Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2002, 08:42
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
vorige week liet de assistent van chemie labo ons doodleuk weten da onze laboschrift wordt gecontroleerd ik had die het hele jaar nogal verwaarloosd
en nu ben ik hem dus ijverig aan het overschrijven
ik zit momenteel bij een stuk over testen op bekenden, blabla, maar we moeten als opdracht de werking van het Kipp-apparaat uitleggen, dat ding om met marmer (calciet) CO2 te maken. en ik weet wel ongeveer oe het werkt, maar het is eeuwen gelede dat wa dat ding gebruikt hebben en zo heel precies zou ik het ni kunnen uitleggen. mijn vraag is : er komt CO2 uit dat kraantje en dan zijn er twee mogelijkheden
OFWEL gebruik je die CO2 gewoon (maar kan dat wel, want stroomt de HCl dan niet uit je reservoir door de onderdruk?) (=versie van klasgenoo)

OFWEL (versie van mijn peter)om het kraantje uit in een waterreservoir => H2CO3 dat dan wel spontaan CO2 wordt, maar nu kan je dus tijdig het kaantje toedraaien

alhoewel kan dat eigenijk bij die eerste versie ook niet? pff, verwarring dus. en ik heb in beide personen evenveel vertrouwen wat hun kennis van chemie betreft enzo.
weet iemand het? of een sita waar ik dat kan vinden?
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2002, 09:22
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Kijk maar eens op http://home.svm.nl/natwet/toa/linksoep/kipptoest.htm
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 09:34
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Kijk maar eens op http://home.svm.nl/natwet/toa/linksoep/kipptoest.htm

wauw dankjewel !!!
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46.