Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2004, 11:51
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
wieps, nog eentje...

"Ik heb een verkeerde beslissing genomen"
do 29/07/04 - De regerende wereldkampioen houdt het mountainbike voor bekeken. Op een persconferentie donderdagvoormiddag gaf hij toe epo te hebben gebruikt.

(foto Belga)
Filip Meirhaeghe stopt met onmiddellijke ingang met wielrennen. Op een persconferentie donderdagvoormiddag lichtte Meirhaeghe zijn beslissing toe. Twee dagen voor de wereldbekermanche in Mont-Sainte-Anne (Canada) is hij bij een controle buiten competitie betrapt op het gebruik van epo. Hij gaf heel eerlijk toe dat hij bewust slikte. "Ik had maar één doel voor ogen, goud op de olympische spelen, het enige dat ik nog niet heb kunnen winnen. Daarom heb ik bewust gekozen voor een bepaald product".

"Ik wou niet falen, ik wou alles winnen en om dat te kunnen, heb ik een verkeerde beslissing genomen", vertelde hij aan de verzamelde pers. "Ik heb een fout gemaakt, maar ik ben ook maar een mens als iedereen", voegde de wereldkampioen er nog aan toe. Zeven weken geleden heeft de mountainbiker, verblind door het succes, voor het eerst naar epo gegrepen.

Het nieuws is ook een streep door de rekening van de Belgische ambities op de Olympische Spelen. Meirhaeghe leek een zekerheid voor een medaille in het moutainbike.

Meirhaeghe is 33 jaar en behaalde op de Olympische Spelen in Sydney een zilveren medaille. Ook in Athene was hij één van de grote kanshebbers op goud.

Twee jaar geleden werd Meirhaeghe al tweede op het wereldkampioenschap. Vorig jaar deed hij het dus nog beter met een gouden medaille.

< Lees de reacties op het afscheid van Meirhaeghe

Fiche van Filip Meirhaeghe
De 33-jarige Meirhaeghe won de wereldbekermanche in Mont Saint-Anne twee dagen nadat hij positief testte. Een week later won hij opnieuw. Hij is momenteel leider in de werelbekerstand.

Geboren: 5 maart 1971 in Maarkedal
Bijnaam: "Popeye"

Palmares:
Belgisch kampioen: '96, '98, '00, '01
Parijs-Roubaix mountainbike: '97, '02
WK: '98: 3e, '99: 3e, '02: 2e, '03: 1e
Europees kampioen in 2000
Olympische Spelen: zilver in Sydney '00
Winnaar Wereldbeker in 2002
Won 11 WB-manches, de laatste op 3 juli in het Canadese Calgary
Oud 29-07-2004, 14:24
Montoya
Montoya is offline
3e belg al in een week of 3
Oud 29-07-2004, 15:00
Boogie
Boogie is offline
Mjah, hij zat in een dip, de prestaties gingen niet meer, maar hij kreeg wel massa's druk op z'n nek vanwege de Olympische Spelen.
Oud 29-07-2004, 18:23
Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik verschrok me vannacht toen ik thuis kwam een hoedje toen ik het hoorde bij het nieuws dat hij onmiddellijk stopte.
Toen ik in de voormiddag de krant las en dus wist dat hij al toegaf, vond ik het enorm jammer én maak ik me bedenkingen over oa zijn trui.
Oud 29-07-2004, 18:23
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Montoya schreef op 29-07-2004 @ 15:24 :
3e belg al in een week of 3
ik mis er eentje?
Oud 29-07-2004, 18:26
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Bruylandts, Brandt en nu Meirhaeghe
Oud 29-07-2004, 18:28
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 29-07-2004 @ 19:26 :
Bruylandts, Brandt en nu Meirhaeghe
oja.. Brandt was ik al vergeten
Oud 29-07-2004, 18:29
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 29-07-2004 @ 19:28 :
oja.. Brandt was ik al vergeten
't zijn er ook zoveel
Oud 30-07-2004, 13:56
Tofke_H
Tofke_H is offline
overal lees je nu dat er nog vele zullen volgen... ik ben benieuwd.
Oud 30-07-2004, 16:03
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
vind het wel jammer van Meirhaeghe, woont op 300 meter van mij hier, zie hem echt veel trainen, maar hij wou het TE graag, ook niet gezond, de domme jongen
Oud 31-07-2004, 18:26
Verwijderd
Jammer, want ik vond het een sympathieke gast. Kheb het MTB-en de laatste tijd niet echt goed gevolgd, maar gezien zijn prestatie in Houffalize vond ik doping wel gerechtvaardigd. Hij en Brentjes zijn me toen zwaar tegengevallen. Hopen dat Brentjes het wel redt
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 13:14
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
David Millar twee jaar geschorst
2004-08-04, 18:25:00
LONDON [SD] - David Millar is zijn wereldtitel bij het tijdrijden kwijt. De Britse renner is bovendien voor twee jaar geschorst wegens het gebruik van de bloeddoping EPO.
Millar gaf onlangs zelf toe dat hij verboden middelen had gebruikt. De Britse wielerfederatie besloot de Brit, die niet werd betrapt, toch de schorsen. De Brit mocht al niet meedoen aan de Tour. De Brit veroverde in 2003 de wereldtitel bij de tijdrijders. Michael Rogers werd tijdens het WK tweede.
Reageren

Regels voor berichten