Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2004, 23:14
Verwijderd
ik lees vaak dat mensen het over de levensduur van een laptop hebben.. wat houd dat in? hoe lang gaat een laptop gemiddeld mee dan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2004, 23:16
SubbehQ
Avatar van SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 20-07-2004 @ 00:14 :
ik lees vaak dat mensen het over de levensduur van een laptop hebben.. wat houd dat in? hoe lang gaat een laptop gemiddeld mee dan?
ehm... klinkt logisch niet

kan ook mss over de battrij duur gaan...
__________________
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 23:29
Verwijderd
Leefduur laptop?
Leefduur battarij?
Bruikbaarheid laptop na x aantal jaren?

Wast bedoel je eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 23:34
plishing
plishing is offline
Leefduur is, geloof ik meestal, de leefduur van de accu. Althans dat was het geval bij mijn laptop.
En een huidige Li-ion accu gaat, als je geluk hebt en er goed mee om gaat, 2,5 tot 3 jaar mee.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 00:53
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
in de praktijk, bij dagelijks gebruik van de laptop is er wel een grote kans dat je na zo'n twee jaartjes de accu moet vervangen
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 11:01
Verwijderd
Hoe duur is zo'n Li-ion accu eigenlijk? Toch niet al te veel?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 11:09
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 20-07-2004 @ 12:01 :
Hoe duur is zo'n Li-ion accu eigenlijk? Toch niet al te veel?
+/- € 100,-
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 11:11
Verwijderd
Citaat:
paultjuhhhh schreef op 20-07-2004 @ 12:09 :
+/- € 100,-
Damn.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 12:12
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
het gaat niet alleen om de accu , een laptop is zeer moeilijk te upgraden dus als die achterhaald is blijft die dat, een betere videokaart kanje in 99% van de gavallen altijd vergeten. een beetje geheugen bij zetten en een nieuwe Hd daar blijft het wel bij

accu's kosten tussen de 90 en de 150 euro
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 12:19
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
twain4me schreef op 20-07-2004 @ 13:12 :
het gaat niet alleen om de accu , een laptop is zeer moeilijk te upgraden dus als die achterhaald is blijft die dat, een betere videokaart kanje in 99% van de gavallen altijd vergeten. een beetje geheugen bij zetten en een nieuwe Hd daar blijft het wel bij
En als je laptop gejat wordt gaat-ie ook niet zo lang meer mee.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 12:24
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 20-07-2004 @ 13:19 :
En als je laptop gejat wordt gaat-ie ook niet zo lang meer mee.
wel als je er 1200 euro voor terug krijgt van de verzekering
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 12:31
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 20-07-2004 @ 13:24 :
wel als je er 1200 euro voor terug krijgt van de verzekering
Ja, maar als je laptop 3 jaar niet gejat word heb je je geld er al uit..
(iig bij scooters zo )
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 12:36
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
********** schreef op 20-07-2004 @ 13:31 :
Ja, maar als je laptop 3 jaar niet gejat word heb je je geld er al uit..
(iig bij scooters zo )
14-8-2002 heb ik hem verzekerd voor 2700 euro (kost 2,81 p/m ) en danis die overal in nederland verzekerd
gisteren heeft de schade expert het bedrag bepaald en hem op `1200 euro afgeboekt...

er zijn nu laptop verzekeringen die in natura terugbetalen. je krijgt dus een gelijkwaardige of beter laptop terug.... www.laptopper.nl heeft die dingen nu ook....
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 18:28
Verwijderd
Een dubbele capaciteit accu voor mijn laptop is 400 euro.... dat is gewoon oplichterij
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 18:31
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Alex schreef op 20-07-2004 @ 19:28 :
Een dubbele capaciteit accu voor mijn laptop is 400 euro.... dat is gewoon oplichterij
is dat een vervanger voor de bestaande accu of is dat er 1 voor in de multimediabay? want vooral die laatste zijn ZO DUUR
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 23:22
plishing
plishing is offline
Tuurlijk gaan accus niet lang mee. Mag je braaf iedere 2,5 - 3 jaar een nieuwe voor € 100,- gaan kopen. Is goed voor de bedrijven die die dingen maken.

Wat de levensduur aanzienlijk (25-40%) kan verlengen is, wanneer je de accu niet gebruikt, deze eruit te halen. Een accu wordt namelijk, ook als hij niet gebruikt wordt, erg heet en daardoor versnelt het kristalisatieproces in de accu en gaat zijn vermogen sneller achteruit.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 16:02
Verwijderd
Citaat:
plishing schreef op 25-07-2004 @ 00:22 :
Tuurlijk gaan accus niet lang mee. Mag je braaf iedere 2,5 - 3 jaar een nieuwe voor € 100,- gaan kopen. Is goed voor de bedrijven die die dingen maken.

Wat de levensduur aanzienlijk (25-40%) kan verlengen is, wanneer je de accu niet gebruikt, deze eruit te halen. Een accu wordt namelijk, ook als hij niet gebruikt wordt, erg heet en daardoor versnelt het kristalisatieproces in de accu en gaat zijn vermogen sneller achteruit.
Check! Ik doe het gelijk.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 16:04
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 20-07-2004 @ 19:31 :
is dat een vervanger voor de bestaande accu of is dat er 1 voor in de multimediabay? want vooral die laatste zijn ZO DUUR

Een vervanger voor de bestaande, ik heb geen multimediabay.

Kan het eigenlijk kwaad om nu al een accu te kopen (en af en toe te gebruiken) , ben een beetje bang dat die accu's niet meer te krijgen zijn over een paar jaar.

En imitatie accu's (dus niet origineel) is dat een aanrader?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-07-2004, 13:15
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
uccu's blijven over het algemeen gewoon leverbaar, een aantal merken heeft een soort van standaard ontwikkeld voor zichzelf en zolang de stroom vraag van de cpu's zo blijft blijven deze accu's ...

bv compaq gebruikt in al zijn presario 2800 modelen dezelfde accu waardoor het een stuk betaalbaarder wordt

je vraag hangt dus af van de goodwill van het merk, maar meestal blijft alles gewoon leverbaar

Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 15:42
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
En als je toch een nieuwe koopt, koop dan twee accu's. Over 3 jaar zoek je je de blubber naar een betaalbare accu terwijl je ze bij aanschaf vaak met 40% korting krijgt ofzoiets.
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 15:43
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
verder kan er trouwens ook nog vanalles kapot en los gaan, heeft o.a. te maken met mensen die zomaar je rugtas (met laptop) van tafel vegen, etc.

da's mij dus gebeurd, nieuw schermpje kost meer dan dezelfde laptop tweedehands.
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 17:00
Patje
Avatar van Patje
Patje is offline
Nu jullie et toch over laptops hebbe, weet iemand toevallig waar je goeie en niet te dure kan kopen? En wat is zo'n btje de normale prijs van een redelijk goeie laptop?
__________________
- I drift...I float...I fly away into the forest in my mind Where I wander without ever getting lost...Where I'm alone without ever feeling lonely...-
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 17:48
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Patje schreef op 30-07-2004 @ 18:00 :
Nu jullie et toch over laptops hebbe, weet iemand toevallig waar je goeie en niet te dure kan kopen? En wat is zo'n btje de normale prijs van een redelijk goeie laptop?
Wat zijn de voornaamste activeiten die je er mee wil doen? Gamen? Wat muziek luisteren en typen in word? Een laptop rendermachine voor je ultracoole maya animatietje?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 19:10
Lighteh
Lighteh is offline
Citaat:
Patje schreef op 30-07-2004 @ 18:00 :
Nu jullie et toch over laptops hebbe, weet iemand toevallig waar je goeie en niet te dure kan kopen? En wat is zo'n btje de normale prijs van een redelijk goeie laptop?
moet je eerst weten wat je ermee wilt

Licht/zwaar
batterij lang mee/of niet
warm/koel
3d/geen 3d
snelle processor/niet
veel opslag/niet
allerlei draadlose sooi/niet
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 21:47
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Patje schreef op 30-07-2004 @ 18:00 :
Nu jullie et toch over laptops hebbe, weet iemand toevallig waar je goeie en niet te dure kan kopen? En wat is zo'n btje de normale prijs van een redelijk goeie laptop?
als je office werk wil doen, is een toshiba aanbieding oid een goede keuzen betrouwbaarheid en een leuke prijs...


waneer je wil gamen of veel video bewerkings programma's wil draaien is een videokaartje met eigen geheugen een must... dan zou ik voor een asus gaan lekker veel waar voor je geld

wilje goede service en veel peformance is een dell een goede keus

wilje er mee de woestijn naast bagdad in.. een panasonic thougbook

de keuze hangt nogal af van de situatie dus zou iets meer info erg nuttig zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2004, 23:58
Blisss
Avatar van Blisss
Blisss is offline
Ik denk er ook over om een laptop te kopen, maar heb er verder totaal geen verstand van. Wat ik er mee wil is vooral:
-Tekstverwerken, spreadsheetprogramma's gebruiken etc. (kan op zich wel op elke computer)
-Internet gebruiken en wel aardig wat kunnen downloaden, muziek, films etc.
-"Een beetje" gamen. Ik hoef niet per se alle nieuwste games op de allermooiste manier te kunnen afspelen. Tv-out is wel handig, zodat ik dingen op mijn tv kan bekijken.
-DVD-brander; bestaat dit bij laptops? Zou wel leuk zijn..
-Snelheid; mijn huidige computer loopt bij alles meteen vast en kan weinig aan. Dit irriteert ondertussen erg en van dat probleem wil ik af. Ik wil gewoon meerdere programma's/ browsers naast elkaar open kunnen hebben staan, zonder dat ik lang moet wachten en zonder dat de computer vast loopt

Waarom ik denk over een laptop ipv een normale computer is het voordeel van mobiliteit en het verschil dat ik niet zo'n enorm ding op mijn kamer heb staan.

Hoe zit het verder met een verzekering? Verzeker je tegen zowel diefstal als schade (ook als er bijvoorbeeld bier over je laptop heen gaat)?

Goed, graag adviezen. Wat heb ik wel nodig en wat maakt niet uit; waar moet ik op letten etc ? Bij voorbaat dank!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Gamen op laptop
Verwijderd
7 20-11-2011 19:09
Software & Hardware Laptop accu gebruik
Dark Phoenix
19 01-03-2010 20:06
Werk, Geld & Recht Klachten HP-laptop. Wat is de beste weg?
Verwijderd
28 12-02-2010 21:21
Software & Hardware Keuze laptop: acer aspire 5672 WLMI versus aspire 1694
Verwijderd
18 23-06-2006 18:02
Software & Hardware [Algemeen] Laptop aan netstroom
Verwijderd
11 21-02-2005 20:00
Software & Hardware [Laptop] Accu Levensduur
Talon
6 22-03-2003 22:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.