Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hmm....wat raar dat ik het woord niet in de dikke van Dale kan vinden!! ;o) Groetjes Ben(die er wel wat meer over wil weten ![]()
||
Citaat:
je kunt het woord niet vinden omdat ze pas net ontdekt hebben (de wetenschappers dus), dat die smaak bestaat. het is een onopvallende smaak. [Dit bericht is aangepast door Kenny McCormick (17-11-2001).] |
![]() |
|
![]() |
ik heb zojuist smaak nr.6 ontdekt, de smaak van zeep. het is niet zoet,zuur,bitter,brandend scherp(als dat een smaak is), zout of unami. het is weliswaar een afschuwelijk smerige smaak. en de smaak van zeep is niet hetzelfde als de geur ervan.
krijg ik nu de nobelprijs voor deze wetenschappelijke ontdekking?
||
![]() |
Citaat:
![]() Basisch is het tegenovergestelde van zuur. |
![]() |
||
Citaat:
laat vervolgens wat zeep op je tong rondgaan, volgens mij is dat toch echt een totaal andere smaak, die idd niet thuishoort in het rijtje van zoet,zout,bitter,zuur,unami,of scherp/heet. |
![]() |
|
![]() |
Chilipepers bevatten onder andere capsaicine.
Zwarte pepers bevatten de stof piperine. Waarschijnlijk maakt de peperplant die stof ter verdediging tegen vraadzuchtige aanvallers. Gember ontleend zijn sterkte aan gingerol, zingiberine en zingerone. Als je naar de structuurformules van deze stoffen kijkt, dan zie je een stuk dat in elk molecuul aanwezig is. Waarschijnlijk past dit deel van het molecuul op een receptormolecuul van onze tong waardoor we deze stoffen bij het eten als heet ervaren. (Het bijbehorende plaatje met de structuurformules mail ik wel als je me je e-mail wilt geven) Greetz Alec!
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|