dat soort dingen weten ze altijd te waarderen En wanneer ik dan buiten in de zon lekker stil zit te genieten, genieten zij mee van de stilte Je hóeft niet altijd te kletsen.

goed hoor!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 18:23
Zeldom
Zeldom is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 23-06-2004 @ 17:10 :
Het is natuurlijk wel makkelijk gezegd, maar dat is niet zo makkelijk uit te voeren hoor. Natuurlijk wil je het graag voor je vriend, maar als het niet klikt dan klikt het niet. Dit lijkt erg kort door de bocht, maar zo werkt het blijkbaar... Hoe graag je het zelf ook zou willen, en hoe stom je het allemaal vindt klinken ervaring.

Daarnaast zegt JNR dat haar schoonouders niet veel interesse in haar tonen. Weet je hoe lullig je je dan voelt... Je voelt je niet goed genoeg ofzo, te stom of wat dan ook...
Tsja, dat het makkelijker gezegd dan gedaan is gaat voor zo goed als alles op. Dat weet ik ook wel. Voor mij was het ook niet makkelijk, mijn schoonmoeder heeft een keer tegen me gezegd dat ze de ex van haar zoon leuker vondt oid. Nja toen voelde ik me dus inderdaad lullig. Maar dat is ook een reden om mezelf van mn beste kant te laten zien. Dat het niet geweldig klikt, oke. hoeft ook niet als je maar normaal met elkaar om kunt gaan.
Reageren

Regels voor berichten