Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2004, 12:19
esprit-chick
esprit-chick is offline
beste mede- forummer,

onlangs heb ik een bepaald soort thee ontdekt ( lees: gezien in een winkel) een kruiden variant om precies te zijn, die de stofwisseling zou versnellen en als doel had je af te laten vallen

- "hee", dacht ik, "laat dat nou precies mijn doel zijn!"

je voelen m natuurlijk al lang aankomen, kent iemand dit middel miss, en weet iemang mss iets meer erover????

ik vrees namelijk een veetje dat een verslavend middel is en dat zodra je met het gebruik van de ( misschien wel heel vieze) thee stopt je vetcellen zich weer massaal volslurpen....
op de verpakking srond ook al dat het niet laxerend zou wrken, dus het hele idee zou niet op vochtverleis gebaseerd zijn, de verslavende werking zou er ook niet zijn, maar laat ik dat nou iets minder vertouwen...

dus, ...!

heeft iemand een idee oid hierover?
....... gaarne!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 12:22
Verwijderd
Wat zegt de thee zelf dat-ie doet? Is het niet gewoon eetlustremmend? Kruiden kunnen best eetlustremmend zijn, en hebben dan geen effect op vetcellen dus die zullen zich ook niet volslurpen . Ik ken wel een thee die ook afslankend zegt te werken, de moeder van mijn vriend drinkt die en zij heeft een medische opleiding, dus gevaarlijk zal het ook wel niet zijn.

Daarbij is thee warm en het vult je maag, waardoor je sowieso al minder zin in eten hebt

edit: oh, het zou de stofwisseling versnellen. Nou, dan kan er mss wel gewenning optreden ofzo, maar ik denk niet dat het zo zal zijn dat je stofwisseling spontaan drie keer zo langzaam als eerst wordt zodra je ermee stopt - het zal wss wel teruggaan naar hoe het nu is.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 12:23
Verwijderd
Volgens mij staat er ook vaak op de verpakking dat je dat soort dingen niet langer dan (bv.) drie weken achter elkaar mag gebruiken. Daarna moet je dan een bepaalde 'stopperiode' hebben, dat is, denk ik, oa om verslavende werking tegen te gaan.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 12:56
Verwijderd
Van welk merk is die thee als ik vragen mag?

Wij hebben "Ideaal gewicht" thee van Zonnatura geloof ik, en daar worden mijn darmen alleen een beetje overactief van geloof ik . En het is niet eens lekker.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 13:56
MightyDuck
MightyDuck is offline
Is dat niet kwai of quai of chai thee of hoe het ook heet ?

Bevat dacht ik een bron van guarana waardoor het een licht termogeen effect heeft. Iig wederom kan het een klein beetje helpen maar is het geen wondermiddel.
Oud 23-07-2004, 18:45
Verwijderd
wij hebben dat hier thuis, alleen nog niet gebruikt. gekocht op aanraden van een collega van mn moeder, die er wel mee afgevallen was. de thee maakt je minder hongerig, of iig geen zin in tussendoortjes ofzoiets. bij haar hielp het, heb het zelf nog niet geprobeerd.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 21:03
Cookie
Cookie is offline
hoe heet dat spul? ik snack nogal veel namelijk
Oud 23-07-2004, 21:50
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 23-07-2004 @ 22:03 :
hoe heet dat spul? ik snack nogal veel namelijk
clenbuterol

Ik wil eigenlijk zeggen : een beetje thee drinken zorgt er heus niet voor dat je ongelimiteerd kan snacken en toch afslankt

Daarvoor zul je toch echt op je voeding moeten letten, dus kijk maar in het lijntopic

*om mezelf in te dekken voor vreemde acties van personen die het product toevallig kennen : dit was dus een grapje, clenbuterol is een gevaarlijk veterinair medicijn*

Laatst gewijzigd op 23-07-2004 om 21:54.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 17:00
Kill me Ce soir
Kill me Ce soir is offline
Het enige wat ik weet is dat groene thee iig de stofwisseling bevordert...
Oud 24-07-2004, 19:32
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 23-07-2004 @ 22:50 :
clenbuterol

Ik wil eigenlijk zeggen : een beetje thee drinken zorgt er heus niet voor dat je ongelimiteerd kan snacken en toch afslankt

Daarvoor zul je toch echt op je voeding moeten letten, dus kijk maar in het lijntopic

*om mezelf in te dekken voor vreemde acties van personen die het product toevallig kennen : dit was dus een grapje, clenbuterol is een gevaarlijk veterinair medicijn*
zo erg is het nou ook weer niet
Oud 24-07-2004, 22:44
esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 23-07-2004 @ 14:56 :
Is dat niet kwai of quai of chai thee of hoe het ook heet ?

Bevat dacht ik een bron van guarana waardoor het een licht termogeen effect heeft. Iig wederom kan het een klein beetje helpen maar is het geen wondermiddel.

dat zal t qel zijn ja,

ik had ook niet echt verwacht dat t een wondermiddel zou zijn eerlijk gezegd, was gewoon benieuwd
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 10:14
Linda1985
Linda1985 is offline
Ik heb een aantal jaren in een reformwinkel gewerkt en daar verkochten ze chinese Pu Erh thee. Is gewoon kruidenthee, die je echt met een thee-ei moet zetten. Zitten geen enge stoffen in ofzo en er was heel veel animo voor. Het schijnt nog best lekker te zijn en ik hoorde van de klanten dat ze er echt goed van afvielen. Maja meer weet ik er ook niet van.
Oud 26-07-2004, 11:26
MieX
MieX is offline
Pu erh thee zou volgens de chinezen wel werken als je er thee van zet (geen ervaringen over gehoord), ik heb wel gehoord van capsules met dat spul en die werken voor geen meter als ik een aantal mensen moet geloven
Oud 26-07-2004, 12:15
Linda1985
Linda1985 is offline
Citaat:
MieX schreef op 26-07-2004 @ 12:26 :
Pu erh thee zou volgens de chinezen wel werken als je er thee van zet (geen ervaringen over gehoord), ik heb wel gehoord van capsules met dat spul en die werken voor geen meter als ik een aantal mensen moet geloven
Ja capsules zijn minder ja, ik bedoel ook echt de thee.
Oud 29-07-2004, 06:29
debotjuh
debotjuh is offline
capsules moet je nooit nemen !!!! ikzelf heb van die appelazijn afslank capsules en die helpen niet echt het beste kan je gewoon 3 x op een dag normaal eten en laat je tussendoortjes ( snacks)staan pak daar voor in de plaats iets gezonds dat is gewoon de beste manier van afvallen
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 11:21
Sterretje*
Sterretje* is offline
Ik drink Groene Thee van Pickwick, dit zou ook bekend staan als afvalthee. Volgens mij moet je 1 zakje in een kop kookend water doen, maar ik doe het gewoon in een hele pot anders vind ik het vies smaken. En doordat je dan veel water binnen krijgt vult je maag zich en heb je minder trek.

Liefs, Magic_STAR*
Oud 29-07-2004, 13:36
esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
Linda1985 schreef op 26-07-2004 @ 11:14 :
Ik heb een aantal jaren in een reformwinkel gewerkt en daar verkochten ze chinese Pu Erh thee. Is gewoon kruidenthee, die je echt met een thee-ei moet zetten. Zitten geen enge stoffen in ofzo en er was heel veel animo voor. Het schijnt nog best lekker te zijn en ik hoorde van de klanten dat ze er echt goed van afvielen. Maja meer weet ik er ook niet van.

keb m gekocht en idd die is het!

ik moet eerlijk zeggen dat na het eerste kopje ik het gevoel had flink genaaid te zijn, omdat het eigelijk gewoon naar van die engelse thee van pickwick smaakt, maar als jij het zegt....

ik vind het altijd wel weer frapant al er op staat dat het t best werkt als je 2 kopjes voor de maaltijd nuttigt...
eerst veel drinken ( iets zonder kalorietjes) en dan eten, dan eet je idd minder en heb je minder trek van te voren, heb ik geen dure thee voor nodig, maar wie weet hebben de kruiden idd een vetoplossende werking zoals er evenals op de verpakking staat vermeld.

ik houd jullie op de hoogte
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 15:53
Linda1985
Linda1985 is offline
Citaat:
esprit-chick schreef op 29-07-2004 @ 14:36 :
keb m gekocht en idd die is het!

ik moet eerlijk zeggen dat na het eerste kopje ik het gevoel had flink genaaid te zijn, omdat het eigelijk gewoon naar van die engelse thee van pickwick smaakt, maar als jij het zegt....

ik vind het altijd wel weer frapant al er op staat dat het t best werkt als je 2 kopjes voor de maaltijd nuttigt...
eerst veel drinken ( iets zonder kalorietjes) en dan eten, dan eet je idd minder en heb je minder trek van te voren, heb ik geen dure thee voor nodig, maar wie weet hebben de kruiden idd een vetoplossende werking zoals er evenals op de verpakking staat vermeld.

ik houd jullie op de hoogte
Hm duur??? Als het goed is is ie echt niet duur anders ben je echt flink genept. Je moet zoiets eigenlijk in zo'n reformwinkel halen zonder merknaam (dus geen de tuinen oid, die zijn altijd erg duur) maar gewoon een reformwinkeltje in t dorp zoiets. En dan echt de losse thee, dan zou een pond van die thee echt maar een paar euro's moeten kosten.

Owja, over pickwick-thee, als je die echt voor je gezondheid zou willen drinken, niet doen. Pickwickthee bevat looizuur e.d. en das echt heel ongezond. Is hetzelfde goedje als wat ze gebruiken om ouden meubelen te looien (is soort van afbijten). Gewoon als gezelligheidsdrankje is er niets mis mee trouwens hoor. Maar dus niet 2-3 liter op een dag gaan drinken om af te vallen oid.

Een bron of waarheidsgarantie kan ik niet geven, maar dit heb ik toen geleerd in de reformwinkel van de eigenaar en de eigenaar was homeopaat en helemaal opgeleid in de reform-sector
Oud 01-08-2004, 21:46
watervlo
watervlo is offline
Citaat:
esprit-chick schreef op 23-07-2004 @ 13:19 :
beste mede- forummer,

onlangs heb ik een bepaald soort thee ontdekt ( lees: gezien in een winkel) een kruiden variant om precies te zijn, die de stofwisseling zou versnellen en als doel had je af te laten vallen

- "hee", dacht ik, "laat dat nou precies mijn doel zijn!"

je voelen m natuurlijk al lang aankomen, kent iemand dit middel miss, en weet iemang mss iets meer erover????

ik vrees namelijk een veetje dat een verslavend middel is en dat zodra je met het gebruik van de ( misschien wel heel vieze) thee stopt je vetcellen zich weer massaal volslurpen....
op de verpakking srond ook al dat het niet laxerend zou wrken, dus het hele idee zou niet op vochtverleis gebaseerd zijn, de verslavende werking zou er ook niet zijn, maar laat ik dat nou iets minder vertouwen...

dus, ...!

heeft iemand een idee oid hierover?
....... gaarne!
Dat spul heet Pu-er thee. De kilo's vliegen er dan weliswaar af, maar dat komt vlgens mij dat het zo gigantisch smerig is dat je de rest van de dag geen hap meer door je keel kunt krijgen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten