Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2002, 15:57
Balance
Balance is offline
Ik vroeg me af of het ergens vastgesteld is welke weging er gesteld worden aan bijv. gewone toetsen of dossiertoetsen of niet?

gewone toetsen lijkt me dat elke school dat zelf mag bepalen, maar hoe zit dat met dossiertoetsen?

daarom is mijn vraag:
- wat is de hoogste en laagste weging bij jullie (dit jaar) voor gewone toetsen?
- wat is de hoogste en laagste weging voor dossiertoetsen?
- krijgen jullie voor veel vakken ook plusjes? (dus eigenlijk geen echte weging, 't moet alleen voldoende zijn)
- vind je het te veel/te weinig?

oh ja, in percentage een antwoord geven is misschien het handigst, want bij ons is het totaal aan wegingen 100 maar misschien is dat niet bij iedereen zo....
Oud 14-05-2002, 17:57
Sommetje
Sommetje is offline
Voor het rapport: dat mag de schoolleiding en/of de sectie bepalen

Wettige bepaald:
Voor het schoolexamen: 80% dossiertoetsen + 20% PO's = 100%=50 % van het definitieve cijfer op je eindlijst

Examencijfer: 50% schoolexamen + 50% C.S.E = 100%
Oud 14-05-2002, 18:42
the tourist
the tourist is offline
Misschien een stomme vraag, maar wat bedoel je met dossiertoetsen??
Bij mij (4 vwo) tellen alle toetsen die ik maak mee voor mijn eindexamen (SE), wat 50% is van het echte eindcijfer (de andere 50% is dus CE)
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 19:07
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef:
Misschien een stomme vraag, maar wat bedoel je met dossiertoetsen??
Toetsen die je voor je schoolexamen maakt (SE).
Bij mij (4 vwo) tellen alle toetsen die ik maak mee voor mijn eindexamen (SE),

wat 50% is van het echte eindcijfer (de andere 50% is dus CE)
CE is het eindexamen wat je aan het einde van 6v of 5h maakt in mei (zo rond deze tijd). De cijfers daarvan tellen voor de helft mee voor het cijfer op je diploma. De andere helft is een gewogen gemiddelde van je schoolexamens.

Er zijn vakken -bijv. ANW- die alleen maar een schoolexamen hebben. Dan tellen alleen die cijfers mee voor je diploma.

Ik hoop dat ik het wat duidelijker heb kunnen maken.

Doei,

Sommetje
Oud 16-05-2002, 15:28
Balance
Balance is offline
ja, misschien noemen ze het op andere scholen anders, maar dossiertoetsen zijn gewoon de toetsen die meetellen voor je examen.

voor ma1 hebben wij bijvoorbeeld 4 dossiertoetsen van 20% en 1 PO van 20%. Samen is dat je examencijfer.
Die neem je dus ook mee naar het volgende jaar, mocht het een vak betreffen dat je meerdere jaren hebt.

Of soms is het, zoals inderdaad eerder gezegd, zo dat je de ene helft dossier hebt en de andere helft Centraal Examen.

Maar ik heb bijvoorbeeld voor literatuur maar 2 toetsen per jaar, met elk weging 50. Het is dus geen dossier, dus niet wettelijk bepaald, maar staat er niet ergens ofzo dat het tot een maximum mag gaan?

En voor dossiertoetsen vind ik eigenlijk gemiddeld 20 of 30% ook wel veel...
Oud 16-05-2002, 19:30
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Sommetje schreef:
CE is het eindexamen wat je aan het einde van 6v of 5h maakt in mei (zo rond deze tijd). De cijfers daarvan tellen voor de helft mee voor het cijfer op je diploma. De andere helft is een gewogen gemiddelde van je schoolexamens.

Er zijn vakken -bijv. ANW- die alleen maar een schoolexamen hebben. Dan tellen alleen die cijfers mee voor je diploma.

Ik hoop dat ik het wat duidelijker heb kunnen maken.

Doei,

Sommetje
Dit bedoelde ik niet, maar ik begrijp het al door wat linda85 zei! wij noemen dossiertoetsen SE-toetsen.
tellen bij jullie trouwens alle toetsen die jullie maken mee voor het examen? (dus maken jullie alleen maar dossiertoetsen?)
dat mag geloof ik wettelijk niet, maar bij mij op school is dat wel zo. ik vind het op zich wel goed, zo heb je niet zoveel toetsen die echt gigantisch zwaar tellen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten