laatst een raar virus gevangen (leek op adware), startpagina's, werkbalken, instellingen, achtergronden en alles werden aangepast en bestookt met reclame.
afijn, dat was een brug te ver voor ad-aware, dus norton aan het werk gestuurd, norton trok de conclusie dat een aantal bestanden geinfecteerd waren, maar kon die niet verwijderen.
afijn, genoteerd wat en waar dat was, en dan de bestanden handmatig geprobeerd te verwijderen, lukte niet, dus omgenoemd en daarna alsnog verwijderd.
afijn, daarna was alles koek en ei, geen problemen meer, totdat ik de pc afsloot.
de keer daarna hing windows direct na het laadscherm vanuit dos, het welkomscherm (niet het user select scherm) kwam tevoorschijn, en verder was er geen bewerking uit het kreng te persen.
systeemreparaties vanaf de XP cd konden niet baten, dus de enige overgebleven optie genomen: herinstalleren.
vervolgens XP over XP heen gezet, en dat werkte op een ding na perfect:
ik zit met 3 verschillende user accounts van mijn oude installatie van XP, deze accounts hebben ook nog eens bakken bestanden op de desktop staan die ik niet kwijt wil.
maar, vervolgens verschijnen die accounts niet als 'inlogbaar'.
mijn idee was dan maar met de verkenner naar de bureablad mappen te gaan, het spul te kopieren naar mijn nieuwe accounts, maar klikken op de map levert de foutmelding op dat de map niet toegankelijk is.
de bestanden bestaan nog wel, de vrij ruimte op de harde schijf bewijst dat.
heeft iemand hier een idee over hoe ik in die mappen kan komen, de accounts opnieuwe laten werken of de informatie uit die mappen verplaatsen?