Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2004, 18:09
Verwijderd
LES INVASIONS BARBARES

Regie & Scenario: Denys Arcand / Camera: Guy Dufaux / Cast: Rémy Girard, Dorothee Berryman, Louise Portal, Stéphane Rousseau / Duur: 99 minuten / Bijzonderheden: Canada, Frankrijk 2003 /

De ex-hoogleraar geschiedenis Rémy is terminaal ziek maar hij voert nog altijd het hoogste woord. Zijn vrienden verzamelen zich rond zijn sterfbed en men bespreekt zaken als het huwelijk, eeuwige trouw, overspel, partnerruil, aids en hoerenlopen. Wat is er over van hun oude idealen? Deze groep intellectuelen kwam eerder bij elkaar in de film “Le déclin de l’empire américain” uit 1986. Hoewel de eigenwijze Rémy het met zijn familie minder goed kan vinden, regelt zijn steenrijke zoon Sébastien een betere ziekenhuiskamer en laat hij zijn vader illegaal morfine toedienen tegen de pijn. Ondanks het geploeter van de vriendenclub ga je langzaam van ze houden. Voor deze blijmoedige, maatschappijkritische film kreeg Denys Arcand een Oscar voor beste niet-Engelstalige film.

Bron: http://www.schuttershoftheater.nl/

Eerlijk gezegd lijkt mij dit een veelbelovende film! De trailer wordt ingeleid door wat een minutenlang applaus lijkt te zijn in Cannes, en het onderwerp spreekt me ook erg aan. Op IMDB krijgt hij zelfs een 8! Wie heeft deze film gezien of is van plan hem te gaan bekijken?

Laatst gewijzigd op 12-08-2004 om 18:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2004, 18:17
Verwijderd
Klinkt gaaf.

Is het nou een vervolg op "Le déclin de l’empire américain" of een op zichzelf staande film?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 18:29
legatus
legatus is offline
Citaat:
N00dles schreef op 12-08-2004 @ 19:17 :
Klinkt gaaf.

Is het nou een vervolg op "Le déclin de l’empire américain" of een op zichzelf staande film?
Naar wat ik gelezen heb wel.

Ik vond het een ontroerende film met prachtig spel van de betrokken acteurs.
Oud 12-08-2004, 18:34
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef op 12-08-2004 @ 19:29 :
Ik vond het een ontroerende film met prachtig spel van de betrokken acteurs.
Dat schemert in de trailer al een beetje door, ja.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 21:24
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 12-08-2004 @ 19:09 :
Wie heeft deze film gezien of is van plan hem te gaan bekijken?
Ik zal zeker komen kijken..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten