Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Vraag 1: Die verbranding/verbruining wordt veroorzaakt door UV-straling. En glas houdt dat tegen. Dus het antwoord is nee.
Vraag 2 is hierboven al beantwoord. Tis ook dat als je dichter bij de lepel komt er op een gegeven moment het beeld omkeert en je jezelf normaal ziet. ![]()
|
Stalletje lullo's hierboven, natuurlijk kan je verbranden achter glas, ga maar eens achter een gigantische loep zittten net op het brandpuntsafstand. Dan brand je zelfs aan, Denk ik dat ik de Oen ben,
En vraag 2 moet je maar gewoon die lijntjes tekenen, ietse siemple [Dit bericht is aangepast door Oen (27-12-2001).] |
![]() |
||
Citaat:
1. Kun je verbranden en/of verbruinen (door de zon) achter glas? antwoord: ja |
![]() |
|
![]() |
vraag 1: Dat is dus afhankelijk van het soort glas.
Verbranden doe je door infrarode straling en bruin worden door UV-straling. (pigment vorming in de huid om de te hoge UV-dosering tegen te gaan) Dus als je wil verbranden en/of bruin wilt worden dan moet je dus speciaal glas hebben....er is glas te krijgen die deze straling doorlaat, maar dat is erg duur. Groetjes Ben(die hoopt deze manier van dienst te kunnen zijn ![]()
|
![]() |
Zover ik begrepen had, laat glas slechts UVa straling door, maar UVb straling niet.
UVa straling zou voor directe zonverbruining zijn, UVb voor indirecte. Het was UVb voornamelijk die zou zorgen voor verbranding. Desalniettemin wordt het door vele zonproducten aangeraden om zonbrandcreme op te smeren als je bijvoorbeeld in de auto zit. Maar ik heb ook weer tegenstrijdige berichten gelezen waarin beweerd wordt dat (gewoon)glas geeneen UVstraal doorlaat. Ik meen dat kwarts UVstralen doorlaat... Groetjes, Suzan
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Groetjes, Suzan
||
Citaat:
Sorry Suzan (ik mag je naam wel doet me aan iemand herrineren) |
![]() |
||
![]() |
Oen schreef:
Citaat:
Zo'n onzinvraag is het niet. En denk de volgende keer naar voor je iets bestempeld als onzinvraag, want de wereld is vaak niet zo vanzelfsprekend als deze lijkt. Grt, Suzan [Dit bericht is aangepast door DruidessI (29-12-2001).]
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
verschillen in ontwikkeling door verschillen in gezinssamenstellingen Liessj | 4 | 10-06-2009 15:26 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[Na1,2] Verschillende vragen voor het examen Verwijderd | 2 | 30-05-2007 21:13 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hoe, waarom en wanmeer ontstond verschil in sekse? Diary of Dreams | 44 | 26-09-2006 21:35 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[ANW] Twee vragen verzinnen bij artikel wh00 | 1 | 13-04-2006 09:15 | |
Algemene schoolzaken |
vraagje: verschil bedrijskunde/bedrijfseconomie Sasjeliefff | 5 | 27-02-2005 14:12 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |