Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2004, 19:57
la mer
la mer is offline
Ik wil een starterpack kopen (elektrische gitaar) en nu hebben ze bij Feedback twee van die dingen die nogal in prijs verschillen. Kan iemand me wat meer vertellen over de voor- en nadelen? Ik ben echt een beginner en wil kijken of ik er ook echt wat van kan / of ik er iets aan vind, maar geld is geen probleem.

Check dit ff aub: http://www.feedback.nl/index.html?ht...2&the_parent=1

De eerste staat meteen linksboven, dat pakket van Behringer voor 125 euro.

De ander is van Squier, staat redelijk onderaan in de rechtse rij: 260 euro.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2004, 20:17
Verwijderd
Squier is een bekender en meer algemeen erkend merk, ik kan je niet veel vertellen over Behringer. Ik heb op geen van beide gitaren gespeeld.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 20:32
hoffman
hoffman is offline
mm ik zou eerder voor de ibanez gsa 60 gaan (lijkt me toch wat beter zeker als die behringer)
1 tip
spaar iets langer en vraag (als je zo een pakket koopt) of je er geen andere versterker bij kan krijge , tien watt is echt slecht vind ik persoonlijk, probeer het zelf eens in de winkel anders
Oud 18-07-2004, 20:50
Verwijderd
Citaat:
hoffman schreef op 18-07-2004 @ 21:32 :
mm ik zou eerder voor de ibanez gsa 60 gaan (lijkt me toch wat beter zeker als die behringer)
1 tip
spaar iets langer en vraag (als je zo een pakket koopt) of je er geen andere versterker bij kan krijge , tien watt is echt slecht vind ik persoonlijk, probeer het zelf eens in de winkel anders
Mwah, liever een degelijke gitaar, desnoods zonder versterker, dan een matige gitaar met een fancy amp. Ook zonder versterker kan je thuis spelen en oefenen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 20:52
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
snees schreef op 18-07-2004 @ 21:50 :
Mwah, liever een degelijke gitaar, desnoods zonder versterker, dan een matige gitaar met een fancy amp. Ook zonder versterker kan je thuis spelen en oefenen.
in het begin heb je meer aan een goeie versterker hoor. Een kut-gitaar door een goeie amp klinkt altijd nog beter als een goeie gitaar door een p00p-amp.
Vriend van me heeft een gitaar van een niet identificeerbaar merk, maar speelt over een Marshall 8240. Klinkt geweldig (voor zover dat te verwachten is dan, ik ben zelf ook vrij veeleisend )
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 18-07-2004 @ 21:52 :
in het begin heb je meer aan een goeie versterker hoor. Een kut-gitaar door een goeie amp klinkt altijd nog beter als een goeie gitaar door een p00p-amp.
Vriend van me heeft een gitaar van een niet identificeerbaar merk, maar speelt over een Marshall 8240. Klinkt geweldig (voor zover dat te verwachten is dan, ik ben zelf ook vrij veeleisend )
Het gaat niet alleen om klank (die kan je altijd nog opvijzelen met andere elementen, versterker, pre-amp, pedalen) maar IMHO meer om bespeelbaarheid. Een goede beginnersgitaar kan je lang houden, en relatief goedkoop je geluid opkrikken. Als je begint met een baggergitaar speelt dat gewoon veel minder, en bovendien moet je eerder alsnog upgraden naar een dure gitaar.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 21:01
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
snees schreef op 18-07-2004 @ 21:56 :
Het gaat niet alleen om klank (die kan je altijd nog opvijzelen met andere elementen, versterker, pre-amp, pedalen) maar IMHO meer om bespeelbaarheid. Een goede beginnersgitaar kan je lang houden, en relatief goedkoop je geluid opkrikken. Als je begint met een baggergitaar speelt dat gewoon veel minder, en bovendien moet je eerder alsnog upgraden naar een dure gitaar.
oh zo...ja, bespeelbaarheid is rete-belangrijk...ben ik volledig met je eens. het kan zo zn voordelen hebben hoor ..ik ben begonnen op een zo goed als niet bespeelbare ploeg van Samick en toen ik mijn fendertje had gekocht, toen kon ik ineens veel sneller spelen
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 21:13
la mer
la mer is offline
Uhh, Squier dus? Die Ibanez is weer net even boven mijn budget (is tenslotte ook al duur voor een beginner).
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 21:16
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
la mer schreef op 18-07-2004 @ 22:13 :
Uhh, Squier dus? Die Ibanez is weer net even boven mijn budget (is tenslotte ook al duur voor een beginner).
als je kunt kiezen...Squire idd
(sorry voor de onoverzichtelijke 'discussie' )
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 21:18
Verwijderd
Het is allebei bagger, maar daarvoor is het een starterspakket. Ik ben begonnen met squier en die gebruik ik bij gelegenheid zelfs nog omdat ik nogal van steriele cleans hou. Ding is nog steeds in perfecte staat, hals is nog steeds zoals hij moet zijn, niet krom gegaan, geen schade en het ding heeft toch al heel wat in mijn toen onervaren handen meegemaakt.

Als je dan toch voor een starterspakket wil gaan, ben ik zeer te spreken over squier, zeker als geld dan toch geen probleem is.

Geef nog geen bakken geld uit aan amps of gitaren van betere kwaliteit, die squier speelt fine en die versterker maakt geluid. Meer heb je niet nodig als je toch nog moet uitzoeken of gitaar jouw ding wel is. Speel je na een jaar nog? koop dan the good stuff.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 19:30
hoffman
hoffman is offline
Citaat:
snees schreef op 18-07-2004 @ 21:50 :
k heb niet gezegd dat hij een marshall stack moet kope
maar ik raad alleen aan iets hoger dan 10 watt te gaan (de speaker is te klein voor degelij geluid) voor wat euros meer heb je al een 20 of 40 watt , wat volgens mij toch wel een immens verschil maakt
Oud 19-07-2004, 19:46
Verwijderd
in het begin klinkt alles toch klote, dus maakt het toch geen ruk uit

ik zou persoonlijk liever een iets beter gitaartje kopen, dan een leukere versterker, maargoed, daar kom je over 3 jaar wel achter...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 19:50
Verwijderd
Citaat:
hoffman schreef op 19-07-2004 @ 20:30 :
k heb niet gezegd dat hij een marshall stack moet kope
maar ik raad alleen aan iets hoger dan 10 watt te gaan (de speaker is te klein voor degelij geluid) voor wat euros meer heb je al een 20 of 40 watt , wat volgens mij toch wel een immens verschil maakt
Dat verhaal over vermogen is gelul. Ten eerste: om twee keer zo hard te klinken moet je ongeveer je vermogen tien keer groter maken. Ten tweede: met 5 Watt kan je je buren al gek maken. Tenzij je van plan bent om gelijk in een band te gaan spelen is het onzin om meer dan 10-15 Watt te kopen.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 19:54
Verwijderd
Citaat:
snees schreef op 19-07-2004 @ 20:50 :
Dat verhaal over vermogen is gelul. Ten eerste: om twee keer zo hard te klinken moet je ongeveer je vermogen tien keer groter maken. Ten tweede: met 5 Watt kan je je buren al gek maken. Tenzij je van plan bent om gelijk in een band te gaan spelen is het onzin om meer dan 10-15 Watt te kopen.
+1

Meer Vermogen betekent niet goed geluid of zo hoor (Marshall mode four anyone?). Vaak het tegendeel.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 19:56
Verwijderd
ik had vroeger een klein park versterkertje, heerlijk dingetje, lekker geluidje, prima prijsje, en bovenal, na 5 jaar hem weer uit de kast te halen is het een poepie om te zien
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 20:07
Snuitermans
Snuitermans is offline
Als je werkelijk nog niet kan spelen en het wil proberen om oa. te kijken of je er wat "aan" vindt, had ik voor goedkoop spul gegaan. Dan kan je je sowieso geen buil vallen qua geld.

Aangezien je zelf zegt dat geld geen probleem is (??) zou ik je aanraden voor tweede hands spul te gaan. Eerst even goed verdiepen en laten informeren (door mensen die er werkelijk verstand van hebben) dan orienteren in de tweede hands markt, qua relatief goedkoop gitaar spul, dan daaruit kiezen.

Als je persé een van de packs wil, zou ik voor de squire gaan. De andere ken ik niet, maar lijkt weinig soeps ivm de prijs. Daarbij komt dat ik een squire zelf ook als positief heb ervaren, en speel er nu ook af en toe nog wel eens op.
Oud 21-07-2004, 10:04
hoffman
hoffman is offline
Citaat:
Linchpin schreef op 19-07-2004 @ 20:54 :
+1

Meer Vermogen betekent niet goed geluid of zo hoor (Marshall mode four anyone?). Vaak het tegendeel.
zeg ik ook niet
maar als je een 20 watt ofzo koopt zal in de meeste gevallen de speaker WEL groter zijn ; wat WEL heel wat invloed op de klnak kan hebben (ik heb toch nergens iets vermeld dat het gaat om het volume )
Reageren

Regels voor berichten