Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2004, 17:13
Destrøyer
Destrøyer is offline
Tijdens de vakantie kan ik me af en toe best gedragen als een versierder, maar wat mij laatst gebeurde zette me een beetje aan't denken. Ik zat met mn toen nog lichtelijk geroosterde schouders in de schaduw in't zwembad daaro toen een behoorlijk lekkere meid plotseling op MIJ afstapte, in plaats van andersom.

ik stond nogal versteld, en vroeg me af waarom ik dat niet vaker zie gebeuren (en dan niet eens bij mezelf, maar gewoon over't algemeen )

Wie weet hoe dat komt? Waarom tonen de vrouwen (voor zover ik ze zie ) wat minder initiatief?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2004, 17:14
Verwijderd
Evolutie.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 17:20
-Melody-
-Melody- is offline
Over het algemeen vinden vrouwen dat de man het initiatief moet tonen. Vraag me niet waarom, dat is volgens mij gewoon ingesleten. Denk aan het voorbeeldje van de dansavondjes waar de jongen het meisje uitvraagt.

Gelukkig voor jullie komt met de generatie al aardig wat verandering in deze traditie. Vrouwen durven al iets meer initiatief te tonen. Was wat later geboren, miss was de revolutie dan al verder doorgevoert..
Oud 09-08-2004, 17:21
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Het hoort nou eenmaal zo.

Waarom het zo hoort? ja evolutie (samengevat).
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 17:22
EciD
EciD is offline
k denk dat het voor elk meisje verschillend is..het ene meisje wil liever 'jagen' en de ander wordt liever versierd. er zijn ook genoeg jongens die geen initiatief tonen idem met meisjes dus.
Oud 09-08-2004, 17:24
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-08-2004 @ 18:14 :
Evolutie.
Dat is dus echt geen argument... Leg mij uit welke genen en op welke wijze deze betrokken zijn? En kom nu niet met een slap lulverhaal van een vrouw wil een man die haar verzorgt en een man wil simpelweg zoveel mogelijk vrouwen neuken.

Het zal voor een groot deel genetisch bepaald zijn ja, maar ik denk dat de culturele (nurture) component ook zeer groot is. Vroeger was het nog veel erger dan nu volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 17:27
filia dei
filia dei is offline
Tjah, mij valt het nooit zo op eigenlijk. De meeste (leuke) jongens die ik ken zijn zo verlegen dat ik altijd degene ben die vraagt of we wat zullen afspreken. En van veel vriendinnen hoor ik hetzelfde. Dat ze iemand leuk vinden en dat het hoogstwaarschijnlijk ook wederzijds is maar dat hij geen ene actie onderneemt.
Oud 09-08-2004, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Maarten schreef op 09-08-2004 @ 18:24 :
Het zal voor een groot deel genetisch bepaald zijn ja, maar ik denk dat de culturele (nurture) component ook zeer groot is.
Natuurlijk, maar ik doe niet aan nuance.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 18:06
Verwijderd
Voor het grootste deel is dat hen tijdens hun leven aangepraat. Ik denk ook altijd: "laat ze maar naar mij toe komen, ik wil niet overkomen alsof ik makkelijk te krijgen ben ofzo, blabla.."
Dat zijn gewoon allemaal van die dingen die je te horen krijgt. Ik denk ook "de man moet mij ten huwelijk vragen".
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 18:11
Briseïs
Briseïs is offline
pff, als ik t zou durven zou ik best op iemand af willen stappen. maargoed, ik durf dus gewoon niet.
Oud 09-08-2004, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 09-08-2004 @ 19:11 :
pff, als ik t zou durven zou ik best op iemand af willen stappen. maargoed, ik durf dus gewoon niet.
Ja, bij mij is dat denk ik ook zo hoor.. behalve als ik drank op heb.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 18:25
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 09-08-2004 @ 19:11 :
Ik durf het wel, het alleen leuker als iemand op jou afstapt (dan mag iemand zich afvragen of jij er blij mee bent, ipv dat jij je dat afvraagt ).
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 18:52
Qimm
Qimm is offline
traditie
Oud 09-08-2004, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 09-08-2004 @ 19:52 :
traditie
het was ook traditie dat de vrouw het huishouden deed en voor de kinderen zorgde.
De emancipatie is er nog lang niet
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 18:59
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 09-08-2004 @ 18:54 :
het was ook traditie dat de vrouw het huishouden deed en voor de kinderen zorgde.
De emancipatie is er nog lang niet
Beweer ik ook niet

Maar het versier proces begint wél bij de vrouw en niet bij de man. Als een vrouw je de hele avond nog geen blik waardig heeft gegunt geeft ze daarmee al aan dat jij niet intressant/knap genoeg bent. Als een vrouw je de hele avond al blikken toewerpt en er is sprake van oogcontact dan stap je als man zijnde eerder op haar af omdat je weet dat je enigzins een kans maakt.
Oud 09-08-2004, 19:18
Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 09-08-2004 @ 19:06 :
Voor het grootste deel is dat hen tijdens hun leven aangepraat. Ik denk ook altijd: "laat ze maar naar mij toe komen, ik wil niet overkomen alsof ik makkelijk te krijgen ben ofzo, blabla.."
Dat zijn gewoon allemaal van die dingen die je te horen krijgt. Ik denk ook "de man moet mij ten huwelijk vragen".
Vind ik ook. Mss ben ik er ook wel wat ouderwets in, want ik vind nl dat vooral het eerste initiatief toch echt uit de man moet komen. Daarbij zou ik ook niet durven... maar dat is wat anders natuurlijk....
Oud 09-08-2004, 19:30
ThePinkFlamingo
ThePinkFlamingo is offline
Mh, rollenverdeling
Zo is het met alle dieren toch ook
Bedoel, een mannetjes pauw heeft een waaier aan veren om vrouwtjes pauwen te versieren
Een mannetjes roodborstje heeft een rood borstje om vrouwtjes roodborstjes mee te versieren
Leeuwen hebben een kop vol stoere manen on vrouwtjes leeuwen mee te versieren

Mannen hebben een dikke portemonnee om meisjes mee te versieren, niets anders dus

Laatste was even een grapje, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel
In het kort, inderdaad, evolutie
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 19:45
MissesLena
MissesLena is offline
Niet ieder meisje heeft dezelfde levensvisie, maar wel ieder meisje heeft dezelfde natuur. Dit is gewoon steeds een strijd tussen de tradities van vroeger en de wereld van nu. En de een geeft zich nou eenmaal makkelijker over dan de ander...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 20:27
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 09-08-2004 @ 19:25 :
Ik durf het wel, het alleen leuker als iemand op jou afstapt (dan mag iemand zich afvragen of jij er blij mee bent, ipv dat jij je dat afvraagt ).
OMG wat een vrouwenreactie
Oud 09-08-2004, 20:31
Verwijderd
Rolverdeling ja.
Zit er gewoon ingebakken en zo zullen dus de meiden/vrouwen die wat meer op eigen benen staan het initiatief wel nemen.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 21:15
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 09-08-2004 @ 18:20 :
Over het algemeen vinden vrouwen dat de man het initiatief moet tonen. Vraag me niet waarom, dat is volgens mij gewoon ingesleten. Denk aan het voorbeeldje van de dansavondjes waar de jongen het meisje uitvraagt.
Op de eerste zin ben ik het met je eens, ik vraag me ook af waarom. Ik vind het echt onzin om zo te denken dat de jongen steeds de stap moet zetten. Als een meid toch een jongen leuk vindt en die jongen weet het niet en die meid "durft" de stap te nemen, dan stapt ze toch op hem af? Ik vind het een nogal ouderwetse gedachte.

Je hebt in het uitgaansleven, op school, op verenigingen etc. altijd wel jongens die heel verlegen zijn en niets durven. Die krijgen dus bijna nooit een vriendin als de meiden die die jongens leuk vinden nooit op hun af stappen. Dat is gewoon rot voor dat soort jongens, waardoor ze steeds minder zelfvertrouwen krijgen en denken dat niet één meid hun wil hebben.
Oud 09-08-2004, 21:18
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 09-08-2004 @ 22:15 :
Op de eerste zin ben ik het met je eens, ik vraag me ook af waarom. Ik vind het echt onzin om zo te denken dat de jongen steeds de stap moet zetten. Als een meid toch een jongen leuk vindt en die jongen weet het niet en die meid "durft" de stap te nemen, dan stapt ze toch op hem af? Ik vind het een nogal ouderwetse gedachte.(....)

Oud 09-08-2004, 21:38
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-08-2004 @ 18:14 :
Evolutie.
Je wordt voorspelbaar

on topic: dat is al sinds vele jaren geleden begonnen. De meeste vrouwen denken ook heel makkelijk en lui. Ze stappen minder op de mannen af omdat de meeste mannen wel op hun afkomen als ze hen interesseren. En dat is ook zo.
Waarom moeite doen, als alles al in hun armen lopen? Althans, ik heb het hier over alle "geile" vrouwen. De horken staan als lantaarnpalen aan de kant van de weg, weg te kwijnen
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 12:06
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 09-08-2004 @ 21:27 :
OMG wat een vrouwenreactie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten