Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2002, 12:41
dystopia
dystopia is offline
en waarom met andere woorden wat voor soort mens ben je, ochtend, middag, avond, nacht of combinatie? Of een tussenpool? Een unieke combinatie misschien? Heb je het wel 'ns getracht te veranderen, en zo ja, hoe heb je dat ervaren?
Oud 13-05-2002, 12:50
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Nu ik me wat beter voel voel ik me sochtends het beste.. kweenie waarom.. maar.. tis mooi.. Ff naar buite lopen, alles nog lekker rustig....

Als k me klote voel (wat errug vaak voorkomt ) heb ik geen enkel moment op de hele dag waarop ik me prettig voel.. dan is elke minuut van elke dag een nieuwe hel om doorheen te gaan...

Lau.
Oud 13-05-2002, 13:01
Sciza
Sciza is offline
's Ochtends voel ik me altijd onwijs fijn, lekker uitgeslapen, beetje suf nog, lekker rustig in m'n hoofd... heerlijk.

's Avonds vind ik ook erg fijn, lekker luieren en beetje suf weer
Oud 13-05-2002, 13:11
sXe
sXe is offline
Avond/Nachtmens, Maar daar ga ik maar eens proberen verandering in aan te brengen want het is niet echt bevordelijk voor je leven overdag
Oud 13-05-2002, 13:20
Mef
Mef is offline
Ik ben absoluut een avond/nachtmens. 's Ochtends kan ik nooit uit bed komen, het lukt me gewoonweg niet (nadat mijn wekker zich binnen een half uur 3 keer heeft laten horen uiteindelijk wel)

's Ochtends voel ik me bagger en ik heb ook nog ns een ochtendhumeur. 's Avonds voel ik mij lekkerder, 's nachts kan ik heel goed werken voor school en ik vind het onzin om vroeg naar bed te gaan. Ik ben 's avonds/'s nachts met vanalles bezig, ga laat naar bed waardoor ik er 's ochtends nog moeilijker uit kom
Oud 13-05-2002, 13:26
janneke16
janneke16 is offline
gewoon overdag voel ik me het best...

da zit ik op school... lekker lol maken met vrienden, nergens zorgen over maken

overdag ben ik ook het wakkerst... 's ochtend kan ik mn bed niet uitkomen, en 's avonds ben ik weer moe, alhoewel ik da toch niet al kan slapen...
Oud 13-05-2002, 15:23
Kazanka
Kazanka is offline
een ochtend is er bij mij niet echt..middag voel ik me meestal kut, als de namiddag dichterbij komt en de avond zijn eerste duistere stralen op de aarde begint te werpen wordt het al iets beter. Tegen de nacht verslechterd het zeer snel en dan is de volgende dag alweer begonnen.
Oud 13-05-2002, 17:32
Verwijderd
hmmz...
ik ben meer een avond/nachtmens... tis moeilijk mij mun bed uit te krijgen sochtends. toch heb ik savonds ook wel de slechtste moment... na zo'n hele dag wordt het denken me soms even te veel.
mja, ligt ook helemaal aan mun levens ritme. ik ben een tijdje opgenomen geweest, en dan komt er toch een heel ander patroon.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 17:54
Verwijderd
's nachts. Ik heb een ontzettend ochtendhumeur, dus 's ochtends valt al af, en pas laat in de avond word ik een beetje wakker, trek ik een beetje bij, dus wordt mn humeur ook beter.. Op dat tijdstip ben ik ook het creatiefst, ensjo..

Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 20:14
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
's ochtends als ik goed uitgeslapen ben, zet ik zachtjes muziekje op.. hmmmmz

of 's nachts.. kweenie wrom..
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 20:31
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
's nachts.. dan kan ik niks zien en is iedereen stil enzo
Oud 13-05-2002, 23:18
Remqo
Remqo is offline
Ik ben die-hard avondmens
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 23:59
Genesis
Genesis is offline
zonder twijfel een nachtmens! Ik vind de nacht heel erg mooi, maar de ochtend ook.. Dat gaat meestal niet echt samen, maar tjah. Mag 's ochtends vroeg altijd heel erg graag kilometers met de hond lopen!! Op de vroege zomerochtend op de zandweg langs het bos, met uitzicht op de weilanden met koeien, waarbij de zon zich door de mist van verdampend dauw wurmd..
It makes you definitely realize life is so damn beautyful..

Genesis
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 00:37
Doc
Doc is offline
Het maakt mij nooit zo heel erg uit, als ik maar wat mensen om me heen heb waar ik mee kan opschieten (is met mij meestal niet moeilijk ), maar maak me toch maar liever niet wakker voor 8.00 uur als 't niet echt nodig is

Op dit moment voel ik me nu eigenlijk ook best goed, en het is nu al half 2 geweest...raar...vanochtend (gisteren al) had ik autorijles, en dat ging ook super goed, dus ik kan er niet echt iets zinnigs over zeggen

De omgeving heeft er bij mij denk ik bestwel wat invloed op.
Oud 14-05-2002, 13:35
bambykill
bambykill is offline
Altijd 's avonds.

Je hoeft dan niks meer te doen en je kan gewoon gaan slapen. Als je 's ochtends wakker wordt moet je nog van alles en ik vind het beter als alles al gedaan is.
Nog een andere reden is dat er 's avonds sterren te zien zijn. Daar kan ik soms echt uren (maar dan ook echt uren) naar zitten kijken. En dan heb je nog de stilte.
Oud 14-05-2002, 14:05
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
dystopia schreef:
en waarom met andere woorden wat voor soort mens ben je, ochtend, middag, avond, nacht of combinatie? Of een tussenpool? Een unieke combinatie misschien? Heb je het wel 'ns getracht te veranderen, en zo ja, hoe heb je dat ervaren?
avondmens...`s cohtends heb ik nog wel es last van ochtendhumeur, ik heb dan absolute stilte nodig en tijd voor mezelf voor ik op gang ben gekomen

en neej nooijt getracht te veranderen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 14:45
Verwijderd
overdag, wanneer het licht is en vooral wanneer de zon schijnt.
's middags zeg maar...
Donker maakt me depri.
Maar ik ben op zich, qua dagritme een avondmens. Dan word ik actief.... 's ochtends is het echt nix met mij
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 17:13
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Mef schreef:
's Ochtends voel ik me bagger en ik heb ook nog ns een ochtendhumeur. 's Avonds voel ik mij lekkerder, 's nachts kan ik heel goed werken voor school en ik vind het onzin om vroeg naar bed te gaan. Ik ben 's avonds/'s nachts met vanalles bezig, ga laat naar bed waardoor ik er 's ochtends nog moeilijker uit kom
Zo ben ik ook, maar, ik heb een week anders geleefd. Voor 0:00 naar bed en weer vroeg op (tussen 7:00 en 9:00) en dat beviel me best goed. Ik had geen last van een ochtendhumeur.

Vraag voor de mensen met een ochtendhumeur: waarom heb je dat? Omdat je op ziet tegen de school/werkdag? Of waarom anders?
Oud 14-05-2002, 17:13
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
CodeName Egg schreef:
's nachts.. dan kan ik niks zien en is iedereen stil enzo
Maar dan heb je ook geen contact en mis je een deel van de ochtend/middag als je laat gaat slapen. Weegt dat op tegen de voordelen van de nacht?
Oud 14-05-2002, 17:16
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Jewel schreef:
's nachts. Ik heb een ontzettend ochtendhumeur, dus 's ochtends valt al af, en pas laat in de avond word ik een beetje wakker, trek ik een beetje bij, dus wordt mn humeur ook beter.. Op dat tijdstip ben ik ook het creatiefst, ensjo..

Je bent dus, als ik het goed begrijp, creatief (en wat doe je dan? dichten?) in de late avond. Maar dan moet je slapen en de volgende dag weer naar school/werk terwijl je je eigelijk erg goed voelt in de late avond/nacht. Hoe pak je dat aan?
Oud 14-05-2002, 17:17
DarkCat
DarkCat is offline
Tussen 20.00 en 02.00 uur
Oud 14-05-2002, 17:56
Faery
Faery is offline
Geen id, geen vast schema ofzo. Stemmingswisselingen komen op de meest achterlijke momenten.. maar over het algemeen voel ik me 's ochtends vroeg ask opsta en ff achter me computer zit wel altijd goed... te slaperig om over dingen na te denken en nog niemand gesproken ofzo om me klote te voelen (aangezien ik bij de minst loze opmerking helemaal in de put kan zitten :/ )
Oud 14-05-2002, 18:12
Miracle
Miracle is offline
Ik ben s ochtends niet echt wakker ofzow, maar als ik dan op school zit gaat het wel.
s middags voel ik me helemaal op en top (nou ja meestal dan)
s avonds gaat et een stuk minder, want dan komt er een druk op me te staan dat ik weer de hele middag weinig heb uitgevoerd en dat ik nog gigantisch veel huiswerk heb. en door die druk ga ik me echt rot voelen en dan komt van huiswerk helemaal nix meer terecht. Op zich hou ik wel heel erg van avonden maar als ik huiswerk heb dus niet. Soms kan ik me s avonds ook heel goed voelen omdat ik helemaal nix hoef te toen zoals in de vakantie!!!

in de vakantie slaap ik meestal wel uit, maar als ik dat niet doe vink de ochtend ook wel erruhhgg relax!

Eigelijk zijn alle dagdelen dus leuk tenzij ik naar school moet

Groetjes Dreen
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 18:22
Q
Q is offline
Nachtmens... al dat licht krijg ik pijn in mn ogen van. Enuh dan is het rustig.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 18:49
miep
miep is offline
hangt er vanaf.
soms 's avonds........
soms 's ochtends.. tjahh....... weet niet echt zit niet een vast patroon in ofzo.
Oud 14-05-2002, 19:31
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Maar dan heb je ook geen contact en mis je een deel van de ochtend/middag als je laat gaat slapen. Weegt dat op tegen de voordelen van de nacht?
ik ben gewoon overdag wakker hoor, ben gewoon scholiertje.. en ik slaap 's nachts meestal, maar jah, als ik kon kiezen zou ik 's nachts leven..
Oud 15-05-2002, 08:28
*Norena*
*Norena* is offline
hoi, uhm ik denk dat het niet veel van de dag is..
smorgens ben ik te vroeg wakker..
en zit ik nog vol van de nacht die ik heb gehad (vreselijk )
en dat komt pas goed
rond half 2..ik denk dat dat de tijd is van de dag dat ik me goed voel..

savonds gaat het weer berg afwaarts..
Oud 15-05-2002, 22:06
Mef
Mef is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Zo ben ik ook, maar, ik heb een week anders geleefd. Voor 0:00 naar bed en weer vroeg op (tussen 7:00 en 9:00) en dat beviel me best goed. Ik had geen last van een ochtendhumeur.

Vraag voor de mensen met een ochtendhumeur: waarom heb je dat? Omdat je op ziet tegen de school/werkdag? Of waarom anders?
Voor 0:00 naar bed, ik denk dat ik dat de komende tijd ook even ga doen, ivm mijn examens. Maar vroeg opstaan kan ik absoluut niet. Al zet ik zo vroeg mn wekker, ik ram m weer uit en ik slaap door... Misschien toch mn wekker maar ns aan de andere kant van mijn kamer zetten.

Weetje, soms als ik wel vroeg op ben en het is een mooie dag denk ik: wat is het toch zonde om heel de ochtend te slapen. Maar op veel meer momenten lukt het me gewoonweg niet uit mn bed te komen.

Over het ochtendhumeur. Ik weet niet waarom ik dat heb. Ik denk dat het er gewoon aan ligt dat je redelijk lang nodig hebt om wakker te worden, als iemand dan tegen je gaat praten als je net wakker bent dan kan je dat niet hebben. Het is bij mij niet als klotegevoel over de dag die komen gaat ofzo. 'k heb gewoon mijn tijd nodig om goed wakker te worden en dan moet niemand mij lastig vallen
Oud 15-05-2002, 22:10
Verwijderd
Ik ben een nachtmens, dan slaap ik namelijk.

Verder ben ik eigenlijk geen mens...naja, meer ochtend dan avond, denk ik. Maar eigenlijk heb ik geen specifiek deel van de dag waar op ik me het beste voel, ja 's nachts als ik slaap dus, maar telt dat ook?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten