Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Bekijk resultaten poll: Hoeveel gaatjes heb jij?
ik heb 1 gaatje 23 16.43%
ik heb 2 gaatjes 11 7.86%
ik heb 3 gaatjes 3 2.14%
ik heb meer dan drie gaatjes 33 23.57%
anders, nl: ...... 70 50.00%
Aantal stemmers: 140. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2004, 17:51
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ben jij tevreden met je gebit? Gaatjes of een gaatjes? Hoeveel gaatjes? (poll) Mooie witte tanden? Hoe vaak poets je tanden? Al meerdere wortelkanaalbehandelingen achter de rug? etc. etc.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 17:56
Verwijderd
Geen gaatjes, ze zijn best wit, en recht en regelmatig, van mijn ene voortand is een stukje af maar dat vind ik juist schattig.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 18:00
Verwijderd
geen gaatjes. M'n tanden stonden perfect recht, nadat ik slotjes had enzo, maar doordat m'n verstandskiezen doorkomen staan ze nu een heel stuk schever.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 18:02
duivelaartje
duivelaartje is offline
1 gaatje gehad, omdat ik daar niet kon poetsen. Die is tevoorschijn gekomen bij mij beugel.
Ik heb nog steeds dat stomme ding. Maar over 3,5 maanden nog hij eruit!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 18:03
Rachel
Rachel is offline
Je wil het niet wetne...
- 2 gaatjes (had er 3 maar heb die ene psa laten trekken)
- 2 kiezen, waar niets onder zit, 1 is er al uitgehaald, de ander zit er nog... (die is dus heeel klein...)
- ik moet nog 4 kiezen en 1 tand wisselen
- ik heb een "grote mensen tand" eruit gehaald die zat los en deed zeer, dus heb nu nog een gat in me mond
- 1 tandje zit beetje over mijn voortand...

Tandarts wilde (omdat ik dus 2 "grote mensen" kiezen mis, 3,5 jaar beugelen en 6 (!!) tanden trekken maar dat vond ik geen strak plan.. ben benieuwd wat ie nu wilt gaan doen, omdat die ene volwassene tand er al uit is

Dat was het
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 18:03
Qamra
Qamra is offline
Een vulling in mijn voortand en een gaatje (piepklein, maar het is er een..) *zucht*

Verder staan mijn voortanden schreef en zijn ze geel. Poets wel netjes elke dag.
Oud 05-07-2004, 18:10
Verwijderd
Geen gaatjes, tanden staan recht en zijn redelijk wit. Linksboven staan ze iets verder uit elkaar aangezien ik 1 tand minder heb.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 18:10
Mimosa
Mimosa is offline
Ooit één gaatje in een melktand gehad. Een vulling erin gezet en een dag later viel ie uit
Tanden zijn best nog wel wit en de tanden staan mooi recht, wel na het gebruik van een beugel in een grijs verleden maar uiteindelijk prima resultaat.
Verder zeer tevreden met mijn gebit, een van de weinige dingen die wel zeer naar tevredenheid is
Oud 05-07-2004, 18:26
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik heb nu 6 vullingen, door jaren slecht poetsen, helaas.
In mijn melktanden had ik 4 vullingen!! Doordat mijn moeder TE GOED poetste

Ik heb 2 kronen en een brug, ooit m'n voortanden uit m'n mond gevallen.

2 verstandskiezen getrokken, andere 2 staan er nog.

Tanden staan allemaar keurig recht en heb vrij witte tanden.

Heb 1 (=2x) wortelkanaalbehandeling achter de rug om de nog levende tand waar de kroon over zit dood te maken.

Ik poets netjes 2x per dag en krijg complimenten van de tandarts
Oud 05-07-2004, 18:36
cyntha
cyntha is offline
Ik heb geen gaatjes, mijn tanden staan aardig recht na 2 jaar beugelen en zijn redelijk wit. Alle vier mijn verstandskiezen zijn eruit gehaald door de kaakchirurg. En ik poets mijn tanden netjes 2x per dag.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 18:46
Quiana
Quiana is offline
Geen gaatjes, aardig recht, redelijk wit.
Oud 05-07-2004, 18:46
Myuki
Myuki is offline

dat is mijn gebit
Oud 05-07-2004, 18:52
Type
Type is offline
als een combinatie van kalk en ijzer...

(had een beugel, nu nog 2 van die 'spalkjes' achter mijn tanden staan)
Oud 05-07-2004, 18:53
Bartje
Bartje is offline
Toen ik klein was heb ik zware penicilline gehad
dat heeft mijn gebit zwaar aangetast..

ben de tel kwijt geraakt hoeveel gaatjes..
alle nieuwe tanden en kiezen die doorkwamen hadden er minstens 2.

4 hoektanden getrokken om ruimte te maken,
3 jaar een beugel gehad en daardoor staat het nu aardig recht
wit zijn mijn tanden gelukkig wel.
Binnen kort mijn 4 verstandskiezen eruit laten snijden.

dus me gebit is niet echt mijn sterkste punt,
maar ja je kunt er niets aan doen.
Oud 05-07-2004, 19:19
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Ik heb 0 gaatjes . Op mn tanden ben ik niet bepaald trots. Ik heb erg weinig ruimte en voor als onder staan ze best wel scheef. Baal ik wel van.(heb wel beugel gehad). Ik ga dit nog even aankaarten bij de kaakchirurg.
Oud 05-07-2004, 19:25
Auntie M
Auntie M is offline
Ik ben nog steeds van mening dat de schooltandarts mijn gebit (kiezen) verpest heeft. Beetje frappant namelijk dat toen ik van die vent af was en naar een reguliere tandarts ging ik nooit meer gaatjes heb gehad. In ieder geval beneden aan allebei de kanten 2 kiezen gevuld en boven aan allebei de kanten 1 kies.
Verder zijn ze wel regelmatig (beneden iets minder omdat er zeg maar een kies teveel groeide en die er een beetje te laat uitgetrokken is) en zijn ze jammer genoeg niet spierwit.
Er is 1 verstandskies getrokken.
Oud 05-07-2004, 19:33
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik heb een klein gaatje gehad, verder niet. Ik poets lekker standaard tweemaal daags, en boven zijn ze redelijk wit, onder iets minder. Mijn voortanden aan de onderkant staan best scheef opgesteld, maar al met al ben ik best tevreden.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 19:45
Verwijderd
Het aantal gaatjes weet ik niet precies, mijn tanden staan verder wel netjes (vwg beugel) maar ik heb altijd last gehad van tandvlees problemen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 19:52
thunder110
thunder110 is offline
Geen gaatjes, recht en best wit. Maar ze kunnen best witter, dus ik laat ze waarschijnlijk op een verantwoorde manier bij de tandarts 'bleken'.
Oud 05-07-2004, 20:07
Sprinkle
Sprinkle is offline
Heb volgens mij 3 gaatjes. Alles staat wel recht en is wit. Ben er tevreden mee.
Oud 05-07-2004, 20:24
Dubbel_FriSsS_
Dubbel_FriSsS_ is offline
nog nul gaatjes.. (sterke tanden).. aleen zo wit zijn ze niet .. maarja geel ook niet .. en heb een klein spleetje tussen me voortanden, voor de rest is alles wel recht
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 20:48
Dolores
Dolores is offline
Ik heb meerdere gaatjes gehad (eigen schuld, ik heb heel lang mn tanden heel weinig en heel slecht gepoetst). Met m'n tanden was ik wel tevreden (nooit een beugel gehad, dus ze stonden ook niet recht, maar t was niet lelijk), maar sinds kort niet meer, want ze zijn heel erg aan het verschuiven doordat mn verstandkiezen doorkomen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 20:53
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ooit een minigaatje gehad en verder nog nooit wat. Mijn tanden staan redelijk recht behalve mijn voortanden vanonder, die staan overelkaar. Omdat ik hele diepe groeven in mijn kiezen heb, zijn die opgevuld zodat ik ze beter kan poetsen. Sinds ik een keer gepoets heb met whitener tandpasta zijn mijn tanden heel gevoelig en poets ik met Sensodyne en de laatste keer had de tandarts niets dan lof!
Oud 05-07-2004, 21:24
Verwijderd
ik heb ongeveer 6 gaatjes, weet het niet eens precies. ja ik heb altijd al ee nslecht gebid gehad. en ik poets wel netjes iedere dag. daar heeft het ook niet mee te maken. ook in mn melkgebid had ik altijd veel gaatjes. heb op 1 melkkies zelfs een kroon gehad. (zie je toch niet vaak). mja volgens de tandarts kan ik er niks aan doen, heeft geloof ik ook iets met mn speeksle te maken. en het zit in de familie. mn moeder en zusje hebben ook een zwak gebid. verder heb ik nu bijna een jaar slotjes. mn tanden stonde nniet heel scheef. maar sommige tanden wel een ook voor het beter schoonhouden(wil niet nog meer gaatjes) heb ik toch maar ee nbeugel nu. nu gaat het wel beter met mn tanden, mja veel te vullen valt er nu ook niet meer
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 21:28
Verwijderd
Ik heb een vreemd gebit, zoals mijn hele lichaam vreemd is.

Van mijn voorste vier tanden is een stukje af (mijn broer schopte er tegen, heel fijn) en ik heb nog twee melkkiezen. Die blijven daar zitten tot mijn 40ste ofzo. (en precies in een van die twee kiezen zit natuurlijk een gaatje). Verder nooit gaatjes, alleen wat bruine stipjes die op gaatjes lijken, maar het niet waard zijn om te boren volgens mijn tandarts.

Ik ben niet blij met mijn gebit, vooral omdat die dingen niet mijn schuld zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 21:36
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 05-07-2004 @ 22:28 :
Ik heb een vreemd gebit, zoals mijn hele lichaam vreemd is.

Die blijven daar zitten tot mijn 40ste ofzo. (en precies in een van die twee kiezen zit natuurlijk een gaatje).

Ik ben niet blij met mijn gebit, vooral omdat die dingen niet mijn schuld zijn.
dat heb ik dus ook !!! maar hij wilde mijn melk-kiesje wel vullen... alleen ja.. dat helpt niet dus toen maar getrokken
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 21:50
[Wacko] KiP
[Wacko] KiP is offline
Ik heb geen enkel gaatje .. nog nooit gehad .. *klopt af*

Verder ben ik der best tevreden mee.. alleen jammer het aan de onderkant een klein beetje scheeft zit weer ,.. ondanks al die jaren met een beugel gelopen te hebben ...
Oud 05-07-2004, 21:57
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik heb ook geen gaatjes (alleen een beginnend gaatje maar het was nog te redden, aldus de tandarts). Verder staat alles wel redelijk recht, een beugel was voor mij iig optie. Ik zou dan 4 jaar een beugel moeten en het resultaat na 10 jaar zou heel slecht zijn. Ik zou mijn tanden wel graag wat witter zien, maar bleken vindt ik ook niet echt een optie, ben bang dat het het glazuur aantast. Ik poets 1 keer per dag (maar dan wel 10 minuten lang) of soms als ik echt tijd heb 2 keer per dag.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 22:04
snoopy
snoopy is offline
Ik heb geen gaatjes. M'n tanden staan recht, en ze zijn wit.
Niets te klagen, dus
Oud 05-07-2004, 22:09
Verwijderd
volges mij wel een gaatje maar das nie zeker
nog een beetje scheef en met gaten tussen men tanden maar dat komt door mn beugel
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 22:10
Briseïs
Briseïs is offline
Ik heb (wat mijn tandarts noemt) kaaskiezen: mijn glazuur is nogal slecht, waardoor ik veel sneller gaatjes heb dan andere mensen. Maar doordat ik welveel poets is het niet zo heel erg. Ik poets elke keer als ik de deur uitga, en dan sowieso 's morgens en 's avonds. Dus soms is dat twee, soms vier keer per dag. Mijn tanden zijn een beetje geel, maar niet heel storend. Mijn tanden staan wel recht, maar ik heb nog een beugel . Waarschaanlijk mag die er binnen 2-4 maanden uit. Ik hoopte dat dat zou zijn voordat ik naar de uni ga, maar dat is dus niet zo
Oud 05-07-2004, 22:16
Squidward
Squidward is offline
Geen gaatjes en wel scheve tanden (krijg nog een beugel misschien).
Oud 05-07-2004, 22:57
Tiño
Tiño is offline
geen gaatjes tot nu toe, poets 2x per dag
aardig recht en niet geel...ben tevreden
Oud 06-07-2004, 07:41
Daevrem
Daevrem is offline
Ik heb nul gaatjes.

Ik had laatst een soort gebidsobsessie. Ik zag elke keer als ik iemands tanden kon zien hoe onsymmetrisch die tanden wel waren, gewoon vanzelf. En ik ergerde me ook aan mijn eigen onsymmetrische tanden. Hoe dan ook, dat lijkt me een stuk belangrijker dan het aantal gaatjes of zelfs de witheid.
Oud 06-07-2004, 08:19
$tarlight
$tarlight is offline
ik heb 1 gaatje, verder rechte witte tanden, nooit een beugel gehad en geen problemen op dat ene kleine gaatje na.

Ben tevreden met mn tanden, niets mis mee.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 08:41
Verwijderd
In mijn 'huidige' gebit heb ik 0 gaatjes (in mijn melkgebit had ik er twee (waarvan één in twee kiezen) ofzo). M'n tanden staan recht (mag ook wel na weet ik het hoeveel jaar (6?) een beugel te hebben gehad). Ze zijn alleen niet echt super wit, das wel jammer, maar ja, ik poets minstens twee keer per dag en dat helpt niks, dus ja. Alle vier mijn verstandskiezen zijn iets van een jaar getrokken.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 09:09
lso
lso is offline
Ben 20 en nog nooit gaatjes gehad

tanden staan recht en zijn mooi wit..

wel kleine tandjes.. had liever iets grotere

Laatst gewijzigd op 06-07-2004 om 11:45.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 11:29
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Nooit gaatjes gehad, was altijd bij de tandarts in 2 minuten weer weg, ben al zo'n 2-3 jaar niet meer geweest, poets mijn tanden minimaal 1x per dag, soms 2x ('s avonds vergeet ik het altijd), maar ik poets ze ook nog voordat ik ga werken of ergens anders naar toe ga, dus meestal toch wel 2 - 3 x per dag.
Ze zijn ook helemaal niet geel oid.
Weet niet hoe het kan, maar ik ben uit het "fluor" tijdperk, denk dat het daar door komt.
Ik heb wel een half jaar een beugel gehad (is ook al weer 10 jaar geleden oid), mijn tanden stonden iets scheef, nu staan ze mooi recht, maar niet kaarsrecht, ze staan "natuurlijk" recht.
Oud 06-07-2004, 11:33
ssjpan
ssjpan is offline
Geen gaatjes, wel recht, niet geel ook niet echt wit.
Oud 06-07-2004, 11:41
MieX
MieX is offline
Ik heb 1 gaatje wat volgens de tandarts niet mijn schuld was (soort bultje waardoor ik er niet bij kon met tanden poetsen), verder een heel sterk gebit volgens de tandarts. Boven staan mn tanden goed recht, onder staat er een een klein beetje voor een andere maar daar erger ik me niet aan. Tanden zijn van zichzelf een beetje gelig, niet één whitening tandpasta die daar tegenop kan.
Oud 06-07-2004, 13:16
Fleurop
Fleurop is offline
Ik heb 2 gaatjes gehad, lang geleden. Nu dus geen meer.
Mijn tanden zijn lichtgeel, maar wel sterk en recht (heb nooit beugel gehad).
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 13:51
Cookie
Cookie is offline
geen gaatjes (misschien een tussen mn kiezen maar die willen ze nog ff laten zitten want soms groeien ze weer dicht)

toen ik 10 was stonden mn tanden schots en scheef, miste er eenpaar en had er 1 te veel. heb een beugel gehad, zijn er een paar stukjes bij aan gemaakt, een paar eruit gehaald, gepolijst, stukjes afgebroken en weer aangemaakt weer afgebroken weer aangemaakt.

en nu zegt iedereen dat ik supermooie tanden heb.
Oud 06-07-2004, 14:18
Verwijderd
Nooit gaatjes ofzo gehad, maar ben uiterst ontevreden, alles staat schots en scheef en is geel. Maar geen zin om er iets aan te laten doen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 14:58
~Meliss@~
~Meliss@~ is offline
Ik heb 1 vulling, verder ben ik wel tevreden over mn gebit. M'n tanden zijn wit en staan wel goed. Heb gelukkig nooit een beugel gehad.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 15:19
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 05-07-2004 @ 23:10 :
Ik heb (wat mijn tandarts noemt) kaaskiezen: mijn glazuur is nogal slecht, waardoor ik veel sneller gaatjes heb dan andere mensen. Maar doordat ik welveel poets is het niet zo heel erg. Ik poets elke keer als ik de deur uitga, en dan sowieso 's morgens en 's avonds. Dus soms is dat twee, soms vier keer per dag. Mijn tanden zijn een beetje geel, maar niet heel storend. Mijn tanden staan wel netjes recht
Ik heb alleen nooit geen beugel gehad, en die gaat er niet meer komen ook.. heb nu al een tijdje een gaatje in een kies rechtsachter... mja toch wel klein beetje tandarts vrees gekregen ach ja volgende maand toch maar eens gaan... HELP!!
Oud 06-07-2004, 15:24
Mariekje*
Mariekje* is offline
hmm en ik heb nog een melkhoektandje... afgebroken en wel (is die al een jaar of 5)... en door een M&M eten, jaja hoe krijg ik het voor elkaar 2min terug een kwartslag gedraaid , en hij wil niet meer terug... hmm schattig
Oud 06-07-2004, 15:24
Juli-tje
Juli-tje is offline
Nou gaatjes heb ik niet, op een kleintje na dan...!
Gelukkig maar he.
Vroeger heb ik wel een plaatje gehad dat mn kiezen uit mekaar duwde maar dat is nu ook weer helemaal goed.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 15:28
Cinamon
Cinamon is offline
Anders nl.: Geen Gaatjes!
Ze staan een tikkeltje scheef, maar niet heel erg ofzo.
Ik heb best een mooi gebit.
Oud 06-07-2004, 15:29
Hertog Jan I
Hertog Jan I is offline
Den veel bezongen gebit van den hertog Jan den Primus:

Also geen gaatjens of anderen villainiteiten
Oud 06-07-2004, 15:41
the tourist
the tourist is offline
Geen gaatjes. Volgens mijn tandarts heb ik een "prachtig gebit"
Met citaat reageren
Reageren