Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2004, 18:00
Verwijderd
Maar meteen ff specs voor de duidelijkheid:
AMD Athlon 1200 Mhz
512MB RAM
Radeon 9000

Ik heb het spel Severance: Blade of Darkness vandaag gekocht (maar 5 euro, dus dan kan dat nog wel eens), maar om de een of andere reden kan ik hem niet aan de praat krijgen.
Ik hoor steeds wel het introfilmpje, maar dan zonder beeld. Ik zie wel onder sommige beeldmodi wel een dunne strook onder, maar daar kun je natuurlijk niks mee.
Het vreemde is dat het spel wel Ati kaarten zou moeten ondersteunen, maar ik kan geen Radeon kiezen uit het rijtje. Het enige wat er staat is:
Voodoo 1-2 D3d v04
D3D Voodoo3 and Banshee
D3d i740 Windows 98
D3d Permedia
D3d
r3Dfx Voodoo 1-2 (door patch)

Als ik het introfilmpje wil wegklikken of als ik hem laat aflopen wordt ik weer naar windows gekicked aan het eind. Ik heb alle modi al geprobeerd maar het helpt niet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2004, 18:25
schietgeweer
schietgeweer is offline
Dat is vaag. Ik heb het spel onder XP prima aan het draaien gehad met een ATI kaart. Je zou eens deze patch kunnen installeren en kijken of hij dan werkt, misschien lost dat het probleem op.

edit: Wat misschien ook helpt is om het introfilmpje uit de directory van het spel te gooien, met een beetje mazzel wordt daar niet moeilijk over gedaan. Verder kan je voor je videokaart wellicht dan gewoon D3D kiezen.

Laatst gewijzigd op 23-06-2004 om 19:21.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 19:37
Verwijderd
Ik had die patch al geïnstalleerd. Ik uninstall het spel nu ff om te pkijken of het zonder patch misschien werkt. Helaas is de uninstall net gecrashed blijkbaar
Ik had die patch meteen na het instaleren geïnstalleerd, maar om de en of andere reden wilde hij daarnba me cd niet herkennen. Me cd heet ook vreemd genoeg Severance-Image. Terwijl het toch echt zo'n budgetserie van Codemasters/Edios ofzo was
Dus toen had ik een no-cd crack gedownload. Werkte ook niet vreemd genoeg, dus toen heb ik de exe die op de cd stond gebruikt en daarmee pakte hij het menuschermpje wel. En toen kwam ik dus aan bij het begin van me verhaal.

Oh well, nu maar via me configscherm proberen En dan een clean install doen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 20:28
freyk
freyk is offline
Citaat:
Morridin schreef op 23-06-2004 @ 19:00 :
ondersteunen, maar ik kan geen Radeon kiezen uit het rijtje. Het enige wat er staat is:
Voodoo 1-2 D3d v04
D3D Voodoo3 and Banshee
D3d i740 Windows 98
D3d Permedia
D3d
r3Dfx Voodoo 1-2 (door patch)
Door D3d te kiezen zit je al goed.
Oud 24-06-2004, 15:13
Verwijderd
Ik heb nu geprobeerd een clean install zonder patch te doen en ik zie al iets meer. Maar nu crashed bij het opstarten zodra het logo van dat rebelstudio in beeld komt en moet ik me computer weer overnieuw starten
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 15:59
schietgeweer
schietgeweer is offline
Je kan proberen om de filmpjes van de logo's en de intro te deleten. Ik herinner me dat Europa Universalis II een probleem had met de intro bij Win2000/XP, als je de intro vervolgens verwijderde had je geen problemen meer.
Oud 24-06-2004, 16:55
Verwijderd
Nu heb ik de patch geinstalled en een GlOpen patch die door ene particulier ofzo gemaakt was. Daarop zette ik het en nu werkt het spel opeens wel Lijkt me een vet spel al heb ik nog niet zover kunnen spelen. Toen ik 1 keer F1 drukte kon ik daarna opeens ff geen F1 en esc gebruiken. Hoe save je eigelijk? met de Esc(toen die nog werkte) zag ik niks
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 00:11
schietgeweer
schietgeweer is offline
Da's inderdaad een probleem , want er zit dacht ik geen quicksave in het spel. Als de escape het nog doet moet je dacht ik ergens bij 'game' of zo kijken, dat daar weer een save/load-submenu komt. Ik kan het me niet echt meer herinneren. In ieder geval is het wel mogelijk om gewoon in-game te saven.
Oud 25-06-2004, 09:44
Verwijderd
Thx, ik heb gistren maar ffes gespeeld, maar ik ga er nu flink mee bezig. Volgens mij kwam het doordat ik op F2 drukte ofzo. Geen idee wat die knop doet, maar opeens werkten F1 en Esc niet meer.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 11:03
Verwijderd
Heb nu door waardoor me problemen komen. F2 is voor screenshots iig. En kort nadat ik F2 indruk kan ik de bovenste rij toetsen niet meer gebruiken.

Dat ie eerst steeds hing bij het laden komt omdat de .exe dan naar i-net wil maar m'n zone-alarm laat dat niet toe. Nu ik de openGL optie draai ipv de d3d zie ik de logo's niet bij het opstarten, maar wel de laadbalk en linksonderin de console. En op het moment waar de laadbalk eerst bleef hangen krijg ik nu(heb ondertussen al uitgezet natuurlijk) een pop-up van ZA. Die zag ik eerst dus om de een of andere reden steeds niet.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 11:05
schietgeweer
schietgeweer is offline
Wat vaag dat die exe naar internet wil. Maar goed, mooi dat ie het nu doet. De Knight is wat mij betreft trouwens een aanrader om mee te beginnen.
Oud 25-06-2004, 12:06
Verwijderd
Hehe, ik had die barbaar knakker al gepakt, maar aangezien ik nog niet echt wat gedaan heb kan ik nog wel switchen
Dat die .exe naar i-net wil is denk ik voor de multiplayer. Net als spellen zoals Warcraft, UT etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten