Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2002, 20:34
Miss USA
Miss USA is offline
Oke, dit is al de zoveelste Fortuyn-topic, maar ik wil het hier graag over hebben. Als het echt niet kan sluit 'm dan maar.

Pim is dood. Zijn vrienden (Harry Mens) roepen op om vooral niet op LPF te stemmen; Pim was de partij, de mensen op de lijst waren alleen maar de nodige opvulling. Zij willen dat LPF opgeheven wordt. Op 6 mei zou Pim al die mensen er af gooien, heeft hij volgens zijn vrienden gezegd. De mensen van LPF zeggen dat iedereen moet stemmen op de partij die hij vantevoren in gedachten had... Ik denk dat er nu veel mensen zijn die juist wel op LPF stemmen omdat ze het vreselijk vinden wat er is gebeurt, uit protest voor de dader, of uit sympathie voor de heer Fortuyn. Ik denk persoonlijk dat een stem uit emotie nooit goed is. LPF wil perse dat de verkiezingen wel doorgaan, en waarom? Ze krijgen nu natuurlijk een heleboel stemmen uit sympathie/emotie!
Mijn scenario is: veel mensen stemmen op LPF, hij wordt net niet de grootste, en op ongeveer 16 mei dondert de hele lijst in elkaar; de mensen die erop staan kennen elkaar soms niet eens, ze hebben andere opvattingen, en wie moet er in godsnaam fractieleider worden? En als ze in het kabinet komen, moeten dan een aantal hele onervaren mensen minister worden? En stel dat ze de grootste worden, wie wordt er dan minister president? Een totaal onbekend en onervaren iemand? Dat kan niet!
Hoe gaat het nu verder, en wat vinden jullie van emotie/sympathiestemmen?
Oud 11-05-2002, 20:38
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Misschien iets voor Psychologie?
Oud 11-05-2002, 20:38
Joostje
Joostje is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...threadid=82844
Oud 11-05-2002, 20:46
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Inderdaad.