Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2002, 15:39
*Little heaven
*Little heaven is offline
heyzz
Ik ben een aantal maanden geleden naar een leraar toegegaan met een paar vragen over wat problemen.Uiteindelijk wilde hij mij wel verder helpen en daar ben ik ook ontzettend blij om.Maar niet veel mensen hier gaan naar een leraar toe.Wie heeft dat wel gedaan????
*knuffie*Linda
Oud 13-05-2002, 16:14
janneke16
janneke16 is offline
tuurlijk is het niet raar om een leraa in vertrouwen te nemen...

k heb het zelf nog nooit gedaan, maar ik denk dat ik het wel fijn zou vinden om met een leraar over mn problemen te praten
Oud 13-05-2002, 16:26
Gothic
Gothic is offline
ik

tis opzich wel raar, maar het geeft ook een soort opluchting...
Oud 13-05-2002, 16:38
Verwijderd
ik vind het niet raar, heel logisch eigelijk, ik voel me ook bij een leraar beter en soms denk ik erover om hem mijn problemen te vertellen maar dan hou ik me eigen in omdat ik hem niet lastig wil vallen enz,
je kunt het best doen, maar je moet wel opletten voor roddels want die komen er dan ook snel...!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 17:11
Verwijderd
jups, heb ik ook gedaan. was dan wel ook de vertrouwens persoon, maar was tegelijkertijd mun geschiedenis leraar.
ben er trouwens niet uit mezelf naartoe gegaan... een vriendin had gemerkt dat ik wat aanklooide met mun eten enzow... ben ook nog een keer flauwgevallen (bij hem in de les ook nog (heb ik altijd, ik wou helemaal geen hulp, ik vond ut wel goed zow)). nja... toen op een gegeven moment zei hij dat ut zow niet langer kon en vroeg hij me vriendelijk toch zeer dringend of ik even met hem wou komen praten... uiteindelijk vond ik het toch heel fijn enzow. en eens in de zoveel tijd heb ik nog steeds wel us een gesprek met um.
mja, is un beetje een raar verhaal geworden.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 22:40
shy girl
shy girl is offline
Ik vind hetniet zo raar...als je met iets zit dan moet je daar wel over praten denk ik. En de eerste stap is meestal op school met een vertrouwenslerares.of gewoon eendocent..maar kdenk eerlijkgezegd dat een 'gewone' docent eerder iets doorverteld, maja..ik weet het ook niet.misschien kun je het em vragen of die zn mond wil houden. Ik praat nu 1 keer in de twee weken met een vertrouwenslerares.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 22:56
Mef
Mef is offline
ik weet niet of het raar is. ik heb zelf de neiging al een paar keer sterk gehad, maar ik heb het nooit doorgezet met de redenatie: "wat heeft hij met mijn problemen te maken???" mja, ik weet het ook niet...
Oud 14-05-2002, 10:31
zonneschijn
zonneschijn is offline
heb het zelf ook gedaan, vind ik niet raar, als je de leraar in kwestie maar kan vertrouwen. ik heb het verteld aan mijn mentrix, een heel aardige vrouw, dus ik wist dat ik wel bij haar terecht kon. het was ook op advies van mijn psycholoog, zo kunnen ze op school namelijk een beetje rekening houden met de situatie.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 10:44
Anne
Anne is offline
Mijn vriendinnen zijn vorig jaar naar mijn mentor toegegaan. Ik vond het niet raar, wel eng.
Oud 14-05-2002, 15:12
FlyingPinguin
FlyingPinguin is offline
Ik denk dat het erg handig kan zijn om naar eenleraar te gaan als je problemen hebt. Vooral als je die leraar wel mag, en je vertrouwt hem. Ze weten hoe ze met mensen (van jou leeftijd) om moeten gaan, (leer je op lerarenopleiding wel) en ze kunnen je beter advies geven dan iemand die je of helemaal niet kent, of juist heel erg goed kent. denk ik.
Oud 14-05-2002, 16:03
black tiger
black tiger is offline
Ik ben ook naar mijn leraar gestapt, m'n l+m leraar en tegelijkertijd counceler. Gewoon, om m'n verhaal kwijt te zijn, ik moest het aan iemand kwijt en had op dat moment niet echt iemand anders aan wie ik het kwijt zou kunnen. Ik vind het helemaal niet raar. Leraren zijn er om mensen wat bij te brengen maar ook om leerlingen te ondersteunen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 18:52
miep
miep is offline
ik niet
zou 't wel willen
leraren kunnen/willen je vaak heel graag helpen.
als jij hen leuk vidt en ze in vertrouwen neemt kan dat goed uitpakken goed van je dat je je leraar in vertrouwen genomen hebt!
Oud 14-05-2002, 19:09
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
naar een leraar toegaan met problemen is helemaal niet raar.
De leraar waar je naar toe gaat is namelijk meestal sowieso iemand die je wel vertrouwt, waardoor het makkelijker praat, en ze zullen (de meeste iig) niets doorvertellen zolang jij niet zegt dat dat mag. Ik ben zelf ook met mn shit naar een leraar gegaan en het luchtte onwijs op.
Oud 14-05-2002, 20:57
*mies*
*mies* is offline
IK

Ik heb mijn mentor in vertrouwen, ik vond het wel niet zo moeilijk, ik was in janken uitgebarsten in de aula en hij zag het en toen kwam het eruit. Ik had hem al voor het 2e jaar als mentor, in het begin vertelde ik hem alles, maar hij ging me steeds meer op hulp wijzen, toen vertelde ik hem maar niet dat ik mezelf sneed. maar ja, nu gaat het wat beter en ik ga geen diepe gesprekken meer hebben, als ik er behoefte aan hem, doe ik het. Maarre het helpt wel, praten met een volwassene lucht op!!! -xxx- michelle
Oud 14-05-2002, 21:14
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik, omdat ik problemen met hem had, was bang voor hem, en omdat k toch geen fatsoenlijk woord uit mn mentor kreeg ben k t zelf gaan oplossen, en t is tot op de dag van vandaag nog steeds de aardigste leraar die k ken.. houd ook echt rekening met me, en heeft er echt veel voor gedaan om me te helpen.. n schat van een man ist..

(ligt miskien ook aan zn leeftijd.. kweenie.. hijs 26)

*knuf*

Lau
Oud 14-05-2002, 21:18
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
*Little heaven schreef:
blaat
neej, ik heb geen vertrouwen in de meeste mensen en zeker niet in leraren
Oud 16-05-2002, 10:59
mausi
mausi is offline
Ik heb het 2 jaar geleden ook gedaan. Heeft me veel geholpen. De vertrouwenspersonen van mijn school werden alleen een beetje pissed op hem omdat hij daar zogenaamd niet voor zou zijn, dus dat ik naar hun moest toekomen en niet naar een 'gewone' leraar.

En het zou inderdaad aan de leeftijd kunnen liggen,
mijnes was 29
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 18:24
Butterfly7
Butterfly7 is offline
Ik vind t niet raar. Mn mentor is vorig jaar zelf elke x naar me toegekomen omdat mn moeder erg ziek was. Ze bleef maar komen om te vragen hoe t ging, en daardoor heeft ze mn vertrouwen gekregen. Toen mn moeder overleed, had k diepe gesprekken, omdat ze tzelfde had meegemaakt. Ook al is ze nu niet meer mijn mentor, mijn mentor van dit jaar en zij praten vaak met elkaar om mij te helpen. Ik spreek r nog regelmatig, en heb ook echt t gevoel dat ze me begrijpt. Denk nie dat je t met alle leraren kunt hebben, zeker niet, maar ze kunnen er zeker voor je zijn. Mij helpt t ontzettend...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 20:02
*leintje*
*leintje* is offline
ik ben ook met een leraar gaan praten, toen ik problemen had. Hij was het jaar daarvoor mijn mentor geweest. Hij is SUPER aardig en leefde heel erg mee. Ik heb veel aan hem gehad. Maar op het laatste moest ik het wel aan mijn mentrix vertellen. Dus toen heeft hij dat voor me gedaan super aardig van hem, natuurlijk! Mijn mentrix vond het een beetje stom dat ik naar hem was gegaan. Maar daar had ik een rede voor dus. Ik vertrouwde hem veel meer. En nu ben ik gelukkig van mijn problemen af! YES. Hij heeft me goed geholpen en daarvoor heb ik hem ook bedankt!
heel veel liefs leintje
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 13:22
~LiEf MeisJuh~
~LiEf MeisJuh~ is offline
Ik voelde me nog al kut...over iets wat op school was gebeurd... en toen en ik naar mijn mentor gegaan...en die heef me heel erg geholpuh..alleen heb ik nog de ergste dingen niet verteld..ik wee ook niej hoe ik daar nou weer en afsprsaak over moet maken ensow...naja ik zie wel... wie heeft zo iets ook mee gemaakt? mag i, je email??
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 13:45
*Little heaven
*Little heaven is offline
ik zit denk ik in een iets wat andere situatie maar als je wilt praten: lindavan_loon@hotmail.com
is trouwens voor iedereen die ff wil praten hoor!
xx Linda
Oud 26-05-2002, 13:57
~LiEf MeisJuh~
Ik heb je al toegevoef lindaah
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 15:08
Chelsea
Chelsea is offline
ik spring nog liever uit 't raam
Oud 26-05-2002, 15:13
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Chelsea schreef:
ik spring nog liever uit 't raam
Wat is er volgens jou dan op tegen om een leraar in vertrouwen te nemen? Het kan ook een lerares zijn, of is dat je punt niet?
Oud 26-05-2002, 15:45
Jenseltjuh
Jenseltjuh is offline
ik had laatst een gesprek met een lerares omdat ze dacht dat ik ergens mee zat (wat ook waar was)...Ze bood aan om te praten maar dat wilde ik liever niet...niet omdat ze een lerares is maar omdat ik haar niet zo mag enzo...

maar op zich is er nix mis mee hoor om met een lerares te praten...het kan heel erg opluchten en ze weten vaak hoe ze moeten helpen omdat ze veel met jongeren omgaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2002, 16:08
light fighter
light fighter is offline
ik heb op een gegeven moment ook een lerares in vertrouwen genomen. nou ja. toen ik iets vroeg voor de repetieweek had zij een vermoeden dat ik er tegen opzag en ja waarom dan kwam het hele verhaal van het vorige jaar er uit zij is de councelor op school dus zij wou een afspraak ik niet maar later onderdruk van mijn vriendin toch maar gedaan en ik ben er toch best blij om vooral dat mijn vriendin mij onderdruk heeft gezet
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 16:08
smartino-tje
smartino-tje is offline
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een vriendin van mij heeft ooit eens met een lerares gepraat die ook vertrouwenspersoon was. Wij dachten allemaal dat dat een goede zet zou zijn, en zij zelf dus ook.

Zij had een gesprek met die lerares gehad en ze heeft er gelukkig wel goed over kunnen praten. Nog geen week later kwamen er twee andere leraren op haar af om met haar over dit probleem te praten... bleek dus dat die lerares alles had verteld in de lerarenkamer.. wat dus erg lullig is.

Ik wil nu niet meteen zeggen dat het verkeerd is om met een leraar of lerares te praten over je problemen, maar kijk uit met wie je kiest.. want blijkbaar zijn ze niet allemaal te vertrouwen!!
Oud 27-05-2002, 18:52
kleine wicca
kleine wicca is offline
hmmm, eerlijk gezegd snap ik niet waarom dat raar zou moeten zijn, het zijn ook mensen (al zou je dat soms niet zeggen )
En als jij je daar toevallig bij op je gemak voelt.....prima tog!!
Oud 27-05-2002, 19:43
Chelsea
Chelsea is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

Wat is er volgens jou dan op tegen om een leraar in vertrouwen te nemen? Het kan ook een lerares zijn, of is dat je punt niet?
ik wil nie dat er geroddeld word in de leraren kamer
Oud 27-05-2002, 21:45
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Chelsea schreef:

ik wil nie dat er geroddeld word in de leraren kamer
Waarom denk je dat er over jou geroddeld zou worden in de lerarenkamer? Een goede leraar of lerares zal vast wel weten dat sommige zaken discreet moeten worden behandeld, zeker als hij of zij een functie als vertrouwenspersoon heeft. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk kan zijn om bepaalde zaken aan een leraar of lerares toe te vertrouwen, maar als bewezen is dat hij of zij te vertrouwen is hoeft dat geen belemmering voor jou of voor anderen te vormen om je problemen aan hem of haar toe te vertrouwen. Als je er niets voor voelt om een leraar of lerares in vertrouwen te nemen, wie komt daar dan volgens jou het meeste voor in aanmerking?
Oud 27-05-2002, 22:04
Verwijderd
Citaat:
shy girl schreef:
Ik vind hetniet zo raar...als je met iets zit dan moet je daar wel over praten denk ik. En de eerste stap is meestal op school met een vertrouwenslerares.of gewoon eendocent..maar kdenk eerlijkgezegd dat een 'gewone' docent eerder iets doorverteld, maja..ik weet het ook niet.misschien kun je het em vragen of die zn mond wil houden. Ik praat nu 1 keer in de twee weken met een vertrouwenslerares.
Shy girl... ben jij N.??? Ik ken je nog, ik heb je het nummer gegeven van mevr. van der Laan!!! Via de fancy site weet je nog?? We mailden toen wel eens! Laat nog eens iets van je horen meis! xxx
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 13:29
QuietNoise
QuietNoise is offline
ik heb van de eerste t/m de 3e dezelfde mentor gehad.. heel veel aan hem gehad. en praat nog steeds veel met m. misschien ligt dat idd aan de leeftijd. hij is inmiddels 30, was dus net 26 toen ik bij m in de klas kwam..
hij is inmiddels niet meer mn mentor.. maar toch vertel ik m nog erg veel. heb m ook nog steeds voor wiskunde (ik heb wis B1,2, heb dus best veel les van m) dus spreek m daardoor sowieso wel..
Oud 28-05-2002, 14:19
Xahe
Xahe is offline
Ligt aan jezelf en of je er zelf 'lekker'bij voelt. Ik zou het NOOIT doen, maarja ik heb ook nooit een goeie relatie met leraren gehad

Xahe
Oud 28-05-2002, 19:32
kweety
kweety is offline
ik heb twee leraren in vertrouwen genomen maar ik zie er nou echt tegen op om daar in de les te zitten.
Oud 28-05-2002, 19:59
Faery
Faery is offline
Een leraar is ook een mens hoor.

Why not, als je diegene vertrouwt?

(ff vdd: ik praat best wel eens met me mentor, maar om nou met dat strenge wijf van Frans te kleppen; no thanks)
Oud 29-05-2002, 12:42
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
kweety schreef:
ik heb twee leraren in vertrouwen genomen maar ik zie er nou echt tegen op om daar in de les te zitten.
ja dat is ook logisch want ze letten extra op je een gemiddelde leraar kijkt je 1 a 2 seconden aan. (ja ik verveel me in de lessen.
maar die counselor van mij 5 tot 10 seconden valt niet op.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 15:37
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
heb ik weleens gedaan kan goed zijn hoor!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 15:43
~LiEf MeisJuh~
HeTheeft mij echt zo geholpen! Ik voeld eme heel kut omdat er iets was gebeurd op skool! dus ik naar mijn mentor en ik dat vertellen....
ik was heel bang dat ze het zou vertellen...Toen ik die leraar waar ik dus problemen had tegen kwam in de gang toen keek hij me echt zo aan van: ik weet alles...TEEF! zo keek ie!
duz ik bang dat zij ut had doorgelult! ik een briefje in der postvak doen!

BLeek dat zij dus nix had gezeg! ensow...

Ze zijnw el te verttrouwuen als je maar duidelijk maaktt dat je niet wil dat hij/zij ut doorlult!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten