Bedankt zeg
Waar ik me persoonlijk ook aan stoor (iemand in deze thread zei dat ook): de achterpoot van die derde kat, die scheef staat. Ik heb in potlood echt zitten prutsen om die goed te krijgen en het lukte me gewoon niet. Dat heb ik wel vaker, dus zo goed ben ik nu ook weer niet

dus als iemand daar tips over heeft ... altijd welkom.
Voor de rest: bij dat zwarte katje dacht ik zelf ook: ik heb dit al eerder gezien

ik weet niet van waar, maar ik denk dat het inderdaad een beetje een algemene, typische tekenstijl is. Vooral die oogjes dan. Maar ja, anderzijds denk ik dan: er bestaan bijna enkel standaard-ogen. Cirkeltjes met puntjes in, gewoon puntjes, lijntjes, gewoon cirkeltjes ... het is allemaal wel al eens gedaan, dus op vlak van ogen kan je moeilijk nog vernieuwend zijn (ogen in de vorm van een aanhangwagentje?

) En die kuikens zijn ook wel een typische stijl ja, maar ik vond ze toch wel leuk. Ze zijn gebaseerd op echte waterhoenkuikens, vandaar ook de grote poten. Die beestjes hebben dus echt poten die bijna even groot zijn als hun lichaam
De derde kat deed mij ook wel een beetje aan de affiches van Toulouse-Lautrec en vooral aan die van Steinlen denken. Steinlen heeft veel katten getekend, een beetje in die stijl. Die kat van mij is een beetje geïnspireerd op die stijl, maar ook op een waarnemingstekening die ik van een kat gemaakt had, in Frankrijk geloof ik. Die kat lag toen eigenlijk neer. Toen heb ik de tekening op zijn zij gelegd, en er een staande kat van gemaakt. Vandaar ook dat ze anatomisch niet helemaal correct is

Maarreh, om het niveau van Steinlen te bereiken zal ik toch nog héél veel moeten oefenen, want die was echt een krak in het tekenen van katten! Hij was trouwens de tekenaar van die bekende poster met die zwarte kat op (tournée du chat noir).