Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2002, 14:44
xanthippe
xanthippe is offline
ik moet zo snel mogelijk een beroepskeuze doen. maar ik weet nog steeds niet wat ik ga kiezen. misschien iets met natuurkunde&scheikunde te maken hebben, kan iemand me een advies geven?
is sta voor natuurkunde een 9,8
scheikunde 9,7
wiskunde 8,2
en niet zo sterk in talen (havo-5)
Oud 02-01-2002, 15:05
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Iets in het laboratorium misschien?
Of architect, maar da's niet echt scheikundigs, meer natuurkunde en wiskunde.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 15:34
pol
pol is offline
Gelijk wat je kiest, natuurkunde, scheikunde, of iets anders wetenschappelijk, je krijgt hopen wiskunde. Willen of niet.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 18:39
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Ik zat met hetzelfde probleem.
Ik vind bijna alle exacte vakken leuk.

Dus de oplossing was voor mij.

Life science & technology.
Dat is een opleiding in Leiden en Delft waarbij je zeeeeeeeeeeeeeer breed wordt opgeleid.

Je hebt veel kennis in..
Natuurkunde, Scheikunde, Wiskunde, Biochemie, Moleculaire Biologie, Biotechnologie, Genetica etc!

En het mooie is dat je voor een gecombineerde opleiding kunt kiezen.

Ik ga zelf dan ook Theoretische natuurkunde EN life science & technology volgen.

Natuurkunde omdat ik het erg mooi vind en L&T omdat het zo breed is.

Voor nadere informatie moet je de site van de Uni van Leiden maar eens raadplegen.

Groetjes
Ben(die nog 1 jaartje moet wachten
Oud 02-01-2002, 19:09
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Maar daarvoor moet je wel naar de Uni.

Ik ga zelf komend jaar eerst 1 jaar Technische natuurkunde doen in Rijswijk. (HBO)
Lijkt me erg leuk.

Laboratoriumonderwijs heb ik 2 jaar gedaan...vond het zelf niet zo veel aan eigenlijk.

Je moet ook voor jezelf bepalen of je de theoretische kant of technische kant op wil.

Bij het HBO zijn exacte vakken bijna alleen maar praktisch gericht. Wil je de theoretische kant op dan (theoretische natuurkunde of wiskunde b.v.) moet je dus eerst 1 jaar HBO doen.

Op het HBO heb je erg veel mogelijkheden als.

Chemische technologie, Laboratoriumonderwijs (met richtingen als Medisch, Biologisch en chemisch en dat ook weer onderverdeeld) Technische natuurkunde (zeer goeie toekomstperspectieven), Fysische technologie, leraar in exacte vakken...wel weer erg theoretisch etc.

Dus genoeg mogelijkheden!

Veel succes!

Groetjes
Ben(die zelf bij voorkeur de theoretische kant wil

Oud 03-01-2002, 12:59
xanthippe
xanthippe is offline
bedankt voor je advies, 'demon of fire',,,,, ik moet het nog heel goed nadenken, wiskunde vind ik opzich ook heel erg leuk vak,,, geneeskunde lijkt me hardstikke interessant, of medische micro biologie,,,,of,Technische natuurkunde
ik ben alleen maar bang voor engels, exacte vakken vind ik juist erg makkelijk....

veel succes met je opleiding.
Oud 04-01-2002, 12:46
Stier17
Stier17 is offline
Is biomedische technologie ook een optie? Mij leek het heel leuk, maar ik hou niet zo van mechanica enzo, dus dat werd em niet, maar misschien vind jij het wel leuk?
Oud 04-01-2002, 12:54
xanthippe
xanthippe is offline
mechanica vind ik niet zo erg moeilijk, je moet alleen maar de theorie goed toepassen. wat is eigenlijk snelste manier om mijn propedeuse te halen? technische chemie, lerarenopleiding natuurkunde&scheikunde, medische micro biologie?
Oud 04-01-2002, 20:06
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
xanthippe schreef:
mechanica vind ik niet zo erg moeilijk, je moet alleen maar de theorie goed toepassen. wat is eigenlijk snelste manier om mijn propedeuse te halen? technische chemie, lerarenopleiding natuurkunde&scheikunde, medische micro biologie?

Je moet heel goed van te voren dan weten wat je wil doen NA 1 jaar HBO.

Omdat je bij bijna alle natuurwetenschappelijke opleidingen op de Uni een bepaald vak en dan met name Natuurkunde Wiskunde en Scheikunde (van het vwo niveau dus...profiel natuur en techniek) nodig hebt.

Dus dan moet je wel 1 van die vakken hebben(die op de Uni verplicht) die op het HBO ook heel breed wordt doorgelicht.

Dus b.v. chemische technologie kan misschien wel genoeg zijn om een opleiding te doen waar je op de Uni alleen maar scheikunde voor nodig hebt, maar heeft misschien (en voor natuurkunde denk ik zeker) niet genoeg wiskunde en natuurkunde om een opleiding te doen op de Uni waar dat verplicht is.

Ik ga technische natuurkunde als opstapje doen omdat het logischerwijs heel veel wiskunde en natuurkunde bevat...en dus de meeste opleidingen kan volgen op de uni.

Ik hoop dat je het nog snapt.

Groetjes
Ben(die hoopt van dienst te hebben kunnen zijn
Oud 04-01-2002, 21:14
pol
pol is offline
Ben even niet mee.
Wat is eigenlijk HBO?
Is het secundair onderwijs, hoge school of uni? (ben van België en ben niet op de hoogte van al die afkortingen).
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 22:30
GinnyPig
GinnyPig is offline
Je zit op de Havo, dus om op de Uni te komen moet je eerst vwo doen, of de hbo. Heb wel vaker die vraag gehoord, en over het algemeen wordt het aangeraden om eerst de vwo af te maken.

Misschien een idee?
Oud 04-01-2002, 23:09
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
pol schreef:
Ben even niet mee.
Wat is eigenlijk HBO?
Is het secundair onderwijs, hoge school of uni? (ben van België en ben niet op de hoogte van al die afkortingen).
Hoger beroepsonderwijs.
Dus dat komt nog voor de Uni.

Groetjes
Ben(die zelf 1 jaar HBO gaat doen en dan naar de Uni

Reageren

Regels voor berichten