Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2004, 22:12
Verwijderd
Ik ben best goed in tekenen...
Als ik een voorbeeld heb kan ik iets meestal precies gelijk natekenen...
Maar ik wil graag mooie dingen gewoon uit mijn hoofd kunnen tekenen zonder een voorbeeld te zien.
Maar ik weet dan nooit wat ik moet tekenen en hoe...

Wie heeft dit ook?
Wat kan ik eraan doen?

p.s. dit is het laat wat ik getekend heb...(van een voorbeeld)

Laatst gewijzigd op 07-07-2004 om 15:59.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2004, 22:16
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
dat is gewoon kwestie van veel naar ander werk kijken dan krijg je vanzelf inspiratie en gewoon gaan tekenen dus probeer eens zelf een poppetje te tekenen gewoon doen!

neit nadenken maar tekenen!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Chilli Dude schreef op 06-07-2004 @ 23:16 :
dat is gewoon kwestie van veel naar ander werk kijken dan krijg je vanzelf inspiratie en gewoon gaan tekenen dus probeer eens zelf een poppetje te tekenen gewoon doen!

neit nadenken maar tekenen!
makkelijker gezegt dan gedaan....
ik ga niet zomaar wat op mijn blad flanzen.. want dat vind ik zonde...
Soms kan ik ook wel dingen gewoon tekenen maar dan zijn ze lang niet zo mooi ..
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 22:24
Verwijderd
Citaat:
girlytina4life schreef op 06-07-2004 @ 23:19 :
practise makes perfect
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 23:00
Verwijderd
Urm ik kan niet zo goed tekenen maar als ik teken is het meestal zo dat ik eerst probeer wat achteloze vormen op papier te zetten en later maak ik daar iets van. Of eigenlijk niet helemaal achteloos, maar wel abstract zegmaar.

En het wil ook wel es gebeuren dat ik iets wil tekenen, en dat ik eraan begin en halverwege wordt het opeens iets heel anders. Dussem de tip luidt: begin gewoon met lijnen op papier te kalken.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 09:40
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
haha daar moet je overheen komen! niks is zonde! van elke tekening die je maakt leer je wel weer wat lelijk of niet lelijk...
dus ga is op zoek op internet naar site's en bekijk werk van andere mensen doe inspiratie op en dwing jezelf niet om te tekenen als je geen zin hebt ofzo want dan word t meestal ook niks
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 10:03
Ndimension
Ndimension is offline
Ah, een typisch geval van het syndroom van Escher.
Oud 07-07-2004, 11:28
drezzz
drezzz is offline
Citaat:
Ik ben heel goed in tekenen...

Eigenlijk ben je niet zo goed in tekenen maar in NAtekenen als ik je verhaal begrijp?
Oud 07-07-2004, 11:41
Verwijderd
Citaat:
drezzz schreef op 07-07-2004 @ 12:28 :
Eigenlijk ben je niet zo goed in tekenen maar in NAtekenen als ik je verhaal begrijp?
nee dat begrijp je niet goed... ik kan wel goed tekenen hoor maar alleen in die soort stijl van die tekening hierboven kan ik niet gewoon uit mijn kop tekenen...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 13:13
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
girlytina4life schreef op 07-07-2004 @ 12:41 :
nee dat begrijp je niet goed... ik kan wel goed tekenen hoor maar alleen in die soort stijl van die tekening hierboven kan ik niet gewoon uit mijn kop tekenen...
een goede oefening is proberen vershillende voorbeelden te combineren. dan teken je bijvoorbeeld een poppetje uit serie A, met her haar van een poppetje uit serie B en ogen van een poppetje uit serie C. Later kun je proberen om hetzelfde te doen, alleen dan de ogen of het haar zelf te bedenken. Stap voor stap dus
Oud 07-07-2004, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Tekenregel #1: Doe niet zuinig met papier.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 14:19
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 07-07-2004 @ 14:26 :
Tekenregel #1: Doe niet zuinig met papier.
dat is eigelijk wel waar ja...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 14:21
Verwijderd
weet iemand misschien een goede site waar veel van dit soort tekenstijl is en met veel tekeningen?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 14:25
Tinkiebell
Tinkiebell is offline
Dit vind ik een hele goede mooie site..
ik heb hier de link voor je naar manga, want dat is het toch wel een beetje
maar ze (zindy, dat meisje dat de tekeningen tekent) kan echt onwijs goed ook beroemdheden tekenen , moet je maar even rondkijken op de site succes
Oud 07-07-2004, 14:26
Sawna
Sawna is offline
Citaat:
girlytina4life schreef op 06-07-2004 @ 23:12 :

Oud 07-07-2004, 14:27
DutchGirl
DutchGirl is offline
Citaat:
girlytina4life schreef op 06-07-2004 @ 23:12 :

Arro!
Oud 07-07-2004, 14:35
Verwijderd
anderen zeggen vaak dat ik goed kan tekenen dus dat zullen ze dan wel niet liegen..
normaalgesproken vind ik het ook best dom als mensen dat over zichzelf zeggen...
Maar nu is het niet zo heel erg boeiend.. ik doe dat heus niet altijd hoor!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Tinkiebell schreef op 07-07-2004 @ 15:25 :
Dit vind ik een hele goede mooie site..
ik heb hier de link voor je naar manga, want dat is het toch wel een beetje
maar ze (zindy, dat meisje dat de tekeningen tekent) kan echt onwijs goed ook beroemdheden tekenen , moet je maar even rondkijken op de site succes
hoe heet die site dan?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 14:48
Fainche
Fainche is offline
Citaat:
DutchGirl schreef op 07-07-2004 @ 15:27 :
Arro!
oh mag je dat soort dingen niet meer over jezelf zeggen? je hebt nog maar 1 tekening van dr gezien dus je kan het niet weten
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 15:00
Verwijderd
Citaat:
girlytina4life schreef op 07-07-2004 @ 15:35 :
anderen zeggen vaak dat ik goed kan tekenen dus dat zullen ze dan wel niet liegen..
en anderen hebben altijd gelijk
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 15:05
Verwijderd
Citaat:
kazje schreef op 07-07-2004 @ 16:00 :
en anderen hebben altijd gelijk
dat is hun mening dus daar kan nix fouts of goeds aan zijn
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 15:14
Wenomic
Wenomic is offline
Hehe...Hmmm...Mensen mogen wel zeggen dat ik goed kan tekenen maar ik zeg juist zelf van niet. Naja ik teken niet echt belabberd to be honest maar als ik van mezelf vind dat iets niet voldoende is blijf ik tenminste wel oefenen en niet op eenzelfde lijn zitten. Maar ik merk wel dat ik steeds beter wordt en meer grip erop krijg. En het is echt pure oefening en je eigen stijl proberen te krijgen. Ik ben ongeveer een jaar bezig met serieus tekenen en heb nog steeds niet echt een ware stijl naar mijn mening. Ik wil beter, beter, beter!

Het helpt wellicht als je zo gaat denken. En niet naïef gaat doen en denken dat je al goed kan tekenen. Je kan pas echt goed tekenen (vind ik) als je uit je hoofd een leuke/mooi tekening kan maken. Iets orgineels wat in zn totaal een mooi plaatje is.

Ik wil nu echt niet bot zijn e.d. maar gezien de geplaatste tekening van je denk ik: blijf oefenen. Die anime-stijl kom je echt op elk forum tegen. Puntige haren, grote ogen, simpele monden, spitse neuzen. Probeer er (als je deze stijl zo geweldig vind) een andere draai aan te geven zodat ik straks kan zeggen: 'Hey dat is van Tina'! (neem aan dat dat je naam is)

Dan pas kan je goed tekenen
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 15:34
Ndimension
Ndimension is offline
Volgens mij wordt deze site bedoeld.
Oud 07-07-2004, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Wenomic schreef op 07-07-2004 @ 16:14 :
Hehe...Hmmm...Mensen mogen wel zeggen dat ik goed kan tekenen maar ik zeg juist zelf van niet. Naja ik teken niet echt belabberd to be honest maar als ik van mezelf vind dat iets niet voldoende is blijf ik tenminste wel oefenen en niet op eenzelfde lijn zitten. Maar ik merk wel dat ik steeds beter wordt en meer grip erop krijg. En het is echt pure oefening en je eigen stijl proberen te krijgen. Ik ben ongeveer een jaar bezig met serieus tekenen en heb nog steeds niet echt een ware stijl naar mijn mening. Ik wil beter, beter, beter!

Het helpt wellicht als je zo gaat denken. En niet naïef gaat doen en denken dat je al goed kan tekenen. Je kan pas echt goed tekenen (vind ik) als je uit je hoofd een leuke/mooi tekening kan maken. Iets orgineels wat in zn totaal een mooi plaatje is.

Ik wil nu echt niet bot zijn e.d. maar gezien de geplaatste tekening van je denk ik: blijf oefenen. Die anime-stijl kom je echt op elk forum tegen. Puntige haren, grote ogen, simpele monden, spitse neuzen. Probeer er (als je deze stijl zo geweldig vind) een andere draai aan te geven zodat ik straks kan zeggen: 'Hey dat is van Tina'! (neem aan dat dat je naam is)

Dan pas kan je goed tekenen
DAt je een eigen stijl moet hebben vind ik helemaal waar ja, anders aap je gewoon andersmans dingen na enzo...
Ik teken nou wel dingen na maar meesal verzin ik er ook zelf dingen bij wat het ook een beetje mijn stijl maakt.. Het tekenen gaat ook steeds beter zolang ik maar veel oefen..

p.s. ik het christine hoor.. maar sommige mensen noemen me tina enzow..
oja:
Ok vergeleken sommige mensen kan ik niet HEEL goed tekenen dat is ook waar.. maar echt slecht is het nou ook weer niet

Laatst gewijzigd op 07-07-2004 om 17:57.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 00:15
Captain N
Captain N is offline
Nee nee, vergeleken sommige mensen teken je ronduit kut.
Het ophemelen van jezelf heeft alleen maar een negatief effect op je werk, omdat je op die manier je fouten over het hoofd ziet.
Pas alleen wel op dat je jezelf niet te erg de grond in boort want daar wordt je weer depri van, positief kritisch kijken dus.
Probeer de bruikbare kritiek tussen de bullshit uit te filteren en pas dat toe op je werk.
Snap je?....

Blah.

Anyway, step away from the dark side en ga iets anders dan Yu gi oh natekenen.
En blijf oefenen, dan kom je er vanzelf wel.
Oud 08-07-2004, 09:01
Verwijderd
Citaat:
Captain N schreef op 08-07-2004 @ 01:15 :
Nee nee, vergeleken sommige mensen teken je ronduit kut.
Het ophemelen van jezelf heeft alleen maar een negatief effect op je werk, omdat je op die manier je fouten over het hoofd ziet.
Pas alleen wel op dat je jezelf niet te erg de grond in boort want daar wordt je weer depri van, positief kritisch kijken dus.
Probeer de bruikbare kritiek tussen de bullshit uit te filteren en pas dat toe op je werk.
Snap je?....

Blah.

Anyway, step away from the dark side en ga iets anders dan Yu gi oh natekenen.
En blijf oefenen, dan kom je er vanzelf wel.
ik bedoelde hiermee niet dat ik zo goed ben als een echte kunstenaar hoor.. ik weet eigelijk alleen niet hoe ik het moet uitlegge.. maar laat maar zitten...
Ik probeer ook steeds meer om zelf dingen te tekenen maar die stijl vind ik gewoon heel mooi.. daarom had ik maar even dat yu gi oh ding getekend... het gaat mij alleen om die soort stijl.
maar toch bedankt
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 20:05
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
jups je vind die stlye nu mooi maar probeer eigen style te ontwikkelen! dat is het mooiste maar kost tijd en ervaring en inspiratie
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 20:11
rijk_v
rijk_v is offline
[QUOTE]girlytina4life schreef op 06-07-2004 @ 23:12 :
| Ik ben best goed in tekenen... |

Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 22:29
JaJ
JaJ is offline
als je manga leuk vind, kun je daar gewoon eens een tekenboek over kopen. de wereld komt om in de "hoe teken ik manga boeken" Veel mensen op dit forum zijn er trouwens tegen om met manga te beginnen, omdat dat je eigen stijl in de weg staat ofzo. ik weet niet, in mijn geval is dat bezig wel goed te komen. Oook raad ik je de tutorials van neondragonart.com eens te proberen, die site is echt super goed.
ik ben zelf ook begonnen met natekenen (hoewel ik mijn keuze om de hele dag Link te tekenen prefereer boven die yugiyo van jou ).
Om te oefenen: koop gewoon een schrift/tekenblok, en begin. eerst houdingen(draadpoppetjes <3), dan anatomie (sixpacks en ronde schouders), vervolgens kleding (aaargh, capes tekenen is moeilijk in het begin ). en als je dan eenmaal mensen kunt tekenen, besteed dan ook aandacht aan omgeving. een elf is niet compleet zonder harp of fluit (of ocarina )
Oud 09-07-2004, 23:43
Verwijderd
Citaat:
Ndimension schreef op 07-07-2004 @ 16:34 :
Volgens mij wordt deze site bedoeld.
Da's natuurlijk net zo goed natekenen.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 11:43
Verwijderd
het gaat erom wat je ermee wilt bereiken.
Als je later iets met tekenen wil doen en zelfs geld ermee verdienen is het sterk af te raden om met manga te beginnen.

Maar als je het alleen voor de lol wilt doen maakt het niet uit. Doe wat je wil.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 12:55
Verwijderd
Citaat:
JaJ schreef op 09-07-2004 @ 23:29 :
als je manga leuk vind, kun je daar gewoon eens een tekenboek over kopen. de wereld komt om in de "hoe teken ik manga boeken" Veel mensen op dit forum zijn er trouwens tegen om met manga te beginnen, omdat dat je eigen stijl in de weg staat ofzo. ik weet niet, in mijn geval is dat bezig wel goed te komen. Oook raad ik je de tutorials van neondragonart.com eens te proberen, die site is echt super goed.
ik ben zelf ook begonnen met natekenen (hoewel ik mijn keuze om de hele dag Link te tekenen prefereer boven die yugiyo van jou ).
Om te oefenen: koop gewoon een schrift/tekenblok, en begin. eerst houdingen(draadpoppetjes <3), dan anatomie (sixpacks en ronde schouders), vervolgens kleding (aaargh, capes tekenen is moeilijk in het begin ). en als je dan eenmaal mensen kunt tekenen, besteed dan ook aandacht aan omgeving. een elf is niet compleet zonder harp of fluit (of ocarina )
bedankt voor de info..
Nu doe ik allemaal losse blaadjes in een mapje... dus een tekenblok is niet echt nodig denk ik... maar dat is wel handig..
Tot nu toe teken ik meestal alleen maar de hoofden... maar de lijven wil ik ook nog doen. Ik ga zo wel even op die site kijken.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 12:57
Verwijderd
Citaat:
spinneman schreef op 10-07-2004 @ 12:43 :
het gaat erom wat je ermee wilt bereiken.
Als je later iets met tekenen wil doen en zelfs geld ermee verdienen is het sterk af te raden om met manga te beginnen.

Maar als je het alleen voor de lol wilt doen maakt het niet uit. Doe wat je wil.
voor zover ik weet wil ik er geen geld mee verdienen. Heel erg misschien wil ik later wel kleding ofzo ontwerpen...
Maar ik teken heus niet alleen maar manga hoor..
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 13:04
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik denk niet dt het kwaad kan om manga te tekenen betreft je eigen stijl ontwikkelen enz. Je leert door bijv. poppetjes te tekenen wel atanomie enz, en dat komt altijd nog wel eens van pas, of je nou een eigen stijl ontwikkeld of niet
Reageren

Regels voor berichten