Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2004, 12:21
Verwijderd
ik heb dus net weer een vreetbui gehad
maar ik vraag me dus af, hoe dat nou kan. ik dacht van ik ga even wat eten, gewoon omdat dat moet. maar dan kan ik gelijk niet meer stoppen, en ga ik maar door.
gister had ik dus de hele dag niks gegeten ik weet ook wel dat dat niet goed is, vandaar dat ik vandaag wel wat ging eten. maar dat ging dus weer mis. maar ik heb bv ook dat ik 's ochtends denk van vandaag eet ik gewoon normaal, dan maar niet afvallen, maar dat ik maar geen vreetbui krijg, en zelfs dan gebeurt het nog.
ik word er zo gek van. en ik begrijp dus niet hoe het kan, zelfs als ik 'gewoon' wil eten.
weet iemand miss hoe dat kan, wat er dan gebeurt? miss dat ik er dan zelf wat aan kan doen.

thanks alvast,
xx kir

ik weet niet of dit hier hoort, verplaats hem anders maar, en als het niet mag, verwijder hem dan maar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2004, 12:24
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Je zegt het zelf al, je hebt gisteren niets gegeten. Vreetbuien komen meesrtal opzetten als je van te voren niet of nauwelijks iets gegeten hebt. Dat is wat mijn therapeut me vertelde..
Oud 30-06-2004, 12:27
Verwijderd
ja oke, maar ik heb het ook heel vaak als ik wel gewoon eet. of dat ik een tijdlang elke dag een vreetbui heb. hoe ka ndat dan?

thnx voor je reply iig.
xx kir
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 12:30
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
sonho schreef op 30-06-2004 @ 13:27 :
ja oke, maar ik heb het ook heel vaak als ik wel gewoon eet. of dat ik een tijdlang elke dag een vreetbui heb. hoe ka ndat dan?

thnx voor je reply iig.
xx kir
Probeer je misschien bepaalde gevoelens weg te eten?
Oud 30-06-2004, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef op 30-06-2004 @ 13:30 :
Probeer je misschien bepaalde gevoelens weg te eten?
mja, soms wel. maar bv vannochtend niet. ik weet niet hoe het ging. ik kon gewoon ineens niet meer stoppen. ik moest gewoon eten. ik schreuwde in mn hoofd ' moet voedsel hebben'
maar ik heb dus gee nidee waarom?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 12:38
Nona
Nona is offline
Citaat:
sonho schreef op 30-06-2004 @ 13:35 :
mja, soms wel. maar bv vannochtend niet. ik weet niet hoe het ging. ik kon gewoon ineens niet meer stoppen. ik moest gewoon eten. ik schreuwde in mn hoofd ' moet voedsel hebben'
maar ik heb dus gee nidee waarom?
Dat kan ook komen doordat je al vreetbuien gehad hebt door niets te eten, en je jezelf daarom aangewend hebt veel in één keer te eten.

Het beste is gewoon een regelmatig eetpatroon aan te houden en jezelf echt keihard onder controle te houden. Niet beginnen met eten, gewoon wachten tot het tijd is om te eten. Dan krijg je, als je aan dat patroon gewend bent,vanzelf honger op het moment dat je altijd eet. En daaromheen minder.
Oud 30-06-2004, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 30-06-2004 @ 13:38 :
Dat kan ook komen doordat je al vreetbuien gehad hebt door niets te eten, en je jezelf daarom aangewend hebt veel in één keer te eten.

Het beste is gewoon een regelmatig eetpatroon aan te houden en jezelf echt keihard onder controle te houden. Niet beginnen met eten, gewoon wachten tot het tijd is om te eten. Dan krijg je, als je aan dat patroon gewend bent,vanzelf honger op het moment dat je altijd eet. En daaromheen minder.
dat heb ik dus ook geprobeert, maar toen ging het weer mis. toen had ik gee nzin om het weer te doen, want ik kan het toch niet. ik ga het maar weer proberen,en hopen dat het nu wel lukt.
thanks iig,
kir
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 12:43
Nona
Nona is offline
Citaat:
sonho schreef op 30-06-2004 @ 13:42 :
dat heb ik dus ook geprobeert, maar toen ging het weer mis. toen had ik gee nzin om het weer te doen, want ik kan het toch niet. ik ga het maar weer proberen,en hopen dat het nu wel lukt.
thanks iig,
kir
Nee, niets proberen. Positief instellen, zien dat je het zelf in de hand hebt. Je kunt het best en het ligt helemaal bij jou! Jij hebt de touwtjes in handen, niet je maag. Je probeert het niet, je doet het gewoon!

Goed?
Oud 30-06-2004, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 30-06-2004 @ 13:43 :
Nee, niets proberen. Positief instellen, zien dat je het zelf in de hand hebt. Je kunt het best en het ligt helemaal bij jou! Jij hebt de touwtjes in handen, niet je maag. Je probeert het niet, je doet het gewoon!

Goed?
oke!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 15:39
Inge87
Inge87 is offline
Citaat:
Positief instellen, zien dat je het zelf in de hand hebt.
deze vind ik nou eensecht geweldig... als je alleen al positief denkt kom je een stuk veder dan je denkt...

Liefs Inge
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Inge87 schreef op 30-06-2004 @ 16:39 :
deze vind ik nou eensecht geweldig... als je alleen al positief denkt kom je een stuk veder dan je denkt...

Liefs Inge
ja maar dat is(opommige momenten iig)zo moeilijk
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 15:43
Inge87
Inge87 is offline
Citaat:
ja maar dat is(opommige momenten iig)zo moeilijk
jah, dat weet ik maar al te goed, maar kijk gewoon eens in de spiegel en dan gewoon eens denken, van joh, je ben eigenlijk goed, klninkt raar, maar negatief denken sleur je jezelf en misschien anderen wel mee in een diep gat.... is ook niet al te fijn...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Inge87 schreef op 30-06-2004 @ 16:43 :
jah, dat weet ik maar al te goed, maar kijk gewoon eens in de spiegel en dan gewoon eens denken, van joh, je ben eigenlijk goed, klninkt raar, maar negatief denken sleur je jezelf en misschien anderen wel mee in een diep gat.... is ook niet al te fijn...
'kijk 'gewoon' in de spiegel, 'gewoon' denken je bent goed' alleen dat gewoon in die zin is al niet gewoon.ik kijk zzo min mogelijk in de spiegel. en als ik iets goeds zeg over mezelf, komen gelijk de negatieve gedachtes te voorschijn. en tuurlijk niet altijd, ik ben ook wel eens trots op mezelf ed. ik vind het niet echt 'gewoon' eig. maar dat ligt miss aan mij
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 16:16
Inge87
Inge87 is offline
Citaat:
'kijk 'gewoon' in de spiegel, 'gewoon' denken je bent goed' alleen dat gewoon in die zin is al niet gewoon.ik kijk zzo min mogelijk in de spiegel. en als ik iets goeds zeg over mezelf, komen gelijk de negatieve gedachtes te voorschijn. en tuurlijk niet altijd, ik ben ook wel eens trots op mezelf ed. ik vind het niet echt 'gewoon' eig. maar dat ligt miss aan mij
nee, vind ik niet aan jou liggen, het is ook lastig om positief over jezelf te denken tuurlijk, maar ik vind het wel belangrijk... je kan veel meer dan je zelf denkt.. en in een spiegel kijken zou kunnen helpen... maar dan moet je idd wel in een spiegel willen en kunnen kijken... maar lig zeker niet aan jou hor..
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 18:57
Simon
Simon is offline
Citaat:
sonho schreef op 30-06-2004 @ 16:48 :
"Tuurlijk niet altijd."

Zoek de situaties op waarin je geen negatieve gedachtes creeert. Dingen waarbij je je ontspannen, op je gemak voelt. Doe dingen die je leuk vindt, ook jij hebt bepaalde dingen waar je blij / ontspannen / gezellig van wordt.

Met 'gewoon' bedoelen mensen dat het helemaal niet zo ingewikkeld hoeft te zijn. Het is een kwestie van een knop om draaien.
Oud 30-06-2004, 19:01
Nona
Nona is offline
Citaat:
Simon schreef op 30-06-2004 @ 19:57 :
Met 'gewoon' bedoelen mensen dat het helemaal niet zo ingewikkeld hoeft te zijn. Het is een kwestie van een knop om draaien.
Helemaal waar. Alleen moet je die knop eerst eens zien te vinden. Het is helemaal niet zo makkelijk om je manier van denken te veranderen, dus dat 'gewoon' kan wel heel gewoon zijn voor andere mensen, maar voor vergt het heel wat moeite.

Dus niet denken dat het makkelijk is, want dat draait op teleurstellingen uit. Maar je kunt het wel, want je hebt het helemaal zelf in de hand! Niemand die jou dwingt om te eten, en dat gerommel uit je maag heeft al helemaal niets in te brengen (tenzij dit gerommel terecht is natuurlijk). Go for it girl!
Oud 30-06-2004, 20:38
luna_p
luna_p is offline
kijk eens op www.Sabn.nl ......mischien vind je daar herkening ( ik vind beetje klinken als een beginnende eetstorenins) knuffels!!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 22:45
Verwijderd
ik begrijp wel wat ze met gewoon bedoelde. maar idd wat Kruimel zei om het te veranderen, dat is heel moeilijk.
maar iig, ik ga morgen heel hard mn best doen(zo positief genoeg, Kruimel?). heb wel een beetje afleiding ivm de diplomauitreiking morgenmiddag, dus dat scheelt.

@luna_p: ik heb al eens op sabn.nl gekeken en herkende idd veel. een vriendin denk ook dat ik boulimia (of eetstoornis)heb
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 09:36
Verwijderd
Zowel vreetbuien als de drang om te gaan vasten kun je grotendeels voorkomen door super-super-regelmatig te eten. Dus echt jezelf opleggen 'om half acht eet ik ontbijt, zoveel boterhammen met dit-en-dat beleg, om tien uur eet ik een tussendoortje, namelijk ..., om stipt één uur ga ik lunchen en dan eet ik..., om half vier eet ik weer een tussendoortje, namelijk... en avondeten moet om zes uur en dan neem ik zo veel lepels van dit en zoveel van dat, na het avondeten neem ik om acht uur zoveel van dat'. En dat wordt gemakkelijker als je ook wat snoep inplant. En dan dus elke dag precies hetzelfde. Zo stond het in mijn boek gezondheidspsychologie Of nouja, het stond er natuurlijk op een andere manier in, maargoed.
En iets doen aan de oorzaak van de vreetbuien, natuurlijk. Onzekerheid? Je kunt een assertiviteitstraining gaan volgen, bijvoorbeeld. Vraag maar eens aan je huisarts wat je nog meer kunt doen

En ik zeg niet dat dit wondermiddelen zijn, ofzo... Maar het zou wel kunnen helpen

Laatst gewijzigd op 01-07-2004 om 11:13.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 23:07
Verwijderd
@ sarah: dat regelmatig eten wil ik wel proberen zeg maar, maar ik mis op het moment heel erg regelmaat in mn leven, door de vakantie. dan is het voor mij hel moeilijk. aan de gewoonste dingen die ik elke dag doe, kom ik ineens niet meer toe. ik doe eig de hele dag niks.
de oorzaak van die vreetbui, weet ik eig niet. maar ik hoop daar eig met bjz aa nte kunnen werken. heb 22 juli intake en dan hoop ik dat ze me hiermee kunnen helpen.

vandaag ging het eig niet zo goed. het begon wel goed. maar voelde me schuldig na twee minireepjes. en ik at het alleen maar omdat ik me stem zo stom vond klinken, om daar niet aa nte hoeven denken oid
toen na de diploma uitreiking 'feestje' bij mij thuis. net veel te veel gesnoept, voel me heel schuldig. maja geen vreetbui iig dus das miss weer wel goed.
morge nnog harder mn best doen, alleen hebben we dan weer een feestje en weet ik echt niet hoe het zal gaan...
xx-ies, en bedankt iig voor de hulp enz.,
kir
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 09:53
deepbone
deepbone is offline
je moet je afvragen welke gedachten je hebt voordat een uitbui begint. Door deze gedachten tegen te gaan kun je de eetbuien beter weerstaan. Door veel te sporten kun je ook de drang tot eten beter in de hand houden.
Ik hoop dat het wat helpt
Succes, Deepbone
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 10:00
Verwijderd
Citaat:
deepbone schreef op 03-07-2004 @ 10:53 :
je moet je afvragen welke gedachten je hebt voordat een uitbui begint. Door deze gedachten tegen te gaan kun je de eetbuien beter weerstaan. Door veel te sporten kun je ook de drang tot eten beter in de hand houden.
Ik hoop dat het wat helpt
Succes, Deepbone
hmmm ik weet niet echt wat voor gedachtes ik heb, ik kan het me niet herinerenmaar ik zal er es op proberen te letten. tja...wel als ik boos ben of verdrietig ofzo denk ik.
naja ik hoop ook dat het helpt.
thnx xx kir
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 13:10
Cookie
Cookie is offline
jij hebt je lichaam helemaal onder controle (zo moet je denken)
op sommige momenten heb je heel veel zin in eten, wat je dan gaat doen is jehand bewegen in de richting van de kast of weet ik veel waar. het enige wat je dan moet doen is je handen gewoon strak langs je lichaam houden. gewoon NIET PAKKEN!!!!!
het helpt bij mij ook niet altijd maar vaak wel.
Oud 10-07-2004, 14:42
Verwijderd
Citaat:
cookie16 schreef op 10-07-2004 @ 14:10 :
jij hebt je lichaam helemaal onder controle (zo moet je denken)
op sommige momenten heb je heel veel zin in eten, wat je dan gaat doen is jehand bewegen in de richting van de kast of weet ik veel waar. het enige wat je dan moet doen is je handen gewoon strak langs je lichaam houden. gewoon NIET PAKKEN!!!!!
het helpt bij mij ook niet altijd maar vaak wel.
ik weet het, ik weet het. soms lukt het wel. maar meestal niet. dan zit ik op mn kamer en MOET ik gewoon naar beneden om eten te halen. nu zijn mn ouders thuis, dus kan ik geen vreetbui krijgen. aan de ene kant gelukkig maar, maar ik voel me nou schuldig over elk snoeje/chocolaatje dat ik eet. maar goed, ik ga nu maar tegen mezelf zeggen dat ik mn lichaam onder controle heb, miss helpt het.
bedankt,
xx kir
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 21:36
Conjure
Conjure is offline
Ik ken het ook. Ik ben super dun (dat wilt mijn sick mind ook zo houden) en soms moet ik bijeten en dan kan ik echt niet stoppen. Nadien voel ik me alleen maar schuldig en eet ik de volgende dag bijna niets. Dit is niet normaal dat weet ik maar al te goed. Ik ben 22, man en maak me druk om wat andere zeggen van me. Maar goed het zit in me. Op mijn stage (steward bij KLM) zijn veel knappe mensen en vaak voel ik me lelijk tegenover hen. Een beetje vreemd als ik me weer bedenk dat ik wel vaak gebeld wordt door image (modellenbureau) of ik weer wat kan doen.....

ach we overleven het wel.

Oud 18-07-2004, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Conjure schreef op 17-07-2004 @ 22:36 :
Ik ken het ook. Ik ben super dun (dat wilt mijn sick mind ook zo houden) en soms moet ik bijeten en dan kan ik echt niet stoppen. Nadien voel ik me alleen maar schuldig en eet ik de volgende dag bijna niets. Dit is niet normaal dat weet ik maar al te goed. Ik ben 22, man en maak me druk om wat andere zeggen van me. Maar goed het zit in me. Op mijn stage (steward bij KLM) zijn veel knappe mensen en vaak voel ik me lelijk tegenover hen. Een beetje vreemd als ik me weer bedenk dat ik wel vaak gebeld wordt door image (modellenbureau) of ik weer wat kan doen.....

ach we overleven het wel.

ik maak me ook druk wat andere van me vinden, ga me vergelijken enz.

en dat overleven; soms vraag ik me dat echt af. k zit nu niet zo lekker in mn vel en het gaat dan ook telkens mis. ik ontbijt dan niet met 1 boterham, maar met 3. wat ik voordat ik wilde afvallen en zo met mn gewicht bezig was nooit deed. echt achterlijk veel eet. ik het lijkt bij mij steeds verder mis tegaan. ik verlies steeds vaker de controle, en ga nu ook speciaal eten kopen, eerst nam ik gewoon alleen het eten dat we thuis hadden. maja ooit komt het vast wel goed, toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten