Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() maar ik heb dus gee nidee waarom? |
![]() |
||
Citaat:
Het beste is gewoon een regelmatig eetpatroon aan te houden en jezelf echt keihard onder controle te houden. Niet beginnen met eten, gewoon wachten tot het tijd is om te eten. Dan krijg je, als je aan dat patroon gewend bent,vanzelf honger op het moment dat je altijd eet. En daaromheen minder.
||
Verwijderd
|
Citaat:
thanks iig, kir |
![]() |
||
Citaat:
Goed? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zoek de situaties op waarin je geen negatieve gedachtes creeert. Dingen waarbij je je ontspannen, op je gemak voelt. Doe dingen die je leuk vindt, ook jij hebt bepaalde dingen waar je blij / ontspannen / gezellig van wordt. Met 'gewoon' bedoelen mensen dat het helemaal niet zo ingewikkeld hoeft te zijn. Het is een kwestie van een knop om draaien.
||
Citaat:
Dus niet denken dat het makkelijk is, want dat draait op teleurstellingen uit. Maar je kunt het wel, want je hebt het helemaal zelf in de hand! Niemand die jou dwingt om te eten, en dat gerommel uit je maag heeft al helemaal niets in te brengen (tenzij dit gerommel terecht is natuurlijk). Go for it girl! ![]()
|
![]() |
kijk eens op www.Sabn.nl ......mischien vind je daar herkening ( ik vind beetje klinken als een beginnende eetstorenins) knuffels!!
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik begrijp wel wat ze met gewoon bedoelde. maar idd wat Kruimel zei om het te veranderen, dat is heel moeilijk.
maar iig, ik ga morgen heel hard mn best doen(zo positief genoeg, Kruimel?). heb wel een beetje afleiding ivm de diplomauitreiking morgenmiddag, dus dat scheelt. @luna_p: ik heb al eens op sabn.nl gekeken en herkende idd veel. een vriendin denk ook dat ik boulimia (of eetstoornis)heb ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Zowel vreetbuien als de drang om te gaan vasten kun je grotendeels voorkomen door super-super-regelmatig te eten. Dus echt jezelf opleggen 'om half acht eet ik ontbijt, zoveel boterhammen met dit-en-dat beleg, om tien uur eet ik een tussendoortje, namelijk ..., om stipt één uur ga ik lunchen en dan eet ik..., om half vier eet ik weer een tussendoortje, namelijk... en avondeten moet om zes uur en dan neem ik zo veel lepels van dit en zoveel van dat, na het avondeten neem ik om acht uur zoveel van dat'. En dat wordt gemakkelijker als je ook wat snoep inplant. En dan dus elke dag precies hetzelfde. Zo stond het in mijn boek gezondheidspsychologie
![]() En iets doen aan de oorzaak van de vreetbuien, natuurlijk. Onzekerheid? Je kunt een assertiviteitstraining gaan volgen, bijvoorbeeld. Vraag maar eens aan je huisarts wat je nog meer kunt doen ![]() En ik zeg niet dat dit wondermiddelen zijn, ofzo... Maar het zou wel kunnen helpen ![]() Laatst gewijzigd op 01-07-2004 om 11:13. |
![]() |
|
Verwijderd
|
@ sarah: dat regelmatig eten wil ik wel proberen zeg maar, maar ik mis op het moment heel erg regelmaat in mn leven, door de vakantie. dan is het voor mij hel moeilijk. aan de gewoonste dingen die ik elke dag doe, kom ik ineens niet meer toe. ik doe eig de hele dag niks.
de oorzaak van die vreetbui, weet ik eig niet. maar ik hoop daar eig met bjz aa nte kunnen werken. heb 22 juli intake en dan hoop ik dat ze me hiermee kunnen helpen. vandaag ging het eig niet zo goed. het begon wel goed. maar voelde me schuldig na twee minireepjes. en ik at het alleen maar omdat ik me stem zo stom vond klinken, om daar niet aa nte hoeven denken oid ![]() ![]() toen na de diploma uitreiking 'feestje' bij mij thuis. net veel te veel gesnoept, voel me heel schuldig. maja geen vreetbui iig dus das miss weer wel goed. morge nnog harder mn best doen, alleen hebben we dan weer een feestje en weet ik echt niet hoe het zal gaan... xx-ies, en bedankt iig voor de hulp enz., kir |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() naja ik hoop ook dat het helpt. thnx xx kir |
![]() |
|
jij hebt je lichaam helemaal onder controle (zo moet je denken)
op sommige momenten heb je heel veel zin in eten, wat je dan gaat doen is jehand bewegen in de richting van de kast of weet ik veel waar. het enige wat je dan moet doen is je handen gewoon strak langs je lichaam houden. gewoon NIET PAKKEN!!!!! het helpt bij mij ook niet altijd maar vaak wel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
bedankt, xx kir |
![]() |
|
![]() |
Ik ken het ook. Ik ben super dun (dat wilt mijn sick mind ook zo houden) en soms moet ik bijeten en dan kan ik echt niet stoppen. Nadien voel ik me alleen maar schuldig en eet ik de volgende dag bijna niets. Dit is niet normaal dat weet ik maar al te goed. Ik ben 22, man en maak me druk om wat andere zeggen van me. Maar goed het zit in me. Op mijn stage (steward bij KLM) zijn veel knappe mensen en vaak voel ik me lelijk tegenover hen. Een beetje vreemd als ik me weer bedenk dat ik wel vaak gebeld wordt door image (modellenbureau) of ik weer wat kan doen.....
ach we overleven het wel. ![]()
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en dat overleven; soms vraag ik me dat echt af. k zit nu niet zo lekker in mn vel en het gaat dan ook telkens mis. ik ontbijt dan niet met 1 boterham, maar met 3. wat ik voordat ik wilde afvallen en zo met mn gewicht bezig was nooit deed ![]() ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Anorexia Popgamer1989 | 42 | 15-01-2005 20:36 | |
Psychologie |
eetproblemen overheersen Sterretje* | 123 | 16-07-2004 14:11 | |