Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2004, 16:22
Mara
Mara is offline
Ik ben er achtergekomen dat op de site van mijn school iedereen achter mijn telefoonnummer kan komen. Dit komt doordat ze de telefoonboom van mijn klas als excel bestand op de site hebben staan.

Ook als je via google op mijn volledige naam zoekt krijg je mijn telefoonnummer door de verwijzing naar dat bestand.

Ik vroeg me af: Is dit wel legaal? Moet mijn toestemming niet eerst gevraagd worden? Ik heb namelijk liever niet dat jan en alleman mijn telefoonnummer kan zien.
Advertentie
Oud 11-07-2004, 16:26
Verwijderd
Heeft niets met legaal te maken of niet, maar een mailtje naar de school met het verzoek jouw telefoonnummer niet openbaar te maken of op de site te zetten zal afdoende zijn.
Oud 11-07-2004, 18:44
Mara
Mara is offline
Dat was ik ook zeker van plan te doen, maar 't probleem is dat 't nu vakantie is en er dus niemand reageert.

Ik vroeg me af of ze het ook mogen weigeren om het van de site af te halen?
Oud 12-07-2004, 13:17
cactus metro
cactus metro is offline
ook al halen ze hem van je school eraf, als hij eenmail in google zit blijft hij nog wel een tijdje gecached (dan kan je de pagina openen door bij de zoekresultaten op 'in cache' te klikken, pagina wordt op google servers bewaard om sneller te doorzoeken)...... sterkte, ik zou je school aanklagen wegens hoogverraad en samenzwering
Oud 12-07-2004, 13:20
olijke otter
olijke otter is offline
inderdaad het is schandalig dat je telefoonnummer er staat. Stel je voor dat er iemand, die van plan is om mensen in gigantische woelratten te veranderen. Dan denk hij opeens aan jouw naam en typt het in bij google (?). Vervolgens belt hij je op en met zijn magische verander-mensen-in-gigantische-woelratten-door-de-telefoon-machine, die tevens ook een vaatwasser is, en dan ben je opeens een gigantische woelrat
Oud 12-07-2004, 13:32
Verwijderd
^Wat is er mis met woelratten?

Ik mag jou niet.
Oud 12-07-2004, 13:35
olijke otter
olijke otter is offline
Citaat:
perseus schreef op 12-07-2004 @ 14:32 :
^Wat is er mis met woelratten?

Ik mag jou niet.

mijn leven is over
Oud 12-07-2004, 13:36
olijke otter
olijke otter is offline
woelratten zijn trouwens
Oud 12-07-2004, 13:40
metropolis
metropolis is offline
Citaat:
perseus schreef op 12-07-2004 @ 14:32 :
Ik mag jou niet.
Confucius zegt: 'Hij, die Wasbeermeneren niet mag, is een dwaas.'
Oud 12-07-2004, 20:49
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-07-2004 @ 17:22 :
Ik ben er achtergekomen dat op de site van mijn school iedereen achter mijn telefoonnummer kan komen. Dit komt doordat ze de telefoonboom van mijn klas als excel bestand op de site hebben staan.

Ook als je via google op mijn volledige naam zoekt krijg je mijn telefoonnummer door de verwijzing naar dat bestand.

Ik vroeg me af: Is dit wel legaal? Moet mijn toestemming niet eerst gevraagd worden? Ik heb namelijk liever niet dat jan en alleman mijn telefoonnummer kan zien.
Als je ook in het telefoonboek staat heeft het geen zin om toestemming te verlenen. Het telefoonboek is ook te raadplegen op internet. Heb je een geheim nummer dan is het wat anders.
Oud 12-07-2004, 20:50
metropolis
metropolis is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 12-07-2004 @ 21:49 :
Als je ook in het telefoonboek staat heeft het geen zin om toestemming te verlenen. Het telefoonboek is ook te raadplegen op internet. Heb je een geheim nummer dan is het wat anders.
Verander je avatar is ff ofzo

Oud 12-07-2004, 20:53
hi
hi is offline
hm das jammer
Oud 29-08-2005, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Geschiedenis schreef op 29-08-2005 @ 21:44 :
Wat schandalig!
En wat een up.
Oud 31-08-2005, 14:25
thegoodlife
thegoodlife is offline
Niemand mag jouw gegevens openbaar publiceren zonder jouw toestemming. In contracten/algemene voorwaarden van telecomaanbieders staat ook een clausule dat ze jouw gegevens al dan niet mogen opnemen in de telefoongids, mogen doorverkopen aan derden en/of mogen gebruiken voor hun nummerinformatiedienst.
Oud 07-09-2005, 09:16
U*NiQ
U*NiQ is offline
Citaat:
metropolis schreef op 12-07-2004 @ 21:50 :
Verander je avatar is ff ofzo

[afbeelding]
Jij ook
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten