![]() |
|
Slipknot met een nieuw nummer dat niet op de laatste CD staat. Ik vind het wel een leuk nummer, het heet Scream en je mag het hier downloaden --> Hierzo!
|
![]() |
||
Citaat:
Zo erg vind ik het ook weer niet op een nummer van het 'eerste' album lijken, minder rommelig maar wel gebruik van percussie en samples/scratch.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Metallica is een van de grond leggers van (bay area) thrash metal. Slipsnot zijn gewoon een stel bejaarde pubers met frustraties die inspelen op elke muzikaal trend. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ps: Ik heb hier nog een goed touw liggen dat ik niet gebruik, nodig?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Dat vind ik toepasselijker, het ontdekken van zo'n vlecht in je naad lijkt mij vergelijkbaar met luisteren naar de gemaskerde heren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoewel ik absoluut niet vind dat slipknot inspeelt op een trend (dewelke mag dat dan wel wezen???) of dat ze bejaarde pubers zijn of whatever, vind ik dat ook een vergelijking die echt niet op gaat. Ik kan me niet goed inbeelden hoeveel geld ze dan wel niet gevraagd hebben, maar dat de prijzen van de bonnnen daardoor duurder worden doet me al een vrij gigantisch bedrag vermoeden, en dat is een band als slipknot niet waard. Een band die een paar jaar stil ligt en half op splitten heeft gestaan moet niet zomaar denken dat ze met een nieuw album de fakkel gewoon terug even kunnen overnemen en de grote Jan gaan uithangen. Ze mogen best wel bewijzen dat ze dat wachten waard zijn, en op die manier doe je dat niet. En als ik de commentaren over hun huidige live-shows moet geloven, staan ze er al helemaaaaal zo sterk niet meer als enkele jaren terug. ontopic: best ok, kon zo op vol 3 |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Maar ik bedoel eigelijk dat ze nieuwe namen verzinnen, maar dan iets negatiefs, zoals slipkots oid. En dat de mensen dat dan stoer vinden.
||
Citaat:
Metal is metal en je kunt niet zeggen dat ze echt veel vernieuwends in de metal hebben gebracht wat veel bands zonder metallica nooit hadden gedaan. Metal was er al en is met metallica niet veel veranderd. Daarmee bedoel ik dus dat ze niet het begin van een nieuw tijdperk waren.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Vraag me wel af waar jij Cream in Metallica hoort... Sabbath, Cream en Zeppelin zijn zwaar beïnvloed door oeroude Blues. Wat ik maar wil zeggen is dat Metallica de volgende in dat schuifje is. En jullie onderschatten de invloed van Metallica ENORM zwaar als jullie denken dat de enige muziek die dankzij hun bestaat Nu Metal is. - Metallica heeft bands als Exodus en slayer met hun debut zwaar beïnvloed zodat ze in die heaviere richting uit te gaan (Zoek interviews als je daaraan mocht twijfelen). Trek die lijn en en je komt al terecht bij 1/3 van de hele metalwereld. - Zonder Metallica was Thrash NOOIT geworden wat het is. - Dave Mustaine en James Hetfield hebben een halve gitaarrevolutie op de been gebracht, qua techniek EN sound. Vraag eender welke metalgitarist vanaf 1982 wie zijn invloeden waren en ik garandeer je dat minstens 80% daarvan Metallica vermeldt. De MOP-tone wordt door velen als the holy grail van gitaartoon beschouwd. - Volgens Ozzy Osbourne heeft hij "van James Hetfield geleerd hoe je ECHT moet zingen". -Die huidige opstoot van Zweedse metal is niets meer of minder dan Metallica, taken to the next level. ... te vroeg en te lui om er nog meer neer te pennen, maar laat me aub niet lachen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Heb je System Of A Down weleens live gezien/gehoort? ![]()
||
Citaat:
Individuele kwaliteit is waar ze eruit sprongen in het begin. En ook nu, met een zanger/gitarist die beide dingen toch wel erg goed beheerst. Maar er waren in die tijd meer invloedrijke bands die ook allemaal in die rijtjes voorkwamen en echt veel "typisch" metallica herken je in de hedendaagse muziek niet echt meer terug, vind ik. Alles wat jij zegt, kan ik ook over bands als Iron Maiden, Judas Priest etc. zeggen. En op deze manier is zelfs "korn" een zwaar invloedrijke band geweest. Metallica heeft, samen met een aantal andere bands (waaronder dus Maiden, Priest en nog een hoop anderen) de metal in een breder nieuw jasje gegoten. Dat is de nieuwe golf geworden. Metallica kwam net iets later dan de eerste bands in de nieuwe stijl en voegde eigenlijk een hoop nieuw spul samen in 1 band en voegde zich bij de grote namen.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik vind ze live niet zo heel veel speciaals hebben. Maar het was meer om even een reactie te geven op jouw commentaar op SOAD, die live inderdaad niet zoveel speciaals doen, maar wel heel aardig speelden, de 2 keren dat ik ze zag. Jammer alleen dat ik er niet echt van houd.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Slipknot is op CD kut en live kut? En daarom is Slipknot een betere band? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Alleen die 2e stem is bagger, maar de leadzanger was best goed.
||
Citaat:
-Kirk Hammett zat in Exodus dus dat is niet zo vreemd... -ik hebt niet over Ozzy, die bleeert alleen maar, het gaat mij om de Iommi-riffs. En Hetfield is trouwens nou niet echt een wereldzanger. -Als Hetfield een revolutie op de been heeft gebracht dan heeft de halve metal-wereld nu RSI met dat constante gedownstroke van hem.. -De huidige opstoot van Zweedse metal heeft zijn wortels in bands als Pestilence, Posessed, Venom en vooral Entombed.. de grondleggers van de Zweedse sound.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het volstrekt belachelijk om metallica's invloed ook maar in twijfel te trekken, maar dat vindt duidelijk niet iedereen. So schluss en back on topic. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|