Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2004, 11:37
Laydiee
Laydiee is offline
mijn ouders zijn zo onredelijk, zeker mijn pa !
ik vraag hem zo gisteren of er een jongen mag komen naar mijn huis, en hij zegt gewoon nee
dan heb ik om een verklaring gevraagt, en zijn filosofie is : de vrienden waar ik nu mee optrek, denken veel te veel aan sex, en als ik samen met hem op mijn kamer zit, denkt hij dat we het gaan doen
wat dus helemaal niet waar is !
hij is gewoon een vriend...
We willen samen een film kijken bij mij thuis, maar ik mag gewoon geen jongens bij mij thuis
ik heb er ook al aan gedacht om het stiekem te doen, maar als hij daar achter komt, is mijn sociale leven helemaal om zeep .
ik heb al zoveel argumenten gegeven, maar niks helpt
Hebben jullie soms geen tips voor mij ?
BuBaaii xXx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2004, 11:42
Briseïs
Briseïs is offline
Hmmm beetje onredelijk ja..

Misschien kun je die vriend van je een keer uitnodigen als je vader er gewoon bij is. Dan kan hij even kennismaken enzo, misschien dat ie er dan minder problemen mee heeft. Dan blijf je gewoon beneden zitten, met je vader erbij. Niet onwijs leuk natuurlijk, maar als t helpt..
Oud 12-07-2004, 11:45
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 12-07-2004 @ 12:42 :
Hmmm beetje onredelijk ja..

Misschien kun je die vriend van je een keer uitnodigen als je vader er gewoon bij is. Dan kan hij even kennismaken enzo, misschien dat ie er dan minder problemen mee heeft. Dan blijf je gewoon beneden zitten, met je vader erbij. Niet onwijs leuk natuurlijk, maar als t helpt..
Zo'n stereotype krijg je niet zomaar uit de weg hoor. Hij vindt je gewoon te jong. Vaders zijn af en toe overbeschermend en daar moet je je bij neerleggen.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 11:55
Verwijderd
Laat pappie voortaan niet meer merken dat sommigen van je vrienden überhaupt al aan seks denken.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 11:57
Laydiee
Laydiee is offline
Mjaa is misschien het beste om met z'n drieën in de living te zitten.
maar over wat moeten we het dan hebben ?
en ik denk ook wel dat ze niet zo goed overeen zullen komen...
mijn vriend is nogal een rare, en mijn vader is ook wel raar, maar gewoon op een andere manier
btw : het kan misschien wel wat worden tussen mij en mijn vriend, maar het zal nooit lang duren, omdat ik bijna nooit weg mag .
Ik wil gewoon meer vrijheid !
mijn vader zegt dat ik genoeg vrijheid heb, maar ik moet dan altijd met een hele groep afspreken en niet alleen met 1 jongen
zooooo onredelijk

BuBaaii xXx
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 12:00
Laydiee
Laydiee is offline
Hoe laat ik dat dan merken, dat ze niet direct aan seks denken ?
volgens mijn papa gaat het al te ver als we in elkaars arme ligge en elkaar knuffelen
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 12:00
@Moon
@Moon is offline
Wat zegt je moeder dan? Is die dan ook zo onredelijk als je vader?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 12:04
Laydiee
Laydiee is offline
Nee, m'n moeder is wel redelijk, van haar mag ik wel eens uitgaan en afpsreken met vrienden.
van haar mogen er ook vrienden bij mij thuis komen...
maarja m'n vader is ALTIJD thuis dus kan niet echt achter z'n rug doen...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 15:14
filia dei
filia dei is offline
Geef eerst gewoon een feestje met vrienden én vriendinnen. Je vader kan moeilijk de meiden wel binnenlaten en de jongens dwingen voor de deur te blijven staan. Als je ze dan van te voren de instructie geeft niet te veel over seks te praten. Dan denkt je vader 'wow, wat een welopgevoede jongens' en dan mag hij de volgende keer wel alleen op bezoek komen.

Tenminste zo zou ik het doen als 't niet mocht. Maar goed, mijn ouders zijn mega vrij in dat soort dingen. Ik mag zelfs met 5 goede vrienden (jongens) als enige meisje in één tentje slapen
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 15:21
Nona
Nona is offline
Ik denk ongeveer wat filia dei denkt. Nodig hem uit, samen met een vriendin. Dan zijn jullie met zijn drieën. Of denkt hij dan meteen dat het een trio wordt?
Oud 12-07-2004, 16:06
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
filia dei schreef op 12-07-2004 @ 16:14 :
Geef eerst gewoon een feestje met vrienden én vriendinnen. Je vader kan moeilijk de meiden wel binnenlaten en de jongens dwingen voor de deur te blijven staan. Als je ze dan van te voren de instructie geeft niet te veel over seks te praten. Dan denkt je vader 'wow, wat een welopgevoede jongens' en dan mag hij de volgende keer wel alleen op bezoek komen.
Of juist alle jongens wél over seks laten praten, behalve hem
Oud 12-07-2004, 16:14
Verwijderd
Of je zegt je vader dat als je seks zou willen, je hem daarvoor echt niet thuis hoeft uit te nodigen. Met andere woorden: als hij het zo probeert te 'verbieden' heeft het geen enkel nut, want dan doe je het wel (ONVEILIG!!) een keertje na school, als je vroeg uit bent, bij hem thuis ofzo
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 16:14
Dzjes
Dzjes is offline
Hoe oud ben je?
Het kan toch zijn dat je vader je gewoon te jong vindt, en dat het met de jaren weggaat...

Nujah, in elk geval zou ik ook gewoon doen wat Briseïs zei.. dus gewoon bij je vader beneden blijven zitten en daar een film kijken. Dan kan je toch nix 'misdoen'?
Zou hij hier niet akkoord mee zijn?
En als je beloofd om de deur opente laten als je vriend op bezoek komt?

Ja, ik weet het.. allemaal niet leuk, maar als het anders echt niet lukt
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 16:53
Laydiee
Laydiee is offline
Hmmm Dank u wel allemaal
hoop dat het iets uitmaakt
Dzjes ben 14jaar bijna 15.
als er nog tips zijn, ze zijn altijd welkom .

Thx ! zou niet weten wat ik moest doen zonder jullie
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 16:55
Laydiee
Laydiee is offline
wel shoerd, mijn vader denkt niet echt dat ik seks wil, maar eerder mijn vriend.
hij is gewoon bang dat ik de aanleiding zal geve vo seks te hebben
mijn vader is gewoon raar
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 17:33
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Alle jongens denken aan sex maar als ik jou was zou ik mijn vader gewoon vertellen dat ik best weet waar mijn grenzen liggen.
Oud 12-07-2004, 17:38
Laydiee
Laydiee is offline
Thx Heleentju! maar als hij dan zou beginnen over dat mijn vriend mij dinges zal late doen tege mijn wil
ja is raar dat ik zo denk...
maar ik ken mijn vader nu ondertussen wel..
voor heem gaat het al te ver met gwn zoenen
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 18:04
Al Murphy
Al Murphy is offline
De grootste truc is dat je je vader laat denken dat hij niet onredeljk is, dat hij niet te ver gaat, dat je hem gelijk geeft in wat hij denkt.
Ik kan me zijn redenering best wel voorstellen. Hij zal jou ook wel vertrouwen, maar waarom zou hij jongens die hij niet kent ook moeten vertrouwen? Of wat als hij je wel laat doen, en op een of andere manier loopt er dan iets mis?Zeg dus zeker niet iets in de aard van wat sjoerd aanhaalt. "als het hier niet mag, doe ik het wel ergens anders". Dat beseffen ouders goed genoeg. Stel hun dus niet meer op de proef. Hem vragen naar argumenten "waarom mag hij niet thuis komen?" heeft totaal geen zin, en werkt net omgekeerd. Zoiets moet je net omdraaien. Pap, jij hebt het niet graag dat ik ene jongen hier uitnodig, he. Maar mag het alsjeblieft voor één keertje wel? Dan zie je met je eigen ogen dat er niks 'misloopt'. Nog een manier van denken die eigen is aan vaders van meisjes van jouw leeftijd: Ze zoent met hem, ze ligt in mijn armen, en ik weet dat allemaal... maar wat gaat er dan niet allemaal gebeuren zonder dat ik het weet? Puur (over)bescherming, en op zich ook helemaal niks mis mee.

Een trucje om op de duur wel jongens te kunnen uitnodigen. Spreek af en toe met hun af bij jou thuis, zo eventjes voordat je vertrekt. En kruip dan inderdaad niet weg op je kamer, maar gewoon in de keuken. Niet speciaal waar hij erbij zit, maar waar hij toch in de buurt is. Als je je vriend een drankje aanbied, vraag je papa ook of ie iets wil. Van die dingen. Kruip niet in zijn armen, en sta niet met hem te flirten waar hij in de buurt is, want dat steekt voor hem. Het grootste deel van de tijd dat je papa jou kent, was jij immers wel van hem, en vooral van hem afhankelijk. En het is niet zo geweldig leuk voor ouders om hun dochter stilletjes te moeten gaan delen, te moeten gaan afgeven, er geen vat meer op hebben.

Uiteindelijk draait dat allemaal wel bij. Maar voor je pap zal het wel iets langzamer gaan om in je puberteit mee te groeien, dan voor jezelf. En uiteindelijk zal jij je evenveel aan hem/hen moeten aanpassen, dan hij zich aan jou zal aanpassen. Geef hem redenen om ja te zeggen op hetgeen jij vraagt/verlangt, in plaats van je te concentreren op de keren dat hij ergens neen tegen zegt. Geloof me, dat werkt.

Thuis was er bijvoorbeeld een regel: ik zou niet uitgaan totdat ik 16 was. En natuurlijk ging ik niet uit totdat ik 16 was. Ik ging alleen af en toe naar een fuif, naar het jeugdhuis, met vrienden weg, maar echt uitgaan? Neen, tuurlijk deed ik dat nog niet En dat geloofden ze, en dat was zo, en ik heb nooit ergens over moeten liegen. Neen, ik mocht niet alles. Niet tot ik 16 was, niet totdat ik 18 was. Maar ik heb nooit het gevoel gehad dat ik ooit iets gemist heb.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 18:04
Al Murphy
Al Murphy is offline
Ik gebruik soms blijkbaar veel woorden
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 18:09
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Hmz... bijna 15. Mja, misschien moet je pa je vrienden wat beter leren kennen. Want als hij ze niet goed genoeg kent, kan hij natuurlijk niet oordelen dat ze te veel aan sex denken. Probeer je achterhalen om wat voor reden hij dat baseert. Denk dat het ook aan vertrouwen ligt. Je kunt hem misschien overtuigen dat hij je moet vertrouwen.
Kun je niet bij hém thuis film gaan kijken, dan hoeft je pa je niet te controleren, ook al gaan jullie niets doen. Of naar de bios of zo, ook al kost je dat geld... Maar ja, als je dan zegt dat je gewoon met vriendinnen film gaat kijken en hij komt er achter dat je met een gewone vriend dat gaat doen, dan is het al compleet verpest voor je.
Oud 12-07-2004, 18:11
Laydiee
Laydiee is offline
Armadillo1429 bedankt !
ik denk dat ik het beste jouw raad zal opvolgen, want jij hebt precies wel ervaring .
is helemaal niet erg omdat je zoveel worden hebt gebruikt, nu versta ik het tenminste .
maar denk wel dat ik al beetje te ver ben geweest...
heb hem al gezegd dat hij onredelijk is, en dat hij moet leren met zijn jaren mee te gaan...
maar hoe kan ik mijn vriend nu thuis krijgen, mijn vader wilt het gewoon niet waarschijnlijk alleen als hij er zelf bij is, maar dat vind ik niet leuk en mijn vriend evenmin...
wel, toch bedankt en meer tips moge altijd kome .

BuBaaii Kusjaa
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 18:14
Laydiee
Laydiee is offline
Thx Mr.Oizo.
zal er probere achter te komen waarom hij zo redeneert, en dan laat ik je wel iets weten, dan kun je me misschien nog meer helpen .
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 20:15
Verwijderd
Stiekem doen!

Is eigenlijk ook gewoon leuker, nietwaar?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 20:18
Laydiee
Laydiee is offline
ja, is wel leuker
maar als mijn ouders er dan achter komen, magik helemaal niks meer...
mijn sociale leven naar de zeep
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 20:21
Verwijderd
Ach, dan dreig je gewoon de kinderbescherming op te bellen met een zielig (gelogen) verhaal, prima chantagemiddel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2004, 20:35
Verwijderd
Zeg tegen je vader, heel overtuigend, dat jij nog lang niet klaar bent voor seks. Je denkt er niet eens aan, je kent je grenzen en je wil het gewoon nog niet. (Ookal is dat misschien niet helemaal waar.) Zeg ook dat wanneer die jongen iets probeert, je hem iets zou doen... Dan is je vader zekerder (Zo werkte dat bij mijn vader ook min of meer.)
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 21:13
Pixxa
Pixxa is offline
dan ga je bij hem film kijken ... sim-pel
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 21:33
~louise~
~louise~ is offline
Ik zou idd bij je vriend film gaan kijken en dit nogal op een directe manier aan je vader brengen en laten doorschemeren dat je op zijn kamer tenmisnte wel ongestoord aan seks kan doen.
Wedden dat je nu bij jouw thuis ook film mag kijken?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 14:14
rodina
rodina is offline
Citaat:
~louise~ schreef op 12-07-2004 @ 22:33 :
Ik zou idd bij je vriend film gaan kijken en dit nogal op een directe manier aan je vader brengen en laten doorschemeren dat je op zijn kamer tenmisnte wel ongestoord aan seks kan doen.
Wedden dat je nu bij jouw thuis ook film mag kijken?
Dat werkt alleen maar averechts, boze pappie, nog meer gezeik, nog meer dingen die niet mogen.

Probeer er boven te staan, niet heel puberaal dwars er tegen in te gaan. Dan is het alleen maar; zie je wel ze is nog niet volwassen en bladibla.

Wat al gezegd werd geef je paps gelijk en probeer eens van zijn oogpunt te kijken, sluit een compromis: Oke we kijken niet op m'n kamer, maar dan wel gewoon een filmpje kijken in de woonkamer. Waar iedereen dus ongestoord binnen kan lopen om jullie in de gaten te houden of jullie nog wel netjes met de handjes over elkaar film zitten te kijken en niet allemaal vreselijke vieze dingen zitten te doen.

Je bent nog steeds pappa's kleine meid. Besef dat. Net als dat vroeger meisjes met jouw barbies gingen spelen, ze andere kleertjes aan gingne doen noem maar op. De eerste keer is dat vreselijk; jóuw barbies, de tweede keer minder en de derde keer let je er niet meer op.
Reageren

Regels voor berichten