Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2002, 11:05
Boogie
Boogie is offline
als je bijvoorbeeld een simulatiespel van een bepaalde sport speelt, heb je dan het gevoel dat je echt meedoet in een wedstrijd? en als je een autoracegame speelt, heb je dan het gevoel dat je echt in een auto zit?

vind jij dit soort spellen realistisch of vind je het in de verste verten niet op de werkelijkheid lijken?
Oud 15-05-2002, 11:16
Obi Wan
Obi Wan is offline
Hmm.. Homeworld heeft me altijd wel het gevoel gegeven dat ik echt in de ruimte zat... tis dan wel geen sim. spel maar wel realistisch genoeg
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 12:08
Southraider
Southraider is offline
spellen zoals UT online spelen vond ik wel leuk...leek tenminste dat je echt in het spel zit

maar die racespellen vind ik niet echt realistisch, ik heb geen gevoel van wow
Oud 15-05-2002, 12:29
Retarded
Retarded is offline
tuurlijk niet... voordat dit mogelijk is moet je VR hebben... als ik het gevoel wilt hebben dat ik ergens 'in zit' moet ik om me heen kunnen kijken en voelen wat je voelt als je bijvoorbeeld in een auto zit... heb je op een 19" schermpje echt niet..
Oud 16-05-2002, 10:48
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Southraider schreef:
spellen zoals UT online spelen vond ik wel leuk...leek tenminste dat je echt in het spel zit

maar die racespellen vind ik niet echt realistisch, ik heb geen gevoel van wow
UT is niet echt realistisch he
Oud 16-05-2002, 10:52
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Obi Wan schreef:
Hmm.. Homeworld heeft me altijd wel het gevoel gegeven dat ik echt in de ruimte zat... tis dan wel geen sim. spel maar wel realistisch genoeg
nog een homeworld fan!
ik dacht dat ik de enige was
Speel je nog wel eens online?

ontopic: veel sims zijn wel zeer realistisch, maar ik heb eigenlijk sinds TIE fighter op mn 486 geen sim meer gespeeld waar ik echt werd 'ingezogen', als je begrijpt wat ik bedoel. Bij dat spel zat ik echt op mn stoel de lasers te ontwijken
Oud 16-05-2002, 11:01
Obi Wan
Obi Wan is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:

nog een homeworld fan!
ik dacht dat ik de enige was
Speel je nog wel eens online?

Online niet echt...
Ik heb nog geprobeert Cataclysm te installeren maar die geeft een fout aan met WinXP..

Kan zijn dat ik toen geen drivers had dus zal het binnekort maar weer eens proberen
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 11:17
Francorchamps
Francorchamps is offline
Racegames zoals Nascar 2002 en Grand Prix Legends geven me wel aardig het gevoel dat ik echt in de auto zit, omdat de manier waarop de auto's reageren in deze games wel heel dicht in de buurt komt bij het echte werk (heb dan wel nooit in een raceauto gereden maargoed )

Dit komt mede omdat ik speel met een FF stuur en op een redelijk groot scherm (tv-out ) Als je een racespel met een toetsenbord speelt is het natuurlijk allemaal veel minder. Maarja, een racespel kan nog zo goed zijn, het echte gevoel zal natuurlijk altijd blijven ontbreken (tenzij je een complete auto met bewegende stoelen en een g-krachten simulator gaat maken )
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 11:48
Verwijderd
operation flashpoint is ook leuk als je een bestorming naspeelt, met veel personen aan beide zijden....

overal kogels en/of explosies...

enigste probleem is dat je daar een flinke compu voor nodig hebt... anders gaat ie nogal schokken
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 13:01
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
ohja
MoH:AA vond ik ook wel flink realistisch
Oud 16-05-2002, 20:42
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Havock schreef:

enigste probleem is dat je daar een flinke compu voor nodig hebt... anders gaat ie nogal schokken
dat heb ik gemerkt
Oud 17-05-2002, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef:

dat heb ik gemerkt
straks (over ongeveer 2 weken) mag ik ofp spelen op een 1800 athlon, 512ddr ram en geforce2 mx 400 64 mbtje...

das heel at beter als mijn p2-350 met 128 megs en geforce 1 sdr
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 15:57
hansolo
hansolo is offline
Joehoe!! ik ben ook een homerworld fan!

Vooral speel ik regelamtig voor het slapen gaan een spelletje homeworld cataclysm: onder de naam MAD_HansOlo

ok back to the point..

hmm..

realistisch..

Volgens mij heb je hebt twee dingen. Iets wat er grafisch (bijna) echt uit zit of gewoon dat het spel zich gedraagt zoals het er in de echte wereld aan toe gaat, van dit laatste zijn de simulatie spellen van de maker Jane's deze maakt natuur getrouwe oorlog simulaties (fleet command, F15, een of ander appache spel en nog meer) dit bedrijf maakt trouwens ook echte simulators voor krijgsmacht onderdelen wereldweid. Grafisch is gewoon een kwestie van tijd alles ziet er steeds mooier uit en over een jaar of 4 zijn alle spellen fotorealistich.
Reageren

Regels voor berichten