Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2004, 09:57
YPrue
YPrue is offline
Ik heb vanmorgen een beweging gemaakt en nu zit er een spiertje of een zenuw of zoiets dergelijks ingeklemd in mijn rug...
Iedere beweging die ik maak, doet pijn.
Weet iemand hier iets tegen?
Oud 12-07-2004, 10:04
Verwijderd
Als er iets klem zit, zou ik voor de zekerheid even langs de dokter gaan, die kan je eventueel door verwijzen naar bv. een fysiotherapeut. Ik zou er niet zelf aan gaan 'kloten', je weet niet exact wat/waar het is en misschien maak je het daardoor alleen maar erger.

Weet je zeker dat er iets klem zit of zou het ook kunnen dat je iets verrekt hebt (oid), dan zou je denk ik eerder gewoon rust moeten houden, zodat het kan herstellen.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 10:07
soapenis
soapenis is offline
ik zou hem maar snel weer uit laten klemmen als ik jou was, hier zou je weleens blijvende schade aan kunnen overhouden
Oud 12-07-2004, 10:11
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-07-2004 @ 11:04 :
Weet je zeker dat er iets klem zit of zou het ook kunnen dat je iets verrekt hebt (oid), dan zou je denk ik eerder gewoon rust moeten houden, zodat het kan herstellen.
Nou, ik wilde me omdraaien in bed, en opeens schoot er gewoon een pijnscheut door me heen. Ik heb het nu al een uur lang, en ook als ik iets te hard inadem doet het pijn. Ik weet het niet, maar als ik iets verrekt heb, voelt het niet zo als nu en gaat het in de loop van de dag wel over. Die pijn die ik nu heb, blijft hetzelfde/even erg.
Oud 12-07-2004, 10:16
Verwijderd
Citaat:
YPrue schreef op 12-07-2004 @ 11:11 :
Nou, ik wilde me omdraaien in bed, en opeens schoot er gewoon een pijnscheut door me heen. Ik heb het nu al een uur lang, en ook als ik iets te hard inadem doet het pijn. Ik weet het niet, maar als ik iets verrekt heb, voelt het niet zo als nu en gaat het in de loop van de dag wel over. Die pijn die ik nu heb, blijft hetzelfde/even erg.
Ooit iets gekneusd? Dan duurt langer dan een dag. En iets verrekken kan dat, voor zo ver ik weet, ook heel goed. Je kunt er bovendien flinke spierpijn door krijgen en ook dat duurt vaak lang(er). En de dag is nog lang...opzich vind ik een uur nog niet zo heel lang. Maar als je het niet vertrouwd, dan zou ik ff langs de dokter gaan, dat lijkt mij dan het verstandigst.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 15:40
Jeopardize
Jeopardize is offline
De dokter schrijft waarschijnlijk spierverslappers voor, zodat je spieren weer zullen ontspannen. Verder is het belangrijk dat je toch nog een beetje in beweging blijft. Probeer wat te lopen bijvoorbeeld, hiermee voorkom je ergere pijn.

Wat ook enige verlichting kan geven: een warme kruik op je rug. Door de warmte ga je de stijfheid van de spieren tegen.
Oud 14-07-2004, 15:43
Roos
Roos is offline
Citaat:
Cosmo Kramer schreef op 12-07-2004 @ 16:40 :
De dokter schrijft waarschijnlijk spierverslappers voor, zodat je spieren weer zullen ontspannen. Verder is het belangrijk dat je toch nog een beetje in beweging blijft. Probeer wat te lopen bijvoorbeeld, hiermee voorkom je ergere pijn.

Wat ook enige verlichting kan geven: een warme kruik op je rug. Door de warmte ga je de stijfheid van de spieren tegen.
Een beetje een late reactie, maar je gaat er wel erg vanuit dat er iets aan de hand is met een spier. Het zou net zo goed het bot zelf kunnen zijn, waardoor een zenuw in de problemen komt. Of een peesje, of zelfs kraakbeen, weet ik veel

Ik stond een keer onder de douche, mijn haar te wassen, toen ik plotseling mijn nek 'verrekte'. Ik heb er 2 dagen mee rondgelopen (achteraf heel dom), en werd doorverwezen naar een manueel therapeut (een 'kraker').
Die kraakte mijn nek weer los en gaf me oefeningen, om bepaalde spieren te verstevigen.

Hopelijk gaat 't al beter met je.
Oud 18-07-2004, 13:01
Cookie
Cookie is offline
chiropractor

Regels voor berichten