Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2002, 20:23
Oen
Oen is offline
Gaat iemand op vrijdag as naar de masterclass dimensie theorie in Eindhoven. En weet je er al wat van, ik heb geen flauw idee wat het is maar wil gewoon weer wat slimmer worden.
Advertentie
Oud 09-03-2002, 20:23
Oen
Oen is offline
Sorry voor de verkeerde titel.
Oud 09-03-2002, 20:24
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Oen schreef:
Sorry voor de verkeerde titel.
Excuses aangenomen!

Groetjes
Ben(die ook benieuwd is wat het inhoudt en zijn boeken er even op gaat naslaan
Oud 09-03-2002, 21:46
Oen
Oen is offline
http://www.win.tue.nl/masterclass2002/
Voor een korte inleiding van die dag.

Citaat:
Dimensie-analyse:
inzicht zonder te rekenen
Kun je de kracht van de vuurwerkramp in Enschede bepalen door alleen te kijken naar de video-opname? Kun je de slingertijd van een staartklok bepalen uit slechts de lengte van de slinger? Kun je het gedrag van een zeeschip te weten komen door proeven te doen met een schaalmodel? Dergelijke vragen kunnen verrassend genoeg beantwoord worden zonder enig rekenwerk. Je hoeft alleen maar te kijken hoe fysische dimensies zoals tijd, lengte en massa in deze systemen voorkomen. Deze werkwijze noemen we dimensie-analyse.
Gebroken dimensies:
bestaan ze echt?
We weten allemaal wat het betekent als iets 1, 2 of 3 dimensies heeft. We denken dan aan een lijn, een vlak en de hele ruimte. Maar zijn er ook objecten met gebroken dimensie, bijvoorbeeld iets met dimensie 1.43? Het antwoord luidt ja. De omtrek van een wolk of de kustlijn van Nederland bijvoorbeeld hebben gebroken dimensies. Wiskundigen hebben een manier ontwikkeld om gebroken dimensies te definiëren en te benutten. Een intrigerend fenomeen!

Programma Masterclass
9:30 Ontvangst met koffie en thee
10:00 College
11:00 Koffie en thee
11:15 Practicum
12:00 Bespreking Opdracht
12:30 Lunch
13:30 College
14:30 Practicum
15:00 Koffie en thee
15:15 Demonstratie
16:00 Einde
Er staat wel 4x koffie of lunch

Oud 09-03-2002, 23:24
GinnyPig
GinnyPig is offline
Die uitnodiging heb ik ook ontvangen ja...

Maar het is voor mij te ver (Amsterdam) en heb het te druk...
Oud 10-03-2002, 00:59
Tampert
Tampert is offline
Mja ik studer al. al lijtk het onderwerp me boeiend...

Ik heb ook even de vrijheid genomen je topictitel ietwat bnegrijpelijker te herformuleren
Oud 10-03-2002, 09:50
Oen
Oen is offline
Hoever is dat van Amsterdam, zo'n anderhalf uur met de trein. Ja is toch het dubbele van mij.
En Tampert bedankt

[Dit bericht is aangepast door Oen (10-03-2002).]
Oud 10-03-2002, 10:41
GinnyPig
GinnyPig is offline
Citaat:
Oen schreef:
Hoever is dat van Amsterdam, zo'n anderhalf uur met de trein. Ja is toch het dubbele van mij.
En Tampert bedankt

[Dit bericht is aangepast door Oen (10-03-2002).]
Hehe, sja, het is maar wat je er voor over hebt. Maar ik heb het gewoon te druk... veelste druk...
Oud 10-03-2002, 13:08
Oen
Oen is offline
Ik eigenlijk ook. Moet ook 1 dag eerder mijn Profielwerkstuk inleveren en ook een dag eerder mijn proefwerk wiskunde B2 maken.
Oud 10-09-2004, 11:44
Frans_2
Frans_2 is offline
Je hoeft niet ver te reizen om te leren over een andere dimensie en er ook bijna geen geld voor te betalen.

Ga naar de bieb en leen het boek van prof. F. Weinreb "De Bijbel als Schepping" (de titel wijst dus al op het feit dat de Bijbel niet als ontwikkeling door vele jaren heen kwam, maar in de vorm van "kaboem, hier istie"). Met eenvoudige wiskunde bewijst hij het bestaan van een andere dimensie, ver-telt (komt van tellen!) hij het bestaan van hetgeen wat onder de woorden van de beelden verborgen ligt, de andere dimensies. Niet denken aan bevolkingsgroepen of religies of vaagheden of zo, of alleen te begrijpen voor iemand met een bepaalde studierichting of een bepaalde leeftijd, dit is n.v.t.

Een kind kan het begrijpen, het is oude kennis met niet te weerleggen bewijzen, niet met theorieën gestaafd van het is wellicht zus of zo of ik denk dat het zus of zo is. Het is schaars en bijzonder dat het gewoon in het Nederlands te lezen is.

Simpelweg de weg naar een andere dimensie is :
Beeld ervan op deze wereld - hebreeuws woord ervan - hebreeuwse (ver-)telling ervan - verhouding ervan t.ov. ander woord of zinsverband, t.o.v. tijden, generaties e.d.

Nogmaals: het is eenvoudig en bewijsbaar en aanwijsbaar. De grens tot het komen ervan ligt echter in iemands geest, het is niet zo dat iedereen het kan lezen. Je kunt het het beste lezen alsof je een kind bent die net naar school gaat en nieuwe dingen gaat leren, in de geest van een kind dus a.h.w.
Oud 10-09-2004, 12:16
GinnyPig
GinnyPig is offline
Citaat:
Frans_2 schreef op 10-09-2004 @ 12:44 :
Je hoeft niet ver te reizen om te leren over een andere dimensie en er ook bijna geen geld voor te betalen.

Ga naar de bieb en leen het boek van prof. F. Weinreb "De Bijbel als Schepping" (de titel wijst dus al op het feit dat de Bijbel niet als ontwikkeling door vele jaren heen kwam, maar in de vorm van "kaboem, hier istie"). Met eenvoudige wiskunde bewijst hij het bestaan van een andere dimensie, ver-telt (komt van tellen!) hij het bestaan van hetgeen wat onder de woorden van de beelden verborgen ligt, de andere dimensies. Niet denken aan bevolkingsgroepen of religies of vaagheden of zo, of alleen te begrijpen voor iemand met een bepaalde studierichting of een bepaalde leeftijd, dit is n.v.t.

Een kind kan het begrijpen, het is oude kennis met niet te weerleggen bewijzen, niet met theorieën gestaafd van het is wellicht zus of zo of ik denk dat het zus of zo is. Het is schaars en bijzonder dat het gewoon in het Nederlands te lezen is.

Simpelweg de weg naar een andere dimensie is :
Beeld ervan op deze wereld - hebreeuws woord ervan - hebreeuwse (ver-)telling ervan - verhouding ervan t.ov. ander woord of zinsverband, t.o.v. tijden, generaties e.d.

Nogmaals: het is eenvoudig en bewijsbaar en aanwijsbaar. De grens tot het komen ervan ligt echter in iemands geest, het is niet zo dat iedereen het kan lezen. Je kunt het het beste lezen alsof je een kind bent die net naar school gaat en nieuwe dingen gaat leren, in de geest van een kind dus a.h.w.

Ga je alleen maar naar dat boek verwijzen, of kom je zelf ook nog met ideëen?

Sidenote: al z'n posts tot nu toe zijn verwijzingen naar dat boek...
Oud 10-09-2004, 13:22
Verwijderd
Citaat:
[onzinverhaal]
Legendarisch, een up van twee en een half jaar!

Oud 10-09-2004, 13:34
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Fijn, maar je moet echt niet in zo'n oude topics replyen...

Regels voor berichten