Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2004, 10:54
ellaversa
ellaversa is offline
Aan de topictitel kun je lezen dat ik dus American Staffordshires, English Bulls, Staffordshire Bulls e.d. zonder geldige papieren bedoel die staan beschreven in de wet R.A.D. ( regeling agressieve dieren) .

Als je een hond hebt zonder papieren die tot zo een ras behoort kan hij worden afgenomen en dan laat de overheid hem dus inslapen.

Wat vinden jullie hiervan? vinden jullie dat het probleem bij de mensen ligt die zo een honden kopen of bij de honden zelf? of misschien bij de fokkers?

Ik vind dat de grootste fout bij de mensen die zo een hond kopen ligt, in ieder dier dat je wil hebben hoor je je te verdiepen,bij dit soort honden hoor je dus te weten dat ze een geldige FCI stamboom nodig hebben.
De fokkers zijn ook 100% fout door met ongeschikte dieren te fokken of voor kruisingen te zorgen ( maar als de honden niet meer gekocht worden zal er ook minder gefokt worden).
De honden kunnen er weinig aan doen dat ze verkeerd gefokt zijn en naar mijn idee mogen ze na het afleggen van een MAG test best blijven leven, maar dan moeten ze wel bij een andere baas (die meer verstand heeft van honden) worden geplaatst.

Mensen die zo een hond kopen mogen van mij best op een zwarte lijst komen te staan. Fokkers mogen een fokverbod krijgen .

stort je hart uit
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2004, 12:57
Verwijderd
ik ben het helemaal met je eens.

als iemand zo'n hond wil is het aan die persoon de plicht om een goedgekeurde hond te kopen. Die honden zijn gevaarlijk, er zijn kinderen en mensen aan doodgegaan, ik vind dat dat belang hoger weegt dan de wil om zo'n hond te hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 17:07
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
ik heb thuis 2 american staffordshire terriers.
en ze hebben geen stamboom.
en die zijn de meeste tijd niet agresief, en voor de rest kan je er alles mee doen ze hebben nog nooit een mens gebeten.
dus zou het best wel kut vinden als ze worden ingenomen. want dan ben ik me hondjes kwijt
Oud 04-08-2004, 21:24
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
bob1234 schreef op 04-08-2004 @ 18:07 :
ik heb thuis 2 american staffordshire terriers.
en ze hebben geen stamboom.
en die zijn de meeste tijd niet agresief, en voor de rest kan je er alles mee doen ze hebben nog nooit een mens gebeten.
dus zou het best wel kut vinden als ze worden ingenomen. want dan ben ik me hondjes kwijt
dat is zeker kut, maar dat had je vantevoren kunnen bedenken
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 00:36
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
Citaat:
ellaversa schreef op 04-08-2004 @ 22:24 :
dat is zeker kut, maar dat had je vantevoren kunnen bedenken
nee want kreeg ze voor me verjaardag.
maar ze zijn als ander ras gechipt hoorde ik net, dus heeft de overheid geen poot om op te staan
Oud 06-08-2004, 18:30
Upke
Upke is offline
In de krant stond dat ze misschien de pit bull weer legaal wouden maken.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 13:31
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
Upke schreef op 06-08-2004 @ 19:30 :
In de krant stond dat ze misschien de pit bull weer legaal wouden maken.
geweldig. super veel domme mensen die zo een hond alleen maar willen omdat ze ze "stoer" vinden en verkrachting van het American Staffordshire ras !!!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 16:10
11568
11568 is offline
Ik vind zowel de fokkers als de kopers echt DOM. Als je het niet wist ben je ook dom want dan heb je je dus totaal niet in dat ras verdiept voor je er een aanschafte.
En zo'n fokker fokt puur voor het geld, dat kan niet anders. Ook Belgische fokkers die hun honden aan Nederlanders verkopen terwijl ze WETEN dat er een enorme kans is dat ze worden afgemaakt.
Je gaat toch ook niet bezuinigen op de aanschaf van een hond, tenminste niet op zo'n manier. Geld besparen door een stamboomloze hond te kopen terwijl je weet dat het illegaal is en dat de hond er de dupe van kan worden.
Idioten zijn het.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 21:48
iedje
iedje is offline
groot gelijk.
dit zijn over het algemeen rothonden als ze in de verkeerde handen vallen.
begrijp me niet verkeerd ik ken er eentje en dat is echt de liefste hond ooit, maar ik heb het al meerdere keren anders gezien.
zo waren we laatst aan het huiszitten hoorden we een oude man gillen (zo'n geluid vergeet je nooit meer) wat bleek: zijn kleine hondje werd aangevallen door een pitbull die niet losliet. niemand kon wat doen want hij stond aan de andere kant van het water en wij zaten in een flat. anyway deze hond heeft daarna nog wat honden aangevallen en de baas is em gepeerd.
ik woon zelf op 50 m van de duinen in scheveningen en daar kom je dus ook heel wat honden tegen. zo liep ik laatst met mn droppie, kwam ik een aantal superirritante duitsers tegen. toen ik langsliep, netjes met mn hond aan de lijn, hoorde ik ze roepen en ik snapte het niet, kwam er een stafford aanrennen en greep mn hond. nou kan onze bor goed van zich afbijten en heel hard rennen. het eerste wat ik dacht was: loslaten en niet proberen de hond eraf te halen. had ik mn hond niet losgelaten en geroepen dat ik weg moest lopen dan had ik nu geen hond meer gehad.
ik begrijp daarom ook niet wat mensen bezield om zo'n hond zomaar te nemen. 9 van de 10 bazen weten niet wat ze ermee aanmoeten!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 02:17
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
waarom altijd zo negatief over de pitbulls, en soortgelijke.

ik ging vandaag me 2 honden uitlaten, netjes aan de lijn. komt er op eens een jack russel aan lopen los, die kotm bij die honden snuffelen en die jack russel die bij in ze ballen. nou en mijn hond bij terug groot gelijk heeft die. kotm die vrouw er aan helemaal over de rooie, maar haar hond beet wel als eerst, en ze had de hond niet aangelijnd, en toch was het mijn honds ze schuld . en toen kon ik weer naar de dierenarts en dat was weer 150 euro.
en zo gebeurt dat wel vaker, de pittbuls en soortgelijke honden, zien er gevaarlijker uit dan ze zijn.
Oud 13-08-2004, 02:23
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
- de fout ligt bij de fokkers
- Ik ben tegen het in laten slapen van gezonde honden, een verplichte muilkorf in het openbaar voor dit soort honden vind ik goed genoeg.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 12:20
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 04-08-2004 @ 13:57 :
ik ben het helemaal met je eens.

als iemand zo'n hond wil is het aan die persoon de plicht om een goedgekeurde hond te kopen. Die honden zijn gevaarlijk, er zijn kinderen en mensen aan doodgegaan, ik vind dat dat belang hoger weegt dan de wil om zo'n hond te hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 12:21
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 13-08-2004 @ 03:23 :
[B...
- Ik ben tegen het in laten slapen van gezonde honden, een verplichte muilkorf in het openbaar voor dit soort honden vind ik goed genoeg. [/B]
wat heb je dan aan die beesten? ze moeten gewoon niet gefokt worden. als dat wel gebeurt kun je ze beter in laten slapen als de hele dag in een kennel zetten.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 13:34
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 13-08-2004 @ 13:21 :
wat heb je dan aan die beesten? ze moeten gewoon niet gefokt worden. als dat wel gebeurt kun je ze beter in laten slapen als de hele dag in een kennel zetten.
Als eerste zei ik al dat de fout bij de fokkers ligt.
En de hele dag in een kennel is heel iets anders dan gewoon bij iemand in huis en een muilkorf om op straat en in een park.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 16:04
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
dan vindt ik dat elke hond een muilkorf ommoet.
want elke hond kan bijten, maakt niet uit wat voor hond het is.
niet alleen pitbulls bijten.
Oud 14-08-2004, 02:11
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
bob1234 schreef op 13-08-2004 @ 17:04 :
dan vindt ik dat elke hond een muilkorf ommoet.
want elke hond kan bijten, maakt niet uit wat voor hond het is.
niet alleen pitbulls bijten.
kleine kinderen kunnen ook bijten
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 06:22
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 14-08-2004 @ 03:11 :
kleine kinderen kunnen ook bijten
en dat is geen reden om ze een muilkorf om te doen
mss moet je een speciaal huis voor ze maken ofzo , of een spuitje geven. toch. wat heb je nou aan een aggressieve hond met muilkorf? ik zou 'm niet hoeven hoor. leuk dat het een pit bull is, maar je kunt er amper mee over straat. en zo'n hond wordt ook niet blij met een speciaal getraind baasje en een muilkorf om.

en de fout ligt idd bij de fokkers. daarom moet dat strenger verboden worden, voor mij part zetten ze er de doodstraf op . maar ach, het is al zo streng , ik weet het niet. ze doen er natuurlijk al genoeg aan. en die paar hondjes die over blijven. en mensen aanpakken die zo'n hond kopen wordt ook al genoeg aan gedaan. en er wordt ook genoeg aan die honden gedaan.

volgens mij kan het niet beter ?!

ach ja .
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 15:14
*girl*love*....
*girl*love*.... is offline
ik ben het voor een deel met jullie eens.
idd de fokkers maken een hele grote fout om mensen op deze manier op te lichten. mensen kopen bij de fokker een een of ander kruisings product van deze rassen (de staffords enzo.) en vervolgens hebben ze de kans om hun hond kwijt te raken. maar aan de andere kant een hond word niet zomaar aggresief geboren. de meeste honden worden aggresief gemaakt door de eigenaar.

ten tweede, de mensen weten 9 van de 10 keer dat het geen goede fokker is en dus een hond zonder stamboom en dus een pitbul (alleen de rassen die op de ''zwarte'' lijst staan (onderanderen de staffords)) als je dat dan weet koop je daar geen hond in mijn beleving.

als je wilt weten welke honden er op die lijst staan van pitbullen moet je glovens mij kijken op: www.raadvanbeheer.nl

MAAR niet elke fokker in belgie is een broodfokker (fokker die voor het geld fokt en alle rassen kruist) er bestaan in belgie ook goeie fokkers.
Oud 14-08-2004, 17:14
Upke
Upke is offline
Pit Bull's zijn als het ware "gemaakt" om te vechten. Zo hebben ze tientallen jaren Pit Bull's op agressie getraind en uithoudingsvermogen/kracht enz. Dat ze een goede conditie beschikken is niet erg, dat agressieve gedrag meestal wel (onthoud wel dat ze zo gefokt zijn om agressief over te komen tegen andere honden, en dat ze juist goed moesten luisteren naar hus baas, en dat is ook goed gelukt). Totdat mensen ze ook gingen trainen om agressief tegen onbekende mensen te doen. Dit is fout. Maar dit gedrag word er weer uitgefokt, pit bull's zijn allang niet meer de boze honden van vroeger. Natuurlijk zijn ze wel goed in vechten en erg beschermelijk voor hun baasje.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 21:37
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
Upke schreef op 14-08-2004 @ 18:14 :
Pit Bull's zijn als het ware "gemaakt" om te vechten. Zo hebben ze tientallen jaren Pit Bull's op agressie getraind en uithoudingsvermogen/kracht enz. Dat ze een goede conditie beschikken is niet erg, dat agressieve gedrag meestal wel (onthoud wel dat ze zo gefokt zijn om agressief over te komen tegen andere honden, en dat ze juist goed moesten luisteren naar hus baas, en dat is ook goed gelukt). Totdat mensen ze ook gingen trainen om agressief tegen onbekende mensen te doen. Dit is fout. Maar dit gedrag word er weer uitgefokt, pit bull's zijn allang niet meer de boze honden van vroeger. Natuurlijk zijn ze wel goed in vechten en erg beschermelijk voor hun baasje.
stoer zeg, een vechthond. leuk als je hem met een andere hond in een ring gooit en half dood laat bijten, dan geef je echt om je beest .

waarom wil je een pit? vanwege zn karakter of omdat het stoer is om met een pit over straat te gaan?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 22:46
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
Citaat:
ellaversa schreef op 14-08-2004 @ 22:37 :
waarom wil je een pit? vanwege zn karakter of omdat het stoer is om met een pit over straat te gaan? [/B]
omdat het gewoon een lieve hond is, me kleine neefje zit op ze rug en met ze handen in ze mond, en hij heeft nog geen een keer gehapt. nog naar nooit iemand.

en ik heb nog nooi hier in de buurt pitbulls met muilkorf zien lopen, en er lopen er hierveel van dat sorrt honden.

en iedereen zegt dat de pitbulls en soortgelijke, allemaal zo agresief zijn.
maar hebben of kennen jullie mensen die een pitbull hebben en die agresief is, of alleen maar van de tv waar je die agresiefe honden ziet.
Oud 14-08-2004, 23:04
11568
11568 is offline
Citaat:
bob1234 schreef op 14-08-2004 @ 23:46 :
omdat het gewoon een lieve hond is, me kleine neefje zit op ze rug en met ze handen in ze mond
Of het nou een pitbull is of niet, dat is bij iedere hond dom.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 23:09
Nocturnal
Nocturnal is offline
yep
Oud 15-08-2004, 01:48
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
nee maar hij is paar 1 jaar oud. en hij vint die hond lief, dus doe je er niet veel aan.
Oud 15-08-2004, 08:05
Verwijderd
Citaat:
bob1234 schreef op 15-08-2004 @ 02:48 :
nee maar hij is paar 1 jaar oud. en hij vint die hond lief, dus doe je er niet veel aan.
"Nee neefje, DAT MAG NIET".

Klaaaaar .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2004, 20:07
Verwijderd
Citaat:
bob1234 schreef op 14-08-2004 @ 23:46 :
en iedereen zegt dat de pitbulls en soortgelijke, allemaal zo agresief zijn.
maar hebben of kennen jullie mensen die een pitbull hebben en die agresief is, of alleen maar van de tv waar je die agresiefe honden ziet.
Lees het topic. Genoeg beschrijvingen van lui die zo'n beest flink agressief hebben zien doen.

Hoe dan ook, ik ben ook voor een muilkorf, flinke boetes voor de eigenaar als hij/zij zich er niet aan houdt en een spuitje voor de fokkers.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 16:25
*girl*love*....
Citaat:
Paranoide schreef op 20-08-2004 @ 21:07 :
Lees het topic. Genoeg beschrijvingen van lui die zo'n beest flink agressief hebben zien doen.

Hoe dan ook, ik ben ook voor een muilkorf, flinke boetes voor de eigenaar als hij/zij zich er niet aan houdt en een spuitje voor de fokkers.
heb je het nu over de aggresieve honden of gewoon alle niet rassuivere honden????
Oud 21-08-2004, 21:36
Verwijderd
Citaat:
*girl*love*.... schreef op 21-08-2004 @ 17:25 :
heb je het nu over de aggresieve honden of gewoon alle niet rassuivere honden????
Het eerste deel ging over pitbulls, het tweede over agressieve honden.

Het zal me worst wezen of een hond raszuiver is of niet, zolang 'ie zich maar niet in me vastbijt.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 09:25
*girl*love*....
dat ben ik met je eens..

ook rassuivere honden kunnen aggresief zijn. en moeten idd soms afgemaakt worden..
Oud 24-08-2004, 15:58
MikeyMo
MikeyMo is offline
De golden retriever is over het algemeen in verhouding de meest agressiefste hond ter wereld.

Ik vind dus echt totaal onzin wat ze verbieden. Ze willen gewoon laten blijken aan de mens dat ze er moeite voor doen. Mensen worden minder bang, en minder honden vallen aan..
Reageren

Regels voor berichten