Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2004, 21:58
Verwijderd
Barbaars waardeloos

Lichtvoetig als een strijkijzer
Danst de pompeusheid
In een lichtgroen tutuutje,
Pogend de logastiek,
Opgetogen
In het rood,
Te verslaan.

Een wedijvering
Die in schril contrast staat
Met de prille vriendschap
Die ontluikt tussen
De dakpan
En de waterlelie.

En toch weet ik over
................... NIETS
.......................... te schrijven.

Rampzalig gewoon...
Barbaars waardeloos gewoon!

2000 of 2001, heb wel een datum, maar geen jaartal. Oh wacht, t zal wel 99 zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2004, 08:39
Halogeen
Halogeen is offline
Misschien komt het omdat ik deze (gedeeltelijk) niet snap c.q. volg, maar ik vind dit gedicht minder dan de vorige twee. Die eerste twee strofen volg ik nog, maar daarna....
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 12:47
Verwijderd
Het is een hoop onzin bij elkaar , het gaat erover dat er zoveel gebeurt, zoveel onzinnige dingen, zoveel gevoelens, zoveel ruzies, liefdes, er is gewoon een hele wereld vol gebeurtenissen en woorden (vandaar de bizarre goocheling met pompeusheid en logastiek die eigenlijk helemaal nix met elkaar te maken hebben) en dat ik toch over nix kan schrijven. Geen inspiratie heb, en dat is waardeloos, BARBAARS waardeloos zelfs ^^.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 13:07
Dreamzilla
Dreamzilla is offline
ik heb t 3 keer over gelezen en nog krijg ik er geen touw aan vast geknoopt...

hij komt over alsof je verward bent en niet weet wat je schrijft :\
Oud 20-07-2004, 14:07
clantestino
clantestino is offline
"De dakpan
En de waterlelie."

ik mag toch hopen dat het gedicht hier eindigt? dan vind ik t namelijk een heerlijk gedicht, je hebt echt een geweldig goed taalgebruik. er valt inderdaad geen touw aan vast te knopen, maar dan vind ik niet een minpunt. het komt zo leuk over, dat dat gewoon niet erg is.

"in een lichtgroen tutuutje" --> geweldig!!
Oud 20-07-2004, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Dreamzilla schreef op 20-07-2004 @ 14:07 :
ik heb t 3 keer over gelezen en nog krijg ik er geen touw aan vast geknoopt...

hij komt over alsof je verward bent en niet weet wat je schrijft :\
Lees het vorige stuk dan, dat is het net...

Clandestino: eigenlijk loop het gedicht nog door, tenminste het gedicht zelf is tem de waterlelie, dan komt mijn opmerking, en dan dat het waardeloos is ^^. Dus het hoort wel bij elkaar.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 15:01
xineof
xineof is offline
Na je uitleg te hebben gelezen weet ik in ieder geval dat het niet aan mij lag dat ik niet direct de verhaallijn kon ontdekken . Ondanks dat het gedicht die niet heeft, wordt het gevoel toch erg goed overgebracht juist dóór al die tegenstellingen en vreemde aspecten. Er spreekt echt chaos, drukte, lichte wanhoop en de onmacht tot het allemaal duidelijk op papier krijgen uit. Dat spreekt me erg aan, ik denk ook dat het iets is wat erg herkenbaar is.

De rode stippellijntjes hadden van mij niet persé gehoeven, maar ik denk dat die er voornamelijk staan omdat je niet zomaar spaties/tabs kunt gebruiken toch ? De plaatsing van die woorden vind ik namelijk wel erg leuk, en ook het feit dat je speelt met hoofdletters/witruimtes/uitroeptekens .
Oud 20-07-2004, 15:10
Verwijderd
Citaat:
xineof schreef op 20-07-2004 @ 16:01 :
Na je uitleg te hebben gelezen weet ik in ieder geval dat het niet aan mij lag dat ik niet direct de verhaallijn kon ontdekken . Ondanks dat het gedicht die niet heeft, wordt het gevoel toch erg goed overgebracht juist dóór al die tegenstellingen en vreemde aspecten. Er spreekt echt chaos, drukte, lichte wanhoop en de onmacht tot het allemaal duidelijk op papier krijgen uit. Dat spreekt me erg aan, ik denk ook dat het iets is wat erg herkenbaar is.

De rode stippellijntjes hadden van mij niet persé gehoeven, maar ik denk dat die er voornamelijk staan omdat je niet zomaar spaties/tabs kunt gebruiken toch ? De plaatsing van die woorden vind ik namelijk wel erg leuk, en ook het feit dat je speelt met hoofdletters/witruimtes/uitroeptekens .
Je hebt het Het is ook snachts geschreven, in het donker, zonder lenzen ^^.

Iig, die stippels zijn idd omdat hij loopt te kutten met de spaties en om het in code-tags te zetten, dat ziet er ook niet uit Maar daarvoor staan ze er dus, de kleur van de achtergrond is er nu eenmaal niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten