![]() |
|
![]() |
Oprichten Jongerenpartij
Hallo ik ben Simon en ik loop al een tijdje met het idee in mijn hoofd om een politieke partij voor jongeren op te richten. Waarom, ik vind dat de politiek en de media nauwelijks met de jongeren positief bezig is, als je in het nieuws iets over jongeren ziet is het bijna altijd negatief, ook lijsttrekkers en andere politici hebben weinig goede woorden voor de jongeren over. Dit ben ik beu en ik vind dat er op een positieve manier aandacht en betrokkenheid van de jongeren in Nederland moet worden kunnen gevraagd. Dit wil ik dus doen d.m.v. een Jongerenpartij. Deze partij moet de belangen van de jongeren naar voren brengen en zorgen dat er meer aandacht moet komen voor jongerenproblemen. Omdat de politiek op dit moment onder jongeren op dit moment erg leeft lijkt het mij tijd om een Jongerenpartij op te richten. Maar, daarvoor heb je een groot aantal steunbetuigingen nodig. Ik zou het dus zeer op prijs stellen als jullie mij een mailtje willen sturen of jullie mee willen doen en of jullie nog goede ideeen hebben. Het e-mail adres is: Jongerenpartij@hotmail.com Ik hoop dat jullie mee willen doen m.v.g. Simon |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
bovendien vind ik ouderen- en jongerenpartijen slecht omdat het,. zoals Joostje dat zo treffend noemt, one-issue partijen zijn
||
Citaat:
![]() de programmpunten zijn *meer stufi *afschaffing studiehuis *kamernood oplossen *minder les => lost meteen lerarenprobleem op ![]() en dat was ut dan ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Wanneer jij een idee hebt om alle meningen van alle jongeren in één partij te verenigen, doe ik mee.
Maar ik denk niet dat dat lukt, want dat is ook de reden waarom er zoveel verschillende partijen zijn in Nederland. ![]() Op zich wil ik wel iets doen hier in Nederland (op politiek gebied), want zoals het nu gaat, is ook niet goed en ik heb het idee dat ik zelf ook iets moet betekenen. Dus nogmaals: ik wil meedoen (na mn examen ![]()
|
toevoeging op wat Tampert zei:
(een groot deel van) de jongeren mag dus niet stemmen. en volwassenen zullen niet snel op zo'n partij stemmen: - of ze vinden dat alles goed gaat op dit moment en dat jongeren maar zeuren 'dat studiehuis zal heus wel meevallen, ze moeten gewoon wat beter plannen' enz enz - of ze vinden andere punten veel belangrijker om hun stemkeuze op te baseren, niet alleen een partij die het de jongeren makkelijker wil maken wel jammer, want het zou leuk zijn als er eens een keer écht geluisterd zou worden naar jongeren... ![]()
|
![]() |
hallo mensen die gereageerd hebben
ik las dat jongeren bang waren voor een one-issue partij. joostje schreef dat je dan geen beleid krijgt voor iedereen, dat vind ik onzin. wie zegt dat je als jongeren partij geen standpunten kan innemen over het asielbeleid, veiligheid, en noem maar op. dit kan natuurlijk wel, mij zou het niets verbazen dat jongeren een goede kijk hebben op dit soort punten binnen de politiek. een one-issue partij is dus wel een beetje onzin maar wel vind ik het belangrijk dat er veel programma punten voor en over jongeren komen omdat ik denk dat zij bijvoorbeeld over het studiehuis, jongerencriminaliteit en het uitgaan goede oplossingen hebben. ik denk dus dat je wel een volwaardige partij kan oprichten. een ander punt was dat je nooit alle jongeren kan bereiken. dat is jammer maar dat is logisch als je al meer dan 50 % kan bereiken is dat al heel mooi. en bijvoorbeeld een ouderenpartij bereikt ook nooit alle ouderen. ik denk dus dat je een hoop jongeren tot een jongerenpartij kan herenigen en het beste van rechts en links kan nemen voor het partij programma. nogmaals als je wilt meedoen mail maar even. groeten simon |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
'Iedereen' heeft gelijk, Azucare-Simon... 't Leek me zo op 't eerste gezicht een leuk idee, maar álle jongeren samen, da's veelste breed genomen... Dáárom hebben ook veel (alle?) partijen een jongeren-afdeling, om ervoor te zorgen dat je 'n speciale jongeren-afdeling vind die bij jóuw ideeën aansluit...
Alle jongeren in één partij, dan krijg je zó véél verschillende meningen en standpunten bij elkaar, dat móet botsen... Extreem-links tegen extreem-rechts, ik zie 't al voor me... En een groot aantal jongeren is té koppig en té intolerant om 't béste van beide kanten samen te voegen tot 'n soort 'jongeren-paars' ![]() Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Een landelijke jongerenpartij sonnyspek | 16 | 21-02-2016 13:34 | |
Stelling: "Na 50Plus moet er ook een jongerenpartij komen" niekej1995 | 9 | 15-10-2013 14:04 | |
stelling: 'er moet een jongerenpartij in de Tweede Kamer komen' Santje03 | 20 | 20-11-2002 18:35 | |
wie is hier allemaal lid van een politieke jongerenpartij? MeCute1983 | 37 | 05-04-2002 20:19 | |
Groenlinks populair onder studenten Vincent Vega | 23 | 22-02-2002 13:37 | |
oplOssing voor zweVen--- Floef | 12 | 15-02-2002 23:06 |