Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2004, 22:19
Dory
Dory is offline
Ja, wat vinden jullie er nou van?

Vroeger, in die mooie tijd dat Roman en ... (ben het alweer vergeten...) er nog waren, keek ik zowat elke dag op de site of er alweer een nieuw literair hoogstandje van de columnisten was... Renske en Marloser (hip zeg ) lees ik nooit, ik vind er echt niks aan . Ik vind het erg 'moet je nou eens kijken hoeveel moeilijke woorden ik ken' en 'literair he deze column over niets' , kortom ik wil weer twee frisse knullen
Oud 19-07-2004, 22:24
Renske
Renske is offline
Hee, natuurlijk ben ik beledigd, en ik vind het vooral erg raar dat je columns die je nooit leest wel afkeurt.
Oud 19-07-2004, 22:25
Quiana
Quiana is offline
--> Letteren.
Oud 19-07-2004, 22:49
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Colums? Scholieren.com? Nooit van gehoord.

Kom gewoon hier! Hier staan heel vaak columns of verhalen die je misschien wel aanspreken!
Oud 19-07-2004, 22:52
Renske
Renske is offline
http://fun.scholieren.com/columns/
Oud 19-07-2004, 23:12
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
blaatje schreef op 19-07-2004 @ 23:24 :
Hee, natuurlijk ben ik beledigd, en ik vind het vooral erg raar dat je columns die je nooit leest wel afkeurt.
Wat is dit nou voor een gare reactie?

En ik vind ze nu ook minder, al lees ik ze nog wel. Ik vind die van Marloser af en toe nog wel grappig.
Oud 19-07-2004, 23:35
Renske
Renske is offline
Nou, ik vind ze goed, en de topicstartster verklaart zelf "lees ik nooit". Ga niet je mening geven over iets wat je nooit leest. Hemeltjelief zeg.

p.s. sommige mensen zijn nu eenmaal gaar. gewoon te lang gekookt
Oud 20-07-2004, 06:04
Charlottetje
Charlottetje is offline
ze is gewoon het woordje 'meer' vergeten.
je kunt best uit TS' verhaal afleiden dat ze de columns wel eens gelezen heeft (misschien nu zo af en toe nog wel doet) maar het telkens gewoon tegen vindt vallen.
Het is gewoon haar mening en die mag ze best uitdragen.
misschien moet blaatje zelf eens uitkijken niet te snel op haar teentjes getrapt te zijn (of zijn het dan hoefjes?)

Charlotte
Oud 20-07-2004, 07:49
Verwijderd
Citaat:
Charlottetje schreef op 20-07-2004 @ 07:04 :

Het is gewoon haar mening en die mag ze best uitdragen.
misschien moet blaatje zelf eens uitkijken niet te snel op haar teentjes getrapt te zijn (of zijn het dan hoefjes?)

Charlotte
Beetje rare reactie dit.

Ik vind de columns wel grappig, maar niet meer dan dat. Dat is wel jammer.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 17:33
Charlottetje
Charlottetje is offline
wat nou raar? niet iedereen heeft dezelfde mening, dezelfde smaak en TS is kennelijk een beetje op de nieuwe columnnisten afgeknapt na er een paar van gelezen te hebben. dat mag ze dan toch wel vinden en zeggen?
ik begrijp niet waarom blaatje daar zo op moet reageren. ik begrijp best dat ze teleurgesteld ofzo is omdat niet iedereen haar columns leuk vind, maar dan hoeft ze nog niet zo verontwaardigd te gaan doen!

Charlotte
Oud 20-07-2004, 17:44
®Observer
®Observer is offline
Citaat:
Dory schreef op 19-07-2004 @ 23:19 :
Ja, wat vinden jullie er nou van?

Vroeger, in die mooie tijd dat Roman en ... (ben het alweer vergeten...) er nog waren, keek ik zowat elke dag op de site of er alweer een nieuw literair hoogstandje van de columnisten was... Renske en Marloser (hip zeg ) lees ik nooit, ik vind er echt niks aan . Ik vind het erg 'moet je nou eens kijken hoeveel moeilijke woorden ik ken' en 'literair he deze column over niets' , kortom ik wil weer twee frisse knullen
Ik neem aan dat ik degene ben wiens naam vergeten is

En eerlijk gezegd vind ik alleen Marloser niet echt super. Haar columns boeien me nooit zo.
Waakschaap vind ik wel grappig, vond de libelle-column erg sterk.

Tja, zoals al is gezegd: smaken verschillen.
Oud 20-07-2004, 17:45
Millroy
Millroy is offline
Over smaak en kleur valt niet te twisten, zoals de fransen en de romeinen al zeiden.
So enough of the sissy talk.
Oud 20-07-2004, 17:52
Renske
Renske is offline
Wat een irritatie-topic wordt dit zo. Charlottetje, gaat het nou over mij (ja, die eerste reactie was misschien een beetje stom, excuus) of over de columns? De columns, alsjeblieft?
Opbouwende kritiek, altijd welkom.
Oud 20-07-2004, 17:57
Charlottetje
Charlottetje is offline
Het ging voornamelijk over jouw 1e en 3e reactie, zoals je wel begrepen zult moeten hebben.
Ik ben eerlijk gezegd na de eerste 2 columns van eerdergenoemden ook afgehaakt, maar dat is dus al een hele poos geleden, zou daar nu niets meer over kunnen zeggen...

Charlotte
Oud 20-07-2004, 18:03
Tisch
Tisch is offline
Zo zo, wat een gemekker.

Ik wil allereerst zeggen tegen Dorty dat Blaatje / waakschaap is aangenomen na overleg binnen wat mensen van scholieren.com. Ook ik heb mijn mening gegeven en uit een man of zes Waakschaap gekozen, omdat zij absoluut de beste was. Dat haar columns nu nog niet zo goed zijn, is omdat ze pas zestien is en zoekt naar een stijl. Die heeft ze nog niet gevonden.

Zo moet Waakschaap ook nog leren niet te reageren op dit soort topics, of open te staan voor de kritiek, want dat is niet het geval. Het is zinloos op de kritiek te reageren.

Ik vind dat Marloser absoluut goede column onderwerpen heeft en ze naturel kan vertellen. Ik vind enkel haar schrijfstijl niet heel goed.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Charlottetje schreef op 20-07-2004 @ 18:33 :
ik begrijp niet waarom blaatje daar zo op moet reageren. ik begrijp best dat ze teleurgesteld ofzo is omdat niet iedereen haar columns leuk vind, maar dan hoeft ze nog niet zo verontwaardigd te gaan doen!
Je hoeft haar niet te gaan vertellen dat ze niet op haar teentjes getrapt moet zijn. Het stond er ontzettend neerbuigend en denigrerend.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 19:23
Verwijderd
Ik vind zowel de columns van Waakschaap als Marloser goed, al zijn ze wel anders dan die van ®observer of Tisch Maar als ik zo in het archief kijk, naar de tijd van voor ®ob (nog vóór Jabbahw0ck ) zie ik wel bagger staan [naar mijn mening dan].

Ik vind dat als je kritiek wilt leveren, onderbouw dat dan en lees al die columns.

Grim
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 19:54
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 20-07-2004 @ 19:45 :
Je hoeft haar niet te gaan vertellen dat ze niet op haar teentjes getrapt moet zijn. Het stond er ontzettend neerbuigend en denigrerend.
Natuurlijk is dat maar een interpretatie van jou en haar en daarbij zal ze (jullie?) er toch aan moeten wennen aangezien de wereld zo nou eenmaal in elkaar zit en je het niet kunt veranderen. Kijk, als het nou echt overduidelijk heel erg zou zijn... oke, maar dit...
oke, dan is ze niet op haar teentjes getrapt, maar vind ik dat zij reageert alsof ze heel erg op haar teentjes getrapt is.
mijn mening en interpretatie dus maar.
goed?

Charlotte
laten we het dan nu eens over de columns hebben
Oud 20-07-2004, 20:23
Renske
Renske is offline
Citaat:
Natuurlijk is dat maar een interpretatie van jou en haar en daarbij zal ze (jullie?) er toch aan moeten wennen aangezien de wereld zo nou eenmaal in elkaar zit en je het niet kunt veranderen. Kijk, als het nou echt overduidelijk heel erg zou zijn... oke, maar dit...
oke, dan is ze niet op haar teentjes getrapt, maar vind ik dat zij reageert alsof ze heel erg op haar teentjes getrapt is.
mijn mening en interpretatie dus maar.
goed?
Ik begrijp geen moer van wat je hiermee wil zeggen.
In ieder geval wás ik ook geïrriteerd en daar heb ik naar gereageerd, maar ik ben daar ondertussen overheen en ik hooop dat we daar nu echt over op kunnen houden.
De columns. Kom maar op, ik sta schrap.
Oud 20-07-2004, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Charlottetje schreef op 20-07-2004 @ 20:54 :
laten we het dan nu eens over de columns hebben
Goed plan.

Commentaar komt morgen, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 09:48
Anneee
Anneee is offline
Goed idee, want ik snapte er al helemaal niks meer van. Alleen dat blaatje beledigd was (dat zou ik ook zijn, maar ik zou het iets minder expliciet laten merken ). En ik moet tot mijn zeggen dat ik de columns nooit lees. Máár: nu ben ik erg nieuwsgierig geworden, dus nu ga ik ze wel lezen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 12:06
(PiTT)
(PiTT) is offline
Citaat:
Anneee schreef op 21-07-2004 @ 10:48 :
Goed idee, want ik snapte er al helemaal niks meer van. Alleen dat blaatje beledigd was (dat zou ik ook zijn, maar ik zou het iets minder expliciet laten merken ). En ik moet tot mijn zeggen dat ik de columns nooit lees. Máár: nu ben ik erg nieuwsgierig geworden, dus nu ga ik ze wel lezen.
same here!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 16:52
®Observer
®Observer is offline
Citaat:
Grim schreef op 20-07-2004 @ 20:23 :
Ik vind zowel de columns van Waakschaap als Marloser goed, al zijn ze wel anders dan die van ®observer of Tisch Maar als ik zo in het archief kijk, naar de tijd van voor ®ob (nog vóór Jabbahw0ck ) zie ik wel bagger staan [naar mijn mening dan].

Ik vind dat als je kritiek wilt leveren, onderbouw dat dan en lees al die columns.

Grim
Wa! Iemand die mijn oude pseudoniem nog weet. Jezus.

En ik vond die Camiel best aardige stukjes schrijven, op zich.

Ik neem aan dat enkel de stukjes van Marloser en Waakschaap gelezen worden. Als er nu nog een mening wordt gegeven over mijn of Tisch's werk, is dat wel erg laat.
Oud 21-07-2004, 18:24
Verwijderd
Citaat:
®Observer schreef op 21-07-2004 @ 17:52 :
Als er nu nog een mening wordt gegeven over mijn of Tisch's werk, is dat wel erg laat.
Ze waren

Grim
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 20:23
Rareman2
Rareman2 is offline
De columns van Waakschaap en Marloser vind ik niet zozeer slecht, maar als ik ze vergelijk met die van robserver en tisch vind ik ze persoonlijk wel wat minder. Waarschijnlijk heeft dat te maken met de onderwerpen waarover geschreven wordt/werd en of die mij interesseren. Ik kan het verder ook niet echt goed uitleggen..
Alleen dat het me opviel dat er bij de laatste lichting columnisten wel wat vaak een column over 'niks' (= ik kan geen onderwerp voor een column bedenken dus dan schrijf ik er daar maar eentje over) wordt geschreven. Ik zou graag wat meer onderwerpen zien die mij, als scholier, aanspreken.
Oud 26-07-2004, 09:10
Verwijderd
Ik lees ze wel eens en ik moet zeggen dat ik ze over het algemeen nou niet echt slecht vind (de ene vind ik beter dan de ander, maar dat lijkt me nogal logisch ).
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 15:34
Renske
Renske is offline
Citaat:
Ik zou graag wat meer onderwerpen zien die mij, als scholier, aanspreken
Tjsa, zoals?
Oud 28-07-2004, 18:40
®Observer
®Observer is offline
Citaat:
Rareman2 schreef op 25-07-2004 @ 21:23 :
De columns van Waakschaap en Marloser vind ik niet zozeer slecht, maar als ik ze vergelijk met die van robserver en tisch vind ik ze persoonlijk wel wat minder. Waarschijnlijk heeft dat te maken met de onderwerpen waarover geschreven wordt/werd en of die mij interesseren. Ik kan het verder ook niet echt goed uitleggen..
Alleen dat het me opviel dat er bij de laatste lichting columnisten wel wat vaak een column over 'niks' (= ik kan geen onderwerp voor een column bedenken dus dan schrijf ik er daar maar eentje over) wordt geschreven. Ik zou graag wat meer onderwerpen zien die mij, als scholier, aanspreken.
Ik wil me even mengen in deze discussie.
Ten eerste wil ik zeggen dat het me onwaarschijnlijk lijkt dat door meer scholieren-gerelateerde onderwerpen meer columns worden gelezen. Voor zover ik weet waren Roman en ik daar ook niet mee bezig, en ook toen waren onze columns op het forum amper bekend.
Ten tweede vind ik Marloser en Waakschaap juist onderwerpen hebben die actueel zijn, en vaak meer met school te maken hebben. Ik noem de verslagen van de Buitenlandse reis van Marloser. En de actuele column van Waakschaap, deze week. Door het introstukje op de voorpagina lijken ze misschien wat onsamenhangend, maar met de onderwerpen is zelf weinig mis.

Er moet gewoon een vast columns-besprekings-topic komen op Letteren. Het forum (en de verslagen) worden meer bezocht dan de columns, en dus zou het logisch zijn een duidelijkere link te maken tussen deze twee delen.
Maar goed, dat is slechts mijn mening.
Oud 28-07-2004, 19:32
Rareman2
Rareman2 is offline
Citaat:
®Observer schreef op 28-07-2004 @ 19:40 :
Ik wil me even mengen in deze discussie.
Ten eerste wil ik zeggen dat het me onwaarschijnlijk lijkt dat door meer scholieren-gerelateerde onderwerpen meer columns worden gelezen. Voor zover ik weet waren Roman en ik daar ook niet mee bezig, en ook toen waren onze columns op het forum amper bekend.
Ten tweede vind ik Marloser en Waakschaap juist onderwerpen hebben die actueel zijn, en vaak meer met school te maken hebben. Ik noem de verslagen van de Buitenlandse reis van Marloser. En de actuele column van Waakschaap, deze week. Door het introstukje op de voorpagina lijken ze misschien wat onsamenhangend, maar met de onderwerpen is zelf weinig mis.

Er moet gewoon een vast columns-besprekings-topic komen op Letteren. Het forum (en de verslagen) worden meer bezocht dan de columns, en dus zou het logisch zijn een duidelijkere link te maken tussen deze twee delen.
Ik moet zeggen dat ik toch wel bijna alle columns van jullie toen heb gelezen en dat ik de laatste tijd toch wel steeds minder een column helemaal uitlees (niet slijmend bedoeld ). Volgensmij heeft dat een beetje te maken met de onderwerpen, want de column over de libelle heeft mij niet echt weten te boeien. Niet dat de columns slecht zijn, maar ik zie liever onderwerpen waar ik me wat meer in kan vinden. Zoals inderdaad de columns van de buitenlandse reis en de laatste van Waakschaap. Dat zijn columns die ik leuk vind om te lezen.
Maja, zoals mijn signature al zegt: Dat is heel persoonlijk natuurlijk...

Zo'n vast columns-topic lijkt me een goed idee. Op die manier zullen misschien meer mensen de columns gaan lezen en kan er op een makkelijke manier commentaar worden gegeven.
Oud 29-07-2004, 23:14
Renske
Renske is offline
Citaat:
Zo'n vast columns-topic lijkt me een goed idee. Op die manier zullen misschien meer mensen de columns gaan lezen en kan er op een makkelijke manier commentaar worden gegeven.
Ik ben vóór . En dan beloof ik dat ik eerst zal nadenken voordat ik een reactie schrijf .

En nog even over de onderwerpen: die variëren bij mij nogal, omdat inspiratie vaak vanuit een ander hoek komt. Ze gaan minder vaak over school dan sommigen misschien zouden willen, omdat ikzelf school niet zo interessant vind, altijd hetzelfde, etc.. Tenzij er iets voorvalt, wat ook niet al te vaak is. Ik kan wel proberen meer over school te schrijven, maar dan is het risico op columns die eigenlijk nergens over gaan weer groter. Dat heb ik (en jij?) liever niet.
Oud 30-07-2004, 12:09
Rareman2
Rareman2 is offline
Citaat:
blaatje schreef op 30-07-2004 @ 00:14 :
En nog even over de onderwerpen: die variëren bij mij nogal, omdat inspiratie vaak vanuit een ander hoek komt. Ze gaan minder vaak over school dan sommigen misschien zouden willen, omdat ikzelf school niet zo interessant vind, altijd hetzelfde, etc.. Tenzij er iets voorvalt, wat ook niet al te vaak is. Ik kan wel proberen meer over school te schrijven, maar dan is het risico op columns die eigenlijk nergens over gaan weer groter. Dat heb ik (en jij?) liever niet.
Daar heb je gelijk in (ik vind school eigenlijk ook niet zo interessant ). Maar ik wil ook niet zeggen dat elke column over school moet gaan. Natuurlijk moet je afwisseling houden in je onderwerpen en dat gebeurd ook best goed (naar mijn mening). Ik bedoel ook eigenlijk dat er wat meer onderwerpen waar ik me, als scholier/puber, mee bezighoud zouden mogen verschijnen in de columns. Dat is natuurlijk lastig, omdat iedereen andere interesses heeft enzo, maar als je wilt dat meer mensen de columns lezen zou dat misschien wel kunnen helpen. Als de lezer zich kan identificeren met de tekst zal hij/zij waarschijnlijk vaker terugkomen. Tenminste, dat denk ik...

Of misschien dat er toch eerst maar zo'n speciaal columns-topic moet komen. Dan kunnen (en zullen?) meer mensen zeggen wat ze ervan vinden en heb je meer verschillende reacties. Ideetje voor de forumbazen?
Oud 30-07-2004, 18:49
-=TsA=- Silence
-=TsA=- Silence is offline
Deze discussie is zinloos naar mijn mening, ik ben halverwege opgehouden met lezen omdat er naar 5 posts het antwoord al over duidelijk is

Smaken Verschillen Nu Eenmaal
Deal with it
Oud 01-08-2004, 20:29
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
®Observer schreef op 28-07-2004 @ 19:40 :
Dat hebben we een hele poos gehad op letteren, als sticky topic, maar het was zo dood dat we het niet echt nodig vonden om het nog te handhaven. Misschien kunnen we er wat meer mee doen, maar in ieder geval moet daar dan over nagedacht worden. Misschien kunnen we in dit geval wat doen met de columnwedstrijd die we hier ook organiseren. Ik verzin nu maar wat.
Oud 01-08-2004, 20:59
Rareman2
Rareman2 is offline
Citaat:
Ieke schreef op 01-08-2004 @ 21:29 :
Dat hebben we een hele poos gehad op letteren, als sticky topic, maar het was zo dood dat we het niet echt nodig vonden om het nog te handhaven. Misschien kunnen we er wat meer mee doen, maar in ieder geval moet daar dan over nagedacht worden. Misschien kunnen we in dit geval wat doen met de columnwedstrijd die we hier ook organiseren. Ik verzin nu maar wat.
Niet slecht verzonnen

Misschien dat de column van de winnaar van de columnwedstrijd op de home-pagina van scholieren.com kan komen te staan? Bijvoorbeeld net zoiets als met de verhalenwedstrijd wordt gedaan. Zoiets?
Oud 02-08-2004, 19:16
*Burning water*
*Burning water* is offline
Nou, ik vind de columns van Renske de beste die ik tot nu toe hier ben tegengekomen. Die van Rob vorig jaar waren altijd maar een beetje een verhaaltje, Tisch was meestal iets beter, maar Renske lees ik altijd met plezier. Marloser vind ik niet erg goed, ook geen diepgang. Moeilijke woorden zijn niet vervelend zolang ze goed worden gebruikt.
Oud 12-08-2004, 19:11
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
ik ben nog nieuw op dit forum en soieso niet zo into collumns, maar ik heb er wel een paar gelezen. Sommige vond ik gewoon niet mooi geschreven, sommige wel grappig of vermakelijk, maar ik kan niet zeggen dat er één is die me echt goed is bijgebleven. En als ik iets lees wat ik ECHT goed vind onthoud ik het wel een tijdje. Over de oude columns kan ik verder dus niets zeggen...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 08:44
Raakvlak
Raakvlak is offline
Daar heb je dan toch net iets over gezegd?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 09:01
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
nee dat was over de columns van nu
Reageren

Regels voor berichten