Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2004, 11:58
xxx_maartje_xxx
xxx_maartje_xxx is offline
Toen ik een jaar geleden naar de orto ging voor een beugel, werden er rontgenfotos gemaakt en kwamen ze er achter dat ik een heleboel kiezen en tanden miste. daar hd ik dan wel melktanden voor, maar er zaten geen egte kiezen onder. ik mis 8 kiezen en 2 tanden. ik vraag me af of meer mensen dit hebben, en wat ze eraan gaan doen, danwel hebben gedaan.

kuzz
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 12:16
luchtballon
luchtballon is offline
Ja heb ik ook.

ik mis 2 of 3 kiezen (weeniemeer) en een tand.

Ze wilden heel graag 4 kiezen gaan trekken(en dan een beugel).. maar dat zag ik niet zo zitten, dus nu heb ik nog steeds melk kiezen en het staat ook niet helemaal recht. Dus misschien laat ik er nog wel wat aan doen. Die melkkiezen moeten er iig ooit uit..

Mijn broer heeft het ook, maar die heeft nog ruimte over in zijn kaak, en daar wilden ze eerst een nep-iets in zetten. Weet niet hoe dat heet.
Oud 27-07-2004, 12:41
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 27-07-2004 @ 13:16 :

Mijn broer heeft het ook, maar die heeft nog ruimte over in zijn kaak, en daar wilden ze eerst een nep-iets in zetten. Weet niet hoe dat heet.
Een kroon?
Oud 27-07-2004, 13:01
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Qamra schreef op 27-07-2004 @ 13:41 :
Een kroon?
Volgens mij was het iets anders, maar ik kon niks anders bedenken..
Oud 27-07-2004, 13:10
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 27-07-2004 @ 14:01 :
Volgens mij was het iets anders, maar ik kon niks anders bedenken..
een kunstgebitje
Oud 27-07-2004, 15:50
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 27-07-2004 @ 13:16 :
Een brug?
Oud 27-07-2004, 15:54
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
M@rco schreef op 27-07-2004 @ 16:50 :
Een brug?
wie weet.

Ik weet het echt niet meer.. sorry
Oud 27-07-2004, 15:54
JantjePietje
JantjePietje is offline
Ik heb een paar extra tanden en wil ze best aan je doneren, als jij dat wil.
Oud 27-07-2004, 18:04
Rachel
Rachel is offline
Ik heb dat ook..
heb 2 kiezen niet, en heb er een "grote mensen tand" eruit getrokken... dus nu heb ik 2 gaten, en 1 kies moet nog getrokken worden
maar hij wil dat ik ga beugelen, maar dat doe ik echt niet, laat er wel van die stift tanden in zetten
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 18:58
Gruppie
Gruppie is offline
Ik mis 2 voortanden boven (die naast je hoektanden zitten zeg maar..).

Ik kon kiezen tussen OF een beugel OF zo'n brug/kroon/shift (ik weet ook niet hoe het heet). Heb voor de beugel gekozen. Het heeft +- 8 jaar geduurd (en heb nu nog een nachtbeugel) maar als ik nu naar de ortho ga en de assistent mijn gebit controleert zegt ze pas na lang kijken en tellen:'oh nou zie ik het, je mist twee tanden!'
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 19:16
Symphony
Symphony is offline
ow berg je maar. mn broer had dat ook en die heeft jaren een beugel gehad - nog steeds - twee operaties en weken dat ie niet kon eten...

sorry, erg opbeurend, mss valt t mee
Oud 27-07-2004, 20:13
Rachel
Rachel is offline
Idd daarom wilde ik dat niet...
ik moest (waarschijnlijk, net als Gruppie) super lang beugelen.. daar had ik geen behoefte aan, eerst wel... 6 tanden laten trekken en dan beugelen... maar toen gebeurde er wat in ons gezin, en toen had ik er echt geen zin meer in...

Maja ben benieuwd, in sept. moet ik weer... en ik heb (na 6 jaar weer) eindelijk 2 kiezen gewisseld, en dan 1 tand eruit getrokken
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 09:41
SmileTouchKiss
SmileTouchKiss is offline
Ik herken dit, ik mis de 2 hoektanden en mn snijtanden staan op de plaats van die hoektanden (snappie??). Daarbij was ik ook nog eens heel laat met wisselen zodat ik nu op mn 18e met een beugel omloop, sinds een week voor mn 18e verjaardag (al bijna 8 maanden dus). De snijtanden worden naar achteren getrokken zodat er nieuwe hoektanden (implantaten) kunnen worden gezet op de plaats waar hoektanden ook echt horen. Maar voordat ik zover ben, zijn we al een flinke poos verder.
Ik baal hier best wel van, vooral omdat ik verder een goed en regelmatig gebit heb.
Maar ik hou in gedachten dat ik anders later zeker weten spijt hiervan zou krijgen als ik geen beugel zou nemen.
Waarschijnlijk denken jullie wel van: o jakkie op je 18e nog een beugel, wat zouden anderen daar wel neit vna zeggen. Maar ik heb nog nooit 1 negatieve reactie gehad, alleen maar positieve omdat ik mijn best doe voor een mooi gebit
Oud 03-08-2004, 10:20
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ik heb 2 melk-hoektanden (of waren het snijtanden, volgens mij de laatste). Dat kwam omdat de 'grote'/normale tanden overdwars zaten en dus niet de melktanden konden vervangen. Met wat snijwerk zijn de 'grote'/normale tanden er nu uitgehaald en loop ik met 2 melktanden rond
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten