Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2002, 17:21
Built to last
Built to last is offline
Bron: www.nietindehaak.nl

Het maandblad voor de hengelsport "Beet" was van plan om op 5 juni 2002 een "nationale" school-viscompetitie te organiseren. Wij zijn blij aan te kunnen kondigen dat zij dit plan heeft opgegeven. Beet organiseerde dit om de Landelijke Dierenbescherming (DB) een hak te zetten. DB wil de hengelsport ontmoedigen en viswedstrijden verbieden. Wij als organisaties, die opkomen voor de belangen en rechten van het dier, maken tegen een school-viscompetitie ernstig bezwaar.

waar moet het heen met dit land als de DB basis school kinderen het recht wil ontnemen een vis wedstrijd te houden. waarom wil men een maatschappelijk aanvaarde hobby als sportvissen nou weer zonodig verbieden. ik vind dit een erg lage streek van de db, vooral omdat het ook nog rechtstreeks tegen kinderen is gericht.

(zo beter forumbazen enzo?)

Laatst gewijzigd op 15-05-2002 om 18:01.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2002, 17:29
me-myself&anne
me-myself&anne is offline
Kweet niet de 'achtergronden' van dit verhaal en vind vissen nou ook niet echt een geweldige 'sport' .. maar afgezien daarvan vind ik het wel behoorlijk zielig ja zoiets.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 17:31
Rhinus
Rhinus is offline
Ik vind het ook niet echt een geweldige actie.

Maar om nouw de linksen de schuld te geven is ook zielig.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 17:32
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Viswedstrijden zijn toch heel normaal..?

Maar goed... er bestaan ook mensen die het al asociaal vinden om melk te drinken e.d.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 17:41
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Viswedstrijden zijn toch heel normaal..?

Maar goed... er bestaan ook mensen die het al asociaal vinden om melk te drinken e.d.
he niet mijn zus beledigen he.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 18:00
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:

Moeten ze zelf weten, maar ga dergelijke belachelijke (JMHO natuurlijk) ideeen dan niet aan anderen opdringen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 18:46
pseudoniem
pseudoniem is offline
Ik heb bijna meer respect voor stiervechters dan vissers...

dus ben 't er wel mee eens. Is toch juist goed om jonge kinderen al bij te brengen dat vissen de meest suffe/slechte traditionele sport is in onze cultuur??

Kunnen die spanjaarden ook nog wat van leren!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 18:49
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
pseudoniem schreef:
Is toch juist goed om jonge kinderen al bij te brengen dat vissen de meest suffe/slechte traditionele sport is in onze cultuur??
Nee, aangezien dat JOUW mening is, en je JOUW mening niet aan anderen op mag dringen. Als je tegen vissen bent, prima, probeer het bij de wet verboden te krijgen. Maar ga anderen niet lastig vallen.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind vissen nog laffer dan een drijfjacht (vissen schreeuwen niet), maar ik vind niet dat je anderen die mening op mag dringen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 18:52
waaromniet?
waaromniet? is offline
Mjah, vind het een lage actie. Die bedreigingen. Ik zou zelf nooit gaan vissen, en vind het zeer triest, maar het is niet verboden, zoals Chimera hierboven opmerkt. Die vereniging heeft alle recht om die viswedstrijd te organiseren.
Oud 15-05-2002, 18:53
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Nee, aangezien dat JOUW mening is, en je JOUW mening niet aan anderen op mag dringen. Als je tegen vissen bent, prima, probeer het bij de wet verboden te krijgen. Maar ga anderen niet lastig vallen.
Dat is jouw mening. Mijn mening is dat je wel je mening op mag dringen. En ben je nouw jouw mening dat je je mening niet op mag dringen aan mij aan het opdringen bent bij mij?!

Ik snap trouwens wel wat je bedoelt hoor. En ik ben het met je eens. Je moet je mening niet bij andere opdringen. Maar is DB van de overheid? Ik bedoel als zij werken in dienst van de overheid die weer in dienst werkt van 'ons' dan vind ik het niet fout. (Vergeet deze reply maar ).
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 19:00
pseudoniem
pseudoniem is offline
Ja, maar dit is niet iets dat je zo één, twee, drie bij de wet kan verbieden. Ik vind hengelsport best oke, maar dan moeten zie die vissen afmaken en opeten. Maar de meeste vissers zijn zo ziek om die beesten weer terug te gooien.
Maar oké, daar wilde ik 't niet over hebben.

Je kunt 't niet zomaar verbieden, dan kun je het toch beter ontmoedigen door je mening te uiten??
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 19:16
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

Ik snap trouwens wel wat je bedoelt hoor. En ik ben het met je eens. Je moet je mening niet bij andere opdringen. Maar is DB van de overheid? Ik bedoel als zij werken in dienst van de overheid die weer in dienst werkt van 'ons' dan vind ik het niet fout. (Vergeet deze reply maar ).
Eh, ik vergeet dit liever niet.

De overheid dringt geen meningen op. Een overheid maakt wetten, waar door volksvertegenwoordigers (dus eigenlijk: jij) op gestemt wordt.

Een organisatie als de DB (welke NIET door de overheid gereguleerd wordt!) heeft geen wetgevende macht, en heeft dus helemaal NIKS te zeggen over die kinderen. Er wordt alleen door (een 'lichte' vorm van) intimidatie gezorgd dat die kinderen iets niet kunnen doen. En dat is IMHO bijzonder kwalijk.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 19:18
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
pseudoniem schreef:

Je kunt 't niet zomaar verbieden, dan kun je het toch beter ontmoedigen door je mening te uiten??
En daarbij maar gewoon de rechten van andere mensen links laten liggen?

Wat nou als ik een mening heb dat alle marrokanen dood moeten (om maar even een bijhoorlijk zwart-witte zijstraat te nemen), mag ik die marrokanen daar dan ook mee lastig vallen? Gelukkig niet! Het probleem is alleen dat mensen meteen hun haren opzetten als het om discriminatie gaat, maar een dergelijk soort intimidaties gewoon getolereerd worden, omdat het doel van de DB zogenaamd 'sociaal' is.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 19:20
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Eh, ik vergeet dit liever niet.

De overheid dringt geen meningen op. Een overheid maakt wetten, waar door volksvertegenwoordigers (dus eigenlijk: jij) op gestemt wordt.

Een organisatie als de DB (welke NIET door de overheid gereguleerd wordt!) heeft geen wetgevende macht, en heeft dus helemaal NIKS te zeggen over die kinderen. Er wordt alleen door (een 'lichte' vorm van) intimidatie gezorgd dat die kinderen iets niet kunnen doen. En dat is IMHO bijzonder kwalijk.
eens.
Ik houd van je
Oud 15-05-2002, 19:24
pseudoniem
pseudoniem is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Wat nou als ik een mening heb dat alle marrokanen dood moeten (om maar even een bijhoorlijk zwart-witte zijstraat te nemen), mag ik die marrokanen daar dan ook mee lastig vallen? Gelukkig niet! Het probleem is alleen dat mensen meteen hun haren opzetten als het om discriminatie gaat, maar een dergelijk soort intimidaties gewoon getolereerd worden, omdat het doel van de DB zogenaamd 'sociaal' is.
Sorry, mis ik iets?? Over wat voor intimidaties wordt hier gesproken dan?!?!?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 19:29
pseudoniem
pseudoniem is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Om maar even net zo "zwart-wit" als jij verder te gaan.
Als een organisatie van plan is gezellig een middagje met lagere scholiertjes marrokanen te gaan discrimineren, want ja dat is een leuke bezigheid (om maar even een bijhoorlijk zwart-witte zijstraat te nemen). Dan is 't toch ook geweldig als er een organisatie is die probeert duidelijk te maken dat zoiets ethisch onverantwoord is??
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 19:33
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
pseudoniem schreef:

Dan is 't toch ook geweldig als er een organisatie is die probeert duidelijk te maken dat zoiets ethisch onverantwoord is??
En wat wou je als tegen-organisatie doen dan? Je kunt OF heel hard foei gaan roepen, OF het recht in eigen hand nemen en ze de hersens in slaan. Oplossing A is absoluut zinloos, oplossing B is tegen de wet.

Daarom hebben we dus wetten. De mensen die discrimineren worden door de wet aangepakt, en niet door een organisatie met een mening.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 19:34
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
pseudoniem schreef:

Sorry, mis ik iets?? Over wat voor intimidaties wordt hier gesproken dan?!?!?
Hoe denk je dat de DB die scholen zover heeft gekregen dat ze die viswedstrijd hebben laten vallen? Netjes vragen?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 19:38
pseudoniem
pseudoniem is offline
Citaat:
Chimera schreef:

En wat wou je als tegen-organisatie doen dan? Je kunt OF heel hard foei gaan roepen, OF het recht in eigen hand nemen en ze de hersens in slaan. Oplossing A is absoluut zinloos, oplossing B is tegen de wet.

Daarom hebben we dus wetten. De mensen die discrimineren worden door de wet aangepakt, en niet door een organisatie met een mening.
Ja maar snap dan dat dit iets barbaars is in onze cultuur!!!

Het duurde ook heel lang voordat men erachter kwam dat andere rassen misschien wel net zo veel waard zijn als wij... dat is ook niet zomaar van discriminatie overgegaan in respect. Daar zijn ook heel veel "tegenorganisaties" voor nodiggeweest die foei zeiden!

Dus als men er maar goed achter komt dat dit gewoon niet kan, dan wordt 't vanzelf verboden!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 19:39
pseudoniem
pseudoniem is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Hoe denk je dat de DB die scholen zover heeft gekregen dat ze die viswedstrijd hebben laten vallen? Netjes vragen?

nee bommen plaatsen natuurlijk...

Tuurlijk denk ik dat, ja oké, misschien zijn ze wel zo "stout" geweest om argumenten te geven waarom ze tegen waren!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 19:46
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
pseudoniem schreef:

Tuurlijk denk ik dat, ja oké, misschien zijn ze wel zo "stout" geweest om argumenten te geven waarom ze tegen waren!
Met argumenten kun je mensen niet dwingen, en bovendien heeft de DB geen enkel RECHT om daarover te beslissen. De enige manier waarop ze die scholen hebben kunnen dwingen is te gaan dreigen.

Quote:

Naar aanleiding van directe bedreigingen door De Dierenbescherming en aanverwante organisaties, die zowel de competitie van 5 juni als de finale op 15 juni gaan verstoren, heeft de organisatie besloten om de Beet schoolviscompetitie te stoppen.

Bron: www.beet.nl
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 19:47
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
pseudoniem schreef:

Ja maar snap dan dat dit iets barbaars is in onze cultuur!!!
Volgens mij is er niks zo barbaars als eigen rechtertje spelen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 19:56
pseudoniem
pseudoniem is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Met argumenten kun je mensen niet dwingen, en bovendien heeft de DB geen enkel RECHT om daarover te beslissen. De enige manier waarop ze die scholen hebben kunnen dwingen is te gaan dreigen.

Quote:

Naar aanleiding van directe bedreigingen door De Dierenbescherming en aanverwante organisaties, die zowel de competitie van 5 juni als de finale op 15 juni gaan verstoren, heeft de organisatie besloten om de Beet schoolviscompetitie te stoppen.

Bron: www.beet.nl
Dit klinkt inderdaad als een zieke streek...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 21:36
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Die competitie was zover ik weet legaal, nogal onbeschofte actie, dus.
Oud 16-05-2002, 12:07
Joostje
Joostje is offline
ik vraag me toch af wat die bedreigingen dan hebben ingehouden? beet.nl is nou niet echt wat je noemt een betrouwbare bron lijkt me.
Oud 16-05-2002, 13:24
drama
drama is offline
Dump elke hengelaar met een molensteen aan z'n voeten in de zee
Oud 16-05-2002, 13:25
drama
drama is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Volgens mij is er niks zo barbaars als eigen rechtertje spelen.
vissen is barbaarser.
Oud 16-05-2002, 15:29
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
drama schreef:
Ah, waar zouden we zijn zonder de eloquente, uiterst genuanceerde mening van drama.

I bow to you, sir.
Oud 16-05-2002, 15:54
twiety
twiety is offline
"Is dit nou echt normaal?"

Nee, het is niet normaal om in het topic niet te zetten waar je het over wilt gaan hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 17:13
japie
japie is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Maar om nouw de linksen de schuld te geven is ook zielig.
Mis ik iets? Wie heeft er nu "de linksen" de schuld gegeven? Volgens mij ging het toch alleen om de Dierenbeschreming.
Oud 16-05-2002, 17:13
japie
japie is offline
Citaat:
drama schreef:
Doe het ze voor hoe ze het best kunnen zinken?
Oud 16-05-2002, 17:24
pseudoniem
pseudoniem is offline
Hmm, als ik dus beet mag geloven werden ze dusdanig bedreigd dat ze politiebescherming hebben aangevraagd. Lijkt me wel lekker extreem, en zoiets is nooit goed te praten natuurlijk.

Maar ik blijf wel van mening dat organisaties best hun stem mogen laten horen om, ook al zijn kinderen daar de dupe van, zoiets tegen te gaan.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 18:22
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
japie schreef:
Mis ik iets? Wie heeft er nu "de linksen" de schuld gegeven? Volgens mij ging het toch alleen om de Dierenbeschreming.
Dat slaat op de vorige Topic die niet goed werd bevonden door de FB-ers.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 18:49
REIE
REIE is offline
Vissen is zielig, die beesten vragen er niet om om gepierced te worden. Boksen niet, daar kiest de tegenstander om klappen te incasseren. Daarnaast is de zee al leeg genoeg.

Is vissen úberhaupt wel een "sport"?

REIE
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 21:11
Built to last
Built to last is offline
ow en iedere dieren liefhebber heeft een hekel aan mensen die hengelsport beoefenen. maar hebben ze wel door dat het de hengelsportverenigingen zijn die alles doen voor het vistandbeheer? zorgen dat soorten niet uitsterven door vervuiling? zorgen dat soorten niet verdwijnen door overbevissing van de beroepsvisserij(daar hoor je dan weer niemand over..) zoals de paling, ja die vis ja, die word ernstig bedreigd door overbevissing van intrekkende glasaal in t ijselmeer die vervolgens word ge-exporteerd naar japan, ik vis zelf ook wel es ja, maar er is geen visser die vissen dood of verminkt voor de lol(afgezien van t eeuwige geleuter of een klein gaatje in z'n lip), en ik ben dan weer zoiemand die andermans troep gaat opruimen van wandelaars, vissende vaders met kinderen enzo, dus terwijl ik de natuur in stand probeer te houden ben ik tegelijkertijd een dierenbeul ofzo.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 21:21
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Built to last schreef:
ow en iedere dieren liefhebber heeft een hekel aan mensen die hengelsport beoefenen. maar hebben ze wel door dat het de hengelsportverenigingen zijn die alles doen voor het vistandbeheer? zorgen dat soorten niet uitsterven door vervuiling? zorgen dat soorten niet verdwijnen door overbevissing van de beroepsvisserij(daar hoor je dan weer niemand over..) zoals de paling, ja die vis ja, die word ernstig bedreigd door overbevissing van intrekkende glasaal in t ijselmeer die vervolgens word ge-exporteerd naar japan, ik vis zelf ook wel es ja, maar er is geen visser die vissen dood of verminkt voor de lol(afgezien van t eeuwige geleuter of een klein gaatje in z'n lip), en ik ben dan weer zoiemand die andermans troep gaat opruimen van wandelaars, vissende vaders met kinderen enzo, dus terwijl ik de natuur in stand probeer te houden ben ik tegelijkertijd een dierenbeul ofzo.
als ze niet alles leegvissen hoeven ze het ook niet in stand te houden
Oud 16-05-2002, 23:16
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
autodropje schreef:

als ze niet alles leegvissen hoeven ze het ook niet in stand te houden
ja hoor, dat doen de sportvissers, niet de voedselindustrie
Oud 17-05-2002, 10:29
Verwijderd
Voor je plezier dieren martelen en verminken.
Goed om kinderen te laten doen hoor...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 12:07
meastrecks
meastrecks is offline
Citaat:
Built to last schreef:
Bron: www.nietindehaak.nl

Het maandblad voor de hengelsport "Beet" was van plan om op 5 juni 2002 een "nationale" school-viscompetitie te organiseren. Wij zijn blij aan te kunnen kondigen dat zij dit plan heeft opgegeven. Beet organiseerde dit om de Landelijke Dierenbescherming (DB) een hak te zetten. DB wil de hengelsport ontmoedigen en viswedstrijden verbieden. Wij als organisaties, die opkomen voor de belangen en rechten van het dier, maken tegen een school-viscompetitie ernstig bezwaar.

waar moet het heen met dit land als de DB basis school kinderen het recht wil ontnemen een vis wedstrijd te houden. waarom wil men een maatschappelijk aanvaarde hobby als sportvissen nou weer zonodig verbieden. ik vind dit een erg lage streek van de db, vooral omdat het ook nog rechtstreeks tegen kinderen is gericht.

(zo beter forumbazen enzo?)
ik vind het nog triester van de organisatie om eem viswedstrijd te organiseren on de DB een hak te zetten

dat is pas zielig
Oud 17-05-2002, 13:50
Built to last
Built to last is offline
Citaat:
meastrecks schreef:

ik vind het nog triester van de organisatie om eem viswedstrijd te organiseren on de DB een hak te zetten

dat is pas zielig
dat is niet eens zo want er word elk jaar wel zo'n soort wedstrijd georganiseerd, en spreek ik nog niet eens over de duizenden andere wedstrijden, de DB lult gewoon uit hun nek.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 15:16
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
drama schreef:

vissen is barbaarser.
Start dan een partij op, i.p.v. kinderen met jouw ideologieen lastig te vallen.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 15:19
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
meastrecks schreef:

Dat is natuurlijk grote onzin. Die viswedstrijd is georganiseerd om voor schoolkinderen, niet om de DB lastig te vallen. Die site is ontzettend anti-vissport, en dat verhaal is dus op z'n minst 'gekleurd' te noemen.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 16:08
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Dat is natuurlijk grote onzin. Die viswedstrijd is georganiseerd om voor schoolkinderen, niet om de DB lastig te vallen. Die site is ontzettend anti-vissport, en dat verhaal is dus op z'n minst 'gekleurd' te noemen.
wat wil je nou weer zeggen met dat gekleurd?
Oud 17-05-2002, 16:29
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
autodropje schreef:

wat wil je nou weer zeggen met dat gekleurd?
Pak een woordenboek zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten