Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2004, 14:46
*~SaBoTaGe~*
*~SaBoTaGe~* is offline
12/03/04 -

15: 51

Binkie ligt op mijn bed te beven. Door de kat van de buren opgejaagd. Ik geloof dat hij heeft geprobeerd om de boom in te klimmen, maar het is niet helemaal gelukt. Nouja, hij is dus bij me. Vanmiddag, om vijf uur, komt de nieuwe vriend van mijn moeder weer hier eten. 'Gezellig,' vindt mijn moeder. Ze weet nog niet dat ik met Lisa heb afgesproken. Ik eerst ook niet, maar ik ga haar zo bellen om het even af te spreken.

16: 16

Donna gebeld. Ze kon me niet dekken. Ze moest naar Micael toe. Gaan ze weer gezellig een potje dammen. O, god, hoe houdt ze het uit bij hem? Wat hem het meest interesseert is of hij dezelfde sokken heeft aangetrokken. Wat ziet ze toch in hem?

16:25

Niemand kan me helpen. En Binkie heeft geruft en ligt nu op mijn trui te slapen. Die kan ik morgen niet meer aan, dus. Hoor de deurbel gaan. Ik kan niet meer weg. Dan maar me lenzen in doen. Hoewel dat misschioen niet zo'n goed idee is. Dan kan ik hem juist goed zien.

16: 48

Na eerst met mijn vinger in mijn oog te prikken om een lens in te doen kom ik erachter dat ik hem nog niet op mijn vinger heb gedaan. Nog een keer dan maar..

17:01

Lenzen zitten erin. Mam kwam net binnen. 'Lieve schat, Fritsje is er! Kom eens Fritsje!' En daar kwam Frits aan. Klein mannetje, een lengte van iets kleiner dan ik, een meter zestig ongeveer. Hij valt het beste te vergelijken met een biljartbal. Klein, kaal, nu moet ik hem nog alleen maar afstoten. Hij wou me zoenen. Jak.. Deed een stapje opzij en zag Binkie liggen. Toen is hij snel me kamer uit gerend (wie had dat ooit gedacht?).

19:21

Nou, hebben we weer gegeten met zijn allen. Erg gezellig, zeg! Die man, Frits, had een cadeautje voor me gekocht. Een barbiepop en een ballon met: Gefeliciteerd!
Erger kan het toch niet worden? Nou, wel dus. Hij wou met me mee gaan spelen met de barbie! 'Dan ben ik Ken! Lijkt je dat niet enig Liesje?' En dan kneep hij in mijn wang. Ik was een jaar geleden blij dat mijn oma was verhuist, zodat ik die rode wangen niet meer had, en nu hij weer! God, wat erg. En het eten! Hij had zelf gekookt: Koude spruitjes met een flinke klodder knoflooksaus, lever erbij en wortelsticks. Gatverdamme..

20:04

Nu zit dat eten niet meer in mijn maag, maar de hele badkamer is ondergekledderd. Ook Binkie. Nu moet ik Bink nog even een zetje geven, zodat hij achter de man aan zou gaan.. Met mijn kots!

20:21

Frits boos. Zijn vogeltjes stropdas is ondergekledderd door het kwijl van Binkie. Is zo'n hond toch ergens goed voor. Loop zo wel een ommetje met Binkie om over de schrik heen te komen..

20:53

Frits zit de hele tijd met mamma te zoenen. Stom gezicht, een biljartbal en een.. voetbal. Staat toch niet? Dan ben ik straks dochter rugby. Nou, liever niet. Die Frits moet zo snel mogelijk weg. Hij probeerde toenet lollig te zijn. 'Kijk eens wat ik hier heb?' En dan op zo'n toontje van: 'Ach, gossie, wat een lief klein baby'tje!' Naja, en dat volgde dan zo: ' Kijk: Fritsen!' En hij pakte een pak spritsen uit de kast. En dit op een toontje van: 'Kielekielekiele!' O, hoe houdt mijn moeder het uit met hem? Mijn vader was al erg..

21:46

Gatverdamme! Ik ga nooit meer zoenen. Toen Frits en mamma (!) elkaar zaten te zoenen, droop er zo kwijl langs van Frits! En het drupte toen op de bank. Daar ga ik echt nooit meer zitten. Plak er zo plakband op, dan trek ik de bacterieen weg.

22:05

Ik kom er nu achter dat Frits nog een zoon heeft. Geweldig! Zeker net zo'n kakker als zijn vader. Of een gabbertje.. Ik zie het al helemaal voor me. Of met drie plukjes haar aan de bovenkant, of een kuifje of.. Ik moet Donna bellen!

22:46

Ben moe. En heb slaande ruzie met Donna. Ze reageerde prikkelig op het onderwerp Frits. Zij is een bowlingbal. Is net beslist. En dat zoontje is zeker een knikker. En papa is.. een strandbal. Familie Bal. Gatverdamme! Ik had het Donna verteld. God, ik vertel haar niks meer. Ze heeft vast verloren met dammen ofzo. Wat kan mij het schelen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2004, 15:04
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Ik vind het leuk om te lezen! Grappig! Alleen dat eten dat die biljartbal gekookt had is wel errug smerig...

Is dit een probeerseltje? Komt er nog meer?
Oud 03-07-2004, 15:09
Verwijderd
MMmm

Laatste keer dat ik een dagboek heb gelezen is het geheime dagboek van Adrian Mole ().

Vrij origineel dus, en leuk beschreven. Ik dacht eerst dat dat huisdierding een kat was, maar bleek dus een hond te zijn.

Ik wil meer!

Grim

Offtopic: over 9 posts zit letteren op de 30000
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 15:17
duivelaartje
duivelaartje is offline
Whaha leuk!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 15:19
*~SaBoTaGe~*
*~SaBoTaGe~* is offline
Ja, er komt nog meer
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 10:02
*~SaBoTaGe~*
*~SaBoTaGe~* is offline
13/03/04

15:56

Ik huppelde vrolijk naar beneden, de dag van gisteren al vergeten, zie ik me moeder vrolijk aan tafel zitten, samen met Frits! Gatverdamme! Wat moeten hun wel niet gedaan hebben? En Frits zei tegen mij: ‘Dag klein Lenaatje van me!’ Okee, eerste fout al meteen: Ik ben stukken groter dan hem en ik ben van mijn vader, heb ik besloten. Niet meer van mijn moeder zolang ze met Frits omgaat. Maar toen zei hij: ‘Wil je een kopje beukennootjesthee?’ En toen stond hij op, en hij was helemaal in zijn nakie! Ik heb de slappe lag, want hij was hartstikke slap.. Haha, o, dit is leuk!
En ik heb stiekem van bovenaf de trap hem gefotografeerd! Oehoeh, dit is lollig!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 10:03
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
lag
Lach.

Maar geestig.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 10:10
Verwijderd
omg
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 10:33
FIEloSOOF
FIEloSOOF is offline
heb ongeveer 7 vergelijkbare dagboeken gelezen, erg origineel vind ik het dus niet.

Maar het blijft wel erg leuk om te lezen
Oud 04-07-2004, 11:27
Astuanax
Astuanax is offline

wel een paar schrijffoutjes...
Oud 04-07-2004, 12:47
Sasbeest
Sasbeest is offline
Ik vind het wel verdacht veel lijken op de boek van Louise Rennison. Kan natuurlijk gewoon toeval zijn, maar omdat ik die 3 boeken gelezen heb die echt verschrikkelijk grappig zijn, vond ik dit een beetje slap...
Oud 04-07-2004, 14:47
FIEloSOOF
FIEloSOOF is offline
die daar deed het mij dus ook aan denken (onder anderen)
Oud 04-07-2004, 14:53
Verwijderd
Citaat:
FIEloSOOF schreef op 04-07-2004 @ 15:47 :
die daar deed het mij dus ook aan denken (onder anderen)
onder andere, zonder N

Grim
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 19:35
FIEloSOOF
FIEloSOOF is offline
poep
Oud 04-07-2004, 22:48
Roxjuh
Roxjuh is offline
ik vind um wel lijp leest mooi door..

vervolgg!!
Oud 05-07-2004, 03:40
Verwijderd
Ik doe maar even alleen het laatste stukje, voor de rest ben ik te lui.

Citaat:
*~SaBoTaGe~* schreef op 04-07-2004 @ 11:02 :
13/03/04

15:56

Ik huppelde vrolijk naar beneden, de dag van gisteren al vergeten, zie ik me moeder vrolijk aan tafel zitten, samen met Frits! Gatverdamme! Wat moeten hun (1) wel niet gedaan hebben? En Frits zei tegen mij: ‘Dag klein Lenaatje van me!’ Okee, eerste fout al meteen: Ik ben stukken groter dan hem en ik ben van mijn vader, heb ik besloten. Niet meer van mijn moeder zolang ze met Frits omgaat. Maar toen zei hij: ‘Wil je een kopje beukennootjesthee?’ En toen stond hij op, en hij was helemaal in zijn nakie! Ik heb de slappe lag, want hij was hartstikke slap.. Haha, o, dit is leuk!
En ik heb stiekem van bovenaf de trap hem (2) gefotografeerd! Oehoeh, dit is lollig!
(1) "Wat moeten zij wel niet gedaan hebben?"
(2) "En ik heb hem van bovenaf de trap gefotografeerd!" Verkeerde woordvolgorde. En is 'bovenaf een trap' wel een goede Nederlandse uitdrukking?

Je interpunctie laat ook veel te wensen over.

Verder, als hij naakt aan tafel zou zitten, had de hoofdpersoon het allang gezien. Sowieso, wat doet die kerel daar naakt? Makes no sence. Het feit dat onze dagboekschrijver zich verbaast over de toestand van Frits z'n piem0l in plaats van de afwezigheid van kleren aan zijn lijf is ook enigszins dubieus. En wat moet ze met foto's van een naakte Frits, als ik vragen mag?

Voor de rest vind ik het een dagboekje a la "Tijgers, tanga's en tongzoenen" en de vervolgboeken er op. Allerminst voorzien van enig niveau, maar makkelijk weg te lezen en met toegankelijke humor, waardoor 't toch door velen leuk gevonden wordt.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 17:10
Sprinkle
Sprinkle is offline
Het heeft inderdaad wel wat weg van Tijgers, tanga's en tongzoenen. Opzich vind ik het wel leuk.

Komt er nog meer?
Oud 05-07-2004, 17:49
Millroy
Millroy is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 05-07-2004 @ 04:40 :
Makes no sence.
Sense 2-0
Ontopic: leuk maar niet geweldig. Hier en daar iets onlogisch maar dat komt vaker voor . Wat is Tijgers, tanga's en tongzoenen? Nog nooit van gehoord.
Oud 05-07-2004, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Millroy schreef op 05-07-2004 @ 18:49 :
Sense 2-0
Ontopic: leuk maar niet geweldig. Hier en daar iets onlogisch maar dat komt vaker voor . Wat is Tijgers, tanga's en tongzoenen? Nog nooit van gehoord.
Een of ander boekje

Grim
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 17:59
-Melody-
-Melody- is offline
Citaat:
Grim schreef op 05-07-2004 @ 18:57 :
Een of ander boekje

Grim
Oeh, dat vind ik niet zo literair dat je dat weet Grimmetje
Oud 05-07-2004, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 05-07-2004 @ 18:59 :
Oeh, dat vind ik niet zo literair dat je dat weet Grimmetje
Zeg, heej, ik lees vrijwel nooit. Ik schrijf en ik bekritiseer. Meer smaken zijn er niet.

Grim
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Millroy schreef op 05-07-2004 @ 18:49 :
Sense 2-0
KUT! Maarhetwastienoverhalfvijf? Dan mag het? (a)

En Tijgers, tanga's en tongzoeken is een flauw boekje over 'n pubertje dat bang is voor 'r tienertietjes en graag wil neuken met een ker0l van 18. Kort samengevat. Maar goed, toegankelijke humor en daarom mateloos populair, he.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 22:15
Roxjuh
Roxjuh is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 05-07-2004 @ 21:01 :

En Tijgers, tanga's en tongzoeken is een flauw boekje over 'n pubertje dat bang is voor 'r tienertietjes en graag wil neuken met een ker0l van 18. Kort samengevat. Maar goed, toegankelijke humor en daarom mateloos populair, he.

toengzoeNen.. tongzoeKen is wat anders
Oud 05-07-2004, 22:18
Millroy
Millroy is offline
Damn you Roxjuh, she's mine
Trouwens, wat doe jij nog uit bed?
Oud 05-07-2004, 22:49
Roxjuh
Roxjuh is offline
niet-slapen

jij?
Oud 05-07-2004, 22:58
Millroy
Millroy is offline
Dito lieverd.
Zo, we hebben het hele forum voor onszelf.
Oud 06-07-2004, 21:46
Roxjuh
Roxjuh is offline
ghehe.. nu alweer

wat wil je gaan doen
Oud 06-07-2004, 22:22
Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
Roxjuh schreef op 06-07-2004 @ 22:46 :
ghehe.. nu alweer

wat wil je gaan doen
fout!!

Heer Astuanax de verhevene, ridder van de heilige poort, verdediger van de hoogverheven stad en beschermer van de mooie vrouwen meldt zich paraat!

Laatst gewijzigd op 06-07-2004 om 22:32.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 22:31
Roxjuh
Roxjuh is offline
WHHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA..

*kuch*

Ontopic: SHIT!

jammer Millroy, zulle we ander topic nemen ??
Oud 06-07-2004, 23:11
Millroy
Millroy is offline
Ach, ik mep hem in elkaar met 1 pink
MAAR aangezien hij mijn landgenoot, bloedsbroeder en bondgenoot is in de strijd tegen jullie overwicht (Die we zwaar verliezen ) zal ik dat nooit doen. In de naam van alles dat goed en licht is!
Of beter, zwaar en donker! Zwaar? Slecht!
Komop Rox, we moven out
Oud 07-07-2004, 06:11
Verwijderd
Citaat:
Millroy schreef op 07-07-2004 @ 00:11 :
Ach, ik mep hem in elkaar met 1 pink
MAAR aangezien hij mijn landgenoot, bloedsbroeder en bondgenoot is in de strijd tegen jullie overwicht (Die we zwaar verliezen ) zal ik dat nooit doen. In de naam van alles dat goed en licht is!
Of beter, zwaar en donker! Zwaar? Slecht!
Komop Rox, we moven out
Zeg, ik sta vaak voor de underdog hoor

Grim - en ik maak het verschil

en nu verder ontopic
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 22:08
Roxjuh
Roxjuh is offline
sorriej, ik ben gistere niej meer online geweest

heej Millroy: welk topic nu ??

(gnagnagna)
Oud 10-07-2004, 09:53
Poos-and-bootS
Poos-and-bootS is offline
ik vind dit verhaal ook vet nageaapt... maja.. wie ben ik...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 09:58
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Poos-and-bootS schreef op 10-07-2004 @ 10:53 :
ik vind dit verhaal ook vet nageaapt... maja.. wie ben ik...
Leg uit... Hier heeft *~SaBoTaGe~* niks aan. Opbouwend kritiek zal ze fijn vinden. Waarom vind je het "vet" nageaapt? Enz, enz, enz... *gaap*
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 10:03
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 10-07-2004 @ 10:58 :
Leg uit... Hier heeft *~SaBoTaGe~* niks aan. Opbouwend kritiek zal ze fijn vinden. Waarom vind je het "vet" nageaapt? Enz, enz, enz... *gaap*
Agree, als je commentaar geeft, doe het dan goed. Geef aan waarom en wat er veranderd kan worden. Je opmerking had evenveel waarde als ''het is mooi weer buiten''. De schrijfster kan hier helemaal niets mee, en daar is kritiek dus niet voor bedoeld

Grim
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 16:34
Poos-and-bootS
sorry, sorry

okeeey... laat ik es met goeie argumenten komen. eum

tja ik vind het nageaapt. Het lijkt precies op die boeken van tijgers, tanga's en tongzoenen. Verder vind ik het nog al overdreven lollig (je probeert grappig te zijn). Bovendien vind ik het niet leuk geschreven en heeft de hoofdpersoon niet echt veel "boeiende" problemen. Probeer de spanning wat op te bouwen...

ZOw... wat een argumenten (ahum)

nou suc6
xx sharon
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Poos-and-bootS schreef op 10-07-2004 @ 17:34 :
sorry, sorry

okeeey... laat ik es met goeie argumenten komen. eum

tja ik vind het nageaapt. Het lijkt precies op die boeken van tijgers, tanga's en tongzoenen. Verder vind ik het nog al overdreven lollig (je probeert grappig te zijn). Bovendien vind ik het niet leuk geschreven en heeft de hoofdpersoon niet echt veel "boeiende" problemen. Probeer de spanning wat op te bouwen...

ZOw... wat een argumenten (ahum)

nou suc6
xx sharon
En zo gebracht ben ik het stiekem wel een beetje met je eens

Grim
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 16:59
Roxjuh
Roxjuh is offline
hmm.. ik heb dat boek niej gelezen, maar ik vind dit verhaal wel geinig

ben het dus (min of meer) niej met je eens..
Oud 10-07-2004, 17:02
-Melody-
-Melody- is offline
Het lijkt idd erg veel op Tijgers, Tongzoenen en Tanga's (zo heet dat toch)..

Als je dat boek hebt gelezen lijkt het zo veel erop dat de humor (die hier in hoort te zitten) een beetje wegvalt. Ja, zoiets vind ik nagedaan..
Oud 10-07-2004, 17:14
Romie
Romie is offline
ik vind het ook op de boeken van louise rennison lijken. meteen van af het begin want ik dacht dat Binkie een kat was. dacht ik...heey, dit komt me bekend voor.

ik vind dat je af en toe een rare zinsopbouw hebt, en ik vind het ook nogal vaag dat die Frits in z`n nakie beneden zit.
kan aan mij liggen maar goed..
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 17:26
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik lees nooit dagboekenverhalen omdat ik die meestal ronduit ongelooflijk saai vind. Ik heb daarom (gelukkig) geen vergelijkings materiaal. Persoonlijk vind ik dit een best goed verhaal/dagboek. Misschien verandert mijn mening als ik die "Tanga-tongzoen" ofzo heb gelezen, maar aangezien dit niet mijn genre is...
Tot mijn verbazing boeit jouw dagboek/verhaal mij wel. (Anne Frank vond ik zo saai. )

Laatst gewijzigd op 10-07-2004 om 17:40.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 17:29
Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 10-07-2004 @ 18:26 :
(Anke Frank vond ik zo saai. )
Anke Frank?? Cultuurbarbaar
Oud 10-07-2004, 17:30
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Sasbeest schreef op 10-07-2004 @ 18:29 :
Anke Frank?? Cultuurbarbaar
Ja, Joodse meisje ja... Ik heb het boek volgens mij nooit uitgelezen. Was slaapvoer voor mij.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 17:32
Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 10-07-2004 @ 18:30 :
Ja, Joodse meisje ja... Ik heb het boek volgens mij nooit uitgelezen. Was slaapvoer voor mij.
Ik bedoelde eigenlijk dat ze Anne heette, niet Anke
Oud 10-07-2004, 17:39
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Sasbeest schreef op 10-07-2004 @ 18:32 :
Ik bedoelde eigenlijk dat ze Anne heette, niet Anke
Oeps, even verbeteren.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 17:40
Poos-and-bootS
Ik vond het dagboek van Anne Frank wél heel mooi! ik vind het sterk dat een meisje van zo'n jonge leeftijd zo mooi het gevoelens etc kan beschrijven.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 18:18
FIEloSOOF
FIEloSOOF is offline
Vind het eigenlijk helemaal niet zo erg dat het op veel andere boeken lijkt. Hierdoor is het niet zo origineel, maar het leest wel lekker vind ik.
Oud 11-07-2004, 18:26
Verwijderd
Agree, de originaliteit hoeft er niet persé van af te druipen. Zolang het lekker leest vind iok het vaak al prima tenzij ik al zeker twintig bijna dezelfde verhaaltjes heb gelezen, dan valt het iets zwaarder.

Grim
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 21:16
Roxjuh
Roxjuh is offline
heej mensen : ff ontopic verder gaan..! we saboteren het topic van *~SaBoTaGe~*
Oud 12-07-2004, 21:19
Millroy
Millroy is offline
Het is ontopic, men verschilt van mening over het verhaal en over die bepaalde stijl.
Reageren

Regels voor berichten