Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2004, 09:41
No Quiero
No Quiero is offline
Wie vast er wel eens?

Waarom? Wil je afvallen misschien (sleeeecht sleeeeeecht sleeeeeeeeeecht)? Denk je aan de kinderen in de derde wereld? Vind je het gezond, en probeer je zo je lichaam te reinigen?

Ik vast in principe nooit maar ik vind het wel een interessante zaak. Is het gezond om een keer een dag, of twee dagen te vasten? Hoe vaak kan ik dat dan doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2004, 09:52
sexylexy
sexylexy is offline
ik heb nog nooit gevast
Oud 16-07-2004, 10:17
YPrue
YPrue is offline
Ik heb zelf nog nooit gevast, maar kijk eens op de volgende sites, misschien dat die je verder kunnen helpen?

http://www.veganisme.non-profit.nl/gi/g39/g39_p12.htm

http://www.dieetplein.nl/fitgezond.htm (Helemaal onderaan de pagina. Het geeft ook negatieve aspecten van het vasten aan.)
Oud 16-07-2004, 10:35
cyntha
cyntha is offline
Ik heb nog nooit gevast.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 11:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb nog nooit bewust gevast.
Oud 16-07-2004, 11:26
sexylexy
sexylexy is offline
hier nog een site met veel over vasten:

http://www.innerned.com/vasthoe.html
Oud 16-07-2004, 14:57
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik heb ook nog nooit gevast
veel mensen die ik ken wel, voor een bepaalde actie. 24 uur niet eten en je dan laten sponsoren.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 15:02
Ninnoc
Ninnoc is offline
ben atheist en echt vasten (dus ook niet snachts eten) kan ik niet, dan val ik halverwege flauw. zip your lip is dus ook nix voor mij
Oud 16-07-2004, 21:02
Verwijderd
ja ik heb wel eens gevast. ook wel eens een week alleen avondeten gegeten.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 21:20
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
No Quiero schreef op 16-07-2004 @ 10:41 :
Wie vast er wel eens?

Waarom? Wil je afvallen misschien (sleeeecht sleeeeeecht sleeeeeeeeeecht)? Denk je aan de kinderen in de derde wereld? Vind je het gezond, en probeer je zo je lichaam te reinigen?

Ik vast in principe nooit maar ik vind het wel een interessante zaak. Is het gezond om een keer een dag, of twee dagen te vasten? Hoe vaak kan ik dat dan doen?
eh ik vast niet, maar misschien ga ik dat nog wel eens doen.
Niet eens vanwege afvallen (hoewel dat voor mij ook wel goed zou zijn), maar meer vanwege spiritualiteit.
Jezelf vinden dus enzo.

Ik zou het voornamelijk dan symbolisch willen doen. Dus met kerst bijvoorbeeld. Als alle andere mensen dus aan hun dierlijke vreten zitten en zich helemaal volvreten, zonder maar een ogenblik te denken aan de medemens/dier enzo.
Oud 17-07-2004, 17:05
Phlox
Phlox is offline
Mja, ik heb wel eens gevast, om verkeerde redenen.
Ik dacht altijd dat het wel goed was om een dagje alleen fruit en vruchtensappen te nemen, volgens mij kan dat niet zoveel kwaad (mits je het niet te vaak doet).
Echt helemaal niks eten is inderdaad heel erg slecht en doe het gelukkig ook niet meer
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 17:10
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 16-07-2004 @ 16:02 :
ben atheist en echt vasten (dus ook niet snachts eten) kan ik niet, dan val ik halverwege flauw. zip your lip is dus ook nix voor mij
Ik wil niet te bemoeierig zijn, maar is dat wel helemaal goed? Dat betekent dat je behoorlijke hypoglycemie hebt, als je flauwvalt, het is echt niet de bedoeling dat zoiets na bijvoorbeeld één dag vasten gebeurt. Heb je nog meer klachten als ik vragen mag (dwz als je niet vast)?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 15:34
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
No Quiero schreef op 17-07-2004 @ 18:10 :
Ik wil niet te bemoeierig zijn, maar is dat wel helemaal goed? Dat betekent dat je behoorlijke hypoglycemie hebt, als je flauwvalt, het is echt niet de bedoeling dat zoiets na bijvoorbeeld één dag vasten gebeurt. Heb je nog meer klachten als ik vragen mag (dwz als je niet vast)?
geen idee wat hypoglycemie is maar heb geen ziektes ofzo
tis niet gek als je flauw valt als je niet eet. tis pas ongezond als je 2 dagen zonder eten kan (zonals mijn vriend) ik ben gewoon wat aan de kleine kant

als ik dit soort dingen zeg hoor ik t wel regelmatig dat mensen denken dat ik een stofwisselingsdingie heb (laatst zomaar een vreemde in de trein) maar dat is grote nonsens volgens mij, heb nooit ergens last van
Oud 18-07-2004, 16:34
Quiana
Quiana is offline
Lijkt me idd niet zo gek als je flauwvalt wanneer je niet eet;
zonder energie gaan de dingen nou eenmaal wat moeilijker...?

En, ja. Om gevoelsredenen, niet uit principe of wat dan ook.
Oud 18-07-2004, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 18-07-2004 @ 17:34 :
Lijkt me idd niet zo gek als je flauwvalt wanneer je niet eet;
zonder energie gaan de dingen nou eenmaal wat moeilijker...?
Idd. Bij hypoglycemie krijg je dat soort klachten ook wel eerder dan na een dag niet eten en er horen ook nog allerlei andere klachten bij.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 19:34
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Mijn moeder heeft vorig jaar twee keer een reinigingskuur van één tot twee weken gedaan. De eerste drie of vier dagen at ze niks, wel dronk ze veel water en een of ander speciaal sapje.
De volgende dagen bouwde ze het weer op, maar bleef ze die sapkuur drinken.

Als ik zo die site van YPrue lees, lijkt het me dus niet gezond om te vasten maar het schijnt dat deze sapkuur -zal de naam eens opzoeken- echt reinigend werkt door de speciale ingrediënten van de te drinken sap.
Oud 19-07-2004, 08:59
Verwijderd
In de 2e klas hebben we ons wel eens latern sponsoren om 24 uur te vasten. Toen hebben we de hele dag en nacht gewoon met z'n allen in een bijgebouw gezeten(geen schuur, er waren lokalen ). Khad alleen geen slaap, dus ben ik met een handjevol anderen de hele nacht wakker gebleven

Gelukkig waren we 9 uur s'ochtends begonnen, dus konden we de volgende dag snel eten, maar op het einde merkte ik pas echt honger, toen we met z'n allen rond een tafel vol eten zaten, maar nog moesten wachten tot het 9 uur was
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 09:18
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Als ik het doe, dan doe ik het gewoon voor de lol, niet voor de éen of andere Achterliggende Gedachte.
Reageren

Regels voor berichten