![]() |
|
vragen 1 t/m 5
vragen 6 t/m 10 vragen 11 t/m 15 vragen 16 t/m 20 16.Je hebt twee vislijnen, een lange en een korte. Welke zal bij een ruk van een grote vis het gemakkelijkste breken? aDe lange. bDe korte. cMaakt niet uit. 17.In een teil water drijft een groot houtblok met daarop vastgelijmd een baksteen. Je draait het houtblok om, zodat de baksteen onder water aan het blok hangt. Wat gebeurt er met het waterpeil? aHet daalt. bHet stijgt. cHet blijft gelijk. 18.Wat is het evolutionaire voordeel van smalle heupen bij de man? aSnel bochten kunnen nemen. bEfficiënt kunnen lopen. cHoog kunnen springen. 19.Wat biedt de beste verklaring voor het feit dat vliegtuigen kunnen vliegen? aDe flogiston-theorie van Stahl. bDe wetten van Newton. cHet lift-principe van Bernoulli. 20.Welke vijver is het meest geschikt om dienst te doen als spiegel? aEen heldere vijver met een donkere bodem. bEen heldere vijver met een witte bodem. cEen troebele vijver. Nou dat waren ze dan ![]() ![]()
|
![]() |
|
![]() |
16. Aangezien vislijnen zijn gemaakt van elastisch materiaal zal de lange vislijn dus meer capabel zijn een plotselinge klap op te vangen dan de korte lijn. Daarom zal de korte lijn dus eerder breken dan de lange. Antwoord b. De korte.
17. Bij ons op school is deze vraag een groot twistpunt alle natuurkunde leraren hebben er hun eigen visie op. Ik waag me er antwoord te geven op deze vraag. 18. Naar mijn weten heeft een vrouw bredere heupen dan een man om kinderen te kunnen baren. Maar wat het 'evolutionaire voordeel' van de man is om smallere heupen te hebben dan een vrouw? Geen idee... 19. antwoord c. Het lift-principe van Bernoulli. 20. Ook op deze vraag durf ik geen zeker antwoord te geven, hoewel experimenten met een heldere vijver met een donkere bodem en een troebele vijver, hebben aangetoond dat de troebele vijver beter reflecteert.
|
![]() |
Dat is al nummer drie die denkt dat 20 c, een troebele vijver moet zijn. Ik ben lang niet zeker van mijn antwoord (a), maar tot nu toe ben ik de enige die hier voor een verklaring heeft bedacht. Heeft er iemand misschien een goede verklaring waarom het c moet zijn?
[Dit bericht is aangepast door Rimmer_Dall (08-12-2001).] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Groetjes, Suzan
||
![]() |
Citaat:
![]() Ga je dan rondjes rennen? ![]() Groetjes, Suzan
||
![]() |
Citaat:
Groetjes, Suzan
||
![]() |
Citaat:
d'r is wel 1 of andere paranormale site ofzoiets die het volgende beweert: Moreover, it is said, "With ultimate clarity, the light penetrates." When our mind is ultimately calm, the light of wisdom manifests. It is like the reflection of the moon in water that is clear. If the water is turbid, there would not any reflection. The clearer the water is, the easier for the reflection to appear. Maartja,.. argumenten ontbreken..... ![]() Groetjes, Suzan (ik zoek nog even verder)
|
![]() |
Refraction occurs when light passes into a transparent material.
Reflection occurs when light bounces off an opaque material. Reflectie is er dus wanneer het licht weerkaatst van een "troebel" (ondoorschijnend) materiaal. http://acept.la.asu.edu/PiN/mod/ligh...ight1Obj3.html The Laws of Reflection When light strikes opaque, like wood, the transmission is interrupted. However, when light strikes transparent, like a piece of glass, light passes through. Mirror and highly polished opaque surfaces reflect light in predictable ways. The terms used by physicists when describing the reflection of light are as follows: The ray approaching the mirror is called the incident ray. The ray reflected by the mirror is called the reflected ray. The point where the incident ray strikes the mirror is called the point of incidence. The construction line drawn at right angles to the mirror at the point of incidence is called the normal. The angle between the incident ray and the normal is called the angle of incidence. The angle between the reflected ray and the normal is called the angle of reflection. Laws of Reflection The angle of incidence is equal to the angle of reflection. The incident ray, the reflected ray, and the normal all lie in the same plane. Images in a Plane Mirror - The image is always the same distance from the mirror as the object. - Image we see in a plane mirror cannot be formed on a screen and is therefore described as virtual. - The image is reversed along the normal to the mirror. It is called lateral inversion. General characteristics of an image in a plane mirror - it can be either real or virtual - it can be bigger, smaller, or the same size of the object - it can be erect or inverted http://fpweb.peel.edu.on.ca/~tlk/SPH4A0CH13.html Ik ga voor C! ![]() (maar ik geloof dat de reflectie met troebel water door melk niet zo is.... mm.. daarom twijfel ik nog een beetje) Groetjes, Suzan
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
De antwoorden:
16b, de korte, zelfde reden als wij bijna allemaal dachten. 17c, blijft gelijk. Ook niet verwonderlijk. 18b, efficiënt kunnen lopen. Deze had ik zelf fout, maar deze had ik dan ook maar gegokt. 19b, de wetten van Newton. ?!?! Hiet zaten we dus allemaal flink naast. Bij deze vraag was ik toch best zeker dat ik hem goed had. 20c, een troebele vijver. Jullie hadden dus toch gelijk. Ik had bij de hele quiz 6 fouten, hoeveel jullie? [Dit bericht is aangepast door Rimmer_Dall (25-12-2001).] |
![]() |
|
![]() |
Ik had er 5 fout.
Die van het vlees, de tennisbal, de wolken, de astrologie en de wetten van Newton. Maar ik betwijfel de beargumentatie omtrent de astrologievraag en waarom vliegtuigen vliegen ten strengste.... Daar heb ik het nog wel over... ![]() ![]() Groetjes, Suzan
||
Citaat:
Ik heb het dus gelezen in het Rotterdams Dagblad, maar dan vind ik de vraagstelling wel een beetje vaag... [Dit bericht is aangepast door Baron Sengir (28-12-2001).]
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[NWQ] Vragen 1 t/m 5 Tampert | 14 | 07-01-2002 13:42 | |
[NWQ] Vragen 6 t/m 10 Tampert | 17 | 26-12-2001 20:51 | |
[NWQ] Vragen 11 t/m 15 Tampert | 10 | 05-12-2001 19:27 |