Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2004, 17:30
BustedEngine
BustedEngine is offline
Je ouders zijn op vakantie, je moet toch 2 weken nog zien te overleven en je hebt verschrikkelijke honger.

Feit is, het geld is op gegaan aan drank, xtc, coke, houseparty's, en nieuwe onderdelen voor je Computer. Nu papa en mama er niet zijn om je mondje te voeden, moet je je toch zien te reden.

In deze situatie zit ik nu, en na grondig doorzoeken van het huis heb ik het volgende gevonden.

Een half witbrood, die ik vandaag vers heb gekocht !

2 blikken tonijn

1 blik perzik

ham die nog geloof ik goed is

Kaas.

Bakboter.

Biefstuk.

2 pakken snelkook rijst.

Verschillende kruiden.

Nou is het mooie dat donderdag er geld op me rekening komt, dus ik moet nog 4 dagen zien te overleven.

Iemand die weet hoe ik van deze schammele ingredienten toch 4 dagen lang als een vorst zal kunnen leven ?

Over de toetjes was ik al uit, dat word vanavond geen, morgen perzik met aardbei, en overmorgen de rest van de perzik met aardbei.

HELP !
Oud 04-07-2004, 17:38
Redhair
Redhair is offline
Bij vrienden eten is altijd slim. Verder rijst met biefstuk morgen ofzo, brood met ham, brood met kaas, brood met tonijn.
Oud 04-07-2004, 17:40
BustedEngine
BustedEngine is offline
lieve redhair,

brood kan je niet 3 dagen bewaren, want na 1 dag vind ik het al vies. het brood moet dus vvandaag voor de helft op, en morgen moet er van de andere helft maar tosties gebakken worden ofzo.

Overigens zie ik niet dat er in jouw idee'en optimaal gebruik word gemaakt van de aanwezige ingredienten, en echt gevarieerd word er ook niet. Nee een echte kok zal je niet worden.
Oud 04-07-2004, 17:41
BustedEngine
BustedEngine is offline
Hoesee ! meerdere ingredienten heb ik gevonden !

Pesto, Dressing, Mayonese, Whiskey saus.
Oud 04-07-2004, 18:47
Verwijderd
Een echte kok ben ik niet en zal ik ook nooit worden. En als een vorst leven van die paar dingen lijkt me ook nogal lastig, maar goed. Vries een deel van het brood in, dan blijft het langer 'goed'. Verder kun je met ouder brood idd tosti's maken en ook wentelteefjes, maar goed, je hebt geen melk, ei en suiker, dus dat gaat lastig (misschien kun je iets lenen bij de buren oid ).

Naja, dat fruit was al ingepland. Tonijn kan op brood, toch? Ham kan je volgens mij ook bakken en dan bv. door de rijst met kruiden doen. Veel meer kan ik er ook niet van maken.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 19:22
Madgirl
Madgirl is offline
Het brood hoeft niet na één dag al niet lekker meer te zijn. Even in de oven, of in de koekenpan, en het is alweer een stuk lekkerder. En verder gewoon een beetje verdelen over die dagen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 19:30
hi
hi is offline
Citaat:
BustedEngine schreef op 04-07-2004 @ 18:30 :
Je ouders zijn op vakantie, je moet toch 2 weken nog zien te overleven en je hebt verschrikkelijke honger.

Feit is, het geld is op gegaan aan drank, xtc, coke, houseparty's, en nieuwe onderdelen voor je Computer. Nu papa en mama er niet zijn om je mondje te voeden, moet je je toch zien te reden.

In deze situatie zit ik nu, en na grondig doorzoeken van het huis heb ik het volgende gevonden.

2 blikken tonijn

1 blik perzik

Kaas.

Bakboter.

Biefstuk.

2 pakken snelkook rijst.

Verschillende kruiden.

Nou is het mooie dat donderdag er geld op me rekening komt, dus ik moet nog 4 dagen zien te overleven.

Iemand die weet hoe ik van deze schammele ingredienten toch 4 dagen lang als een vorst zal kunnen leven ?

Over de toetjes was ik al uit, dat word vanavond geen, morgen perzik met aardbei, en overmorgen de rest van de perzik met aardbei.

HELP !
wel heel karige lijst wat er in huis is? Geen voorraadkast met alle mogelijke spullen een vriezer waar volgens jouw beschrijving alleen biefstuk in ligt!

Ding dong eeeey Wouter das toevallig we gaan net eten
Ding dong eeey Wouter eet je gezellig mee
Ding dong eeey Wouter stukje pizza

Of terwijl dit wordt teren op je vrienden of familie met je eventuele ov bij de hand
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 19:48
murwari
murwari is offline
Neen dat ken ik niet. Wat je moet den in zo'n situatie? Eerder nadenken over wat je geld gaat doen. Wat nu? Op bezoek bij oma en daar eten.
Oud 04-07-2004, 20:08
Silver rain
Silver rain is offline
Brood kan zeker wel een paar dagen nog goed zijn. Even in de macnetron en het is weer zacht (tenzij je hem te hoog hebt staan natuurlijk, dan wordt het toost )
Verder zou ik zeggen wat redhair zei, en dan 's morgens die perziken?
(en als je weer wat geld ergens vandaan hebt, appels kopen ofzo, die vullen wel goed )
En je hebt nog mayonaise! Brood met mayo dan maar?
Oud 04-07-2004, 22:07
Roxjuh
Roxjuh is offline
Als je nouw slim was geweest, kon je het brood in de diepvries doen. Hierdoor blijft het brood redelijk vers, en kun je het heel lang eten (zo doen wij het thuis namelijk oowk)

maar ja.. wie ben ik
Oud 04-07-2004, 22:27
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-07-2004 @ 19:47 :
En als een vorst leven van die paar dingen lijkt me ook nogal lastig, maar goed. Vries een deel van het brood in, dan blijft het langer 'goed'.
Oud 04-07-2004, 22:48
BustedEngine
BustedEngine is offline
wwoooowwwieee ik heb de biefstuk gebakken in reepjes, en met verschillende kruiden hele pittige rijst erbij gemaakt, met wat ketjap erover en een boterham erbij ! als voorgerecht een half blik tonijn met mayonese en uitjes gemixt op 2 toastjes !!

zie je, als een vorst eten is wel mogenlijk met weinig in huis !
Oud 04-07-2004, 22:57
BustedEngine
BustedEngine is offline
Citaat:
murwari schreef op 04-07-2004 @ 20:48 :
Neen dat ken ik niet. Wat je moet den in zo'n situatie? Eerder nadenken over wat je geld gaat doen. Wat nu? Op bezoek bij oma en daar eten.
Ooooh, jij bent zo iemand die liever alles op een rijtje heeft, en paar dagen vooruit plant, mag hoor maar ik leef van dag tot dag, en hou wel van een uitdaging schat :kusaaibol:
Oud 04-07-2004, 23:10
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
BustedEngine schreef op 04-07-2004 @ 18:30 :
Dat maak ik nu mee. Alleen moet ik 6 weken lang verhongeren.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 12:29
Verwijderd
(Hoe kom je aan perzik met aardbei als je alleen een blik perzik in huis hebt?)

En verder zal je niet als een vorst kunnen leven, aangezien je al een enorm deel op hebt zitten vreten
Ga bij vrienden langs om daar te eten, leen geld van iemand....
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 13:05
saartjeh
saartjeh is offline
he eh, kok ik zal als ik jou was je princiepes maar even aan de kant zetten
"brood is na twee dagen al niet meer goed "
nou flip dan bewaar je het in de vriezer, haal je dr elke dag een paar uit en ontdooi je die
of je gaat ze frituren of grillen of bakken of je stopt ze ergens weet ik veel waar

en anders moet je je niet zo aanstellen, een mens kan 2 dagen zonder drinken (en ik neem aan dat er een kraan in jullie huis is) en veertig dagen (als we de lieve bijbel moeten geloven) zonder eten,
kom op, je sterft heus niet in 4 dagen, dus ik zou zeggen, newem gewoon elke dag een brunch met wat er is en ga dan in de vroege avond pitten tot in den middag

overigens vind ik je oma opzoeken ook wel een goed idee
joh ik zou dat eten maar allemaal opeten en zodra je nieuw geld hebt, grote inkopen doen, huis schoonmaken en dan de resterende tijd ut huis uit, want volgens mij gaan die ouders van jou niet zo blij wezen hihi, sukkeltje, og, sommige mensen zijn gewoon zow zielige joh, ga je cavia onderhouden
Oud 05-07-2004, 16:25
BustedEngine
BustedEngine is offline
Citaat:
saartjeh schreef op 05-07-2004 @ 14:05 :
he eh, kok ik zal als ik jou was je princiepes maar even aan de kant zetten
"brood is na twee dagen al niet meer goed "
nou flip dan bewaar je het in de vriezer, haal je dr elke dag een paar uit en ontdooi je die
of je gaat ze frituren of grillen of bakken of je stopt ze ergens weet ik veel waar

en anders moet je je niet zo aanstellen, een mens kan 2 dagen zonder drinken (en ik neem aan dat er een kraan in jullie huis is) en veertig dagen (als we de lieve bijbel moeten geloven) zonder eten,
kom op, je sterft heus niet in 4 dagen, dus ik zou zeggen, newem gewoon elke dag een brunch met wat er is en ga dan in de vroege avond pitten tot in den middag

overigens vind ik je oma opzoeken ook wel een goed idee
joh ik zou dat eten maar allemaal opeten en zodra je nieuw geld hebt, grote inkopen doen, huis schoonmaken en dan de resterende tijd ut huis uit, want volgens mij gaan die ouders van jou niet zo blij wezen hihi, sukkeltje, og, sommige mensen zijn gewoon zow zielige joh, ga je cavia onderhouden
haha, ik wou in eerste instantie uitleg geven, maar volgens mij ben je toch te dom om het te begrijpen
Oud 05-07-2004, 16:27
BustedEngine
BustedEngine is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 05-07-2004 @ 00:10 :
Dat maak ik nu mee. Alleen moet ik 6 weken lang verhongeren.
geen nood !! vorig jaar heb ik 3 weken lang op annanas uit blik geleefdt (geen grapje) ben wel 9 kilo afgevallen toen, maar dat maakt niet uit ! gewoon voedsel uit blik zoeken dus
Oud 05-07-2004, 16:28
BustedEngine
BustedEngine is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 05-07-2004 @ 13:29 :

En verder zal je niet als een vorst kunnen leven, aangezien je al een enorm deel op hebt zitten vreten
Ga bij vrienden langs om daar te eten, leen geld van iemand....
nou ik heb vandaag de resterende rijst droog opgegeten en nog paar toastjes met tonijn gegeten. Nu heb ik nog een brood dat 1 dag oud is, en daar ga ik morgen de hele dag maar tosties van bakken
Oud 05-07-2004, 16:35
Verwijderd
Citaat:
BustedEngine schreef op 04-07-2004 @ 18:40 :
brood kan je niet 3 dagen bewaren, want na 1 dag vind ik het al vies.
je kunt natuurlijk ook niet dat soort eisen gaan stellen :/
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 16:36
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
BustedEngine schreef op 05-07-2004 @ 17:27 :
geen nood !! vorig jaar heb ik 3 weken lang op annanas uit blik geleefdt (geen grapje) ben wel 9 kilo afgevallen toen, maar dat maakt niet uit ! gewoon voedsel uit blik zoeken dus
whaha
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 05-07-2004 @ 13:29 :
Vroeg ik me ook af...
Zelfde geldt voor de ui en de toastjes, die stonden ook niet op de lijst.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 16:38
kersje-15-v
kersje-15-v is offline
wow... echt leuk hoe je dat doet hoor...

ik ben echt een tegenpool van je volgens mij.. voordat ik iets doe heb ik al 6 plannen klaar liggen.. en kijk dus ook goed na de gevolgen.. toen mun ouders op vakantie gingen en ik wist hoeveel geld ik kreeg ging ik al helemaal kijken hoe ik daar mee kon overleven... en hoeveel geld ik had om aan drank en feestjes uit te geven natuurlijk...

ben benieuwd wat je nog gaat koken van de spulletjes die je hebt...
Oud 05-07-2004, 17:06
Sprinkle
Sprinkle is offline
Ik kan niet koken, huishoudgeld ging ook razendsnel op. Toen maar een paar dagen bij vrienden gaan eten, die vroegen zich al af wanneer ik zou komen.
Oud 05-07-2004, 17:19
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Ik heb al een middel er tegen gevonden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2004, 17:42
BustedEngine
BustedEngine is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-07-2004 @ 17:37 :
Vroeg ik me ook af...
Zelfde geldt voor de ui en de toastjes, die stonden ook niet op de lijst.
nou aardbeien was ik vergeten op de lijst te zetten, en ui is normaal dat je dat in huis hebt toch toastjes heb ik van het brood gemaakt uiteraard in de oven
Oud 05-07-2004, 17:43
BustedEngine
BustedEngine is offline
Citaat:
kersje-15-v schreef op 05-07-2004 @ 17:38 :
wow... echt leuk hoe je dat doet hoor...

ik ben echt een tegenpool van je volgens mij.. voordat ik iets doe heb ik al 6 plannen klaar liggen.. en kijk dus ook goed na de gevolgen.. toen mun ouders op vakantie gingen en ik wist hoeveel geld ik kreeg ging ik al helemaal kijken hoe ik daar mee kon overleven... en hoeveel geld ik had om aan drank en feestjes uit te geven natuurlijk...

ben benieuwd wat je nog gaat koken van de spulletjes die je hebt...
Nou ik plande ook wel hoor, maar andersom..

ik begon te plannen hoeveel housefeesten ik juist naartoe kon zonder COMPLEET uit te sterven
Oud 05-07-2004, 17:50
hi
hi is offline
Citaat:
tijd voor een boek het bustedEngine dieetboek! Dat boek uitbrengen Op die manier kan je de volgende keer makkelijk overleven
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 21:10
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Hehe, mja ik kom ook over een aantal weken terug van mijn vakantie met vrienden en dan zijn mijn ouders ook op vakantie. Nu zit ik er over te denken om hun achterna te reizen, niet omdat ik niet voor mezelf kan zorgen in zijn algemeenheid, maar gewoon, ze zouden het leuk vinden. Maar tis nogal duur met de trein dus als ik nix goedkopers kan vinden of het geld niet bij elkaar krijg, ga ik misschien niet. Mot ik dus anderhalve week ook eten voor mezelf maken. Nou ja, ik kan dus voor mezelf zorgen, maar koken kan ik dus nix van.
Maar goed, deze week en de komende week gaat mijn ma me wel een en ander leren van koken, ook omdat ik vanaf september op kamers ga zodat ik dat ook kan, dus ik denk dat ik me wel red. Bij mijn opa en oma (wonen hier nog geen 500 meter vandaan) kan ik ook terecht met eten, en verder heb je nog van die kant-en-klaar maaltijden. 5 minuten in de magnetron, klaar. En in mijn wijk ligt een snackbar, een shoarmatent, een Chinees en een Pizzeria. Keus genoeg, dus als ik die anderhalve week thuis blijf, dan red ik me wel.
Oud 06-07-2004, 00:16
BustedEngine
BustedEngine is offline
Citaat:
hi schreef op 05-07-2004 @ 18:50 :
tijd voor een boek het bustedEngine dieetboek! Dat boek uitbrengen Op die manier kan je de volgende keer makkelijk overleven
het was niet leuk heur me vrienden kwamen boven en begonnen me uit te lachen want het hele huis lag bezaait met lege blikken annanas

me vader was nml kok, en moest een groot koud buffet maken, en toen had ie dus een hele doos met +- 100 van die blikken over
Oud 06-07-2004, 07:03
Verwijderd
Citaat:
BustedEngine schreef op 05-07-2004 @ 18:42 :
en ui is normaal dat je dat in huis hebt toch
Vind ik niet. Ik kan wel heel veel andere dingen opnoemen die ik normaal vind dat je in huis hebt, maar die heb jij kennelijk niet in huis, dus zo normaal zal dat wel niet zijn. En zo wel: dan kan jij die dagen/weken nog heel goed doorkomen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 09:09
Verwijderd
Zorg altijd voor een paar zakken pasta en een paar potten tomatensaus.
[edit]

En voldoende koffie.

Laatst gewijzigd op 06-07-2004 om 09:12.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 17:19
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
perseus schreef op 06-07-2004 @ 10:09 :
Zorg altijd voor een paar zakken pasta en een paar potten tomatensaus.
Idd, pasta kost niets, ui had je al, 500 gram gehakt, blik tomaten, paar teentjes knoflook (als je ui in huis hebt en vanzelfsprekend vind ga ik er van uit dat je ook knoflook hebt) en wat Italiaanse kruiden.

Kost weinig en kan je desnoods 3 dagen van eten (als je 3 weken achter elkaar annanas kan eten moet 3 dagen pasta ook wel te overzien zijn)
Oud 09-07-2004, 15:15
Tiño
Tiño is offline
zou de T.S. nog in leven zijn?
Oud 09-07-2004, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 05-07-2004 @ 22:10 :
Nou ja, ik kan dus voor mezelf zorgen, maar koken kan ik dus nix van.
Die twee dingen rijmen in mijn hoofd niet... Je kan níet koken, maar wel voor jezelf zorgen. Hóe doe je dat dan?!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 22:52
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 09-07-2004 @ 16:24 :
Die twee dingen rijmen in mijn hoofd niet... Je kan níet koken, maar wel voor jezelf zorgen. Hóe doe je dat dan?!

Mijn vriend moet nu in het weekend steeds voor zichzelf zorgen omdat zijn moeder er dan niet is en elke week probeer ik hem over te halen om iets te koken... heb hem nu zo ver dat hij zich netjes aan voedselgroepen houdt maar koken is er nog niet bij... het is dag één groentesoep met boterhammen met cervelaatworst, dag twee bij zijn vader op bezoek om te eten en dag drie stokbrood met knakworstjes en sla, elk weekend
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 17:44
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 09-07-2004 @ 16:24 :
Voor jezelf zorgen is niet alleen koken hoor. Daar horen ook nog andere dingen bij, die beheers ik wel redelijk.
Maar ff over voor het eten zorgen: een boterham of een broodje smeren kan iedereen en bovendien hebben we een magnetron, voor de kant-en-klaar dingen he.
Ben vanaf 24 juli ook een dikke week thuis en wat koken betreft doe ik een paar avonden dus gewoon wat broodjes maken of een kant-en-klaar maaltijd. Maar ik ga ook een aantal avonden bij mijn opa en oma eten, die woont toch een wijk verder. Vinden zij overigens niet erg, maar eerder leuk als ze bezoek krijgen. Mijn oom en tante wonen ook vlak bij. En een keer per week iets bestellen via de pizzalijn of bij de snackbar kan ook best.
Genoeg mogelijkheden dus, maar ik moet het ook zelf leren, want vanaf september ga ik op kamers. Een paar kleine dingetjes heb ik al gezien hoe dat moet. Maar het meeste leer ik wel na mijn vakantie, over een paar weken dus. In augustus een paar avonden koken voor mijn familie of zo en dan kan ik het wel aan later op mijn eentje.
Oud 12-07-2004, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 12-07-2004 @ 18:44 :
Voor jezelf zorgen is niet alleen koken hoor. Daar horen ook nog andere dingen bij, die beheers ik wel redelijk.
Ja, natuurlijk. Maar voor jezelf zorgen is dus ook kunnen koken

Maar goed, koken is op zich helemaal niet moeilijk, dat heb je zo onder de knie Wedden dat je het stiekem gewoon wel kan
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 12-07-2004 @ 18:44 :
Maar ff over voor het eten zorgen: een boterham of een broodje smeren kan iedereen en bovendien hebben we een magnetron, voor de kant-en-klaar dingen he.
Ben vanaf 24 juli ook een dikke week thuis en wat koken betreft doe ik een paar avonden dus gewoon wat broodjes maken of een kant-en-klaar maaltijd. Maar ik ga ook een aantal avonden bij mijn opa en oma eten, die woont toch een wijk verder. Vinden zij overigens niet erg, maar eerder leuk als ze bezoek krijgen. Mijn oom en tante wonen ook vlak bij. En een keer per week iets bestellen via de pizzalijn of bij de snackbar kan ook best.
Genoeg mogelijkheden dus, maar ik moet het ook zelf leren, want vanaf september ga ik op kamers. Een paar kleine dingetjes heb ik al gezien hoe dat moet. Maar het meeste leer ik wel na mijn vakantie, over een paar weken dus. In augustus een paar avonden koken voor mijn familie of zo en dan kan ik het wel aan later op mijn eentje.
Maar je kunt toch wel water koken, daar macaroni bij gooien, saus opwarmen, prei in stukjes snijden en bij de saus gooien, en gehakt in een pan gooien en losmaken. En dan heb je al gekookt
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 23:39
Verwijderd

Was het struis-biefstuk?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 06:37
Rossantha
Rossantha is offline
Ten eerste voortaan nadenken wat je met dat geld doet.

Anyway in zo'n situatie zou ik bij vrienden/familie gaan eten
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 19:22
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Sarah schreef op 12-07-2004 @ 23:32 :
Maar je kunt toch wel water koken, daar macaroni bij gooien, saus opwarmen, prei in stukjes snijden en bij de saus gooien, en gehakt in een pan gooien en losmaken. En dan heb je al gekookt
Hoeveelheden van alle ingrediënten?
Hoe lang moet alles bij elkaar koken?
Hoeveel roeren?
In welke volgorde moeten de activiteiten?

Dat soort dingen weet ik ook niet, dus met een verhaaltje van 3 regels kom ik niet ver

Maar goed, pasta's maken ga ik nog wel leren deze zomer
Oud 13-07-2004, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 13-07-2004 @ 20:22 :
Hoeveel roeren?

Dat soort dingen weet ik ook niet, dus met een verhaaltje van 3 regels kom ik niet ver

Gewoon een pak macaronie, een pot saus, om de vijf minuten roeren (op matig vuur (stand 4 of half open met gas)). Je zet de timer voor de macaronie en wanneer die af gaat, giet je het af (smijt het gewoon in een vergiet) dan gooi je die macaronie door de saus, doorroeren en klaar.
Wanneer je er gehakt bij doet, bak je dit eerst bruin en daar gooi je dan de saus over heen. Extra verse groenten doe je er bij voor de macaronie er bij gaat, zodat ze knapperig blijven. Af en toe proeven; als het goed smaakt, lekker warm is, dan is het goed.
Heel makkelijk. Een soort luxe een-pans-gerechten.

Wanneer je dat kan, kan je op den duur ook twee-pans-gerechten en drie-pans-gerechten, als je dat zou willen. Maar begin gewoon bij luxe-een-pans-gerechten.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Hoeveel roeren?

Bij pasta en rijst staat op de verpakking hoe lang het moet koken en hoe veel je per persoon nodig hebt. Bij vlees van de AH staat ook op de verpakking hoe je het moet klaarmaken, bij andere winkels weet ik niet of dat erop staat. Bij sauzen staat het er ook op, plus vaak een tip wat je er verder nog bij kan gooien. Verpakkingen zijn handig Alleen groenten weet je dan niet, maargoed, daar zijn wel foldertjes over.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 19:58
Verwijderd
Je bent 21?!
En je kunt serieus niet koken?!

ga je schamen
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 15:12
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:

2 blikken tonijn

1 blik perzik

Kaas.

Bakboter.

Biefstuk.

2 pakken snelkook rijst.
dag 1:

broodje met biefstuk

dag 2:
tosti's (ham/kaas)

dag 3:

je hebt het brood ingevroren, haalt het nu weer uit de vriezer, en eet dat met tonijn

dag 4: van het overgebleven drugs bak je een space cake (dat was niet heel serieus bedoeld).
maar je kan vast een dagje bij een vrienden gaan eten. en anders eet je rijst met kaneel en suiker (eigenlijk vind ik het niet te eten, maar mn broertje is er gek op)
Oud 14-07-2004, 18:48
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Katje schreef op 13-07-2004 @ 20:58 :
Je bent 21?!
En je kunt serieus niet koken?!

ga je schamen
Meid, mijn pa is 48 en kan ook niet koken. Zo zijn er nog meer mensen hoor.
Maar over een tijdje kan ik het wel, dan heb ik het geleerd, dan heb je je mond gestopt.
Oud 14-07-2004, 18:56
reuffneck32
reuffneck32 is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 14-07-2004 @ 16:12 :
dag 1:

broodje met biefstuk

dag 2:
tosti's (ham/kaas)

dag 3:

je hebt het brood ingevroren, haalt het nu weer uit de vriezer, en eet dat met tonijn

dag 4: van het overgebleven drugs bak je een space cake (dat was niet heel serieus bedoeld).
maar je kan vast een dagje bij een vrienden gaan eten. en anders eet je rijst met kaneel en suiker (eigenlijk vind ik het niet te eten, maar mn broertje is er gek op)
daar, heeft ie vast nog veel aan, 10 dagen na data.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Hoeveel roeren?

koop het fokke en sukke kookboek
staat ook in hoe je aardappels moet schillen en hoe lang je ze moet koken etc

of het blue band kinderkookboek of een ander kinderkookboek
daar staat alles stap voor stap in
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 01:11
p-chez
p-chez is offline
Ik ben nu ook 4.5 weken alleen thuis, maar ik heb gelukkig een flinke bom duiten, dus ik kan elke dag royaal koken.

Eet ze!
Reageren

Regels voor berichten