Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2004, 03:03
KleineTomaat
KleineTomaat is offline
Waarde lezers,

In dit topic (want het is godverdomme het topic en niet de topic) zal ik in de komende jaren talloze gedichten, versjes, distichonnen, terza rima's, kwatrijnen, limericks, kwintijnen, limmericks, rondelen, sonetten, Shakespeariaanse sonetten, Spernseriaanse strofes, heldendichten, idyllen, haiku's, wat u maar wil maken.

En het mooie hiervan is, ik doe het allemaal in opdracht . En nog mooier, in opdracht van u !

Dus schroom niet, u kan een paar dingen kiezen, te noemen;

1.Het onderwerp
Wilt u een gedicht over een algemeen clichématig onderwerp zoals de liefde, de dood, of wellicht een zeer specifiek onderwerp, zoals verspote haarvaten of de playmobil bouwverf cabine ? Alles kan, alles mag, u roept maar.

2.Het soort gedicht.
Bent u tevreden met een kort gevleugeld woord, of heeft u liever dat ik een pagina of 20 wijdt aan uw onderwerp ? Alles kan, alles mag. Uiteraard moet u als u voor iets dergelijks als het laatse kiest wel langer op antwoord wachten.

3.Voorkeuren voor rijmsoort, metrum, rijmschema, het vele of weinige gebruik van beeldspraak en dergelijke.
Bent u een liefhebber van straight to the point dichten, of heeft u liever dat ik als een ware horoscoopschrijver in algemeenheden en onduidelijke beeldspraak maar wat lariekoek over uw onderwerp roep ? Alles kan, alles mag, u roept maar.

Welnu.
Dan wacht ik op opdracht nummero één.

Laatst gewijzigd op 01-08-2004 om 03:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2004, 03:25
p-chez
p-chez is offline
Het onderwerp wat wel eens lichtelijk aan de kaak gesteld mag worden is, met jouw goedkeuren, Ice Tea.
Het hoeft natuurlijk niet een buitensporig uitgebreide taalstructuele uitbarsting te zijn, slechts de hoeveelheid woorden die nodig zijn om het onderwerp goed tot zijn recht te laten komen, is voldoende.
De manier van schrijven is uiteraard volledig vrij, mits de sfeer en entourage van het drinken van Ice Tea maar, wederom, volledig tot zijn recht komt! Me dunkt dat beeldspraak en prachtige metaforen hiervoor zeer geschikt zijn.
Oud 01-08-2004, 03:30
KleineTomaat
KleineTomaat is offline
Citaat:
p-chez schreef op 01-08-2004 @ 04:25 :
Het onderwerp wat wel eens lichtelijk aan de kaak gesteld mag worden is, met jouw goedkeuren, Ice Tea.
Het hoeft natuurlijk niet een buitensporig uitgebreide taalstructuele uitbarsting te zijn, slechts de hoeveelheid woorden die nodig zijn om het onderwerp goed tot zijn recht te laten komen, is voldoende.
De manier van schrijven is uiteraard volledig vrij, mits de sfeer en entourage van het drinken van Ice Tea maar, wederom, volledig tot zijn recht komt! Me dunkt dat beeldspraak en prachtige metaforen hiervoor zeer geschikt zijn.
Kijk, dat is nou fijn. Een opdracht. Ik ga straks nog een sigaretje roken en daarna in bed voor het slapen nadenken over hoe ik de sfeer en entourage van het ijsthee-drinken via een...wat zal ik doen...via een tanka denk ik...aan zelfs de siberische ossenmelk-kweker duidelijk maak.

De voorlopige werktitel is Ice Tea.
Oud 01-08-2004, 09:53
Halogeen
Halogeen is offline
Ik mag dit wel, ben iig ontzettend benieuwd naar het resultaat.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 10:18
J. Kirschner
J. Kirschner is offline
doe je ook zware proza?

zo ja, kan je dan een stuk maken over de emoties die ik heb bij het verschonen van de kattebak?
Oud 01-08-2004, 23:41
KleineTomaat
KleineTomaat is offline
Citaat:
J. Kirschner schreef op 01-08-2004 @ 11:18 :
doe je ook zware proza?

zo ja, kan je dan een stuk maken over de emoties die ik heb bij het verschonen van de kattebak?
Maar natuurlijk, ik ben zelf ook een kattenabkverschoner. De aanvraag staat genoteerd.

Ice Tea is bijna af en wordt op 10 augustus hier bekend gemaakt.
Oud 02-08-2004, 11:04
xineof
xineof is offline
Leuk initiatief, ik ben benieuwd wat ervan gaat worden .

Ik heb al wel een ideetje in mijn hoofd, maar zal daarmee nog even wachten totdat je het eerste gedicht af hebt, want anders stapelen de opdrachten zich op en kun je het niet meer bijhouden .
Oud 02-08-2004, 11:47
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
(want het is godverdomme het topic en niet de topic)
Mag allebei.
In de Van Dale staat: de topic trouwens.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 02:26
KleineTomaat
KleineTomaat is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 02-08-2004 @ 12:47 :
Mag allebei.
In de Van Dale staat: de topic trouwens.
Authoriteitsargument. .
Oud 03-08-2004, 09:12
Sjoerd
Sjoerd is offline
Haha, Cool idee! Ik denk nog wel even over een leuk thema voor een gedicht ofzo.. Anders krijg je 't zo druk..
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 22:08
KleineTomaat
KleineTomaat is offline
Let wel, verwacht geen literaire hoogstandjes van mijn kant. . Ik heb er gewoon lol in. .
Oud 05-08-2004, 21:18
KleineTomaat
KleineTomaat is offline
Iets vroeger dan gepland.

Ice Tea.
Haiku.

Water en citroen,
zacht als de lenteregen,
zoet als de liefde.

Wha'ever. .
Oud 05-08-2004, 21:22
Verwijderd
poep

zonder dit
niet te leven
hoog nodige behoefde
lekkere lucht

minstens 1x per dag
soms een keer meer
1x per jaar
het is dun

lekker of vies
zegt u het maar
ik maakte dit gedicht
het is klaar
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 08:22
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
KleineTomaat schreef op 05-08-2004 @ 22:18 :
Iets vroeger dan gepland.

Ice Tea.
Haiku.

Water en citroen,
zacht als de lenteregen,
zoet als de liefde.

Wha'ever. .
Niet "zacht als de lentemaagden" ?

Ok (of beter: aldus !): tweewerf vier regels over het baden in plasjes navelzweet door allerhande klein gevleugelte. Tweede vers moet een onverwachte, apocalyptische wending hebben; eindrijm: abac abac; metrum: dactylus. Succes.
Reageren

Regels voor berichten