Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2004, 01:21
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
CIDI doet opnieuw aangifte tegen discriminerende rap

06-07-2004

Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) heeft, samen met het Antidiscriminatiebureau Haarlem, aangifte gedaan tegen een rapgroep die luistert naar de naam 'Sluipschutters'. Op het internet circuleert een nummer van de groep met de titel ' Wie niet springt is een jood'.

In het nummer zouden joden herhaaldelijk met een gewelddadige dood worden bedreigd. Het CIDI denkt, afgaand op de tekst, dat de makers van het nummer fans zijn van voetbalclub Feyenoord.

Ronny Naftaniël, directeur van het CIDI, spreekt van een trend en ziet de aangifte als een manier om het verschijnsel bekendheid te geven. "Het is waar dat door het nieuws naar buiten te brengen, dit nummer alleen maar meer bekendheid krijgt, maar de politie neemt het verschijnsel niet serieus en dat is wat we willen laten zien."

Het CIDI deed al eerder aangifte tegen een andere rapgroep met discriminerende teksten, NAG. Het is toen niet tot vervolging gekomen omdat de politie zei de rappers niet te kunnen traceren. Het actualiteitenprogramma Netwerk wist NAG al snel wel voor de camera te krijgen.

Naftaniël zegt ook niet te begrijpen waarom de rappers, waartegen VVD-politica Hirsi Ali vorige week aangifte deed wegens bedreiging, wel konden worden opgepakt. Ook zij hadden de bedreigingen geuit via het internet. De politie wist na de aangifte enkele rappers op te sporen, anderen gaven zichzelf aan.
http://www.nieuws.nl/bericht/4/25982...3200e7344ceec2

--

Vreemde voorvallen (die laatste twee alinea). Lijkt me een bewijs dat er beter wordt opgetreden door de autoriteiten als een bekend/beroemd/berucht persoon bedreigd wordt, dan wanneer een hele bevolkingsgroep bedreigd wordt.

Hoewel ik snap dat een volksvertegenwoordiger bedreigen wat serieuze genomen wordt, vind ik een dergelijke spagaat van wel of niet optreden of nog niet eens de moeite nemen om die gasten te traceren (itt de media) van de autoriteiten behoorlijk discutabel.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2004, 01:45
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Die titel is volkomen onschuldig, lijkt mij. Ga voor de grap eens bij de F-side van Feyenoord luisteren tijdens Feyenoord-Ajax, dan hoor je die tekst vaak genoeg. Nog wel ergere dingen ook, dat is denk ik ook de reden dat men denkt aan Feyenoord-supporters. Maar die hebben echt geen hekel aan joden, het is gewoon gericht tegen Ajax, de 'jodenclub'.

Met deze actie stijgt de geloofwaardigheid van het CIDI niet echt. Ik neem als gematigd Feyenoord-fan afstand van dat soort leuzen, maar wat het CIDI doet lijkt mij een hoop drukte om niks.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 02:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 07-07-2004 @ 02:45 :
Die titel is volkomen onschuldig, lijkt mij. Ga voor de grap eens bij de F-side van Feyenoord luisteren tijdens Feyenoord-Ajax, dan hoor je die tekst vaak genoeg. Nog wel ergere dingen ook, dat is denk ik ook de reden dat men denkt aan Feyenoord-supporters. Maar die hebben echt geen hekel aan joden, het is gewoon gericht tegen Ajax, de 'jodenclub'.

Met deze actie stijgt de geloofwaardigheid van het CIDI niet echt. Ik neem als gematigd Feyenoord-fan afstand van dat soort leuzen, maar wat het CIDI doet lijkt mij een hoop drukte om niks.
ik vind dat voetbal geen excuus mag zijn om wat voor een bevolkingsgroep dan ook door het slijk te mogen halen.

en dat gesmijt met ziektes moet ook maar es afgelopen zijn

EN JIJ VOOR FEYENOORD?

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 02:03
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Gatara schreef op 07-07-2004 @ 03:00 :
ik vind dat voetbal geen excuus mag zijn om wat voor een bevolkingsgroep dan ook door het slijk te mogen halen.

en dat gesmijt met ziektes moet ook maar es afgelopen zijn
Dat kun je wel vinden en willen, en ik ben het ook wel met je eens, maar dat is toch niet te realiseren. Voetbalhooligans (want die roepen dit soort dingen) zijn nu eenmaal over het algemeen niet de slimsten.

Ik bedoel gewoon te zeggen dat je het niet te serieus moet nemen. Het heeft waarschijnlijk niks met joden te maken, maar met Ajax. Het enige probleem is dat het kan worden opgevat als anti-semitisch.
Citaat:
EN JIJ VOOR FEYENOORD?

Wat? Mag dat soms niet? Moet heel Nederland maar weer Ajax-fan zijn? Waarom is het raar dat ook mensen met enige vorm van intellect voor Feyenoord kunnen zijn? Bespeur ik soms Amsterdamse (Ajax-) arrogantie?

Mijn familie van vaderskant komt al generaties uit Rotterdam, dus de liefde voor Feyenoord is mij met de paplepel ingegoten. Maar mijn echte fantijd is alweer voorbij: ik volg het Nederlandse voetbal nauwelijks meer, alleen het Nederlands elftal nog.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:

Laatst gewijzigd op 07-07-2004 om 02:07.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 02:06
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 07-07-2004 @ 03:03 :

Ik bedoel gewoon te zeggen dat je het niet te serieus moet nemen. Het heeft waarschijnlijk niks met joden te maken, maar met Ajax. Het enige probleem is dat het kan worden opgevat als anti-semitisch.
Het probleem is dat teksten (ook al gaat het hier eigenlijk niet om joden maar om ajacieden) stigmatiserend kunnen werken met alle gevolgen van dien. Het doet joden geen goed, iig, het bestaan van dergelijke teksten.

Net zo overigens het bestaan van anti-homo-teksten.

En dan kun je wel als jood of homo (of jood en homo) je schouders daarbij ophalen, dat gaat op een gegeven moment nogal moeilijk als je in elkaar gemept bent vanwege je religie/afkomst en/of geaardheid.

(en je mag best voor feyenoord zijn, je begaat dan alleen een grote blunder.... maar goed, even goede vrienden )
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 02:11
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Gatara schreef op 07-07-2004 @ 03:06 :
En dan kun je wel als jood of homo (of jood en homo) je schouders daarbij ophalen, dat gaat op een gegeven moment nogal moeilijk als je in elkaar gemept bent vanwege je religie/afkomst en/of geaardheid.
Maar ik denk niet dat Feyenoord-hooligans joden in elkaar zullen slaan omdat ze jood zijn.
Citaat:
(en je mag best voor feyenoord zijn, je begaat dan alleen een grote blunder.... maar goed, even goede vrienden )
Wat nou grote blunder??? Goed, Feyenoord is minder succesvol dan Ajax (hoewel Feyenoord een mooier stadion met beter gras heeft ), maar dan is het toch geen grote blunder om daar supporter van te zijn? Leg mij dat blundereske dan eens uit!
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 02:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 07-07-2004 @ 03:11 :
Maar ik denk niet dat Feyenoord-hooligans joden in elkaar zullen slaan omdat ze jood zijn.


Nee, maar ik denk ook niet dat alleen Feyenoordsupporters dit liedje te horen krijgen

Citaat:

Wat nou grote blunder??? Goed, Feyenoord is minder succesvol dan Ajax (hoewel Feyenoord een mooier stadion met beter gras heeft ), maar dan is het toch geen grote blunder om daar supporter van te zijn? Leg mij dat blundereske dan eens uit!
omdat ze minder succesvol zijn
Ajax is gewoon beter
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 02:16
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
en je weet wat ik bedoel
want een jood is gelijk aan een ajacied
en een ajacied is een jood, in deze voetbalwereld
ja, ik heb niks tegen het volk
maar ajacieden mogen van mijn part allemaal dood


CIDI moet gewoon niet zo zeiken. Bijna niemand kent die Sluipschutters en dat nummer is gewoon standaard anti-Ajax gejammer. Gewoon geen aandacht aan schenken.

Het CIDI, dat werkt pas stigmatiserend.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 02:18
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Gatara schreef op 07-07-2004 @ 03:13 :
omdat ze minder succesvol zijn
Ajax is gewoon beter
<-- weer die typische Ajax-arrogantie
Twee woorden: NOU EN?

En nog 23: ook minder succesvolle voetbalclubs hebben fans nodig. Ik voorzie in die behoefte. Verder heeft Feyenoord karakter. Ajax is alleen arrogantie, skyboxen en geld.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 02:21
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 07-07-2004 @ 03:16 :
en je weet wat ik bedoel
want een jood is gelijk aan een ajacied
en een ajacied is een jood, in deze voetbalwereld
ja, ik heb niks tegen het volk
maar ajacieden mogen van mijn part allemaal dood


CIDI moet gewoon niet zo zeiken. Bijna niemand kent die Sluipschutters en dat nummer is gewoon standaard anti-Ajax gejammer. Gewoon geen aandacht aan schenken.

Het CIDI, dat werkt pas stigmatiserend.
mwah, zoals je al zag, deed de politie niks aan NAG met hun teksten. Willen ze wel wat doen aan DHC (Ayaan). En dan gooit CIDI t maar op een andere tekst.

Ik weet t niet. Vind die hele voetbalzooiliedjes maar niks. En ook al staat daarbij: "ik heb niks tegen het volk...." *shrug*

Misschien is een goed voorbeeld de tekst: "Hamas, hamas, alle joden,..." dat eerst gescandeerd werd door (correct me if i am wrong) FC Utrechtsupporters in (how ironic) de trein, maar je nu helaas bijna niet kunt wegdenken bij een demonstratie tegen Israel of gescandeer van een individueel op straat als je naar een synagoge gaat of zit te eten in een kosjer restaurant.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 02:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 07-07-2004 @ 03:18 :
Twee woorden: NOU EN?

En nog 23: ook minder succesvolle voetbalclubs hebben fans nodig. Ik voorzie in die behoefte. Verder heeft Feyenoord karakter. Ajax is alleen arrogantie, skyboxen en geld.
Ben dan voor Sparta
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 02:25
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Gatara schreef op 07-07-2004 @ 03:22 :
Ben dan voor Sparta
Tsja, er zijn natuurlijk ook grenzen
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 02:33
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Gatara schreef op 07-07-2004 @ 03:21 :

Misschien is een goed voorbeeld de tekst: "Hamas, hamas, alle joden,..." dat eerst gescandeerd werd door (correct me if i am wrong) FC Utrechtsupporters in (how ironic) de trein, maar je nu helaas bijna niet kunt wegdenken bij een demonstratie tegen Israel of gescandeer van een individueel op straat als je naar een synagoge gaat of zit te eten in een kosjer restaurant.
Dat is dan ook aan derden te danken, die er zo'n heisa over hebben gemaakt.

Nu ook weer, bijna niemand kent die rappers, maar het CIDI wil ze blijkbaar beroemd maken. Instant street cred.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 02:36
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 07-07-2004 @ 03:33 :
Dat is dan ook aan derden te danken, die er zo'n heisa over hebben gemaakt.


Owja, dus moeten we voetbalsupporters maar alles laten zeggen en er vooral niet over berichten, want dat brengt andere lui op ideeen

Alsof er onder voetbalsupporters zelf geen antisemieten/racisten/homofoben zitten....

Citaat:

Nu ook weer, bijna niemand kent die rappers, maar het CIDI wil ze blijkbaar beroemd maken. Instant street cred.
Zoals Naftaniel al aangeeft:
"Het is waar dat door het nieuws naar buiten te brengen, dit nummer alleen maar meer bekendheid krijgt, maar de politie neemt het verschijnsel niet serieus en dat is wat we willen laten zien."
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 02:49
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Gatara schreef op 07-07-2004 @ 03:36 :


Owja, dus moeten we voetbalsupporters maar alles laten zeggen en er vooral niet over berichten, want dat brengt andere lui op ideeen
Voor mijn part geven ze die lui een stadionverbod ofzo, dat lijkt me niet zo'n probleem. Maar je moet berichten wat je wilt, maar dan achteraf niet gaan klagen dat mensen beïnvloed worden door krantenkoppen.

Citaat:
Gatara schreef op 07-07-2004 @ 03:36 :
Alsof er onder voetbalsupporters zelf geen antisemieten/racisten/homofoben zitten....
Tuurlijk wel, maar daar had je het niet over.

Citaat:
Gatara schreef op 07-07-2004 @ 03:36 :

Zoals Naftaniel al aangeeft:
"Het is waar dat door het nieuws naar buiten te brengen, dit nummer alleen maar meer bekendheid krijgt, maar de politie neemt het verschijnsel niet serieus en dat is wat we willen laten zien."
Natuurlijk neemt men het geblaat van zo'n stel gefrustreerde nobodies niet serieus. De politie heeft wel wat beters te doen. Deze actie van het CIDI zal alleen maar contraproduktief werken.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 08:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 07-07-2004 @ 03:49 :
Voor mijn part geven ze die lui een stadionverbod ofzo, dat lijkt me niet zo'n probleem. Maar je moet berichten wat je wilt, maar dan achteraf niet gaan klagen dat mensen beïnvloed worden door krantenkoppen.

Tuurlijk wel, maar daar had je het niet over.


Nee, maar het leek net alsof je stelde dat als het niet in de pers komt, dit lied niet verspreid zou worden en gebruikt zouden kunnen worden tegen joden.

Citaat:

Natuurlijk neemt men het geblaat van zo'n stel gefrustreerde nobodies niet serieus. De politie heeft wel wat beters te doen. Deze actie van het CIDI zal alleen maar contraproduktief werken.
t is niet de eerste keer dat de politie niks uitvoert op dit gebied ~ en dan doel ik niet op het achterhalen van rappers van een rapliedje.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 08:35
Verwijderd
Dat ze die Ronnie Naftaniël en zijn gore verraderskliek eens goed mogen aanpakken. Of wordt er nu ook aangifte tegen mij gedaan, op grond van antisemitisme, omdat ik durf te beweren dat iets níet antisemitisme is?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 08:36
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-07-2004 @ 09:35 :
Ronnie Naftaniël en zijn gore verraderskliek
Verraderskliek
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-07-2004, 08:38
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 07-07-2004 @ 09:36 :
Verraderskliek
Zo zie ik ze - altijd van een mug een olifant maken, altijd zeiken over niets, altijd dingen uit hun verband rukken en tot monsterlijke proporties opblazen.

Ik krijg de indruk dat die gasten de hele dag niets anders doen dan het internet en de andere media afspeuren, op zoek naar íets waar ze op kunnen zeiken./
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 10:36
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 07-07-2004 @ 03:18 :
Verder heeft Feyenoord karakter. Ajax is alleen arrogantie, skyboxen en geld.
( )
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3

Laatst gewijzigd op 07-07-2004 om 10:38.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 13:51
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Gatara schreef op 07-07-2004 @ 09:12 :

Nee, maar het leek net alsof je stelde dat als het niet in de pers komt, dit lied niet verspreid zou worden en gebruikt zouden kunnen worden tegen joden.
In ieder geval lang niet zo snel en zeker niet op deze schaal.

Bovendien bevat dit lied niet zo'n krachtige catchphrase als "hamas, hamas..."

Citaat:
Gatara schreef op 07-07-2004 @ 09:12 :

t is niet de eerste keer dat de politie niks uitvoert op dit gebied ~ en dan doel ik niet op het achterhalen van rappers van een rapliedje.
Dus?
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 14:59
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Het CIDI moet nou toch werkelijk eens opdonderen. Die mensen zijn al net zulke hypocriete bananen als de KAFKA.

En dit is natuurlijk vrijheid van expressie.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 15:13
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 07-07-2004 @ 03:33 :
Nu ook weer, bijna niemand kent die rappers, maar het CIDI wil ze blijkbaar beroemd maken. Instant street cred.
Precies.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 16:09
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-07-2004 @ 09:35 :
Dat ze die Ronnie Naftaniël en zijn gore verraderskliek eens goed mogen aanpakken. Of wordt er nu ook aangifte tegen mij gedaan, op grond van antisemitisme, omdat ik durf te beweren dat iets níet antisemitisme is?

ach, ze hadden laatst een dementerende man van 93 aangeklaagd vanwege antisemitische uitspraken. (hoewel het op mij overkwam of die man dat al eerder had gedaan)

ik vind wel dat sommige van die Joodse organisaties af en toe te ver gaan in hun slachtofferrol, en mischien dienen ze ook te onthouden dat sommige van hun geloofsgenoten ook niet erg tolerant naar anderen toe zijn.

hiermee wil ik uiteraard op geen manier het bestaan van werkelijk antisemitsche invloeden (Antwerpen for instantce) ontkennen natuurlijk, voordat we daar onduidelijkheid over krijgen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 17:35
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 07-07-2004 @ 14:51 :
In ieder geval lang niet zo snel en zeker niet op deze schaal.

Bovendien bevat dit lied niet zo'n krachtige catchphrase als "hamas, hamas..."


Wellicht dat als t wel een krachtige catchphrase gehad had, dat het qua bekendheid weinig had uitgemaakt

Citaat:

Dus?
Is het belangrijk naar buiten te brengen dat de politie (en OM) geen flikker doet met uitspraken en bedreigingen naar bepaalde bevolkingsgroepen, maar wel stoffige wetjes uit de kast haalt als het een volksvertegenwoordiger bedreigd wordt via een rap.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2004, 17:37
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-07-2004 @ 17:09 :

ik vind wel dat sommige van die Joodse organisaties af en toe te ver gaan in hun slachtofferrol, en mischien dienen ze ook te onthouden dat sommige van hun geloofsgenoten ook niet erg tolerant naar anderen toe zijn.


tis meer angst dan jezelf in een slachtofferrol plaatsen imo
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 18:22
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Gatara schreef op 07-07-2004 @ 18:35 :

Wellicht dat als t wel een krachtige catchphrase gehad had, dat het qua bekendheid weinig had uitgemaakt
Maar dat is niet het geval. Vrijwel niemand had hier last van, en het is maar zeer de vraag of meer dan een handvol mensen ooit in aanraking zouden zijn gekomen met dit nummer, maar het CIDI heeft ervoor gekozen deze gasten bekendheid te geven.

Citaat:
Gatara schreef op 07-07-2004 @ 18:35 :
Is het belangrijk naar buiten te brengen dat de politie (en OM) geen flikker doet met uitspraken en bedreigingen naar bepaalde bevolkingsgroepen, maar wel stoffige wetjes uit de kast haalt als het een volksvertegenwoordiger bedreigd wordt via een rap.
Two wrongs don't make a right.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 18:23
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 07-07-2004 @ 18:37 :


tis meer angst dan jezelf in een slachtofferrol plaatsen imo [/B]

ik zie niet hoe een uitspraak van een dementerende 93 jarige man een gevaar zou opleveren.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 18:27
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Naftaniël? Ohja dat was die kerel die vorig jaar bij Feijenoord-ajax ook overal in de Kuip AEL-vlaggen zag hangen. Of de AEL heeft z'n kleuren veranderd in rood-wit, of de ooglaserbehandeling van Naftaniël is mislukt..

Die man ziet achter elke boom wel een gevaar, ik neem Ronnie en z'n organisatie ook niet meer serieus.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 22:30
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-07-2004 @ 19:23 :
ik zie niet hoe een uitspraak van een dementerende 93 jarige man een gevaar zou opleveren.
Ik ken dat geval niet
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 22:31
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 07-07-2004 @ 19:22 :

Two wrongs don't make a right.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 22:42
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Gatara schreef op 07-07-2004 @ 23:31 :
Dat het OM van een mug een olifant maakt om die kerel die Verdonk 'bedreigde' levenslang op te sluiten betekent niet dat men in deze zaak ook van een mug een olifant moet maken.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 23:47
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Ach... hooligans zijn verachtelijk, and so are most of them @ CIDI...
van mij mogen zij allen een enkeltje Gaza-strook.. of op de muur, naast de muur, aan een van beide kanten, who cares.

As long as the terrorists have their lil fun game
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 23:51
Verwijderd
wat kinderachtig zeg
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 09:32
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 07-07-2004 @ 23:42 :
Dat het OM van een mug een olifant maakt om die kerel die Verdonk 'bedreigde' levenslang op te sluiten betekent niet dat men in deze zaak ook van een mug een olifant moet maken.
Maar de politie doet niks in het ene geval, maar heel veel in het andere geval. Je kunt op z'n minst trachten te bereiken dat de politie iig iets doet. Al is het een beetje.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 09:32
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 08-07-2004 @ 00:47 :
Ach... hooligans zijn verachtelijk, and so are most of them @ CIDI...
van mij mogen zij allen een enkeltje Gaza-strook.. of op de muur, naast de muur, aan een van beide kanten, who cares.

As long as the terrorists have their lil fun game
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-07-2004, 10:29
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-07-2004 @ 10:32 :
Maar de politie doet niks in het ene geval, maar heel veel in het andere geval. Je kunt op z'n minst trachten te bereiken dat de politie iig iets doet. Al is het een beetje.
Dat is mijn punt nou juist, men moet niet weer dezelfde fout maken.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 11:02
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 07-07-2004 @ 17:09 :
ach, ze hadden laatst een dementerende man van 93 aangeklaagd vanwege antisemitische uitspraken. (hoewel het op mij overkwam of die man dat al eerder had gedaan)

ik vind wel dat sommige van die Joodse organisaties af en toe te ver gaan in hun slachtofferrol, en mischien dienen ze ook te onthouden dat sommige van hun geloofsgenoten ook niet erg tolerant naar anderen toe zijn.

hiermee wil ik uiteraard op geen manier het bestaan van werkelijk antisemitsche invloeden (Antwerpen for instantce) ontkennen natuurlijk, voordat we daar onduidelijkheid over krijgen.
Daar word ik dus strontziek van. Mensen moeten eens in hun botte harses geramd krijgen, dat vrijheid van expressie betekent dat je iemand verrot kunt schelden of grovelijk beledigen, maar dat dat niet strafbaar kan zijn. Dat het in onze wetgeving wel zo is vind ik verwerpelijk. Pas als er een begin van uitvoering van een concreet strafbaar feit is, kun je actie ondernemen.

Verder zullen er inderdaad veel joden zijn voor wie het voornamelijk angst is, maar is er ook een groep die alles aangrijpt om maar te mekkeren over antisemitisme. Ik noem een Ronnie Naftaniël, ik noem een Fleet Admiral of een SimShalom.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 12:09
meisje
meisje is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-07-2004 @ 12:02 :
Daar word ik dus strontziek van. Mensen moeten eens in hun botte harses geramd krijgen, dat vrijheid van expressie betekent dat je iemand verrot kunt schelden of grovelijk beledigen, maar dat dat niet strafbaar kan zijn. Dat het in onze wetgeving wel zo is vind ik verwerpelijk. Pas als er een begin van uitvoering van een concreet strafbaar feit is, kun je actie ondernemen.

Verder zullen er inderdaad veel joden zijn voor wie het voornamelijk angst is, maar is er ook een groep die alles aangrijpt om maar te mekkeren over antisemitisme. Ik noem een Ronnie Naftaniël, ik noem een Fleet Admiral of een SimShalom.
Ik vind dat helemaal niet verwerpelijk. Woorden zijn erg schadelijk en moeten daarom streng bestraft worden.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 13:17
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
second that, woorden zijn wel degelijk schadelijk:

neem het voorbeeld dat overal in Nederland voor het oprapen ligt: MOSLIMS

1 op de 5 Nederlanders ziet een Moslims als synoniem van allochtoon, crimineel of terrorist. En waarom? Omdat er op tv, in de media en in de politiek een stel dikke koeien zijn die hun racistische muil niet dicht kunnen houden.

wat mij betreft een enkeltje gevangenis dus. WAAROM? omdat dankzij hun mijn 17 jarige Marokkaanse maatjes niet aan de bak komen bij de supermarkt, of waar dan ook...

"sorrie, maar we nemen geen Marokkanen aan"

nou wat mij betreft nemen die mensen dan niemand meer aan, want de zaak gaat dan gewoon, hop 1 2 3 op slot, failliet, opdoeken die toko.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 14:21
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 07-07-2004 @ 02:45 :

Met deze actie stijgt de geloofwaardigheid van het CIDI niet echt. Ik neem als gematigd Feyenoord-fan afstand van dat soort leuzen, maar wat het CIDI doet lijkt mij een hoop drukte om niks.


(maar dan als PSV-fan.. )
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 14:30
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 08-07-2004 @ 11:29 :
Dat is mijn punt nou juist, men moet niet weer dezelfde fout maken.
dus wat CIDI beter had kunnen doen is niet een aanklacht indienen tegen een dergelijke tekst van die groep, maar wijzen op het feit dat nu wel iets eraan gedaan wordt, maar normaal nooit.

Vaak is echter wel dat als je daarop wijst dat dat geen nieuws is voor de pers en dat dat dan ook niet naar buiten gebracht wordt, maar dat dat bij een aanklacht wel het geval is.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 14:33
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 08-07-2004 @ 14:17 :
second that, woorden zijn wel degelijk schadelijk:

neem het voorbeeld dat overal in Nederland voor het oprapen ligt: MOSLIMS

1 op de 5 Nederlanders ziet een Moslims als synoniem van allochtoon, crimineel of terrorist. En waarom? Omdat er op tv, in de media en in de politiek een stel dikke koeien zijn die hun racistische muil niet dicht kunnen houden.

wat mij betreft een enkeltje gevangenis dus. WAAROM? omdat dankzij hun mijn 17 jarige Marokkaanse maatjes niet aan de bak komen bij de supermarkt, of waar dan ook...

"sorrie, maar we nemen geen Marokkanen aan"

nou wat mij betreft nemen die mensen dan niemand meer aan, want de zaak gaat dan gewoon, hop 1 2 3 op slot, failliet, opdoeken die toko.
Wat de hel, wat heeft dit er mee te maken?

En beweren dat alle moslims crimineel zijn valt onder vrijheid van expressie, net als de dingen waar Gatara zich altijd zo over aanstelt.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 14:33
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-07-2004 @ 12:02 :
Daar word ik dus strontziek van. Mensen moeten eens in hun botte harses geramd krijgen, dat vrijheid van expressie betekent dat je iemand verrot kunt schelden of grovelijk beledigen, maar dat dat niet strafbaar kan zijn. Dat het in onze wetgeving wel zo is vind ik verwerpelijk. Pas als er een begin van uitvoering van een concreet strafbaar feit is, kun je actie ondernemen.


een begin van uitvoering van een concreet strafbaar feit. Ik vraag me af hoe je dat voor je ziet.
Als iemand een rapliedje heeft met de mededeling: "ik snijd jullie open vuile rotjoden" dan is dat schelden of grovelijk beledigen, maar het hoeft nog niet strafbaar te zijn, maar als er opeens iemand met een mes voor je staat en zegt: "ik snijd je open, vuile rotjood" dan is dat wel strafbaar en kan er actie ondernomen worden? Ik vrees dat je dan te laat bent, en het strafbaar feit (opensnijden) al gepleegd is.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 14:34
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-07-2004 @ 15:33 :
een begin van uitvoering van een concreet strafbaar feit. Ik vraag me af hoe je dat voor je ziet.
Als iemand een rapliedje heeft met de mededeling: "ik snijd jullie open vuile rotjoden" dan is dat schelden of grovelijk beledigen, maar het hoeft nog niet strafbaar te zijn, maar als er opeens iemand met een mes voor je staat en zegt: "ik snijd je open, vuile rotjood" dan is dat wel strafbaar en kan er actie ondernomen worden?
Precies. Nu heb je het eindelijk begrepen.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 14:35
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McCaine schreef op 08-07-2004 @ 15:33 :
Wat de hel, wat heeft dit er mee te maken?

En beweren dat alle moslims crimineel zijn valt onder vrijheid van expressie, net als de dingen waar Gatara zich altijd zo over aanstelt.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 14:35
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McCaine schreef op 08-07-2004 @ 15:34 :
Precies. Nu heb je het eindelijk begrepen.
Moet je niet mijn laatste zin weghalen

"Ik vrees dat je dan te laat bent, en het strafbaar feit (opensnijden) al gepleegd is."
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 14:37
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Hij heeft daar wel een beter kapsel dan op de foto van mijn exemplaar van On Liberty, moet ik zeggen.

Citaat:
Moet je niet mijn laatste zin weghalen

"Ik vrees dat je dan te laat bent, en het strafbaar feit (opensnijden) al gepleegd is."
Maar dat maakt helemaal niets uit voor het principe. En trouwens, als iemand zegt dat hij je gaat opensnijden als hij voor je staat, kan hij onmogelijk je al opengesneden hebben, dus dat snap ik niet helemaal.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 14:39
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McCaine schreef op 08-07-2004 @ 15:37 :

Maar dat maakt helemaal niets uit voor het principe. En trouwens, als iemand zegt dat hij je gaat opensnijden als hij voor je staat, kan hij onmogelijk je al opengesneden hebben, dus dat snap ik niet helemaal.
Probleem is dat uitschelden niet altijd zonder geweld gebeurt. Hoe wil je dat voorkomen?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 14:52
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-07-2004 @ 15:39 :
Probleem is dat uitschelden niet altijd zonder geweld gebeurt. Hoe wil je dat voorkomen?
Niks voorkomen, geweld is al illegaal. Het is helemaal niet nodig daarvoor extra wetten te maken.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57.