Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2004, 13:06
Mo6
Mo6 is offline
mensen, ik ga binnenkort verhuizen naar Groningen! eindelijk op kamers... maargoed, ik moet dus ook een beste internetverbinding hebben, maar ook weer niet te duur!

er moeten 3 personen op aangesloten worden en daarvan zijn zeker 2 af en toe online aan het gamen. de ps2 moet ook online erop kunnen en het moet natuurlijk nog een beetje betaalbaar zijn!

weet iemand wat ik moet hebben?? en hoe snel ik het beste kan nemen!??
Oud 02-08-2004, 13:37
Koen
Koen is offline
Dat ligt er allereerst compleet aan wat je budget is en wat je kan krijgen. In Groningen kan je @Home via de kabel krijgen als ik me niet vergis. Daarnaast kan je kijken of BBNed, BabyXL of KPN ADSL op jouw postcode beschikbaar is. Zodra je weet wat je kan krijgen en wat je ervoor wilt betalen, kan je een keuze maken.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 14:29
Chimera
Chimera is offline
Met 3 man lijkt het me dat je best de snelste kan nemen. Voorbeeld:

Demon DSL Express:
8192/1024 - 65 euro / maand.

Wel een tipje: over 't algmeen kun je gamen wel vergeten als iemand vol eMule ofzo aan heeft staan. Het is zaak hier hele duidelijke afspraken over te maken.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 14:41
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Chimera schreef op 02-08-2004 @ 15:29 :
Wel een tipje: over 't algmeen kun je gamen wel vergeten als iemand vol eMule ofzo aan heeft staan. Het is zaak hier hele duidelijke afspraken over te maken.
Stel je in eMule toch gewoon een upload limiet in van 50 kB/sec ofzo?
Oud 02-08-2004, 15:25
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 02-08-2004 @ 15:41 :
Ja, maar ten eerste bevatten niet alle programma's een cap op de upload en ten tweede kunnen mensen het altijd een keer vergeten.

Verder is 8192/1024 natuurlijk gewoon _lekker_ Je hebt dan theoretisch een downloadsnelheid per persoon van tussen de 250 en 300 KB/sec en 1024 KB upload is natuurlijk voor online gamen ook meer dan voldoende (ik kan hier perfect met twee man online spelen op een 416 KB up lijntje).
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 16:22
Mo6
Mo6 is offline
hmmm... 65 euro is wel vrij veel, 40 euro lijkt me beter... wat is dan het beste??

en kabelinternet is trouwens nogal beroerd omdat je daarbij voor elke extra verbinding weer extra geld moet betalen dacht ik...
Oud 02-08-2004, 16:38
M@rco
M@rco is offline
Voor 40 euro heb je bij bijv. Demon een 1024/512 verbinding. Is natuurlijk ook best te doen met zijn 3-en, mits je niet alledrie tegelijk als een bezetene dingen gaat zitten downloaden ofzo
Oud 02-08-2004, 16:49
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
M@rco schreef op 02-08-2004 @ 15:41 :
Aantal connecties is een groter probleem, gaan veel routers danig van over hun nek. Moet je het dus WEL ff afspreken.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 17:40
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Chimera schreef op 02-08-2004 @ 17:49 :
Aantal connecties is een groter probleem, gaan veel routers danig van over hun nek. Moet je het dus WEL ff afspreken.
Ja, daar zat ik ook al aan te denken... eMule opent zo een paar honderd connecties.
Oud 03-08-2004, 00:00
n1ckeh
n1ckeh is offline
Citaat:
M@rco schreef op 02-08-2004 @ 18:40 :
Ja, daar zat ik ook al aan te denken... eMule opent zo een paar honderd connecties.
wat je doet .. je zet gewoon snachts eMule aan evt.. en overdag game je lekker.. OF je gaat gewoon in UT Delft of UT Twente zitten.. heb je een 100mbit lijntje.. ook leuk voor eMule
Oud 03-08-2004, 07:55
Mo6
Mo6 is offline
ik had inmiddels een tiscali abo gevonden van 2408/1024 voor een aardig prijsje, dat wordt em wel denk ik!
Oud 03-08-2004, 12:12
M@rco
M@rco is offline
Zou ik niet doen, Tiscali heeft nogal lage datalimieten.
Oud 03-08-2004, 12:12
Lighteh
Lighteh is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-08-2004 @ 16:25 :
Ja, maar ten eerste bevatten niet alle programma's een cap op de upload en ten tweede kunnen mensen het altijd een keer vergeten.

Daarvoor bestaan programma's die de algehele internet upload beperken en niet maar één proggie.

edit: met z'n 3'en is tiscali echt niets. In je eentje ga je al vijf keer over de datalimiet als je af en toe wat download.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 14:22
Mo6
Mo6 is offline
Citaat:
M@rco schreef op 03-08-2004 @ 13:12 :
Zou ik niet doen, Tiscali heeft nogal lage datalimieten.
alternatief?
Oud 03-08-2004, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Mo6 schreef op 03-08-2004 @ 15:22 :
alternatief?
Wanadoo heeft nog steeds fair use policy.

Vind mij eens een abo van onder de 25 euro zonder bijkomende modem/aansluitkosten, ook voor drie personen?
Ik had Wanadoo direct als enige optie gevonden namelijk, maar er moet toch nog wel meer zijn
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 16:04
Mo6
Mo6 is offline
ik heb nog ff gekeken op breedbandshop.nl, maar vet veel dingen lopen over de Tiscali server. Zoals TMF fastweb bijvoorbeeld, is die ook goed???
Oud 04-08-2004, 10:53
Verwijderd
De Tiscali server is voorzover ik weet heel weinig mis mee. Wij hebben hier Tiscali thuis, en het ligt er praktisch nooit uit - nog nooit gemerkt, in ieder geval. Dus daar val je je geen buil aan denk ik. Tis geen @Home ofzo
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 14:02
Mo6
Mo6 is offline
neej ok, en 's nachts film downen en overdag online gamen is mogelijk?
Oud 04-08-2004, 14:05
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Mo6 schreef op 03-08-2004 @ 17:04 :
ik heb nog ff gekeken op breedbandshop.nl, maar vet veel dingen lopen over de Tiscali server. Zoals TMF fastweb bijvoorbeeld, is die ook goed???
Het Tiscali netwerk (BaByXL) is idd erg goed, Demon gebruikt het bijv. ook. Ligt er echt nooit uit.
Oud 04-08-2004, 14:24
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 04-08-2004 @ 15:05 :
Het Tiscali netwerk (BaByXL) is idd erg goed, Demon gebruikt het bijv. ook. Ligt er echt nooit uit.
Demon zit op BBNed wat ook erg goed is.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 14:39
deathz0rz
deathz0rz is offline
op speedlinq.nl bieden ze 4096/1024 aan voor €45, dat lijkt me een hele redelijke prijs, ik ken alleen niemand die hier ervaring mee heeft, en hier op s.com heeft ook niemand dat, iig, niemand reageerde op mijn topic met de vraag of ze daar ervaring mee hadden
Oud 04-08-2004, 15:01
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
********** schreef op 04-08-2004 @ 15:24 :
Demon zit op BBNed wat ook erg goed is.
Ze gebruiken beide
Oud 04-08-2004, 16:07
Mo6
Mo6 is offline
maar ik hoor dat tiscali een datalimiet heeft! als ik nou een aantal nachten achter elkaar films heb gedowned, krijg ik dan problemen? ik wil namelijk niet dat als ik een keer voor school erop moet ik ineens geen internet meer heb omdat ik teveel data heb verbruikt... dat zou flink beroerd zijn!

om hoeveel gaat het bij een datalimiet en hoe lang heb ik dan geen internet??

en wat is de URL van speedling!??!???

en als er staat dat je maar 1 IP adres krijgt, kan je dan wel met meerdere mensen met dat IP adres tegelijk online, of heb je dan meerdere verbindingen nodig?!??

Laatst gewijzigd op 04-08-2004 om 16:24.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 17:03
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
maar ik hoor dat tiscali een datalimiet heeft! als ik nou een aantal nachten achter elkaar films heb gedowned, krijg ik dan problemen? ik wil namelijk niet dat als ik een keer voor school erop moet ik ineens geen internet meer heb omdat ik teveel data heb verbruikt... dat zou flink beroerd zijn!
Dat risico zit erin ja, afhankelijk van de limiet. Bij dat Tiscali-abbo wat jij had uitgezocht is de limiet geloof ik 20GB; als je een aantal dagen eMule aanzet dan ben je al een eind op weg. Ga dan ook nog eens online gamen en tel het "normale" gebruik erbij op en dan kun je wel stellen dat 20GB te weinig is voor 3 man.
Citaat:
om hoeveel gaat het bij een datalimiet en hoe lang heb ik dan geen internet??
Dat hangt af van de limiet en de provider. Als je bijv. bij Chello over je limiet gaat word je verbinding afgeknepen zodat ie eigenlijk onbruikbaar wordt. Maar een datalimiet is altijd per maand dus wanneer de volgende maand begint is alles weer terug bij het oude.
Citaat:
en als er staat dat je maar 1 IP adres krijgt, kan je dan wel met meerdere mensen met dat IP adres tegelijk online, of heb je dan meerdere verbindingen nodig?!??
Je kan gewoon met meerdere mensen tegelijk online d.m.v. een router. Daarbij krijgt iedereen een eigen, intern IP adres en voor de verbinding naar buiten toe wordt gewoon het "normale" IP adres gebruikt.

Laatst gewijzigd op 04-08-2004 om 17:05.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 15:43
Mo6
Mo6 is offline
ik heb nog eens gekeken, maar bij Speedling staat eigenlijk dat er een fair use limiet is, dus niet een bepaalde datalimiet, alleen de normale tiscali abonnementen hebben dat... dus das opzich nog wel ok! denk dat dat em wel wordt...

maarehm... dan had ik nog wat, wat voor snelheid zal ik nodig hebben? 2048/1024 of is dat nog te snel? of moet ik sneller?
Oud 05-08-2004, 15:59
Chimera
Chimera is offline
Hebben ze een harde datalimiet? Ze zullen je altijd eerst waarschuwing in ieder geval.

XS4All heeft een FUP, gelukkig Niet da tik veel download overigens, maar voor een basic account vind ik dit vrij aardig.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Mo6 schreef op 04-08-2004 @ 15:02 :
neej ok, en 's nachts film downen en overdag online gamen is mogelijk?
Dat zou ik niet weten dat doe ik nooit

Trouwens een tiscali abbo heeft idd een datalimiet, de oude nog niet, wij blij
Maar het netwerk is gewoon goed, en behalve de datalimiet is alles van het abbonnement ook gewoon goed, hoor
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 05-08-2004 @ 16:59 :
Hebben ze een harde datalimiet? Ze zullen je altijd eerst waarschuwing in ieder geval.

XS4All heeft een FUP, gelukkig Niet da tik veel download overigens, maar voor een basic account vind ik dit vrij aardig.
En xs4all heeft een blogging community:
http://blogger.xs4all.nl

Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 18:49
p-chez
p-chez is offline
Met @home in groningen ben ik aardig tevreden
Oud 05-08-2004, 18:52
Mo6
Mo6 is offline
hmmm, tjah... ik heb het gevoel dat niet alles wat over de Tiscali server loopt een download limiet heeft, dus dat scheelt weer... via breedbandshop lijkt het wel in orde!

maar voor 3 personen, moet ik dan de 2048/1024 abo hebben (soryr voor het veelvuldig vragen, maar ik moet het gewoon weten!) ???
Oud 05-08-2004, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Mo6 schreef op 05-08-2004 @ 19:52 :
hmmm, tjah... ik heb het gevoel dat niet alles wat over de Tiscali server loopt een download limiet heeft, dus dat scheelt weer... via breedbandshop lijkt het wel in orde!

maar voor 3 personen, moet ik dan de 2048/1024 abo hebben (soryr voor het veelvuldig vragen, maar ik moet het gewoon weten!) ???
Dat is wel het minimum waar ik voor zou gaan, maar voorkeur is 8mbit down.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 19:06
Mo6
Mo6 is offline
maar we zijn met 3 personen, en daarvan is 1 eigenlijk niet echt actief op internet (lees: af en toe voor school, verder beetje msn). 2mbit down of 4mbit?
Oud 05-08-2004, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Mo6 schreef op 05-08-2004 @ 20:06 :
maar we zijn met 3 personen, en daarvan is 1 eigenlijk niet echt actief op internet (lees: af en toe voor school, verder beetje msn). 2mbit down of 4mbit?
Geen ISP levert echt 4 mbit..
Het is dan 2 tot 4 mbit, ligt eraan hoe ver je van de centrale bent...
Maar aangezien ej echt goedkoop wilt zou ik voor 2mnit gaan
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 16:32
Mo6
Mo6 is offline
goedkoop is niet het belangrijkst, het gaat erom dat ik gewoon kan doen wat ik wil doen! en dan uiteraard niet al te duur...
Oud 10-08-2004, 14:00
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Mo6 schreef op 06-08-2004 @ 17:32 :
goedkoop is niet het belangrijkst, het gaat erom dat ik gewoon kan doen wat ik wil doen! en dan uiteraard niet al te duur...
als je weet waar je komt wonen, kan je informeren of er niet al kabel aanwezig is, groningen heeft @home
en anders kan je via de universiteit (als je dat gaat volgen) via de campus een snelle verbinding krijgen meen ik mij te herinneren.

en emule is voor noobs
Oud 09-09-2004, 12:36
Harrie
Harrie is offline
Citaat:
ratsja schreef op 10-08-2004 @ 15:00 :
en emule is voor noobs
True.

Een hub beginnend met surfnet.blabla zorgt voor grote tonnen dataverkeer extra over de snelle lijnen.. woeeeeiii
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 14:37
Verwijderd
Hoe relaxed, ratsja zei bijna een maand geleden dat emule voor noobs is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten