![]() |
|
Nederlandse militair gedood in Irak
Een Nederlandse militair is gisteravond gedood bij een beschieting in Irak. Vijf Nederlanders raakten zwaargewond. Gewonden De gesneuvelde militair is een 29-jarige wachtmeester van de Koninklijke Marechaussee. Vijf andere militairen, een van de marechaussee en vier van de landmacht, zijn ernstig gewond geraakt. Bij de aanval zijn twee militante Irakezen omgekomen. Identiteit Op een persconferentie heeft minister Kamp van Defensie laten weten de identiteit van de gesneuvelde militair niet vrij te geven uit medeleven met de familie. Het stoffelijke overschot is nog op de Nederlandse basis in ArRumaythah. Ar Rumaythah De beschieting zou zijn begonnen met een aanval op een Nederlands militair voertuig in de buurt van Ar Rumaythah. Dat is één van de compagnielocaties van het Nederlandse SFIR-bataljon. Daarna zijn militairen van de zogeheten Quick Reaction Force ingezet. Beschoten Korte tijd later is de compagnielocatie Ar Rumaythah zelf beschoten. Daarbij werd niemand geraakt. Het ministerie van Defensie kan nog niet zeggen wie de aanvallers zijn geweest. De Koninklijke Marechaussee stelt een onderzoek in. Tweede slachtoffer De 29-jarige marechaussee is het tweede dodelijke slachtoffer onder de Nederlandse militairen in Irak. Drie maanden geleden kwam de 36-jarige sergeant D. Steensma bij een granaataanslag om het leven. Bron: http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/ |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() x ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder zeg je dat inderdaad niet van een politieagent maar de vergelijking met de politie is ook zwaar misplaatst. Een agent gaat niet bij de politie om te vechten, een agent gaat bij de politie om het openbaar belang te dienen. Hij moet tact hebben, praten, situaties inschatten, et cetera. Een soldaat moet juist niet nadenken en hoeft alleen maar te doen wat zijn superieuren hem opdragen. Dus, het is misschien hard om te zeggen 'had je maar niet in het leger moeten gaan', maar denken dat je in het leger gaat om juist te vermijden dat je doodgaat is simpelweg dom. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ten eerste mag een beetje meer respect voor iemand die dood is wel. Ten tweede wordt het een mooie boel als Nederland helemaal geen leger heeft... ![]() En ten derde is Nederland naar Irak om de wederopbouw van Irak te ondersteunen en niet om oorlogje te voeren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar dit is slechts mijn bevooroordeelde mening |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als je er niet tegen kan dat de meerderheid van het Nederlandse volk op andere partijen gestemd heeft dan de jouwe, hoef je nog niet zo bekrompen te reageren als er een Nederlandse soldaat doodgaat. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ik ook trouwens, anders moest ik 2 keer ernaartoe gaan ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik neem ook geen genoegen met een vervangende dienstplicht. Ten eerste vind ik het überhaupt een ontoelaatbare inbreuk op je persoonlijke vrijheid, ten tweede wil ik wegens gewetensbezwaren niet in het leger omdat ik niet wil meedoen aan het bewust doodslaan van hersencellen om domme vechtmachines te creeëren. Bovendien is het een logge, bureaucratische, verouderde institutie die alleen maar geld verslindt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
nederlandse soldaten schieten weer een Irakees dood! libaneesje | 186 | 19-01-2005 21:18 | |
Nederlander door granaataanslag Irak gedood Daevrem | 58 | 12-05-2004 21:44 | |
NL Militair verdacht van moord 22B | 90 | 11-01-2004 20:47 | |
Onveilig Irak deel II Gatara | 23 | 22-11-2003 22:06 | |
Onveilig Irak Gatara | 46 | 15-11-2003 14:15 | |
Voor of tegen een aanval op Irak Rafael | 5 | 12-02-2003 11:21 |