Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2004, 12:04
sweetblondgirl
sweetblondgirl is offline
heej mensjes!
ik snap vaak alles van economie maar kan het niet toepassen ofzo of niet genoeg uitleggen denk ik want ik haal altijd een 4 of een 5. vorig jaar ben ik op economie blijven zitten. dit jaar sta ik een 5,4 maar ik zou graag een tiende hoger staan omdat dit punt meegaat naar het examen en dus op dit moment word afgerond op een 5. daarvoor moet ik een 6,3 halen. kdenk niet dat dit gaat lukken maar ik ga het gewoon proberen. mijn eigenlijke vraag is: Weet iemand een site waar je economie kunt oefenen????

of kan iemand wat uitleggen over de 4 marktvormen en de 4 marketinginstrumenten want daar heb ik het meeste moeite mee. In het proefwerk moesten we bijvoorbeeld zeggen welke marketinginstrument er geschikt is bij welke marktvorm(oligoploie, monopoilie, monopolistische concurrentie, volkomen concurrentie)

ik hoop dat iemand me wil helpen!!!
Oud 19-07-2004, 11:01
K-elli-e
K-elli-e is offline
Hallow!! Wij hebben wel een makkelijk schema gekregen met de vier marktvormen. Als je meer concrete vragen stelt wil ik ze wel beantwoorden!!
Oud 24-07-2004, 22:15
Freestyler*
Freestyler* is offline
kan je dat niet aan je leraar vragen na de vakantie zeg?

maar ik zal even een voorbeeldje geven
als er sprake is van een (homogeen) oligopolie (ken je wel toch) is het niet zo handig om te concureren met het marketinginstrument Prijs.
Waarom niet? Als je als ondernemer A je prijs verhoogt, zullen de consumenten hun product kopen bij de andere ondernemers, weg is je afzet/omzet etc. En als je je prijs verlaagt, zullen de andere ondernemers hun prijzen ook laten zakken. MEt als gevolg dat je prijsvoordeel (extra afzet) verdwenen is, maar je omzet ondertussen gedaald is door lagere P, op den duur zullen ondernemingen (vooral kleinere) hieraan kapot gaan. Dit is een beetje het prijzenoorlogverhaal.

naja en de kenmerken van de marktvormen staan in elk boek natuurlijk. Trouwens als je alles snapt, haal je geen onvoldoende, doorgaans dan.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 13:38
n1kk1
n1kk1 is offline
eykes
wij hemme opt school een opdracht gekrege voor economie die we tijdens de grote vakantie moesten make
we moeten 10(!) economische onderwerpen zoeken en daarbij 3 pagina's info zoeken
willen jullie mij hierbij helpen????
voor goede onderwerpen of artikels ben je altijd welkom
bedankt
xxx
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 13:56
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
n1kk1 schreef op 30-07-2004 @ 14:38 :
eykes
wij hemme opt school een opdracht gekrege voor economie die we tijdens de grote vakantie moesten make
we moeten 10(!) economische onderwerpen zoeken en daarbij 3 pagina's info zoeken
willen jullie mij hierbij helpen????
voor goede onderwerpen of artikels ben je altijd welkom
bedankt
xxx
Waarom start je eigenlijk geen eigen topic ipv?
Ennem, wil je nu dat wij jouw opdracht helemaal gaan maken of wat? Het lijkt nu namelijk alsof jij wel zegt waar het over moet gaan en dat wij dat dan even mooi in elkaar mogen flasen... mooi niet he
Oud 02-08-2004, 12:22
n1kk1
n1kk1 is offline
sorry hoor
it was just a question
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 12:17
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
n1kk1 schreef op 02-08-2004 @ 13:22 :
sorry hoor
it was just a question
Ach, als je geluk hebt lopen er hier vast een aantal gekken rond die het zo voor je doen... maar mij niet gezien Ik heb vakantie en daar geniet ik van
Oud 04-08-2004, 06:37
Miracle
Miracle is offline
Met een beetje googlen kom je een heel eind.

Als je hier de onderwerpen post, zijn er misschien wel mensen die je ff willen helpen.
Oud 26-08-2004, 19:29
naz19
naz19 is offline
hallo,

Monopolie heeft 1 aanbieder, de aard van het product is homogeen, de toetredingsmogelijkheid is onmogelijk en de kans op prijsopdrijving is prijsopdrijving. (doorzichtigemarkt)

Homogeen oligopolie heeft weinig aanbieders, de aard van het product is homogeen, de toetredingsmogelijkheid is beperkt en de kans op prijsopdrijving is prijsleider of prijsopdrijving.(ondoorzichtige en doorzichte markt)

Heterogeen oligopolie heeft weinig aanbieders, de aard van het product is heterogeen, de toetredingsmogelijkheid is beperkt en de kans op prijsopdrijvingis non-pris competetion of prijzenoorlog.(doorzichtige markt)

Volledig vrije mededingen heeft veel aanbieders, de aard van het product is homogeen. de toetredingsmogelijkheid is vrij en de kans op prijsopdrijving is non-price competition. (doorzichtige markt)

Dit zijn alles van de aanbieders.

Ik wens je veel succes.

Groetjes naz
Reageren

Regels voor berichten