![]() |
|
Dekker wil minder vakantiedagen
Minister Dekker van VROM vindt dat Nederlanders best een paar vakantiedagen kunnen inleveren om de economie op te peppen. Dat zei de VVD-minister in een interview met het weekblad Elsevier. "Ik las een verhaal over vakantie. We hebben met Duitsland het hoogste aantal vakantiedagen", zegt Dekker. "Zou het zo erg zijn om twee of drie vakantiedagen in te leveren?" "Dat levert extra arbeidsproductiviteit op én een mooi aandeel aan de oplossing van economische problemen. Je krijgt meer belasting binnen en dus meer geld voor de algemene middelen." Gekte De vakbonden zien niks in het voorstel van Dekker. "Er is een gekte aan het ontstaan, omdat iedereen zich zorgen maakt over het afnemende aantal werkenden en het gebrek aan jonge werknemers", zegt FNV-bestuurster Jongbloed. "De paniek hierover is onzinnig, we moeten juist in gesprek blijven met elkaar. Op deze manier worden werknemers en werkgevers alleen maar tegen elkaar opgezet." Nauwelijks feestdagen Bovendien kloppen de cijfers van Dekker helemaal niet, zegt woordvoerder Gielen van de diezelfde FNV. "Nederland heeft in vergelijking met andere landen nauwelijks nationale feestdagen". Nederland heeft 33 vakantie- en nationale feestdagen. "Duitsland en Zweden hebben respectievelijk 42 en 41 dagen. Oostenrijk voert de Europese lijst aan met in totaal 43 dagen." Ook CNV-bestuurder Van Splunder heeft geen goed woord over voor het idee van minister Dekker. "Volstrekte onzin, dat levert niets op. Bovendien vergelijkt de minister appels met peren." Bron Misschien hoort dit op Werk, Geld en Recht, maar het gaat was pas in het nieuws en heeft een discussiewaarde ![]() Wat vinden jullie hiervan? Kan dit niet Europees geregeld worden? Bijvoorbeeld een maxium aan aantal vrije dagen per land. Ofzo? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|||
Eddie wrote:
Citaat:
Citaat:
Omdat we in de toekomst ons geld hard genoeg nodig hebben ivm. de vergrijzing. Omdat we steeds tekorten hebben; waardoor we meer moeten lenen, wat in de toekomst weer hoge rentes en aflossingen tot gevolg heeft. ZO gek is het nog niet om iets harder te gaan werken hoor. Willen we ons land en onszelf kunnen blijven verzorgen in de toekomst. |
![]() |
|
Vakantiedagen? Die kunnen praktisch gezien bij ons niet eens opgenomen worden, ook al is er officieel wel recht op. Een weekje weg, dat kan dan nog, maar langer levert hele verschrikte blikken op. Dat kan niet, dan ligt het werk stil!
Bovendien zijn ze zo vuil dat je ook als je weg of ziek bent nog steeds je portie werk krijgt toebedeeld, dus alles wat je nu vrij neemt moet je later inhalen. Dat valt onder de noemer: vakantie? ziek zijn? dat doe je maar in je eigen tijd! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tekorten en hoge rentes zijn allemaal te wijten aan het wanbeleid van ome gerrit, misschien als we die man eens afzetten dat het dan wat beter gaat. Ik vind het een beetje verkeerd om de burger voor het langdurig wanbeleid van een bepaalde politicus te laten opdraaien. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom zou meer uur per week werken extra productiviteit opleveren? Waarom zou er meer belasting binnen komen, als we niet meer betaald krijgen? Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als dat te veel is voor de rechtste rakkers kun je altijd nog de belastingen verhogen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
....of wacht ns ff, als ze het niet inzien dan moet je dan maar zorgen dat ze dat inzien, of wacht, dat klinkt als de sovjetunie, en het onderdrukken van mensen.... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
"Nog even over die landbouwsubsidies. Het is natuurlijk een onderwerp met veel haken en ogen. Wat wel duidelijk is, is dat veel boeren het lastig zullen krijgen als de subsidies zouden worden afgeschaft. Voorstanders van afschaffing roepen vaak dat de landbouw in Nederland en Europa toch geen toekomst heeft, en dat andere industrieën rendabeler zouden zijn. Op zich hebben ze daar gelijk in, de landbouw redt het niet zonder steun. Dit is wel mede het gevolg van allerlei beperkende maatregelen om o.a. het milieu te sparen en voedselveiligheid te garanderen. Je kunt de subsidies dus zien als een compensatie daarvoor. Als die mensen roepen dat we andere landen beter ons voedsel kunnen laten produceren, realiseren ze zich waarschijnlijk niet dat je dan voor je voedsel volledig afhankelijk bent van anderen, niet zelfvoorzienend bent. Dat is een nadeel. Wat minstens net zo erg is, is dat je ook minder invloed zult hebben op de voedselveiligheid en de manier van produceren. Veel consumenten weten niet dat bijv. Albert Heijn (om het zo goedkoop mogelijk te krijgen) vlees importeert uit Zimbabwe(!) Ik zou niet graag willen zien onder wat voor omstandigheden daar geslacht wordt. Ook wordt massaal geimporteerd uit Argentinie waar goedkoper vlees geproduceerd kan worden, mede doordat groeihormonen gebruikt worden. Wat ook nog een punt is is dat boeren in Nederland en Europa natuurlijk niet alleen voedsel produceren, maar ook een groot deel van het landschap onderhouden. " |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Niet zelfvoorzienend zijn is misschien voor een individueel land een nadeel, maar als iedereen afhankelijk is van elkaar kan er ook geen oorlog komen en levert dit dus een enorm voordeel op. Onder welke omstandigheden andere landen hun voedsel produceren is totaal irrelevant. Zolang het hier maar goed gecontroleerd wordt is er niets aan de hand. En voldoet het niet aan de eisen, dan importeren we het niet en worden zij gedwongen hun productiemethode aan te passen. Het argument van 'landschap onderhouden' slaat al helemaal nergens op. Mensen die weilanden onder de categorie 'natuur' scharen moeten toch wel die plaat voor hun kop weghalen, want als je iets juist niet onderhoudt wordt het een klein beetje natuurlijk. Bovendien levert het afschaffen van de landbouwsubsidies voor de consument een voordeel op en zal de welvaart stijgen. |
![]() |
|
Iemand de bijstand in helpen vind ik nog fouter en ook het meest incorrecte van wat ik ooit op het forum heb gelezen.
Daarnaast is armoede niet de directe aanleiding voor oorlog (op dit moment dan). En ik fiets persoonlijk liever tussen de weilanden dan tussen de fabrieken. Oja, over het importeren. Wat dacht je dat dat soms kost? En laat ze hun productieproces maar aanpassen? Ze hebben koud het geld om alleen al hun vee te voeren. |
![]() |
|
Laten we even to the point blijven en stellen dat we in nederland best wat vakantiedagen kunnen inleveren. Ik Amerika werken mensen zich helemaal uit de naad om rond te kunnen komen. Sommige mensen in ons land doen dat ook, maar een (te) grote groep ook niet. Deze mensen zouden mijns inziens best wat vakantiedagen in kunnen leveren (al zijn het er maar 2) om te zorgen dat we ook in de toekomst van onze welvaart kunnen genieten! Vergeet niet dat we in Nederland zo ongeveer het hoogst aantal vakantiedagen per jaar hebben! Niemand vind het leuk om er in te moeten leveren, maar ik denk dat we meer aan 'ons land en de toekomst' moeten denken dan aan onszelf!
|
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Waarom zou meer uur per week werken extra productiviteit opleveren? Waarom zou er meer belasting binnen komen, als we niet meer betaald krijgen? Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Eddie wrote:
Citaat:
Pierreke schreef op 25-07-2004 @ 18:01 : Vergeet niet dat we in Nederland zo ongeveer het hoogst aantal vakantiedagen per jaar hebben! -------------------------------------------------------------------------------- Vergeet ook niet dat wij gemiddeld het productiefst zijn; ondanks onze 'vele' vakantiedagen... Ben ik nu zo stom of zo, maar ik zie niet wat het een met het ander te maken heeft. gebruik die hoge productivteit in die 'extra' werkdagen en het effect is dubbel! |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
waaromniet? wrote:
Citaat:
Dan moeten die mensen eens niet aan zich eigen denken maar aan de toekomst van bv. hun kinderen. Als deze mensen nu niet harder werken zullen we economisch gezien achterop raken, zodat we in de toekomst helemaal minder welvaart zullen hebben, en dus ook minder vakantiedagen. Het leven draait niet alleen om 'jij', maar ook een beetje om 'ons' |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoe kunnen we meer producten kopen wanneer iedereen langer moet werken? Verder krijgen we niet meer salaris, dus gaan we heus niet meer kopen dan nu. Minister Dekker zei trouwens dat het extra productiviteit en belasting op zou leveren (zie de startpost) Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Vakantiedagen opnemen Tazer | 5 | 21-05-2012 16:10 | |
Werk, Geld & Recht |
Het grote Albert Heijn Topic (deel 3) ikbenschipper1 | 500 | 25-07-2007 16:40 | |
Werk, Geld & Recht |
Het grote Albert Heijn Topic (Deel2) ikbenschipper1 | 500 | 16-01-2007 13:24 | |
Werk, Geld & Recht |
vakantiedagen, - geld? Pandora | 12 | 09-07-2005 15:40 | |
Werk, Geld & Recht |
ontslag nemen en vakantiedagen THC1 | 11 | 05-06-2005 13:10 | |
Werk, Geld & Recht |
vraagjes over ontslag recht miekmuis | 23 | 21-06-2004 17:07 |