Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2004, 21:09
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Ik weet niet of het hier hoort, zou eigenlijk niet weten waar anders.
Op de dag dat ik begon met het spelen van online shooters (America's Army Operations en Battlefield Vietnam) is er een nieuw woord aan mijn vocabulaire toegevoegd. Het is een woord, enkel gebruikt in vecht en schietspellen. ''Ownen'' lijkt de nieuwe trend. Wat is dat toch, dat ''ownen''?
You have been OWNED by XXXXX!!!!!
Daar draait het allemaal om. Het wordt te pas en te onpas gebruikt. Je schiet iemand neer, en je ''ownt'' iemand meteen. Maakt niet uit wat je bent, sniper, soldier, desnoods doe je het met een mes. Je schiet iemand neer, en je ''ownt'' die persoon.
Maar waarom? Wat heeft het voor betekenis? Je speelt een spelletje voor de lol. Ownen lijkt een woord wat alleen maar gebruikt wordt door de noobs. Ik word een keertje neergeschoten door iemand.
You have been OWNED by XXXXX!!!!! verschijnt er bijna meteen op mijn beeldscherm. Hmmm, jongen, de manier waarop jij mij neerschoot, was een zwakke manier. Ik kwam door de deur en kon mijn wapen niet gebruiken, terwijl jij met je lelijke hoofd constant op die deur gericht stond, wachtend op het (voor jou) goddelijke moment dat hij opensloeg en ik er door heen kwam. In de volgende game verschijnt er na een minuut of twee opeens op mijn beeldscherm hoe die gozer een van zijn eigen teammates overhoop schoot en dus uit de server is gekickt.
Aha, ''ownage'' dus...
Zonder moeite schiet ik deze ''owners'' neer. Als iemand zegt: ''You have been owned'', kan ik daar eigenlijk maar 1 reactie opgeven.
Ownage is a word, used only by noobs, compensating for their own loss, giving them the feeling they still have a little bit of dignity in them
Het is een mooi woord, wat iemand best mag gebruiken, maar de manier waarop het nu gebruikt wordt, is overbodig en slaat nergens op.

Wat vinden jullie hier nou van? Wat zijn jullie ervaringen met dit woord. Gebruik je het vaak? Waarom dan eigenlijk?
Ik zelf gebruik het nooit. Enkel en alleen als ik iemand neerschiet die mij net heeft ''ge-ownt''
Hmmm, did I just OWN that MOFO?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2004, 21:15
Verwijderd
(Volgens mij kan je gewoon niet tegen je verlies...)

Maar goed, ik gebruik het woord nooit
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 21:26
Paperz
Paperz is offline
als je eens gaat ghostcammen bij sommige spelers, dan zie je vaak waarom ze specifiek 0WNEN... maar 9 van de 10 keer is 't gewoon een script die 't automatisch zegt bij een (bepaalde) kill of een knop die willekeurig wordt ingedrukt
Oud 14-07-2004, 21:28
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Owned zeg ik nooit. Soms reageer ik als iemand "omg" of iets in de trend zegt.
Oud 14-07-2004, 21:37
Sweetsurrender
Citaat:
Paperz schreef op 14-07-2004 @ 22:26 :
als je eens gaat ghostcammen bij sommige spelers, dan zie je vaak waarom ze specifiek 0WNEN... maar 9 van de 10 keer is 't gewoon een script die 't automatisch zegt bij een (bepaalde) kill of een knop die willekeurig wordt ingedrukt
Jah, das waar. Dat boeit me ook niet, het gaat me meer om het feit dat dat script of die knop uberhaupt gebruikt wordt.

P.S. Ik kan best tegen mijn verlies, ik kan er goed van leren, maar het woord wordt gewoon teveel gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 21:45
Infern0
Infern0 is offline
ik own je
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 22:29
SniperRico
SniperRico is offline
Ik gebruik het woord "ownen" best vaak..Maar dat doe ik meestal bij me vrienden. Bijv ik schiet me beste vriend neer en hij zit al scheldend naast me op de bank, dan maak ik hem altijd nog meer kwaad om te zeggen : "Ik ownde je vriend ".
Dan wordt hij boos en kan hij door zijn kwaadheid niet meer goed gamen en dan win ik....alweer .
Oud 14-07-2004, 22:40
D@mien
D@mien is offline
Ik gebruik ownen/0wnen/pwnen wel...maar niet bij elke kill...dat slaat nergens op...
Ik gebruik et alleen als ik iemand op een geniale manier afknal. In Desert Combat bijvoorbeeld vanaf een hoogte (uit heli gesprongen oid) een mijn exact op/voor een auto laat donderen (afstand/snelheid 'berekenen' enzo) waardoor deze ontploft.....of als iemand vanuit een raam zit te campen en daar trots op is (mensen uitlachen die ie killed) en dan heel sneaky een granaat naar binnengooien of em van achteren kniven/C4 neer gooien....arrogante gassies straffen zie ik ook als een manier van 0wnen..
(gezien m'n DC skillz gebeuren deze dingen niet al te vaak, maar soms heb ik mn genale potjes waarin alles lukt )
Oud 14-07-2004, 22:45
SniperRico
SniperRico is offline
D@mien...Helemaal gelijk
Campen is trouwens best wel leuk...maar saai..
Oud 14-07-2004, 23:23
JCG
JCG is offline
Citaat:
SniperRico schreef op 14-07-2004 @ 23:45 :
D@mien...Helemaal gelijk
Campen is trouwens best wel leuk...maar saai..
Campen = . Ik heb het woord ownen 1 keer gebruikte in mijn leven. Het was gewoon een geniaal schot, precies door een dunne spleet met een sniperriffle. Hij had geen idee waar de kogel vandaan kwam . Naja daarna heeft heeft hij mijn een headshot gegeven, die was nog genialer. Hij stond precies achter me en heeft me met een pistool neer geschoten, van dichtbij.

Maar als ik het woord ownen hoor dan denk ik meestal aan 14 jarige CS spelers, toch jammer dat ze er niet tegen kunnen als je ze neerschiet. Dan ben je gelijk een homo , en als je jou een keer neerschieten (na 3 uur achter een deur gezeten te hebben ) dan zijn ze gelijk de beste.

Als iemand me op een mooie manier neerschiet dan krijgen ze soms iets van "nice shot" naar hun kop geslingert, Eer aan wie eer toekomt.
Oud 14-07-2004, 23:46
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 14-07-2004 @ 22:15 :
(Volgens mij kan je gewoon niet tegen je verlies...)
Ik gebruik het redelijk vaak, maar niet tegen tegenstanders, als ik met mn Clan op een pubje aan het spelen ben en ik dan 1tje op een geinige manier neerknal zeg ik voor de gein wel eens ownatjs. Verder alleen als een m8 van me neer geschoten wordt om te pesten iets van: WHAHAHA Lolzors geownt jochie. Maar dus vooral tegen vrienden van me om ze een btje op te naaien. Ik gebruik het dus puur voor de lol en niet omdat het zo gaaf/stoer/leet/etc is
Oud 14-07-2004, 23:56
Verwijderd
ik gebruik woorden als ownen en omfg en lol e.d. zelfs buiten de pc om. ops: Echt irritant als je dan met iemand praat die niet snapt waar je het over hebt
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 00:14
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 15-07-2004 @ 00:56 :
ik gebruik woorden als ownen en omfg en lol e.d. zelfs buiten de pc om. ops: Echt irritant als je dan met iemand praat die niet snapt waar je het over hebt

Niet zoveel computeren!
Oud 15-07-2004, 01:24
schietgeweer
schietgeweer is offline
Bij de term 'ownen' denk ik aan het vrij letterlijk 'hebben' van de tegenstander. Er is sprake van een heel duidelijk overwicht en je tegenstander is min of meer een speeltje geworden, je kan er zoveel domme streken mee uithalen als je wilt; loop erachteraan, snij het kapot, schiet het kapot, overrijd het, wat dan ook. 'Ownen' is in mijn ogen dus een prachtige term mits juist gebruikt.

Als een noob dan toevallig een keer over ownen spreekt vind ik het nergens voor nodig om gelijk een uitvoerige preek te houden over waarom dat zwak is, je hebt er wat reputatie betreft alleen jezelf mee. Je zet iemand veel meer voor lul als hij eerst lult over ownen waarna jij hem eens uitvoerig afmaakt. Daarom zeg ik zelf ook nooit dat ik iemand own, want dat kan zo maar eens afgelopen zijn en dan sta je behoorlijk voor lul.

Citaat:
Ernst schreef op 14-07-2004 @ 22:09 :
You have been OWNED by XXXXX!!!!! verschijnt er bijna meteen op mijn beeldscherm. Hmmm, jongen, de manier waarop jij mij neerschoot, was een zwakke manier. Ik kwam door de deur en kon mijn wapen niet gebruiken, terwijl jij met je lelijke hoofd constant op die deur gericht stond, wachtend op het (voor jou) goddelijke moment dat hij opensloeg en ik er door heen kwam.
Hahaha. Ge0wned.

Laatst gewijzigd op 15-07-2004 om 01:26.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 01:25
schietgeweer
schietgeweer is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 15-07-2004 @ 00:56 :
Een lotgenoot.
Oud 15-07-2004, 01:27
Verwijderd
ik zeg gewoon standaard 'hax' wanneer ik word geschoten.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 01:28
schietgeweer
schietgeweer is offline
Citaat:
Reverend schreef op 15-07-2004 @ 02:27 :
Oud 15-07-2004, 01:28
Adagio
Adagio is offline
Citaat:
Reverend schreef op 15-07-2004 @ 02:27 :
rofl
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 01:42
Ernieee
Ernieee is offline
Ik zeg alleen dak iemand own als ik em knife/bayonetkill of als me score 25-0 (Kills/deaths) is ofzo maar anders eigelijk niet...anders moek da zovaak zegge he
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 09:20
skeleton
skeleton is offline
Ownen gebruik ik ingame ook niet..

Alleen binds zoals Nice Shot of Supreme aiming enz
Oud 15-07-2004, 10:17
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Ernst schreef op 14-07-2004 @ 22:09 :

Zonder moeite schiet ik deze ''owners'' neer. Als iemand zegt: ''You have been owned'', kan ik daar eigenlijk maar 1 reactie opgeven.
Ownage is a word, used only by noobs, compensating for their own loss, giving them the feeling they still have a little bit of dignity in them
Het is een mooi woord, wat iemand best mag gebruiken, maar de manier waarop het nu gebruikt wordt, is overbodig en slaat nergens op.

Wat vinden jullie hier nou van? Wat zijn jullie ervaringen met dit woord. Gebruik je het vaak? Waarom dan eigenlijk?
Ik zelf gebruik het nooit. Enkel en alleen als ik iemand neerschiet die mij net heeft ''ge-ownt''
Hmmm, did I just OWN that MOFO?
omg.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 11:19
Verwijderd
Ik weet niet of het kan bij de games die jij speelt maar bij de meeste games heb je wel een commando om al het gechat op de server te blokkeren
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 11:21
Rioto
als je zegt dat je ownt ben je een loser .. net als mensen noob noemen dat slaat nergens op ..

bijvoorbeeld .. pas met cod schoot ik een mannetje neer en die noemde mij dan noob ... vaaaaaaaaaaaag
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 14:35
-=>Knuckles<=-
-=>Knuckles<=- is offline
ik gebruik het woord ''ownen'' of ''gewond worden'' alleen als ik echt dik ingemaakt
Maar voor de rest eigenlijk nooit
Meestal zeg ik tegen iemand die mij op een briljante manier vermoord(op een manier die ik nooit zou kunnen bedenken)
Good Work/OMG you are good!!!
Oud 15-07-2004, 15:31
sexylexy
sexylexy is offline
bij vietnam zeggen ze geen ownen hoor

maar ik vind ownen een domme taal dus ik gebruik het nooit
Oud 15-07-2004, 17:07
SniperRico
SniperRico is offline
Tja, als je lang genoeg gamed begin je dat taaltje een beetje te snappe en kan je er verslaafd aan raken
Ik heb er niks tegen zolang je maar niet om de 5 seconden : "I Owned You" op je beeldscherm ziet staan.
Oud 15-07-2004, 17:19
Sweetsurrender
Citaat:
SniperRico schreef op 15-07-2004 @ 18:07 :
Tja, als je lang genoeg gamed begin je dat taaltje een beetje te snappe en kan je er verslaafd aan raken
Ik heb er niks tegen zolang je maar niet om de 5 seconden : "I Owned You" op je beeldscherm ziet staan.
Precies, dat vind ik dus ook. Mensen mogen het best gebruiken, maar gebruik het dan alleen als je echt iemand ''ownt'', in andere woorden, je maakt hem op een superieure manier af. Dan, ok, van mij mag je en kan ik het heeel goed hebben. Dan zal ik zelf idd ook iets zeggen in de richting van: ''Nice shot''.

Maar om dat nou na iedere keer te zeggen...
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 17:23
SniperRico
SniperRico is offline
Precies
Oud 15-07-2004, 18:00
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
-=>Knuckles<=- schreef op 15-07-2004 @ 15:35 :
Meestal zeg ik tegen iemand die mij op een briljante manier vermoord(op een manier die ik nooit zou kunnen bedenken)
Good Work/OMG you are good!!!
Ik zeg dan alleen ns.
(nice shot dus). Ga me daar ff iemand de hemel in prjizen DAAAG lolzors. (mm dat is ook een woord dat ik veel gebruik)
Oud 15-07-2004, 18:55
Onorthodox
Onorthodox is offline
Achja, internet he...
Oud 15-07-2004, 18:58
Verwijderd
www.pwned.nl
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 19:31
Miles
Miles is offline
Citaat:
********** schreef op 16-07-2004 @ 03:58 :
www.pwned.nl
0h n0, n0w 1'v3 s33n th1s Fl4shpl4y3r M0v13, 1 4m fuck1n' 0wn3d!
Oud 16-07-2004, 10:06
Ratbout
Ratbout is offline
ownage zoiu alleen gebruikt moeten worden als je iemand constant hard verslaat. zoals bij gunbound iemand twee keerm ollen zodner zelf een leven te verliezen
Oud 16-07-2004, 10:10
Ratbout
Ratbout is offline
Citaat:
********** schreef op 15-07-2004 @ 19:58 :
www.pwned.nl
omfg zielig...en wat fout..met die moorden mag je de spot niet drijven..
Oud 16-07-2004, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Ratbout schreef op 16-07-2004 @ 11:10 :
omfg zielig...en wat fout..met die moorden mag je de spot niet drijven..
Zeik niet zo. Het is het internet maar man.

Verder: Af en toe, als ik echt 4 keer achter elkaar dezelfde gozer kill zonder verder echt damage op te lopen. Achja.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 12:08
Frank
Frank is offline
pwned

dit "voorval" zoals jij het beschrijft bestaat trouwnes al een jaar of 3
Oud 16-07-2004, 12:09
mmmoeder
mmmoeder is offline
Fucking oud nieuws.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 12:09
Frank
Frank is offline
Citaat:
Miles schreef op 15-07-2004 @ 20:31 :
0h n0, n0w 1'v3 s33n th1s Fl4shpl4y3r M0v13, 1 4m fuck1n' 0wn3d!
.. ? als je een topspeler bent of als je zuigt of als je het leuk vind om pwned te zeggen

who gives a fuck?
Oud 16-07-2004, 12:42
Verwijderd
haha n00b
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 12:51
mmmoeder
mmmoeder is offline
Citaat:
Dr. Aep schreef op 16-07-2004 @ 13:42 :
haha n00b
L@LN@@B?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 14:41
Verwijderd
Citaat:
JCG schreef op 15-07-2004 @ 00:23 :
Campen = . Ik heb het woord ownen 1 keer gebruikte in mijn leven. Het was gewoon een geniaal schot, precies door een dunne spleet met een sniperriffle.
campen hoort gewoon bij cs hoor.

Boeieh. Als je een beetje beter bent weet je echt wel de campspots uit je hoofd, en die zijn makkelijk te beschieten.... laat ze maar lekker campen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 19:20
platini
platini is offline
ik gebnruik t HEEL soms bij CS

ik ben niet goe din 1.6 alleen in .15 en bij 1.6 als ik dan een kill met mn mes geef bv dan own ik pas maar meestal gebruik ik ns = nice shot vooor de tegenstander want ja die schiete me zo met een hs dood
Oud 16-07-2004, 19:53
Verwijderd
ghehe bij sommige spellen moet je ook gewoon campen, tactische shooters zijn er niet alleen om te rushen. Ik ben bij day of defeat ook es uitgemaakt voor camper, terwijl ik een machinegun had en onze laatste vlag verdedigde

ik bedoel, een machinegun moet je zowieso op de grond oid zetten om een beetje fatsoenlijk te schieten
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 19:57
P0eP
P0eP is offline
K speel CS,MOHAA en COD.
Gebruik het alleen als het gewoon een mooie frag is, niet bij elke frag.
En natuurlijk altijd bij vrienden hehe
worden ze helemaal gek van haha
Oud 16-07-2004, 20:27
platini
platini is offline
Citaat:
P0eP schreef op 16-07-2004 @ 20:57 :
K speel CS,MOHAA en COD.
Gebruik het alleen als het gewoon een mooie frag is, niet bij elke frag.
En natuurlijk altijd bij vrienden hehe
worden ze helemaal gek van haha
agreed
Oud 16-07-2004, 21:36
Verwijderd
Als ik met m'n maten zit te gamen (bij elkaar dan) en iemand zegt ownen wordt ie meestal vreemd aangekeken. Als het echt gewoon zegt vind ik het een beetje nerdy klinken.

Verder kan ik me op online servers niet echt aan ergeren, tenzij het bij elke kill wordt gedaan en het dan ook steeds in allerlei kleurtjes voorbij komt.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 00:11
Pugsley
Pugsley is offline
zou je voor de grap eens naar het forum van Power Unlimited moeten gaan, alles en iedereen wordt daar ge0wned lijkt 't wel. Echt vermoeiend...
Oud 17-07-2004, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Dr. Aep schreef op 16-07-2004 @ 20:53 :
ghehe bij sommige spellen moet je ook gewoon campen, tactische shooters zijn er niet alleen om te rushen. Ik ben bij day of defeat ook es uitgemaakt voor camper, terwijl ik een machinegun had en onze laatste vlag verdedigde

ik bedoel, een machinegun moet je zowieso op de grond oid zetten om een beetje fatsoenlijk te schieten
daarom zijn tactische en realistische shooters ook kut
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 12:18
Smobbo
Smobbo is offline
Campspots zijn altijd het makkelijkst te knallen (gewoon een automatisme om op de 'standaard' spots te schieten). In een pcw/offi moet je als defender vaak 'campen' maar dan mag het, want dat is bombspot coveren.
Oud 17-07-2004, 17:14
Maradinus
Maradinus is offline
http://cs.counter-strike.nl/ShowSupport.php?id=1
Reageren

Regels voor berichten