Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2004, 13:28
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Vertel het eens...
wat voor minder prettige ervaringen heb jij allemaal gehad op je vakanties? Of misschien ben je überhaupt wel helemaal niet gegaan...

Deel je 'ramp'verhalen!
Oud 16-07-2004, 13:40
Lynn
Lynn is offline
Tot nu toe nog niet echt veel bijzonders meegemaakt, even afkloppen. Toen ik nog met mijn ouders meeging kozen ze altijd een behoorlijk nette/veilige camping oid uit, dus daar heb ik nooit onprettige ervaringen mee gehad. Ben vorig jaar wel in Blankenberge geweest -met vriendinnen- in een huisje waar allemaal onverklaarbare, zeer gore, vlekken op de muren zaten. En met een beetje fantasie of drank op, leek het net alsof ze/het bewogen, dus echt lekker was anders. We hebben geprobeerd het eraf te krijgen, maar dan bladderde alle verf er ook af en wat daar dan achter tevoorschijn kwam was nog veel viezer. Brrrrr..

What about jouw rampverhalen?
Oud 16-07-2004, 13:54
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Mwah... op vakantie nog weinig gebeurd eigenlijk.
Wel hoorde ik begin deze week dat mijn vader misschien niet mee zou kunnen op vakantie omdat er 'crisis' op zijn werk was en hij enigszins verantwoordelijke was. We hebben toen besloten dat we óf met z'n allen zouden gaan, óf niet. Gelukkig was de crisis gister voorbij en zouden we vanmorgen gewoon op vakantie naar de VS kunnen gaan. Toen ik vanmorgen wakker werd, vertelde mijn vader dat m'n moeder met waarschijnlijk een hernia in bed ligt en dat we dus toch niet konden gaan. Ze kan amper haar bed uit komen, laat staan dat ze 10 uur in het vliegtuig kan zitten en daarna iedere dag in de auto tijdens de rondreis...

Hm, hier had ik me zó op verheugd
Oud 16-07-2004, 14:59
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 16-07-2004 @ 14:54 :
Mwah... op vakantie nog weinig gebeurd eigenlijk.
Wel hoorde ik begin deze week dat mijn vader misschien niet mee zou kunnen op vakantie omdat er 'crisis' op zijn werk was en hij enigszins verantwoordelijke was. We hebben toen besloten dat we óf met z'n allen zouden gaan, óf niet. Gelukkig was de crisis gister voorbij en zouden we vanmorgen gewoon op vakantie naar de VS kunnen gaan. Toen ik vanmorgen wakker werd, vertelde mijn vader dat m'n moeder met waarschijnlijk een hernia in bed ligt en dat we dus toch niet konden gaan. Ze kan amper haar bed uit komen, laat staan dat ze 10 uur in het vliegtuig kan zitten en daarna iedere dag in de auto tijdens de rondreis...

Hm, hier had ik me zó op verheugd
Ooh, dat is echt balen! Wel heel vervelend voor je moeder natuurlijk, maar ook jammer van jullie vakantie! Gaan jullie nou later of ergens anders heen ofzo?
Oud 16-07-2004, 15:11
Breg
Breg is offline
mijn vakantie begon redelijk rampzalig met het bericht dat je pas alleen, zonder schriftelijke toestemming van ouders mag vliegen als je 18 bent. Ik ben 16 en m'n ouders zaten in Canada, dus ik zat volop in de stress. Uiteindelijk op het vliegveld bleek ik gewoon zonder toestemming te mogen vliegen. Daarna een 2 uur durende vertraging op Schiphol (en dat op een vluch van 1,5 uur...). Vervolgens is 1 van mn vriendinnen bijna bestolen in de trein (gelukkig maar bijna), de bus die ons naar de camping moest brengen ging kapot en dat werd dus wachten op een vervangende bus (die gelukkig wel snel kwam). Enkele dagen later moesten we met overvolle reistassen met de metro in Rome (al een ramp opzich) en toen we vervolgens bij het goede metrostation aankwamen bleek het hostel aan de andere kant van de snelweg te zijn, met nergens in de buurt een plek om die snelweg over te steken (we zijn maar naar een ander hostel gegaan), en op de dag dat we naar huis wilden bleek vanaf 08.30 's ochtends het gehele openbaar vervoer binnen Rome te gaan staken, waardoor we ons om 08.00 ontzettend moesten haasten om op tijd bij het treinstation te zijn (en dus weer in de spits, in de laatste metro van die dag moesten proppen met onze tassen).

Geen echte rampen gelukkig alleen wat tegenslagen, en ik heb nog een Nederlander boos weten te maken, door na de verloren Ek-wedstrijd tegen Portugal in het Engels tegen een bevriende Deen te zeggen dat ik vond dat al die Nederlanders met hun oranje outfit er maar belachelijk uitzagen. Was even vergeten dat de meeste Nederlanders Engels verstaan. Heb nog niet vaak iemand zo boos zien kijken...
Oud 16-07-2004, 17:20
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
Breg schreef op 16-07-2004 @ 16:11 :
ik heb nog een Nederlander boos weten te maken, door na de verloren Ek-wedstrijd tegen Portugal in het Engels tegen een bevriende Deen te zeggen dat ik vond dat al die Nederlanders met hun oranje outfit er maar belachelijk uitzagen.

Onze bedoeling was om bijvoorbeeld woensdag met het vliegtuig toch naar de VS te gaan om dan later in de rondreis in te stappen, maar net is de huisarts geweest en die zegt dat het er niet inzit dat mijn moeder binnen nu en een week weer 'gezond' is. Dus nu gaan we waarschijnlijk helemaal niet meer op vakantie. 'Gelukkig' krijgen we het geld wel van de verzekering terug, maar toch... ik blijf het rot vinden En natuurlijk vind ik het vervelend voor mijn moeder, maar toch was net het 'zelfmedelijdende' gevoel ook wel sterk aanwezig
Oud 16-07-2004, 17:57
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Breg schreef op 16-07-2004 @ 16:11 :
mijn vakantie begon redelijk rampzalig met het bericht dat je pas alleen, zonder schriftelijke toestemming van ouders mag vliegen als je 18 bent...
Stierenpoep.
Ik ben op mijn 16e alleen en zonder 'schriftelijke toestemming' naar Israel gevlogen, en ook naar Australie, via Singapore.

Eerst dacht ik ook dat je dat nodig had, maar ik had Schiphol gebeld en zij zeiden dat dat niet nodig is .
Oud 16-07-2004, 18:57
levi's
levi's is offline
Wij waren met de hele familie in Luxemburg(de stad) en we wilden in zo'n ondergrondse parkeerplaats parkeren... wij waren in een busje daar... en wij zagen niet dat de auto niet hoger dan 2 meter mocht zijn... dus wij over de hefboom heen... langzaam naar beneden rijden en wij opeens merken dat het plafond te laag zat! en er zaten auto's achter ons! en de hefboom! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH
Oud 16-07-2004, 19:26
Quiana
Quiana is offline
Ik heb eens met een gezin in het vliegtuig gezeten waarvan
de vader was overleden...

Toen ik naar Indonesië ging, was mijn koffer in Singapore gebleven. En daar kreeg ik ook een behoorlijke wond in m'n been die gehecht moest worden; niet echt fijn als je naar het ziekenhuis moet met mensen die je met heel veel moeite nauwelijks verstaat, en als er een rondreis van twee weken voor de deur staat.

Verder zijn echt vervelende dingen me wel bespaard gebleven,
geloof ik.
Oud 16-07-2004, 19:44
Verwijderd
Ik ben een keer gevallen in een speeltuin...en toen was dat 'dingentje' (weet ik veel hoe dat heet ) wat aan je bovenlip en je tandvlees daar vast zit gescheurd en zat er een gat...en geloof me, dat bloed. Wilde ik naar de wc om m'n mond te spoelen ed ivm dat bloed, moesten die stomme dingen met een pasje open (wist ik wel, maar dat was toen pas onhandig ). En toen moest ik dus in Zweden naar een dokter...wat Quiana al zegt: niet echt fijn met mensen die je met heel veel moeite nauwelijks verstaat. Gzd hoefde er niks gehecht te worden, of meer, dat kon niet. Heb een week op drinken en yoghurt geleefd...

Verder...mjah, mega muggenbulten...en een moeder met een drie keer zo dikke enkel als normaal...en verregende vakanties en vakanties met vliegjes- en vliegende mieren invasies en een reis naar Parijs met de bus waarbij je met je knieën in je neus moest zitten (ik zelfs en zo heel lang ben ik toch niet)...maar meer niet echt, geloof ik.
Oud 16-07-2004, 19:45
MJM
MJM is offline
Citaat:
Quiana schreef op 16-07-2004 @ 20:26 :
Ik heb eens met een gezin in het vliegtuig gezeten waarvan
de vader was overleden...
Tijdens de vakantie... of vlogen ze naar het land waar hij woonde om hem te begraven...?
Oud 16-07-2004, 19:58
Verwijderd
Vorige zomer is mn opa overleden toen ik op vakantie was in Londen.

En een keer lang geleden waren we in Cadzand, en daar kreeg ik wat in mn oog en dat ging er niet uit, en toen heb ik een of twee dagen met een ontzettend geïrriteerd oog rond gelopen. Uiteindelijk zijn we twee dagen eerder dan gepland naar huis gegaan, ook omdat het gewoon echt niks was daar.. We zouden een week blijven, maar na een paar dagen waren we echt uitgekeken daar. Volgens mij was het weer toen ook heel slecht ofzo..
Oud 16-07-2004, 20:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Op vakantie zijn er niet echt erge dingen gebeurd maar ik word altijd, ieder jaar opnieuw depressievig voor we op vakantie gaan dus dit jaar heb ik besloten om gewoon maar niet mee te gaan op vakantie, dat is het me allemaal niet meer waard. Ik blijf net zo lief thuis en ga een weekje in eigen land kamperen.
Oud 16-07-2004, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 16-07-2004 @ 21:46 :
Op vakantie zijn er niet echt erge dingen gebeurd maar ik word altijd, ieder jaar opnieuw depressievig voor we op vakantie gaan dus dit jaar heb ik besloten om gewoon maar niet mee te gaan op vakantie, dat is het me allemaal niet meer waard. Ik blijf net zo lief thuis en ga een weekje in eigen land kamperen.
Depressief voordat je op vakantie gaat? Waarom?
Oud 17-07-2004, 11:44
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 16-07-2004 @ 22:23 :
Kan me wel iets bij voorstellen... bij ons thuis is er voor iedere vakantie standaar gezeur en geruzie. Gewoon omdat iedereen in de stress schiet 'wat moet er nog meer mee', 'de koffer kan zo nooit dicht', 'schiet nu eens op' enz.
En als je misschien last van heimwee hebt, kan je daarom best wel tegen je vakantie opkijken.
Oud 17-07-2004, 12:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 16-07-2004 @ 22:23 :
Door alles wat er moet gebeuren en het meeste komt dan toch wel op mij aan omdat alle anderen megarelaxed bezig zijn en er niets uit hun handen komt, tassen inpakken, die angst dat ik iets belangrijks vergeet, afscheid nemen van de mensen om me heen (meestal mijn moeder omdat ik vaak alleen met mijn vader en mijn broertje op vakantie ga), heimwee naar huis als ik op vakantie ben. Verder idd ook wat Bellenblaas zegt.
Oud 17-07-2004, 15:20
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Wij gaan dit jaar ook niet op vakantie omdat mijn moeder een hernia heeft, daar baal ik nogal van... Maar ik begrijp het wel.
Oud 18-07-2004, 06:43
amz
amz is offline
3 jaar terug: Hotel in Indonesie geboekt voor een week, vooraf betaald. Daar aangekomen bleek er helemaal geen zwembad te zijn (stond wel in catalogus). Moest nog gebouwd worden zeiden ze Daarnaast ook nog:
Badkamers supergoor, ranzige gordijntjes, gaten/vlekken op beddegoed en tapijt, vol met muggen, slecht werkende aerconditioning, slechte roomservice (komen even de badkamer als iemand aan het douchen is
We hebben er een nacht doorgebracht, volgende dag zijn we meteen naar een goed hotel gegaan - gewoon met bekende naam. Wel zonde van het geld verder...
Oud 18-07-2004, 08:36
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
MJM schreef op 16-07-2004 @ 20:45 :
Tijdens de vakantie... of vlogen ze naar het land waar hij woonde om hem te begraven...?
Het waren Hindoestanen... Lijkt me sterk dat hij dan in Turkije
begraven wordt, ik denk dus dat hij tijdens de vakantie overleden was... (maar dat weet ik dus niet zeker)
Oud 18-07-2004, 20:24
K04
K04 is offline
Ik had eens een vertraging van bijna 6 uur.
Er moest een nieuw vliegtuig komen, omdat er met het ingeplande vliegtuig iets mis was.
Wat ik als een grote ergernis ervaren heb is het gebrek aan informatie.
Je wist niet waar je aan toe was.
En zoveel is er niet te doen op een vleugel, dus wachten wachten wachten
Toen kwam het moment dat ik eindelijk kon gaan boarden, bleek die muts bij de transfer-balie niet de juiste instapkaart gemaakt te hebben. Kreeg ik dus een of andere rotstoel in het middenpad van een 747, die nog over was.
Leuk

Dit was op Paris Charles de Gaulle en de vliegtuigmaatschappij was Air France.
Oud 19-07-2004, 11:54
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Oeh, nu bedenk ik me opeens ook weer iets dat ik meegemaakt heb op vakantie:
Twee jaar geleden vloog ik met KLM naar Griekenland. toen we al verder dan halverwege de vlucht waren, ergens voorbij Oostenrijk geloof ik, werd er opgeroepen dat er een technisch mankement aan het vliegtuig was en dat we om moesten keren. Het bleek dat twee van de drie electrische bronnen onderweg uitgevallen waren en dat dit alleen op Schiphol -thuishaven- gerepareerd kon worden en dat het niet verantwoord was om eerst door te vliegen en dan ook weer een vlucht terug te maken. Dus wij draaiden om en moesten nog iets van 2,5 uur in dat vliegtuig zitten... hoewel ze riepen dat er geen reden tot paniek oid was, zat het me toch echt niet lekker: als er al 2 bronnen uit kunnen vallen, waarom die derde dan niet ?

Op Schiphol overgestapt in een ander toestel; ondertussen was het al tijd voor het avondeten, maar daar hadden ze geen rekening mee gehouden door dit gedoe en dus kregen we alleen nog maar een warm kaasbroodje als diner Ik had best wel honger toen we midden in de nacht in ons hotel aankwamen... gelukkig waren ze daar zo geweldig om gewoon nog voor iedereen die vertraging had, een heerlijke uitgebreide salade te maken *jammie*
Oud 19-07-2004, 13:58
Slettelina *
Slettelina * is offline
Wij hebben op vakantie altijd wel wat Me zus heeft vorig jaar 3 dagen voordat we op vakantie gingen haar stuitje zwaar gekneusd lekker was dat. Verder heeft zij in Indonesie een voedselvergiftiging opgelopen. Vorig jaar konden we eerder vertrekken met et vliegtuig naar schiphol. ( we vlogen vanaf eelde, airport groningen ) moesten we op schiphol 3 uur wachten omdat een zuurstof fles kapot was gegaan en die moest uit belgie komen Verder was in indonesie in 1 van de hotels waar we zaten het zwembad kapot waar me zus haar knie aan open heeft gehaald met gevolg dat ze lang met haar been omhoog moest zitten. Lag ze een keer op een avond op bed en ik zat op het andere bed zag ze twee voelsprieten op haar bed. was het een enorme kakkerlak en me ouders waren net macdonalds eten halen. En wij maar gillen want we durfde dat beest niet dood te meppen. Kwam me vader er aan rennen en heeft dat beest met mijn slipper kapot gemept. Hele vakantie die dingen niet meer aangehad. Gatverdamme. Maarja nog meer van dat soort ongein maar verder zijn onze vakanties altijd wel geslaagd

Laatst gewijzigd op 19-07-2004 om 14:00.
Oud 19-07-2004, 14:19
Verwijderd
Tot mijn 12e ging ik elk jaar naar Duitsland, Zwitserland of Oostenrijk, en altijd gebeurde er wel iets, maar de engste waren deze 2:

mijn vader vond het leuk om, toen we van een heuvel naar beneden gingen, zijn sleuteltjes uit het contactslot te halen. Wij lachen, tot mijn vader aan het stuur begon te zitten... stuurslot! hij kon niet meer naar links of rechts sturen, hij probeerde snel de sleutel weer in het contact te stoppen, maar hij vergat te remmen. dus wij riepen dat hij moest remmen, vlak voor een afgrond stonden we stil... sindsdien heeft mijn vader dat nooit weer gedaan!

en een keer gingen we met de auto en caravan naar duitsland, gezellig en luid meezingend met Mannenkoor Karrespoor. Een eind voor ons remden auto's maar dat zagen we niet. Tot mijn moeder ineens zei: 'Jan (das mijn vader), ze staan stil'. En wij zingen: 'Ja, dat is mooi, mooi man, het leven dat is een groot feest!' En mijn moeder nog een keer: 'Jahan, ze staan stil!' maar wij doorzingen, tot mijn moeder schreeuwde: 'Jan, remmen!!!'
mijn vader keihard op de rem, caravan slingerde achter ons, en vlak achter de auto's stonden we stil, met de caravan scheef achter onze auto. En de tegenliggende auto's toeteren: 'TUUUUHUUUT !' Mijn moeder deed het cassettebandje (ja, toen nog) uit, en sindsdien hebben we Mannenkoor Karrespoor nooit meer geluisterd onderweg! Toch, telkens als we dat muziek weer horen, komt dit weer ter sprake, en moeten we hard lachen, want ja, het was toch ook wel komisch.

verder vorig jaar hadden we pech met de bus van Solmar Tours, we hadden een nieuwe bus. helaas... de stoelen konden niet in ligstand, dus slapen lukte zo helemaal niet, en we hebben 4 uur langs de kant van de weg gestaan door pech..
Oud 21-07-2004, 17:18
Jeopardize
Jeopardize is offline
7 uur vertraging op schiphol, niet echt heel gezellig.
Oud 22-07-2004, 12:11
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Aantal jaren geleden gingen wij altijd naar Schotland met de auto en caravan. We zijn er 4 keer geweest en altijd hadden we wat 2 x ster door de ruit. We kwamen van de boot af reden weg en glijk een steuntje door de ruit.

Of we gingen naar een camping maar we wisten de weg niet meer kwamen we in een stad terecht met nauwe straatjes. Aan weerszijde nog maar 5 cm ruimte voor de caravan. Toen reden we nog op een 1 richtingsweg ook. Lekker spookrijden

Toen ook weer op weg naar een camping, reden we op een smalle weg met zo'n afgrond dernaast. Kregen we lekke band van de caravan. Stonden we daar aan de kant van de weg, naast een afgrond. Op dat moment kwam er geen hond daar. Me vader met me broer naar een garage. Ik bleef met me moeder bij de caravan. Kwamen paar auto's langs reden iets van 80 km caravan schommelen (was opgekrikt). eindelijk na weet ik hoeveel uur kwamen ze terug. Geen garage te bekennnen. Me vader kreeg opeens een idee en pakte zijn reserveband van zijn auto en die paste

Stonden op een camping. Hartstikke mooi weer en warm. Binnen no time begon het gigantisch te waaien. Zo de luifel over de caravan heen geklapt, veel schade. Nu wil me ma niet meer naar het buitenland.

Toen op de camping in zeeland. Windkracht 9 de voortent over de caravan heen.

Oostenrijk, kapotte auto. Heeft een hele dag geduurt eer wij een huur auto kregen. Die moest vanuit Venlo komen naar Neussstad ofzo.

Verleden jaar in Mallorca. Me broer zat lomp te doen. Springen raar doen etc. Zwikte die door z'n enkel. Moesten anar dokter ook naar ziekenhuis, heel de dag in ziekenhuis gezeten. Ging daar zo traag al ik wee nie wat
Kreeg ie krukken mee dus halve vakantie heeft ie daarmee rond gelopen in 36 graden over het strand hehe (nee hoor ik lach je niet uit )

Dat was het wel zo'n beetje gloof ik
Advertentie
Oud 23-07-2004, 19:09
Miracle
Miracle is offline
We hebben een aantal keer behoorlijke pech gehad. Nou ja, voor een vakantie valt het reuze mee, het kan natuurlijk altijd veel dramatischer.
We hebben zo 2 uur moeten zoeken voordat we een fiets konden huren (alles vol of middagpauze). Toen we van plan waren met de boot te gaan was hij volgeboekt en konden we pas de volgende dag.
Op zo'n moment vervelend, maar dat is al snel over.
Oud 25-07-2004, 13:55
ratonita7
ratonita7 is offline
Wij hebben eigenlijk nog nooit GEEN vliegtuigvertraging gehad
- één van zeven uur om naar huis te komen vanuit Rhodos (dat was dus wachten van 22 uur tot 5 uur 's ochtens)
- één van vier uur toen we naar New York gingen waardoor we ginds onze helikoptervlucht tussen de WTC-torens gemist hebben en dat in juli 2001! Nu zou het al helemaal niet meer kunnen. Bovendien waren we het geld van de vlucht ook nog eens kwijt (zo'n 700 euro)
- één van twee uur toen we terugkeerden uit Corsica
- Dit jaar één van drie uur terwijl we al op het vliegtuig zaten (bagageprobleem). En het was 11 uur vliegen naar Mauritius waardoor ik dus 14 uur op het vliegtuig gezeten heb grrrr

Maar de landen waren die vertragingen wel allemaal waard...
Oud 26-07-2004, 11:03
SDB
SDB is offline
gelukkig nog weinig slechte dingen meegemaakt , ik heb wel 1 keer 3 dagen kotsend op me bed gelegen dat was best frustrerend vooral als je al je maten lekker ziet stappen en feesten
Oud 26-07-2004, 11:46
meem
meem is offline
ik was in laos afgelopen februari en ik zat in een heel primitief dorp zo'n 8 uur bij de dichtsbijzijnde stad vandaan en toen ik op een nacht lag te slapen werd er op de deur gebonkt met de boodschap dat mn guesthouse aan t afbranden was.
ik heb mn kleine rugtas gepakt en ben (naakt, alleen een deken om)naar buiten gerend. nog ff snel naar binnen om mn paspoort en pinpas te pakken. het guesthouse was binnen 10 minuten afgebrand (bamboe).

wel vervelend, in een communistisch land, zonder nederlandse ambassade, met corrupte politie die welke trourist dan ook de schuld probeert te geven en als ja AL je spullen die in je 60-liter-rugzak zaten zjin verbrand. ik heb 2 weken op blote voeten in eengeruite boxershort gelopen.

dat was pas echt een ramp.
Oud 26-07-2004, 19:45
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Vakantie in... 1991 d8 ik:
Ik ging van de glijbaan af in het zwembad, stond er een jongen voor de glijbaan met zijn mond open, kom ik met mijn knie in zijn mond. Deed vet pijn, mijn knie moest gehecht worden en die jongen zijn mond zat helemaal onder het bloed.

Vakantie in 2000:
We kregen op vakantie te horen dat mijn opa keelkanker had. Hoefden niet direct naar huis maar dat komt toch hard aan. Was sowieso een klote-camping daar.

Vakantie in 2001:
Toen we thuiskwamen bleek er ingebroken te zijn in ons huis. De tweede auto en de nieuwe computer waren onder anderen gestolen.

Tja... en verder niet veel ontzettend negatiefs meegemaakt op vakantie.
Oud 26-07-2004, 20:10
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Verder dan een vrekkige hotelbaas die 's avonds niet de lichten aan wilde doen ben ik niet gekomen.
Oud 27-07-2004, 16:05
Verwijderd
Citaat:
ratonita7 schreef op 25-07-2004 @ 14:55 :
En het was 11 uur vliegen naar Mauritius waardoor ik dus 14 uur op het vliegtuig gezeten heb grrrr
Dat je dat hebt overleefd...Meestal is het hartstikke koud op zo'n vliegtuig namelijk
Oud 28-07-2004, 14:08
Belle
Belle is offline
gekneusde ribben omdat als je voorover gebogen dolfijnen staat te voeren een dikke amerikaan het nodig vond om tegen mij (met mn 40 kilo) aan te leunen
Verder op kerstavond in florida je kies breken en geen goede tandarts vinden.
Kakkerlakken in het appartement in portugal en daar dan ook nog eens een overstroming krijgen zodat je met je hele hebben en houwen naar een ander appartement kunt vertrekken.Pech met de bus als je op weg van Londen naar Canterburry gaat en je zo lang moet wachten dat het geen zin meer heeft
Oud 28-07-2004, 19:06
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
DaRk-AnGeL66 schreef op 22-07-2004 @ 13:11 :
Toen ook weer op weg naar een camping, reden we op een smalle weg met zo'n afgrond dernaast. Kregen we lekke band van de caravan. Stonden we daar aan de kant van de weg, naast een afgrond.
Oh ja, was ik nog vergeten, dit hebben wij dus ook gehad. Alleen dan niet langs een afgrond, maar gewoon op de autosnelweg in België. Was op de heenreis. Niemand stopte, hebben we hem zelf moeten repareren, snel naar de garage voor een nieuwe band, dus dan ben je ook al weer 1 uur kwijt met reistijd.
Op de terugweg gebeurde ons hetzelfde in Luxembourg, maar dan aan de andere kant van de caravan. Mja... die banden zijn al jaren meegegaan en omdat we nooit ervaring hebben gehad wat mechanische pech aan de caravan betreft hebben we ze niet vervangen.

Was in 2000, sowieso al een pechjaar met vakantie. Behalve de banden vloog tijdens de terugreis het dakraampje van de caravan weg... al die auto's naar boven wijzen, wij stoppen, maar nix te bekennen. Toen we 's avonds gingen overnachten merkten we het pas. Na het overnachten deed de accu van de auto het niet, omdat we die hadden laten lopen 's nachts op de ijskast (dan was de frisdrank voor de volgende dag nog lekker koel). Maar goed, deed de accu het dus niet meer, dus de caravan losgekoppeld, auto geduwd en toen deed-ie het weer. Toen de caravan weer vastgekoppeld. Kostte dus ook weer tijd. Verder gingen er nog een paar kleinere dingen stuk op vakantie. Mja, en we hoorden dat opa dus kanker had, was een domper. En de kussens van de tuinstoelen zijn toen ook gestolen 's nachts. Hadden we ze vergeten uit de stoelen te halen, zijn natuurlijk op de camping een aantal gekken geweest die ze hebben meegenomen en aan het strand ermee hebben geslapen.

Ach ja, dit maak je ook allemaal later mee als je gaat kamperen.
Oud 31-07-2004, 15:29
Cruz
Cruz is offline
Ben 4x in Rome geweest. Alle 4 de keren is er ingebroken in de auto!
Oud 31-07-2004, 16:38
C@ctusje
C@ctusje is offline
Nou, bij ons is er bijna geen jaar geweest dat we niet bij de plaatselijke dokter of het ziekenhuis zijn geweest.
Oorontsteking, evenwichtsproblemen, door je rug gaan enz.

Maar m'n moeder doet het weer anders. Die is 2x opgenomen in een ziekenhuis. De eerste keer was het een blinde-darmontsteking. En een week geleden (ben net 2 dagen terug van vakantie) is ze gevallen met d'r fiets en heeft ze d'r schouder gebroken. Vervolgens 4 dagen ziekenhuis en voorbij was de vakantie.

3 Jaar geleden hadden we ook wel een ramp. Het was de hele dag al meer dan 35 graden. Dus regen zat eraan te komen. Maar die hagel hadden we niet verwacht. Stenen van 3 cm en sommige nog groter. Verschrikkelijk veel schade aan de caravan (voortent kapot, ramen kapot, heel veel putten) en aan de auto. Gelukkig gebeurde het aan het einde van de vakantie.

Verder hebben we een aantal keren problemen met de auto gehad, maar dat valt eigenlijk in het niets bij de ziekenhuizen, want dat is echt niet leuk op vakantie.
Oud 31-07-2004, 18:01
Verwijderd
altijd van die enorme bitchfights als je met anderen op vakantie bent
Oud 02-08-2004, 21:49
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Op de heenreis naar Spanje was de airco in de bus kapot. Op de terugweg moesten we 4 uur extra wachten in Maastricht op andere bussen die in de file hadden gestaan waardoor ik uiteindelijk 26 uur onderweg ben geweest.

Volgend jaar met het vliegtuig...
Oud 03-08-2004, 11:57
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
~sweetgirl~ schreef op 02-08-2004 @ 22:49 :
Volgend jaar met het vliegtuig...
Ook daar kan de airco uitvallen of vertraging ontstaan
Oud 03-08-2004, 12:33
Verwijderd
Lekke band met de bus midden in de woestijn...
Oud 03-08-2004, 15:16
miss Elise
miss Elise is offline
Dit jaar ben ik EINDELIJK naar het land van mijn drome gegaan: Griekenland. Al zo lang ik wist dat het bestond wilde ik er heen. Ik wilde er heen om de mooie cultuur, om tussen de resten van het oude, machtige Griekenland te lopen. Dat is wel gelukt, het was heerlijk om daar door die hitte te lopen en te weten dat 2500 jaar geleden hele machtige mensen het bevel tot een oorlog gaven of er een god aanbaden.
Wat heel erg jammer was, en wat ook de reden was dat we twee dagen eerder uit mijn droomland zijn vertrokken, dat de mensen OF overdreven geintereseert in je waren (dat waren dus de jongens ff voor de duidelijkheid ) OF dat ze heel sjaggerijnig waren. Zo bestelde ik (en dit is een paar keer gebeurt) een kopje koffie en dan begonnen ze in het Grieks heel kwaad iets te zeggen. Later bleek dan dat ze gewoon vroegen of ik suiker of melk er in wilde of iets.
We hebben van meer reizigers gehoord dat de mensen, in elk geval op het vaste land, niet altijd even aardig waren. De vakantie zelf was echt heel erg gaaf dus ik heb verder niets te klagen hihi
Oud 03-08-2004, 15:20
Verwijderd
Citaat:
miss Elise schreef op 03-08-2004 @ 16:16 :
De vakantie zelf was echt heel erg gaaf dus ik heb verder niets te klagen hihi
Waarom zijn jullie dan toch twee dagen eerder naar huis gegaan?
Oud 03-08-2004, 15:24
miss Elise
miss Elise is offline
Citaat:
stefano schreef op 03-08-2004 @ 16:20 :
Waarom zijn jullie dan toch twee dagen eerder naar huis gegaan?
hm, had dr neit echt bijverteld, maar was aan t rondtrekken door heel europa en toen was griekenland 1 land van meerdere. zijn 2 dagen eerder naar italie gegaan
Oud 10-08-2004, 10:01
RubberBiscuit
RubberBiscuit is offline
Deze zomer 2 (geweldige) weken naar Kroatië geweest. Met de bus (wat bij een directe lijn 24 uur is). Heenreis ging heel goed, maar ongeveer 1 dag voor vertrek begon ik me al een beetje beroerd te voelen, dus toen we terug in die bus stapten werd dat echt getriggerd en werd ik me toch ziek!
Het komt er op neer dat ik in elk land waar we doorheen gegaan zijn, precies 1 x heb overgegeven.
Kwam ik daar die wc uit... "en dat was Oostenrijk..."
Oud 10-08-2004, 13:07
Verwijderd
Een jaar of 6 terug zijn we (m'n ouders, een van m'n broers, en ik) met de caravan naar Griekenland gegaan. Dat was ongeveer anderhalve dag rijden en dan nog een dag op de boot.
Toen we net van de boot afwaren en op zoek gingen naar een camping, reed een Griek (met veel te hoge snelheid), net op het moment dat wij een afslag namen, op onze caravan in.
Heel gedoe, politie erbij, blablabla. De schuld lag bij de Griek. Wij op de camping, heel de caravan overhoop aan de binnenkant. De wand van de caravan was een paar centimeter naar binnen geslagen. Maar we moesten er toch drie weken mee doen.
Weer thuis gekomen (na een hele leuke vakantie trouwens), de caravan laten controleren. Werd ie 'total loss' verklaard.

En wat anders. Toen ik een jaar of drie / vier was, was ik met mijn ouders en broer(s) op vakantie hier in Nederland. Ik kon nog niet zwemmen, dus ik moest met 'kurkjes' aan het zwembad in. Na een tijdje wilde ik niet meer zwemmen, dus ik ging aan de rand van het zwembad zitten, maar ik wilde per se die kurkjes af, en mijn wil geschiedde. Toen echter, pleurde ik voorover in het water en zonk naar de bodem.
Mijn oplettende mams heeft me gelukkig uit het water gevist en is meteen met me gaan zwemmen om latere watersangst te voorkomen. Dat ging goed.
Totdat ik een paar maanden later naar zwemles moest. Een hekel had ik eraan en krijsen en janken dat ik deed. Dat heeft heel lang geduurd en veel geduld gevergd van de badjuffen en -meesters.
Nu kan ik me dat niet meer voorstellen want zwemmen is het liefste wat ik doe en ik doe ook een persluchtduiken.
Oud 10-08-2004, 20:29
snoopy
snoopy is offline
We zijn een keer beroofd onderweg naar de vakantiebestemming (wintersport). Ik was 5, dus ik weet t neit meer zo goed, maar alles was weg. Was nogal een klotebegin, dus.

Op een wintersport 2 jaar later vond ik t leuk om mn skistok in mn mond te stoppen (ik stopte altijd alles in mn mond). Toen kwam er een hobbel, en zat er een gigantisch gat in mn verhemelte (zit nog steeds een litteken), de skistok was gebroken

7 uur vertraging op een vliegveld op Cyprus. GEEN winkels oid... Vrij saai, dus.

Ehm... mn oma die was overleden (was op schoolreisje)

Mn ex die het uitmaakte op vakantie, 2 weken na de begrafenis van mn vader. Maar toen maakte ie t later toch maar neit uit. Heel vaag.

Ik weet t neit meer. Als ik nog wat weet schrijf ik t op, goed?
Oud 11-08-2004, 14:45
ParisPlage
ParisPlage is offline
Geen rampen, maar een paar tegenslagen ja. ALtijd leuk om op terug te kijken

* flauwgevallen op bali, door kennissen naar de dokter gebracht die me een paar grote spuiten gaf en toen ging het beter. Bali-flu, noemde de dokter het.

*' beroofd' in Vietnam, door mensen die me een goede wisselkoers aanboden voor 100 dollar. Ze lieten me een het Vietnamees geld zien, deden er een elastiekje omheen, gaven het aan me en reden snel weg. Later bleek dat ze een of andere wisseltruc hadden toegepast. Ach ja, ze waren slimmer dan ik!

* geen ramp voor mij, maar voor iemand bij mij: had een overstap van 6 uur op het vliegveld van Budapest, dus ik liep met een kennis Budapest in. biertje gedronken, rondgewandeld etc. komen we terug, was zijn tas weg. Hij had hem in de vertrekhal laten staan, (slim!) en het bleeek dat ze terwijl wij weg waren de hele hal hadden ge-evacueerd. Hij kreeg zijn tas terug, maar die was in 2en geknipt

* Een mini-zonnesteek opgelopen op een boot in Indonesie, die zo druk was dat je nauwelijks de schaduw kon opzoeken. Heb ik dus 14 uur achter elkaar in de zon moeten zitten. Daar ging ik behoorlijk van bibberen toen.

* om twee uur opgestaan om de merapi (vulkaan in indonesie) te beklimmen, om zonsopgang van bovenaf te gaan bekijken. Halverwege komt iemand van het groepje erachter dat hij zijn portemonnee kwijt is, dus die gaat terug met de gids om hem op te zoeken. Dan begint het te stormen zodat je daar met zijn 2en zonder gids in het donker en in de regen en wind zit te bevriezen op een vulkaan in the middle of nowhere. Dan voel je je toch wel een beetje k*t. Gelukkig kwam alles goed, maar de zonsopgang hadden we gemist.

In Azie gebeurt het sowieso wel vaker dat al geboekte en betaalde reisjes niet doorgaan. Daar leer je vanzelf mee om te gaan. Maar ik hoop dat me nooit iets ECHT ergs overkomt, zoals idd familie leden die sterven als jij weg bent oid.
Oud 11-08-2004, 18:13
Luna
Luna is offline
Wintersport, 2,5 jaar geleden. Met mn ouders.
Ik voelde me meteen al niet helemaal lekker toen we daar aankwamen en de 2e dag ben ik naar de dokter gegaan en bleek ik een blaasontsteking te hebben, ik voelde me toen al heel beroerd. Ik werd aan het infuus gelegd en kreeg 3 soorten medicijnen mee. (waaronder een antibiotica)
Het ging weg maar 3 dagen later was het terug, en veel erger ook. Ik plaste heel veel bloed en ik had onzettend pijn. Weer naar de dokter en ik kreeg nog veel zwaardere antibiotica, die pillen waren zo sterk dat ik echt helemaal niets meer kon, dus ook niet skiën. Na 2 stappen viel ik al om van uitputting:/
En toen moesten we ook nog met de auto terug(13uur), nou ik dacht dat ik doodging, zo slecht voelde ik me. (echt zo ziek ben ik nog nooit geweest, en dat kwam allemaal door die pillen)
Gelukkig heb ik het overleefd.
Oud 11-08-2004, 20:55
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
K04 schreef op 18-07-2004 @ 21:24 :
Ik had eens een vertraging van bijna 6 uur.
Er moest een nieuw vliegtuig komen, omdat er met het ingeplande vliegtuig iets mis was.
Wat ik als een grote ergernis ervaren heb is het gebrek aan informatie.
Je wist niet waar je aan toe was.
En zoveel is er niet te doen op een vleugel, dus wachten wachten wachten
Toen kwam het moment dat ik eindelijk kon gaan boarden, bleek die muts bij de transfer-balie niet de juiste instapkaart gemaakt te hebben. Kreeg ik dus een of andere rotstoel in het middenpad van een 747, die nog over was.
Leuk

Dit was op Paris Charles de Gaulle en de vliegtuigmaatschappij was Air France.
Heb ik dit jaar gehad... We zaten op de luchthaven in Tunis (Tunesië) te wachten totdat we het vliegtuig in mochten, toen er iemand kwam zeggen dat er "40 minuten vertraging was". Wij dus wachten. Een uur later kwam er iemand die ons meenam naar de bar waar we alvast onze vliegtuigmaaltijd kregen . Daar hebben we zo'n 4u gezeten. Dan mochten we terug naar de 'inchekplaats' of hoe je het ook noemt , en hebben we daar nog een uur moeten wachten. Bleek later dat er iets mis was met het vliegtuig, en dat we dus op een ander vliegtuig hadden moeten wachten.

Dan vertrokken we eindelijk.
Toen we boven Zaventem (Brussel) waren, mochten we niet landen omdat er een onweer was. Wij dus verder gevlogen naar de luchthaven van Parijs. Daar hebben we VIER UUR stilgestaan. Er stonden nog minstens 15 andere vliegtuigen (die ik kon zien) die ook een onverwachte tussenlanding hadden moeten maken.
We mochten het vliegtuig ook niet uit . Gelukkig waren wij puur toevallig in eerste klasse beland , we hadden een 2de klasse geboekt maar ja, we klaagden niet hoor , want in de 2de klasse was het superbenauwd. Het was namelijk zo'n vliegtuig waar in het 'gangpad' tussen de 2 stoelen aan de ramen, nog eens 3 stoelen staan.
Er was al een hostesse beginnen hyperventileren enzo, echt niet normaal .
Uiteindelijk zijn we dan teruggevlogen naar Zaventem, en daar nog veilig geland.
We moesten normaal om 20.30u aankomen in Brussel, maar da's uiteindelijk dus héél wat later geworden

(We vlogen met TunisAir).

Laatst gewijzigd op 11-08-2004 om 20:58.
Oud 14-08-2004, 13:08
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
xxxSarahkexxx schreef op 11-08-2004 @ 21:55 :

(We vlogen met TunisAir).
Hmm, had dat er nou niet bij gezet
(ga ook met TunisAir naar Tunesië)

Toen ik (hele tijd geleden) met mijn moeder naar Bulgarije ging en we bij het hotel aankwamen, kregen we te horen dat het hotel vol zat (wij en meer reizigers met ons) hadden van te voren geboekt, maar hadden dus pech.
We kwamen toen bij een Bulgaarse vrouw in huis met nog een nederlands gezin, vreselijk vooral omdat dat andere gezin zo zeikerig was en we er nauwelijks vanaf kwamen.

Verder nooit echt vervelende dingen gebeurd, alleen ziekte.

Regels voor berichten